Olen 48v mies enkä todeLLAKAAN mikään PAPPA
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iiris kirjoitti:
Näin 50+ naisena olen jo pidempään ihmetellyt mainosten ja elokuvien miesten ja naisten ikäsuhdetta. Mies voi olla jo pappaikää hipova tai jo papparainen mutta nainen 20-30 v.
En itse nuorena naisena ollut kiinnostunut vanhemmista miehistä. Tuskin nykyäänkään nuoret naiset mitenkään erityisesti.
Mistä tää malli puskee? Vanhoissa suomi-filmeissäkin on tasa-arvoisempi pariskunnan ikäsuhde.
Ei kyllä ollut. Vanhempi isäntämies otti aina "nuorikon" taloon. Oli vielä hedelmällinen. Siksi tärkeä.
Ja naista vielä onniteltiin hyvästä avioliitosta. Omassa suvussa isoisän isoisä otti liki kuuskymppisenä leskimiehenä alle kolmikymppisen vaimon ja teki tämän kanssa vielä pari lastakin, ainakin virallisesti, saattoi siinä renkipoika tai naapurin mies vähän jelppiä.
No ei onniteltu vaan säälittiin kuten nykyäänkin. Tuo oli sitä aikaa, jolloin naisen oli lähes pakko ottaa kuka tahansa mies ja jotkut joutuivat naimisiin vanhojen kanssa jos eivät muuta saaneet. Omalle mummolle kävi myös näin, kun hänen ensimmäinen aviomiehensä kuoli nuorena. Mummolla oli jo lapsia ja käytännössä hänen oli pakko mennä naimisiin 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Myöhemmin mummo kertoi miten inhotti ja ällötti, mutta minkäs teet. Ei ollut vaihtoehtoja. Ensimmäinen miehensä joka oli hänen kanssaan samanikäinen, oli hänen suuri rakkautensa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Danny ei halunnut pappaantua, vaan vaihtoi nuorempaan..
Olen kuuskymppinen ja minusta Danny on ollut vanha jo ikiajat. Kaksvitosena tapasin lapsuusystävän. Hänellä oli sugardaddy miehenä. Hyviä puolia olivat seksin vähyys ja ostosten rajoittamattomuus. Huonoja puolia olivat, että ei ollut saanut hankkia ammattia ja ystäviäkään ei saanut olla. En ollut pitänyt järjenjättiläisenä koskaan, mutta en ymmärtänyt, miten oli suostunut äitinsä ja sugardaddyn sopimukseen.
Olet pappa.
Mutta nauti siitä. Voit töpöttää tohveleissa ja mutista omiasi. Se on etuoikeus meille lähes viisikymppisille.
Nuoret naisetkin silloin katsovat 'suloinen papparainen'. Mutta jos alamme flirtata, olemme "sikoja". Niinhän olemmekin.
Ollaan papparaisia ja muistellaan menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis meinaako nämä tyypit, joiden mielestä 40 täytettyään pitäisi alkaa valmistautua hautaan, itse elää sillä tavalla? Jättävät puolet elämästään elämättä, kun on niin noloa olla vanha? No, tuskinpa tuo on edes typerin idea tällä palstalla, joten siitä vaan. :D
Ei kai sitä hautaan tarvi valmistautua, mutta hyvä olis ymmärtää että ne teidän omien lasten ikäiset ei oo teitä varten. Ihan ne parikymppiset meitä parikymppisiä kiinnostaa, ei mitäkään edellisen sukupolven ennen kaikki oli paremmin -haikailijat, joiden haikailema aika on ollut ja mennyt jo ennen meidän syntymää.
Sinä ajattelet kuin aito vanhus. Oletko kaksikymppinen? Sinulla on tiedossa ikävä vanhuus, joka alkaa viimeistään 30-vuotiaana sinulla.
Edustat kaikkia kaksikymppisiä mielestäsi ja kukaan kaksikymppinen ei seurustele itseään vanhempien kanssa vai? Pidät itseäsi vanhempia ihmisiä vanhoina. Vaikka vanhempasi seurustelisivat kaksikymppisten kanssa, he eivät seurustele lasten kanssa, vaikka sinä olisitkin vanhempiesi lapsi ja olet kaksikymppinen. Se kolahtaa noin 25-vuotiaana se, että olet ihan samassa veneessä itseäsi vanhempien kanssa. Jotkut takertuvat enemmän nuoruuden harhaan kuin toiset. Kuten sinä teet.
Miksi jankutat seksistä ikään liittyen? Kuka sun perääsi edes oikeasti haluaa.
Kukaan ei haluaisi ehkä olla kaksikymppinen tällä hetkellä, jos tietää millaista se oli ennen vuotta 2010.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset pitää papparaisena. Hanki ikäistäsi seuraa.
Kardashianit ovat nelikymppisiä ja samoin Meghan Markle. Vaikka kuinka moni muu julkkis näytteliöissä ja malleissa on nelikymppinen. Myös vanhempia näytteliöissä ja malleissa on, kuin nelikymppinen. Eli kaikki ovat vanhoja mummoja? Hyvä sitten, että ovat iästään huolimatta esillä ja kaksikymppiset ja kolmekymppiset ihailee ja kadehtii jotain viisikymppistä huippumallia.
Noh, yleensä jos ihminen on ollut julkisuudessa +20 vuotta, niin voisi jo lähtökohtaisesti kuvitella etteivät he ole enää kovin nuoria vaikka ulkonäkö olisikin kuinka siloiteltu.
Nämä mainitsemasi ihmiset eivät kuitenkaan itke vauva -palstalla sitä etteivät saa naista niinkuin AP tekee.
Ehkä, mutta Kim K itki sitä kuitenkin, että ei halua käyttää kehoaan synnyttämiseen, kun siinä tulee lihavaksi. Sitten täällä on vaikka kuinka paljon heitä, keidän mielestä 48 v on vanha ja pappa, mikä ei tietenkään ole totta. Muuten heidän pitää pitää kaikkia näitäkin naisia vanhoina ikänsä takia. Ja kun tietää että moni 20-30-vuotias kuolaa noita ja niiden elämäntyyliä ja kehoja, niin miksi väittävät että nuoremmat eivät halua 48-vuotiaita, Kim K, Meghan ja kaikki muuta vastaavat ovat tavallisia ihmisiä, joten kaikki se mitä heillä on kaikkien saavutettavissa. Kuka sitten haluaa. Mutta outoa haukkua toisia Kardashienin ikäistä vanhaksi ja sitten pitää Kardashianeita nuorina.
Kyllähän tuo Kim K aina säännöllisesti laihduttaa 20 kg. Ottaen huomioon, että hän on 120 cm pitkä, voidaan sanoa, että hän on lihava. Kukaan normaalipainon sisällä ei voi tiputtaa 20 kg. Ja Kim K tuhosi Marilyn Monroen puvun, kun ei kunnolla mahtunut laihdutuksenkaan jälkeen siihen ja saumat hajosivat. Eli ei tuo surrogaattien käyttö pidä hoikkana, jos on geneettisesti armenialaispygmi.
Marilyn oli oikeasti hyvin herttainen. Tuollaiset naiset kuin Kim yrittää esittämällä ja keinotekoisesti olla sitä, mitä joillakin on luonnostaan. Marilynin kaltaisia naisia on muitakin, toivottavasti pysyvät paremmin suojassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kiusata tätä 48-vuotiasta nuorukaista. Annetaan hänen pitää unelmansa. Keneltä se on pois?
Hän on tyytyväinen uskoessaan asiat haluamallaan tavalla ja meillä muilla on hauskaa. Winwin-tilanne.
Kukaan ei asetu sinun puolellesi nauttimaan sinun win-win tilanteestasi, eikä pitämään hauskaa, kun saat mielihyvää toisen pilkkaamisesta. 48 v ei ole vanha eikä vanhus.
Joku mies on saanut tarpeekseen tämän aloittajan nalkutuksesta ja sitten aloittaja pelkää, että menettää jonkun miehen? Voi olla että aloittaja kokee oman elämänsä olevan ohi ja purkaa sitä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kiusata tätä 48-vuotiasta nuorukaista. Annetaan hänen pitää unelmansa. Keneltä se on pois?
Hän on tyytyväinen uskoessaan asiat haluamallaan tavalla ja meillä muilla on hauskaa. Winwin-tilanne.Kukaan ei asetu sinun puolellesi nauttimaan sinun win-win tilanteestasi, eikä pitämään hauskaa, kun saat mielihyvää toisen pilkkaamisesta. 48 v ei ole vanha eikä vanhus.
Totuuden sanominen ei ole pilkkaamista. On se nyt kumma tämä nykyaika kun vanhaa ihmistä ei saa edes sanoa vanhaksi. Vanhuus ei ole paha asia. Jos et häpeä vanhuutta, ei sinua voi pilkata sanomalla sinua vanhaksi. Loukkaantuminen johtuu vain omasta asenteestasi vanhenemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sinä jo pappa. T.57- vuotias mummo.
48-vuotias mies on kuitenkin yhdeksän vuotta nuorempi kuin sinä ja todennäköisesti vielä hedelmällinen ja viriili. Te ette ole likimainkaan samanikäisiä ja jokainen huomaa, että olet vanhempi.
Miehet pappaantuu nopeammin saD fct koska niiden veri ei vaihdu. Kuuskymppiset muijat helposti viiskybästä pappaa nuorekkaampia.
Huvittaa kun nainen kirjoittaa että naiset vanhenee miehiä hitaammin.
Sitten muut naiset peukuttaa
Ootte kyllä niin lutusia. Ja yksinkertaisia.
Toki 48v mies kuuluu vanhainkotiin.
Sen sijaan 48v nainen on uuttakin parempi.
Eikö niin typerykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on tyytyväinen uskoessaan asiat haluamallaan tavalla ja meillä muilla on hauskaa. Winwin-tilanne.Kukaan ei asetu sinun puolellesi nauttimaan sinun win-win tilanteestasi, eikä pitämään hauskaa, kun saat mielihyvää toisen pilkkaamisesta. 48 v ei ole vanha eikä vanhus.
Totuuden sanominen ei ole pilkkaamista. On se nyt kumma tämä nykyaika kun vanhaa ihmistä ei saa edes sanoa vanhaksi. Vanhuus ei ole paha asia. Jos et häpeä vanhuutta, ei sinua voi pilkata sanomalla sinua vanhaksi. Loukkaantuminen johtuu vain omasta asenteestasi vanhenemiseen.
Mielenkiintoista, että 48-vuotias on muka pappa, mutta alle nelikymppiset, varsinkin naiset, kuten pääministerimme, pitävät itseään nuorina aikuisina. Eikä varsinaiseen aikuisuuteen jää kuin alle 10 vuotta. Itse luulin sen kestävän noin 40 vuotta.
Mulle on se ja sama mitä ihmiset ajattelee niin kauan kuin nuoret naiset mulle vielä pyllistää ja tarjoilee torttua.
M69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sinä jo pappa. T.57- vuotias mummo.
48-vuotias mies on kuitenkin yhdeksän vuotta nuorempi kuin sinä ja todennäköisesti vielä hedelmällinen ja viriili. Te ette ole likimainkaan samanikäisiä ja jokainen huomaa, että olet vanhempi.
Miehet pappaantuu nopeammin saD fct koska niiden veri ei vaihdu. Kuuskymppiset muijat helposti viiskybästä pappaa nuorekkaampia.
Huvittaa kun nainen kirjoittaa että naiset vanhenee miehiä hitaammin.
Sitten muut naiset peukuttaaOotte kyllä niin lutusia. Ja yksinkertaisia.
No tää nyt on totta ihan tieteellisestikin. Miehet vanhenevat nopeammin ja kuolevat aikaisemmin. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Toki paljon on kiinni myös yksilöstä ja mies voi itse vaikuttaa rupsahtamiseensa elintavoillaan. Kovin montaa miestä ei kuitenkaan kiinnosta ennen kuin on toinen jalka haudassa.
Kennysgif kirjoitti:
Itse olen yhdessä 48v miehen kanssa ja ole 33v. Lisäksi lapseton. Erosin silloisesta omaa ikäluokan kuuluvasta miehestä. Hänellä ei ollut oikeen halua pysähtyä tai tyytyä silloiseen suhteeseen, joten näin parhaaksi päästää hänet.
Sitten tapasin tämän nykyisen, eikä ollut suunnitelmissa lähteä hänen kanssaan suhteeseen, mutta tykättiin niin kovin toistemme seurasta, että luonnollisesti sitten kävi niin että olemme yhdessä. Luulin häntä ensiksi paljon nuoremmaksi ulkonäön perusteella.
Minä en kaipaa lapsia, mutta hän haluaisi yhteisen kun nyt hänellä on aikaa perheelle menneiden vuosien jälkeen.
Käymme urheilemassa yhdessä sekä vietämme ystäviemme kanssa aikaa.
Minulla on turvallinen olo hänen kanssaan. On naiivia ajatella ettei kenelläkään olisi arvosteltavaa tästä ikäerosta ja olettavat jotakin valtadynamiikkaa. Varmasti on vaikka mitä kyseenalaistettavaa.
12 vuoden kuluttua miehesi on 60 ja sinä 45. Mies vaari-iässä ja sinä et vielä edes vaihdevuosissa. Tuolla se ikäero rupeaa näkymään ja tuntumaan toden teolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että 48-vuotias on muka pappa, mutta alle nelikymppiset, varsinkin naiset, kuten pääministerimme, pitävät itseään nuorina aikuisina. Eikä varsinaiseen aikuisuuteen jää kuin alle 10 vuotta. Itse luulin sen kestävän noin 40 vuotta.
Pappa/mummoikä tarkoittaa vain sitä että siinä iässä on tyypillistä omata jo lapsenlapsia. Ei se poista sitä että samaan aikaan on myös aikuinen. Sinulla on nyt joku kauhea kieltäymys ja pelko ikääntymistä kohtaan. Elämäsi helpottuu kun hyväksyt sen ihan neutraalina tosiasiana jossa on hyviäkin puolia. Ja Marin ei ole nuori vaan lähentelee keski-ikää. Ikä ei ole vain numero.
Vierailija kirjoitti:
Kennysgif kirjoitti:
Itse olen yhdessä 48v miehen kanssa ja ole 33v. Lisäksi lapseton. Erosin silloisesta omaa ikäluokan kuuluvasta miehestä. Hänellä ei ollut oikeen halua pysähtyä tai tyytyä silloiseen suhteeseen, joten näin parhaaksi päästää hänet.
Sitten tapasin tämän nykyisen, eikä ollut suunnitelmissa lähteä hänen kanssaan suhteeseen, mutta tykättiin niin kovin toistemme seurasta, että luonnollisesti sitten kävi niin että olemme yhdessä. Luulin häntä ensiksi paljon nuoremmaksi ulkonäön perusteella.
Minä en kaipaa lapsia, mutta hän haluaisi yhteisen kun nyt hänellä on aikaa perheelle menneiden vuosien jälkeen.
Minulla on turvallinen olo hänen kanssaan. On naiivia ajatella ettei kenelläkään olisi arvosteltavaa tästä ikäerosta ja olettavat jotakin valtadynamiikkaa. Varmasti on vaikka mitä kyseenalaistettavaa.12 vuoden kuluttua miehesi on 60 ja sinä 45. Mies vaari-iässä ja sinä et vielä edes vaihdevuosissa. Tuolla se ikäero rupeaa näkymään ja tuntumaan toden teolla.
Hui. Pelottaa
Onhan se selvää, että tällainen 53-vuotias on papparainen parikymppisen silmissä. Yhtä lailla 70+ ikäinen katsoo että "olet vielä nuori mies".
Mitä sen väliä? Ollaan sen ikäisiä mitä olemme, eikä halveksita niitä joilla on enemmän ikää. Joskus kuitenkin olemme vanhuksia kaikki, ellei onnettomuus tai sairaus katkaise elämää ennenaikaisesti.
Toki, onhan se noloa jos ikäiseni mies deittailee puolta nuorempaa naista. Itse seurailen "90-päiväisiä" TLC:ltä enkä voi ymmärtää miksi yritetään rakentaa yhteistä elämää eri sukupolvea olevan kanssa.
Eri asia jos baarireissun jälkeen päätyy samaan petiin 25 vuotta nuoremman kanssa mutta homma jää tuohon, näitä sattuu. Mitään suhteen tapaista en kuitenkaan tuollaisilla kilometrieroilla ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kennysgif kirjoitti:
Minulla on turvallinen olo hänen kanssaan. On naiivia ajatella ettei kenelläkään olisi arvosteltavaa tästä ikäerosta ja olettavat jotakin valtadynamiikkaa. Varmasti on vaikka mitä kyseenalaistettavaa.12 vuoden kuluttua miehesi on 60 ja sinä 45. Mies vaari-iässä ja sinä et vielä edes vaihdevuosissa. Tuolla se ikäero rupeaa näkymään ja tuntumaan toden teolla.
Mä olen 46 ja mies 6 vuotta vanhempi. Tuntuu kuin välillemme olisi tullut viime vuosina vuosikausien ikäero. Enpä olisi ikinä uskonut kun nuorempana tuo ei tuntunut olevan kovinkaan suuri ikäero.
Nooh kyl itse totesin deittimarkkinoilla et viimeistään 45 on ehdoton viimeinen käyttöpäivä naiselle noin käytännössä, siihenkin pääsee vain jos on oikeesti aktiivikuntoilija jne. Sit katkeruus, liikalikot, vaihdevuodet jne ni sellainen se vaan on se naisen elinkaari. Omassa elinpiirissä vielä 60+ miehet on hyväkuntoisia ja haluttuja. Näin se ihmislaji jalostuu ja evoluutio on karu fakta.
Aloitus on sellaisen ihmisen tekemä, kenellä on ongelma hyväksyä se tosiasia, että ihmiset vapautuisivat iälle asetetuista kahleista. Voi hyvinkin olla narsisti nainen pahimmasta päästä. Onkohan joku satuttanut häntä pahasti?