Oletko jättänyt jonnekin menemättä turvallisen tilan periaatteiden takia?
Kommentit (26)
En tiedä mitä tarkoitat, mutta unisex-vessoihin en mene turvallisuuden takia. Kamala uudistus! Joissain paikoissa tuli jo vuosia sitten, kuten yliopisto.
Avaisitko nyt hieman enemmän tuota määrittelyäsi "turvallisen tilan periaatteesta"?
Joo, jätin aikoinaan Köpiksessä menemättä metroon, kun oli tiedotettu pommiuhkauksesta. En pitänyt turvallisena tilana siinä kohden.
Noin muuten en jätä menemättä minnekään pelkästään sen takia, että siellä voisi olla joku, joka on kanssani vaikkapa eri mieltä ja siksi lähtökohtaisesti oletuksena olisi tuntea olonsa epämukavaksi tai mielipiteensä "uhatuksi" kyseisessä tilanteessa.
naurettavaa wokettamista sisältövaroituksia ja turvallisia tiloja
Voisiko vain sanoa että mielenterveysongelmaisille pumpulilinnoja?
Juuri meinasin lähteä pois ennakkoäänestyspaikalta kun joku ukko jutteli seksuaalissävytteisesti. Alkoipa kyllä suututtaa kun edes äänestyspaikalla ei saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.
Turvallinen tila voi olla turvaton niille, jotka ei hyväksy tietynlaisia tekoja tai pitää esim. transsukupuolisuutta pikemminkin vaikeana mielenterveyden häiriönä kuin osoituksena siitä, että tällainen ihminen todella kuuluu siihen sukupuoleen johon hän kokee kuuluvansa.
Ei se mua haittaa. Itse en tunne tarvitsevani turvallisen tilan periaatteita, mut jos joku tarvii, niin on mulle ok noudattaa niitä.
Ymmärrän turvallisen tilan sellaiseksi, että ketään ei millään lailla asiattomasti häiritä.
Siis koskee minun käsitykseni mukaan muitakin kuin selkeästi tai tunnetusti johonkin vähemmistöön kuuluvaksi todettuja.
No, viime aikoina, kiitos kriminaalijengin mustamaalauskampajan, minä olen joutunut kuulemaan muutamassa paikassa itseeni kohdistettua asiatonta puhetta. Mutta juu, laitan sitten palautetta, kun en viitsi siinä tilanteessa ruveta kailottamaan, että mitä tuo on tarkoittavinaan... mitä sinä siinä selität... Ja ainakin yhteen paikkaan olen tuollaisen palautteen jälkeen mennyt .... sillä kertaa asiattomasti käyttäytyviä ei ole ollut paikalla.
No, sitten on yks paikka, jossa paikan henkilökuntaan kuuluva ei saanut suutaan pidettyä kiinni.... Siellä en ole vielä toistamiseen käynyt, mutta jos menen, ja sama kuvia toistuu, niin painelen saman tien tekemään valitusta!
Mestari lupasi Suomesta turvallisen tilan mutta valitettavasti ei päässyt toiselle kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.
Turvallinen tila voi olla turvaton niille, jotka ei hyväksy tietynlaisia tekoja tai pitää esim. transsukupuolisuutta pikemminkin vaikeana mielenterveyden häiriönä kuin osoituksena siitä, että tällainen ihminen todella kuuluu siihen sukupuoleen johon hän kokee kuuluvansa.
En ymmärrä myöskään selitystäsi.
Missä tahansa voi saada turpaansa. Vanha viidakon sanonta.
Mielestäni ihmisten jotka eivät kestä eriäviä mielipiteitä pitäisi kasvattaa itselleen vertaiskuvallisesti munat.
Turvalliseen tilaan päästetään pelkkiä sorrettujen vähemmistöjen jäseniä. Etuoikeutetut jäävät ulkopuolelle. Siksi turvallisessa tilassa ei esimerkiksi ole patriarkaalisia rakenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.
Olipas outo analogia. Veikkaan, että kukaan henkilö, joka näin ajattelee, tuntisi olonsa turvattomaksi siinä tilassa Yleensähän he tuovat nimenomaan myös mielipiteensä aika kiivaasti esillekin.
Vältän iltaisin/öisin liikkumasta Helsingin keskustassa.
Ihan liikaa kaikenmaailman hiekkasandaaleja ja muita ryhmittymiä.
Tiedän luonteeni, olen äkkipikainen enkä ota tositilanteessa taka-askelia, joten olisi vain ajan kysymys milloin joku tummahiuksinen alkaa päätään aukomaan. Se ei ole hyväksi heille eikä minulle.
Siksi pysyn poissa.
M40
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat, mutta unisex-vessoihin en mene turvallisuuden takia. Kamala uudistus! Joissain paikoissa tuli jo vuosia sitten, kuten yliopisto.
Minä olen kerran käynyt Hesan rautatieaseman kellarissa olevassa unisex-vessassa; toiste kusen vaikka aseman pihalle, kauheata ja uhkaavaa sekavärikästä jätkälaumaa vietti siellä aikaansa. Menin hesan r-asemalta taksiin, johon mut repi joku suomea puhumaton, lähti väärään suuntaan ja napsi pillereitä ts. epämääräisiin takseihin en mene enää ikinä.
Kuulostaa tosi ahdistavalta, minulla on turvallisentilanpaikankammo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.
Turvaton vain jos sinun täytyy jostain syystä tuoda nämä mielipiteesi esille. Ei ole mikään pakko.
Oliko esim. jotain punk-keikkoja mihin oli toivottu ettei miehiä tulisi, tai että kannatuksen vuoksi maksaisi vain pääsymaksun mutta ei tulisi paikalle. Punkinfinland.net :istä joskus bongasin.
En tietääkseni. En kyllä kunnolla edes tiedä että mistä on kyse