Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhe sanoi suoraan, ettei minua haluta heidän kanssaan joulunviettoon

Vierailija
23.12.2022 |

Äiti, isä ja siskon perhe lähtivät tänään Helsinkiin viettämään aatonaattoa, yön ovat hotellissa ja huomenna lähtevät Tukholmaan, eli pari yötä laivalla ja joulupäivä Tukholmassa. Lähtivät siis jouluksi matkoille. Minulle ilmoitettiin, että nyt on tällainen joulu ja minä en ole tervetullut mukaan. Olen jo täysi-ikäinen ja asun alivuokralaisena nyt toisella paikkakunnalla. Saan kuulemma viettää ja järjestää oman jouluni. Olen ollut se vahinkolapsi ja on se tehty ennenkin selväksi

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun tarkoitus taitaa olla kiusata läheisiään. Tähän johtopäätökseen olen tullut.

Suosittelen viettämään tänään Festivusta, jolloin 23.12. kerrotaan erilaisista kiistan ja kaunan aiheista lähimmäisille, jotka ovat tuottaneet pettymyksiä menneen vuoden aikana.

Vierailija
42/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisiko ap, että onko hän jollakin tavalla hankala muun perheen mielestä?

Olisi mielenkiintoista kuulla se puolustuksen puheevuoro eli toisen osapuolen näkemys asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun tarkoitus taitaa olla kiusata läheisiään. Tähän johtopäätökseen olen tullut.

Kuinka kiusata tai olla edes läheinen jos ei haluta olla edes tekemisissä.

Syrjitään. Suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Tämähän on vanhoissa etenkin luonnon varaisilla heimoilla mutta yös keskiajalla kovin rangaistus mitä yksilölle annettiin. Karkoitus. Nyt se annetaan nykyaikana jos ei ole mieliksi, syyksi käy mikä vaan. Tämähän näkyy kaikessa suomessa työttömiä satoja tuhansia ja kansanhuvi on haukkua vähäosaisia. Tänä jouluna työlliset vei köyhien jouluruuat ja hallistus antoi köyhien tuet rikkaille.

Vierailija
44/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla se puolustuksen puheevuoro eli toisen osapuolen näkemys asiasta.

Mikähän se voisi mielestäsi olla. Millä te suljette läheisiä ulos perhejuhlista?

Vierailija
45/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjitään. Suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Tämähän on vanhoissa etenkin luonnon varaisilla heimoilla mutta yös keskiajalla kovin rangaistus mitä yksilölle annettiin. Karkoitus. Nyt se annetaan nykyaikana jos ei ole mieliksi, syyksi käy mikä vaan. Tämähän näkyy kaikessa suomessa työttömiä satoja tuhansia ja kansanhuvi on haukkua vähäosaisia. Tänä jouluna työlliset vei köyhien jouluruuat ja hallistus antoi köyhien tuet rikkaille.

Kannattaako joskus olla mieliksi jos haluaa seuraa? Käyttäytymunen kuuluu siihen kaikkiin ihmissuhteisiin. Se ei tietenkään tarkoita sitä että kaikkien kanssa pitäisi viihtyä (etenkään jos eivät edes välitä käyttäytyä) mutta jos kukaan ei välitä seurastasi syy kyllä yleisimmin löytyy peilistä.

Vierailija
46/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako joskus olla mieliksi jos haluaa seuraa? Käyttäytymunen kuuluu siihen kaikkiin ihmissuhteisiin. Se ei tietenkään tarkoita sitä että kaikkien kanssa pitäisi viihtyä (etenkään jos eivät edes välitä käyttäytyä) mutta jos kukaan ei välitä seurastasi syy kyllä yleisimmin löytyy peilistä.

Kenen peilistä? Oletko sinä katsonut peiliin riivattu? Yhtälailla käytöstavat kuuluu kaikille osapuolille, myös kiusaajille. Mutta sitähän ei kiusaajat muista, koska ovat mielestään kaiken yläpuolella narsismissaan.

Vierailija
47/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan tällä pellepalstalla ei ymmärretä kysymystä.

Minä kuitenkin ymmärsin ja tiedän, että sä oo hieno tyyppi. 

Vierailija
48/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen peilistä? Oletko sinä katsonut peiliin riivattu? Yhtälailla käytöstavat kuuluu kaikille osapuolille, myös kiusaajille. Mutta sitähän ei kiusaajat muista, koska ovat mielestään kaiken yläpuolella narsismissaan.

Ei siellä ole väliä kenen peili on, sieltä katsoo aina sama ihminen siitä riippumatta onko peili oma vai vaikka huoltsikan.

Vierailija
49/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja usein nämä kiusaajat ovat todellisia reppanoita. Ai että ku saan nöyryyttää.

Vierailija
50/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison perheessä sama homma, tosin tässä kyseessä äiti ja puolison sisar. Ehdotimme, että voitaisiin syödä lounasta tai kahvitella meillä tai missä vain, mutta puolison äiti totesi, että aikoo viettää joulun kaksin puolison sisaruksen kanssa. Syitä on varmasti paljon etenkin puolison äidillä, joka on ripustautunut tähän sisarukseen ja haluaa omia hänet joulun ajaksi itselleen. Puolison äiti on vakavasti masentunut ja hänellä on muitakin vakavia mt-ongelmia, mutta yllätti kyllä miten oli pokkaa todeta, ettei tarvitse jouluna nähdä. Joululahjaa osasi tosin jo aikoja sitten pyytää itselleen. Useinkin puolisoni on se, joka äitiään auttaa ja hoitaa asioita tunnollisesti ja sisar on ollut pienestä pitäen äidin lempilapsi ja silmäterä.

Ollaan joulun ajan sitten minun sukulaisteni luona enemmän, sinne olemme aina lämpimästi tervetulleita ja kaivattua seuraa. Kyllä näitä perhekuvioita on tosiaan sellaisiakin, joissa ulosjätetyssä ei ole syytä/vikaa, vaan ongelma on moniulotteisempi ja jopa sukupolvien yli ulottuva jatkumo. Puolisoni on ollut aina se ruma ankanpoikanen, joka on käypä vain kun tarvitaan häneltä jotain. Menestynyt elämässään paremmin kuin muut ja työstänyt perhetaustastaan kumpuvia itsetunto-ongelmia aktiivisesti aikuisiällään.

Ei muuta kuin tsemppiä ap! Suosittelen etsimään ajan kanssa terveempiä ja asiallisia ihmissuhteita toisiaan kunnioittavien ihmisten kanssa. Yritä tehdä joulustasi mahdollisimman mukava ja hemmottele itseäsi. Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta!

Hyvin kirjoitettu. Se on monesti juuri näin.

Vierailija
51/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se voisi mielestäsi olla. Millä te suljette läheisiä ulos perhejuhlista?

Ei minulla ole ollut koskaan ongelmia viettää joulua perheenjäsenten kanssa. Tällä palstalla toista osapuolta ollaan heti syyttämässä narsismista kun on kuultu vain toisen osapuolen versio tapahtumien kulusta. Jospa hänellä on taipumusta ottaa rähinäviinaa, joka pilaisi kaikkien muiden joulutunnelman?

Vierailija
52/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vain ovat tuolla lailla sairaita että kiusaavat yhtä perheenjäsentä. Meillä se olen minä. Vanhempani ja sisarukseni lapsineen ovat tiivis porukka, lähtivät mm. isänpäiväksi matkoille ja sitten äiti lähetteli viestejä miten ihana isänpäivä on heillä matkoilla. Minua ei pyydetty mukaan. Myös sisaruksen lapsen synttärikuvia lähetellään minulle ja kehutaan miten kivat synttärit oli, ja tämä silloin kun olen ihmetellyt vanhemmilleni että milloinhan pirroliinan synttärit pidetään.  Että nepäs pidettiin jo, ja sinua ei kutsuttu!

Vierailija
53/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että eräs pariskunta asustelee nykyään Helsingissä, ukko oli aikoinaan törkeä koulukiusaaja ja nainen "pappi" nimeltään Matilda, joka koko lapsuutensa kiusasi. Töölön seurakunta, kaikki pappituttuni sanoivat että ei ole yhtä narsistista porukkaa kuin papit.

Siinäpä sitä laupeutta.

Vierailija
54/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alkoholisti?

Vierailija
55/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että eräs pariskunta asustelee nykyään Helsingissä, ukko oli aikoinaan törkeä koulukiusaaja ja nainen "pappi" nimeltään Matilda, joka koko lapsuutensa kiusasi. Töölön seurakunta, kaikki pappituttuni sanoivat että ei ole yhtä narsistista porukkaa kuin papit.

Siinäpä sitä laupeutta.

NS ammattiauttajista ja ns laupeudtyöläisistä löytyy ne kamalimmat saatanat. Niissä hommissa näkee siipeensä saaneita ja pääsee niitä pompottamaan. Sinne ikävä kyllä hakeutuu kamalia mielisairaita tyyppejä.

Vierailija
56/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo laivareissu tullut yllätyksenä aplle?

Ehkä äitisi on kyllästynyt passaamaan muita ja haluaa kerrankin valmiiseen pöytään?

Vierailija
57/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sinut adoptoida? Olisit tervetullut meidän joulua viettämään. Sukupuusi on mätä, vartetaan sinut johonkin terveempään ja iloisempaan sukuun.

Hyvää joulua. Olisipa kaltaisiasi enemmän niin monella nuorella olisi parempi elämä edessä.

Vierailija
58/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Mä olin myös vahinkolapsi ja äiti aina sanoi,ettei lapsuudenkotiin saa tulla. Kerran menin jouluksi lahjojen kanssa ja äiti heti passitti seuraavana päivänä linja-autolla takaisin. Oli 90-luku, kaupat kiinni eikä mulla ollut kotona kuin jotain kaurahiutaleita ja flora margariinirasia. Onneksi äitini on nyt kuollut.

Jännästi pääsit linja-autoon vaikkei ne kulje heti aatosta seuraavana päivänä. Ei nykyisin eikä silloin 90- luvulla, eikä 80- luvulla eivätkä vieläkään vuonna 2022. Jos taas väität että olet mennyt joulupäivänä niin et ole päässyt silloinkaan

Vierailija
59/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureton musta lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sinut adoptoida? Olisit tervetullut meidän joulua viettämään. Sukupuusi on mätä, vartetaan sinut johonkin terveempään ja iloisempaan sukuun.

Hyvää joulua. Olisipa kaltaisiasi enemmän niin monella nuorella olisi parempi elämä edessä.

On muitakin kiusattuja ja syrjittyjä kuin nuoret. Suurin yksittäinen syrjitty kansanosa on suomalaiset keski-ikäiset miehet. Miksi rajaat avun nuoriin joita on vähiten suomen kansasta.

Vierailija
60/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset vain ovat tuolla lailla sairaita että kiusaavat yhtä perheenjäsentä. Meillä se olen minä. Vanhempani ja sisarukseni lapsineen ovat tiivis porukka, lähtivät mm. isänpäiväksi matkoille ja sitten äiti lähetteli viestejä miten ihana isänpäivä on heillä matkoilla. Minua ei pyydetty mukaan. Myös sisaruksen lapsen synttärikuvia lähetellään minulle ja kehutaan miten kivat synttärit oli, ja tämä silloin kun olen ihmetellyt vanhemmilleni että milloinhan pirroliinan synttärit pidetään.  Että nepäs pidettiin jo, ja sinua ei kutsuttu!

Vaikuttaa tyypilliselle narsistiselle perhedynamiikalle. Itse olen sellaisen kohteeksi joutunut. Ja kokemuksesta kerron että aikansa kiusttuaan ne käytöshäiriöiset hullut käy toistensa kimppuun. Parempi vaan pysyä poissa. Ainoa keino voittaa on ettei pelaa narsistien pelejä. Traagista jos omaa normaalit aidosti perhekeskeiset arvot.