Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänne turhautui itsepalvelukassaan: Tää on ihan törkeetä... Miksei ihmisillä ole töitä?

Vierailija
24.12.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b7a3eec7-d123-4ddd-b50c-9e8d61…

Onhan se kamalaa, kun Teemun rahoilla elämänsä elellyt joutuisi ITSE latomaan ostoksensa. Kyllä siihen jotain orjia tarvittaisiin.

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Sirpa, miksi sinä et ole töissä? Tai tehnyt koskaan töitä?

Miksi hänen pitäisi olla? En olisi itsekään päivääkään, jos ei rahan takia tarvitsisi.

Vierailija
122/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpa EI ole koskaan ITSE tehnyt mitään töitä, ei siis koskaan!!! Viddu, ja tollanen ämmä vinkuu!!!

Sirpa Selänne työskentelee perheen ravintolassa ja Innovation Homessa.

https://www.linkedin.com/in/sirpa-selanne-7a09421a3

Työskentelee vai työskentelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Suomessa on jo pidemmän ajan menty siihen suuntaan että asiakas joutuisi tekemään kaiken itse. Monet ravintolat ja kahvilat näyttävät edellyttävän että asiakkaan on tuotava ja vietävä astiat itse pois pöydästä ja ainoaa asiakaspalvelua on kassapalvelut. Ilmeisesti jonkun ylimääräisen tarjoilijan palkkaamista pidettäisiin liian kalliina ja aliarvostettuna työnä.

Samoin monista pankeista on kadonnut kokonaan kassapalvelut eli asiakas ei voi nostaa edes rahaa omalta tililtään tai maksaa laskujaan mennessään pankkikonttoriin, joissa on usein hyvin rajalliset aukioloajat tyyliin klo 10-13. Tosin itse käytän verkkopankkia, joten en ole sinällään konttoripalveluita vailla.

Mäkkäri ja työmaaruokala on ainoat paikat jossa vien tarjottimet pois.

Meidän OmaSP:stä saa kassapalvelut 9-17 niinkuin muinoin ja jokaiselle toimihenkilölle on suorat puhelin numerot. Sitä sanotaan palveluksi ja se tietysti maksaa jotain. Itse olen siitä valmis maksamaan.

Toivottavasti Mäkkärin ja työmaaravintolan lisäksi käyt vain sellaisissa paikoissa, joissa on pöytiintarjoilu, eli maksat siitä, että sinun ei tarvitse kantaa tarjotinta.

Vierailija
124/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, miksi palvelua haluava henkilö ensinnäkään menee itsepalvelukassalle?

Suomessa on jo pidemmän ajan menty siihen suuntaan että asiakas joutuisi tekemään kaiken itse. Monet ravintolat ja kahvilat näyttävät edellyttävän että asiakkaan on tuotava ja vietävä astiat itse pois pöydästä ja ainoaa asiakaspalvelua on kassapalvelut. Ilmeisesti jonkun ylimääräisen tarjoilijan palkkaamista pidettäisiin liian kalliina ja aliarvostettuna työnä.

Samoin monista pankeista on kadonnut kokonaan kassapalvelut eli asiakas ei voi nostaa edes rahaa omalta tililtään tai maksaa laskujaan mennessään pankkikonttoriin, joissa on usein hyvin rajalliset aukioloajat tyyliin klo 10-13. Tosin itse käytän verkkopankkia, joten en ole sinällään konttoripalveluita vailla.

Mäkkäri ja työmaaruokala on ainoat paikat jossa vien tarjottimet pois.

Meidän OmaSP:stä saa kassapalvelut 9-17 niinkuin muinoin ja jokaiselle toimihenkilölle on suorat puhelin numerot. Sitä sanotaan palveluksi ja se tietysti maksaa jotain. Itse olen siitä valmis maksamaan.

Toivottavasti Mäkkärin ja työmaaravintolan lisäksi käyt vain sellaisissa paikoissa, joissa on pöytiintarjoilu, eli maksat siitä, että sinun ei tarvitse kantaa tarjotinta.

Enpä ole huomannut saavani erityistä alennusta näiden itsepalverullakoiden ilmestyessä vaikkapa huoltsikoille.

Vierailija
125/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin kannattaisi mennä itse töihin eikä elää teemulin siivellä.

Sipuli katsoo kaikki syrjähypyt toisella silmällä ettei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
126/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Väitätkö ihan pokalla, että jos itse olisit ökyrikkaan ihmisen puoliso tekisit töitä, vaikka sinun ei tarvitsisi?

Vierailija
127/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, että Amerikoissa ostokset kannetaan sylissä paperipusseissa.

Vierailija
128/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi olla? En olisi itsekään päivääkään, jos ei rahan takia tarvitsisi.

Itselläni kävisi aika pitkäksi, voisi töitä sentään harkita edes harrastuksena. Kävihän Jari Kurrinkin ex-vaimolla aika niin pitkäksi, että piti ryhtyä ryyppäämään.

Vierailija
129/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hänellä ole varaa mennä sellaiseen liikkeeseen ostoksille missä saa palvelua??? Kyllähän Ikea tunnetaan.....

Jos haluaa ulkomailla ollessaan pohjoismaisia ruokia jouluksi, niin menee Ikeaan.

Vierailija
130/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpalla taisi olla alkoholia jota ei voi ostaa itsepalvelukassasta?

Saako Ikeasta alkoholia?

Kyllä saa! Ruotsalaista olutta lihapullien kyytipojaksi.

No lihapullien avulla sen oluen saa ehkä jotenkin kurkusta alas.

Vierailija
131/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS tämmöinen joka ei ymmärrä lukemaansa!

IHMISILLÄ EI OLE TÖITÄ KUN ON IP-KASSAT!

Ei kun ne ip-kassat on koska ei ole riittävästi ihmisiä. Luuletko että ihmiset on saaneet potkut ip-kassan vuoksi? 😅

Yritykset haluavat maksimoida voitot. Työtunneista ja sen myötä palkoista säästetään. Itse kierrän ip kassat kaukaa. Ei ihmiset ole Suomesta loppuneet.

Vierailija
132/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kävisi aika pitkäksi, voisi töitä sentään harkita edes harrastuksena. Kävihän Jari Kurrinkin ex-vaimolla aika niin pitkäksi, että piti ryhtyä ryyppäämään.

Parempi, että jättää sen duunipaikan jollekin, joka sen tarvitsee.

Vierailija
133/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on ettei ihmisen kuulukaan tehdä työtä, jonka kone voi tehdä.

Vierailija
134/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAi johonkin ikeaan!

Vierailija
135/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Efter det första köpet i IKEA i Esbo har man aldrig besökt en IKEA igen. Ett klokt beslut, tydligen.

Förr köade vi vid kassorna, nu köar en del frivilligt vid betjäningslösa kassor där personalen övervakar kunden i stället för att hjälpa och göra nytta. Sådant sänker man inte sig till.

Det måste vara någon fördel för köparen att registrera sina köp själv. Finns de inte, försvinner köparen till bättre säljare.

De lösningarna där man kan registrera sina köp och lyfta dem rakt i kassen är ett steg i rätt riktning, men varför man skall vänta på någon tant om en flaska vin ingår i köpet? Det tar bort fördelen och därmed bruket.

Säkert sant, men fler skulle ta till sig ditt budskap här om du skrev din text på finska!

Detta är ett tidsfördriv, inget annat. Om någon på kuppen vippar dammet av sin svenska så gör det någon nytta.

Vierailija
136/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta. Muttab ip-kassalla asiakas tekeekin henkilökunnan töitä.

Vierailija
137/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyhmää käyttää itsepalvelukassoja niin kauan kun Suomen työttömyysluvut ovat näin korkeat.

Sirpa Selänne on aivan oikeassa.

Vierailija
138/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä sirpukka parkunut joskus, että lapset hoidettava kotona , ihmetteli äitien töissäkäymistä, nyt ääni kellossa muuttunu, sivusilmällä katsoo miehensä pe ttämistä, saanut olla kotona lasten kanssa aikoinaan ettei edes oppinut käyttämään itsepalvelukassoja.

Vierailija
139/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Efter det första köpet i IKEA i Esbo har man aldrig besökt en IKEA igen. Ett klokt beslut, tydligen.

Förr köade vi vid kassorna, nu köar en del frivilligt vid betjäningslösa kassor där personalen övervakar kunden i stället för att hjälpa och göra nytta. Sådant sänker man inte sig till.

Det måste vara någon fördel för köparen att registrera sina köp själv. Finns de inte, försvinner köparen till bättre säljare.

De lösningarna där man kan registrera sina köp och lyfta dem rakt i kassen är ett steg i rätt riktning, men varför man skall vänta på någon tant om en flaska vin ingår i köpet? Det tar bort fördelen och därmed bruket.

Häivy.

God jul på dig med. Klarade du av att se på julfreden då den kom i lika delar på svenska och det andra nationalspråket?

Vierailija
140/268 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta. Muttab ip-kassalla asiakas tekeekin henkilökunnan töitä.

Suurin osa kykenee tekemään tuon homman itse, usein noilla kassoilla vaan on liian pieni laskutila/pakkaustila, se lienee ongelma jos on enemmän ostoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän