Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…

Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin nuorena ulkomailla eräässä keskieurooppalaisessa kaupungissa ja koin olevani kovasti yksinäinen. Vaikka tästä on jo vuosikymmeniä, muistan vieläkin, kuinka sikäläisellä kassalla oli tapana vaihtorahaa antaessaan sulkea käteni käsiensä väliin.[/quote]

Nyt kyllä sydän suli. Molempien puolesta. <3

Vierailija
182/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis tää on ihan törkeetä, mä vihaan tällaista. Siis miksei ihmisillä ole töitä? Täällä joutuu ite tekee tän ja tähän lattialle laitoin vaan...Tää on ihan järkyttävää. En ymmärrä, hän jatkaa päivittelyään."

Kaikkea sitä ihmiset kehtaavat lehdissäkin suustaan päästää.

Odotahan kunhan pääset taivaaseen Pietarin ohi, mihin siellä totut. Kaikki on suhteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nainen on alkanut tuntumaan ihan parodialle.

Vierailija
184/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän poikkeuksetta ihmiskassaa koska haluan taata töitä ihmisille.

Niin minäkin. Jos on isot ostokset, ne eivät mahdu siihen kassan vieressä olevalle pikkupöydälle. Omassa lähikaupassa ne päätteet ovat liian korkealla ja lisäksi katolla oleva lamppu osuu siihen niin että en näe edes sitä päätettä. Jos on pitkät jonot ja muutama tuote niin ovat silloin ok mutta ei muuten. Lisäksi ei voi ostaa tupakkaa tai alkoholia.

Vierailija
185/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa on hoitanut lapsia, kotia, perheen ravintolaa, tehnyt metatyötä, josta ei saa palkkaa, mutta pitää tehdä. Ahkera ja omistautunut nainen.

Kouluttautui myös ennen Amerikkaan lähtöään fyssariksi. Sitä en tiedä onko harjoittanut ammattiaan.

Vierailija
186/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Hän voi mennä normaalille kassalle ihan normaalisti....? Kuten kaikki muutkin.... normaalisti

Minä pääsen sit siitä ohi ip-kassalta.

Vierailija
187/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Yritykset haluavat maksimoida voitot. Työtunneista ja sen myötä palkoista säästetään. Itse kierrän ip kassat kaukaa. Ei ihmiset ole Suomesta loppuneet.

Tottakai, mutta ei se että sä et ip-kassaa käytä, tuo yhtäkään ihmistä lisää, vain lisätyötä sille jo siellä kassan takana olevalle henkilölle.

Kauppias toki haluaa, että kassat vetävät asiakkaita. Jos ip kassat ovat tyhjänä ja muilla kassoilla on jonoa, niin kauppias miettiköön kumpikin panostaa. Meillä oli CM:ssa virkistävästi useampi kassa purkamassa joulun ruokaostosruuhkaa.

Vierailija
188/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Suomessa on jo pidemmän ajan menty siihen suuntaan että asiakas joutuisi tekemään kaiken itse. Monet ravintolat ja kahvilat näyttävät edellyttävän että asiakkaan on tuotava ja vietävä astiat itse pois pöydästä ja ainoaa asiakaspalvelua on kassapalvelut. Ilmeisesti jonkun ylimääräisen tarjoilijan palkkaamista pidettäisiin liian kalliina ja aliarvostettuna työnä.

Samoin monista pankeista on kadonnut kokonaan kassapalvelut eli asiakas ei voi nostaa edes rahaa omalta tililtään tai maksaa laskujaan mennessään pankkikonttoriin, joissa on usein hyvin rajalliset aukioloajat tyyliin klo 10-13. Tosin itse käytän verkkopankkia, joten en ole sinällään konttoripalveluita vailla.

Mäkkäri ja työmaaruokala on ainoat paikat jossa vien tarjottimet pois.

Meidän OmaSP:stä saa kassapalvelut 9-17 niinkuin muinoin ja jokaiselle toimihenkilölle on suorat puhelin numerot. Sitä sanotaan palveluksi ja se tietysti maksaa jotain. Itse olen siitä valmis maksamaan.

Juu,tuo putiikki laskuttaa vielä oman mobiilipankin vilkaisustakin.Onneksi vaihdoin pankkia.

Vierailija
189/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Yritykset haluavat maksimoida voitot. Työtunneista ja sen myötä palkoista säästetään. Itse kierrän ip kassat kaukaa. Ei ihmiset ole Suomesta loppuneet.

Tottakai, mutta ei se että sä et ip-kassaa käytä, tuo yhtäkään ihmistä lisää, vain lisätyötä sille jo siellä kassan takana olevalle henkilölle.

Jos kaikki ryhtyisivät käytämään ip-kassoja, kassoilla työskentelevät henkilöt joutuisivat työttömiksi ja kauppojen voitot vain kasvaisivat.

Eivät joutuisi. Kaupan kassan työ ei ole vain siinä kassalla palvelu.

Joka tapauksessa työn määrä vähenee, jos kassoja ei ole. Lisää ihmisiä kortistoon.

Työn määrä vähenee niin, työntekijöitä ei voida vähentää niin kauan kun ne ip-kassat ei tee sitä muuta työtä.

Ihanan ruusuinen kuva sulla työnantajista. Eivät ne todellakaan poista, päinvastoin ip-kassoja että kassalle riittäisi töitä.

Kohta ip-kassat on enemmistönä, halusit käyttää niitä tai et. Selvää säästöä kun voi vähentää henkilökuntaa.

Vierailija
190/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

?!

191/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha he he...

Muutaman kerran vuodessa käytetään itsepalvelukassaa mutta kokemukset ovat huonoja. 

Useimmiten joku viivakoodi on suttuinen tai pakkaus rypyssä tms. ettei lukija lue koodia ja hintaa.

Pari kertaa on kassojen valvoja juossut ympäri kauppaa tarkistamassa koodia tai punnitsemassa banaaneja ym.

Viime vuosina on tehtykin niin että jätetään ne epäselvät banaanit tai pihvit tai kalafileet siihen johonkin lojumaan ja maksettu loput ja lähdetty pois. Lähes aina perinteinen kassa olisi ollut nopeampi näissä tilanteissa.

Niinpä niin. Automaatio on valtavasti parantanut tuottavuutta ja heikentänyt työllisyyttä aikojen saatossa. Pitää hyväksyä työttömyys ja sen kulut. Ja nämä puutteet palveluissa. Ja vielä maksaa näistä iloista.

Vierailija
192/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ip-kassoja. Ihmiskassoilla olen saanut hyvin usein töykeää palvelua. On tullut selväksi, että en ole toivottu asiakas. Rahat on joten kuten kelvanneet. Keski-ikäinen, pieni ja pyöreä akka ei ole toiveasiakas ja monet (nuoret) kassat purkavat halveksuntaansa ja kiukkuansa vanhoja ihmisiä kohtaan töykeydellä ja ylenkatsomisella. 

Samoin rakastan etätöitä. Asiat sujuvat erinomaisesti, ja  enää ei ole sitä 'humaania kosketusta' eli siis pskanpuhumista, nuoleskelua, ulkonäön arviointia ja muuta asiaankuulumatonta. Kun ihmiset eivät näe sinua, he ovat varovaisempia, kohteliaampia. Kun näkevät, että ahaa tollanen keski-ikäinen mummo, ei minkäännäköinen, ihan hiiri, niin heti alkaa lyttääminen tai sen yrittäminen, vähättely, ylenkatsominen ja yliolkaisuus.

Kyllä nykyaika voittaa monessa kohtaa entisajat.

Vierailija
193/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karen Selänne?

Minä vaadin palvelua. Esimies paikalle!

Vierailija
194/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks IKEA tiedä, kuka mä oon?

Mä oon Karen. Karen Selanne.

Vierailija
195/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis tää on ihan törkeetä, mä vihaan tällaista. Siis miksei ihmisillä ole töitä? Täällä joutuu ite tekee tän ja tähän lattialle laitoin vaan...Tää on ihan järkyttävää. En ymmärrä, hän jatkaa päivittelyään."

Kaikkea sitä ihmiset kehtaavat lehdissäkin suustaan päästää.

Jos nyt tarkkoja ollaan, Selänne ei avautunut lehdelle vaan Instagramiin. Lehti teki siitä sitten jutun.

Mutta samaa mieltä olen valituksen älyttömyydestä.

Sinusta on siis okei että työpaikat vähenee automaation vuoksi ja tulee lisää työttömiä????

Vierailija
196/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä ip-kassojen tuleminen on näkynyt esim. hinnoissa. En ole huomannut. Kuitenkin kauppias mahdollisesti säästää tässä parin työntekijän verran palkkakustannuksia. Taitaa vaan valua kauppiaiden taskuihin.

Vierailija
197/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän IKEA:ssa on palvelukassojakin mutta jos ei katso mille kassalle menee, saattaa päätyä itsepalvelukassalle. Kyllä nyt on sanottava että käyttäjän virhe...

Meidän Ikeassa siellä herkkupuolella ei ole kuin itsepalvelukassoja. Niitä on kaksi eikä niistä voi erehtyä.

Vierailija
198/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä ip-kassojen tuleminen on näkynyt esim. hinnoissa. En ole huomannut. Kuitenkin kauppias mahdollisesti säästää tässä parin työntekijän verran palkkakustannuksia. Taitaa vaan valua kauppiaiden taskuihin.

Ei vaan noille konsulteille ja it-tyypeille ja korjaajille. Ei se teknologia ja ne koneet mitään ilmaista ole.

Vierailija
199/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän poikkeuksetta ihmiskassaa koska haluan taata töitä ihmisille.

Oikein, ainoastaan työllisyysvastaiset käyttävät itsepalvelukassoja.

Vierailija
200/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minusta on kiva, että meidänkin nuoret tienaa itse opiskelurahojaan kassahommissa. Siksi en koskaan mene itsepalvelukassoille. Jos jossain kaupassa on jatkuvasti liian pitkät kassajonot, en sinne enää mene."

Olen samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi