Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jonkun mielestä jouluna ei muka saisi juoda?

Vierailija
23.12.2022 |

En jaksa näitä traumatisoituneitten turinoita ja paasauksia siitä että jouluna ei saa juoda koska mun isä joi yhyy byhyy. Alkoholismi on eri asia kun vaikka kinkun kanssa parin punaviinilasillisen nauttiminen mutta ilmeisesti tämäkin on liikaa joillekin palstalaisille. Selittäisittekö nyt ystävällisesti miksei jouluna saisi kohtuudella juoda?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat vain siitä parista lasillisesta juovat oikeasti enemmän ja muulloinkin kuin jouluna. Se jouluateria on vain tekosyy juoda. Toki sellaiset lapset jotka joutuvat katsomaan vanhempiensa juomista ovat sitten itsekin tulevia tissuttelijoita.

minä istun körttipuku päällä koko joulun ja vesilasi kädessä

Unohdin lisätä, että ruoskin myös itseäni. Kivaa ei jouluna saa olla.

Vierailija
42/48 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin juon niin paljon kuin jaksan. Yleensä 2-3 olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äijä alkoi juoda jo 20.12. Nyt örisee kuin Nasse-setä. Onneksi lapset viettävät nykyään joulun oman perheensä kanssa. Korkeintaan käyvät tapanina kahvilla, se näyttää riittävän heille. Lapset ovat usein pyytäneet, että tulisin heille jouluksi ja antaisin isänsä viettää omaa jouluaan täällä yksin. Tähän asti en ole siihen alkanut mutta nyt saa riittää. Ensi jouluksi menen jommalle kummalle tyttärelle ja saa Nasse-setä viettää ihan sellaisen joulun kuin haluaa.

Jos joku nyt ehdottaa, että jätä se sika, niin voin kertoa, että mies on kuitenkin kiltti ja työteliäs mies. Hänelle vain tulee putki aina juhlapyhien aikaan, kuten jouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä jne. Muulloin juo hädin tuskin saunakaljan. Olenkin nyt päättänyt, että lähden jatkossa aina pitkien pyhien ajaksi jonnekin pois. Ehkä mies sitten ymmärtää.

Vierailija
44/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on lasten juhla

Oli vielä viime vuosituhannella nykysin vain kauppiaiden krääsän myynti juhla aika

Vierailija
45/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on juoppojen juhla.

Ja juominen on itsensä kusettamista

Vierailija
46/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat vain siitä parista lasillisesta juovat oikeasti enemmän ja muulloinkin kuin jouluna. Se jouluateria on vain tekosyy juoda. Toki sellaiset lapset jotka joutuvat katsomaan vanhempiensa juomista ovat sitten itsekin tulevia tissuttelijoita.

Jotkut ehkä, mutta on meitäkin, jotka käyttävät alkoholia vain pari kolme kertaa vuodessa ja silloinkin kohtuudella. Itse juon jouluna ja juhannuksena. Jouluna otan todella vain pari lasia viiniä ruuan kanssa, koska muuten oksentaisin joulupäivänä anoppilassa lanttulaatikot lautaselle. Juhannuksena juon muutaman lonkeron/siiderin. Yleensä nuo juomat alkavat maistua pahalta viimeistään neljännen annoksen jälkeen, jolloin siirryn veteen/limpoariin.

Voisin jättää nuokin juomatta, muttei ole mitään syytä tehdä niin. Molemmat juhlat vietetään aikuisten krsken ja joukkoon mahtuu niitäkin, jotka eivät juo lainkaan alkoholia.

Vaikka sinä et siihen pystyisikään, osa ihmisistä juo esim. viiniä vain maun takia, ei tullakseen humalaan.

Vierailija
47/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Lähde?

48/48 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa muutaman lasin esim. viiniä tai olutta juoda, mutta ei ryypätä. Varsinkin jos on kutsuttuna kylässä jonkun luona, on tosi epäkohteliasta alkaa ryypätä, jos emäntäväki ei ryyppää.

Mun edesmennyt täti aikoinaan asui avoliitossa alkoholistimiehen kanssa, joka oli tottunut siihen, että jouluna ryypätään. Hän sitten jatkoi tätä perinnettä kun juhli meidän suvun kanssa joulua. Olisi mieluumin mennyt omien vanhempiensa luokse viettämään ryyppyjuhlaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi