Huutava vaaryys!!! Toiset paasevat synnyttamaan viikoilla 38-40, ja joittenkin pitaa vain karvistella yliajalla ja synnyttaa ylisuuria vauvoja!
Kommentit (33)
ja mulla ei sokeritauteja ole... joten...
Mutta kukin olettakoon (tietäköön) mitä lystää.
Tekeekö se äidistä jotenkin SUPERäidin että jaksaa odottaa raskausajan loppuun vinkumatta?
Hoh-hoijaa. Itsellä eka lapsi syntyi 16 päivää lasketun ajan jälkeen (vähän yli 4 kg) ja kuopus 10 pvää yli lasketun ajan jälkeen (4,6 g).
Molemmat helppoja synnytyksiä (rankkoja tottakai). Lapset 9 ja 10 pisteen vauvoja.
En oikeasti tiedä mitä olisin voittanut jos olisin väkisin saanut etuaikaisen käynnistyksen.
Näin vaan on!
Ja toi näyttää kyllä usein pitävän paikkaansa, että vähän myöhemmillä viikoilla syntyneet vauvat ovat rauhallisempia ja tyytyväisempiä.
Vierailija:
tai 4000g vauva. siinä on juuri se 1kg enemmän jossa taas vauvan jumiutumiset hapettomuudet ym riskit kasvaa.. joten hengittäkää te superäidit jotka tukslla ja odotuksella synnytätte vaan. Ja jos joku saa käynistyksen se ei ole teiltä pois. Vai oletteko sittenkin kateellisa kun pitää meuhkata????
Kysehän oli käynnistyksestä rv38-40. Siis ENNEN laskettua aikaa. Että viiden kilon vauva sitten vaan jos ei käynnistystä vaadi ennen laskettua aikaa..?
Ja ei, ei todellakaan ole käynnistys muilta pois. Ihan vaan vinkkinä muille, että en todellakaan voi suositella käynnistystä kenellekään ellei ole oikeasti äiti tai vauva vaarassa. Vähän sama jos toinen haluis kävellä auton alle. En sitäkään suosittele. Kateudestako? Vai?
ja mahdollisesti veieä sieltä 2 lukuisten alkupäästä, niin pistän pääni pantiksi ettei enää narisisi siitä syntyykö seuraava vauva rv:lla 38 vai 42.
Kyllä te ihmiset olette turhamaisia ja teitä ei ole tainnut elämä vielä koskaan kolauttaa kerta narisette tälläisistä asioita, että MUKAMAS EPÄREILUA KUN TOISET SAA SYNNYTTÄÄ JO 39 VIIKOLLA JA TOISET JOUTUVAT ODOTTAMAAN 42 VIIKOLLE.
Ja edelleenkään se vaikka 41 viikolla syntyvä ei ole yliaikainen vauva PISTE!
synnytän pienemmän lapsen kuin 42 viikolla yli 4kg.
Ei se synnyttäminen muutenkaan hupia ole, saatikka sitten jos lapsi on hurjan suuri.
Minulla on käynnistyksestä vain positiivinen kuva. (olen kokenut sekä käynnistyksen, että itsestään käynnistyneen syntymän)
Minulla on jo 2 viikkoa aikaisemmin kypsä tilanne ja sormelle auki, mutta siitä tilanne ei etene mihinkään.
Ja se ettei lapsi kasva enää viimeisillä viikoilla on silkkaa satua.
TOTTAKAI se kasvaa, ei ehkä yhtä nopeasti kuin aluksi, mutta painoa tulee n. 1/2kg viikossa.
Vierailija:
Ja se ettei lapsi kasva enää viimeisillä viikoilla on silkkaa satua.
TOTTAKAI se kasvaa, ei ehkä yhtä nopeasti kuin aluksi, mutta painoa tulee n. 1/2kg viikossa.
Vierailija:
Ja se ettei lapsi kasva enää viimeisillä viikoilla on silkkaa satua.
TOTTAKAI se kasvaa, ei ehkä yhtä nopeasti kuin aluksi, mutta painoa tulee n. 1/2kg viikossa.
että jos joku oikeasti on niin idiootti että vertaa käynnistysta 2itsemurhaan" niin lycka till vaan sitten.
äippäpolilla sitä naureskelivat, että olen sitä sorttia etten koskaan synnyttäisi rv 40 tai sen yli. lapsi syntyy silloin, kun on syntyäkseen. tosi tukalaa oli loppuaika ja kunnolla sain kärvistellä.
Vierailija - 13.11. 12:27 vastaa tähän viestiin (24/36)
Vauvat eivät kasva enää lasketun ajan jälkeen merkittävästi ellei ole joku sokeritauti (ja silloin käynnistellään ennen rv38)
Vierailija:
tai 4000g vauva. siinä on juuri se 1kg enemmän jossa taas vauvan jumiutumiset hapettomuudet ym riskit kasvaa.. joten hengittäkää te superäidit jotka tukslla ja odotuksella synnytätte vaan. Ja jos joku saa käynistyksen se ei ole teiltä pois. Vai oletteko sittenkin kateellisa kun pitää meuhkata????
Terv. käynnistyksen ko. syystä saanut
Mulla kasvoi todistettavasti viikoilla 38-41 vauva yli kilon verran... Eikä ollut raskausdiabetestä! Syytä ei löytynyt, vaikka äitipolilla ennen ja jälkeen ravattiin ihan yhtenään. Lopulta sain käynnistyksen 40+6, lääkärin aloitteesta.
Loppuraskaudessa tulee yleensä 100-150 g per viikko lisää painoa, joskus harvoin 200 tai jopa 300 g.
Vaikka ne viimeiset viikot olivat ihan karmeita niin ei tulisi mieleenkään tässä toisessa raskaudessa alkaa vaatia käynnistystä vain siksi ettei jaksa muutamaa viikkoa odotella... Paljon mielummin otan luonnollisesti alkaneen synnytyksen jos ei käynnistykselle ole mitään erityistä lääketieteellistä syytä.