Perhe sanoi suoraan, ettei minua haluta heidän kanssaan joulunviettoon
Äiti, isä ja siskon perhe lähtivät tänään Helsinkiin viettämään aatonaattoa, yön ovat hotellissa ja huomenna lähtevät Tukholmaan, eli pari yötä laivalla ja joulupäivä Tukholmassa. Lähtivät siis jouluksi matkoille. Minulle ilmoitettiin, että nyt on tällainen joulu ja minä en ole tervetullut mukaan. Olen jo täysi-ikäinen ja asun alivuokralaisena nyt toisella paikkakunnalla. Saan kuulemma viettää ja järjestää oman jouluni. Olen ollut se vahinkolapsi ja on se tehty ennenkin selväksi
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Mä olin myös vahinkolapsi ja äiti aina sanoi,ettei lapsuudenkotiin saa tulla. Kerran menin jouluksi lahjojen kanssa ja äiti heti passitti seuraavana päivänä linja-autolla takaisin. Oli 90-luku, kaupat kiinni eikä mulla ollut kotona kuin jotain kaurahiutaleita ja flora margariinirasia. Onneksi äitini on nyt kuollut.
Olen siis äitisi syrjähypyn tuote tai isäsi vastaava.
Sinua siis pidettiin lapsuudenkodissasi, kun ei oikein muutakaan voitu, mutta nyt ongelma halutaan unohtaa. On idyllisempää, kun ei tarvi muistella pettämisen tulosta.
Siis noinko?
Samoin- Minun vanhemmat ei ole 30 vuoteen minua kutsuneet jouluna kylään. Vietän tämänkin joulun yksin kotona.
Tulee tuosta aloitusviestistä jotenkin mieleen alkoholistiveljeni, jonka mielestä aina kaikki vika on muissa mutta ei hänessä. Eli vaikka että kukaan ei halua viettää hänen kanssaan joulua ja se on muiden vika mutta kukaan ei jaksa kuunnella humalaisen miehen itkuista valitusta kuinka hänellä on asiat huonosti ja muilla taas niin hyvin, ihan kuin muilla ei olisi ollenkaan omia ongelmia kuin hänellä. Ja että olisi muiden velvollisuus tehdä kaikkensa sen eteen, että hän pääsisi alkoholista eroon koska sitten kaikki olisi hänellä hyvin, vaikka itse hän sitä käy hakemassa eli ei sitä kukaan kotiin tuo ja kurkusta alas kaada. Eikä hän edes oikeasti halua päästä siitä eroon.
Tsemppiä ap. On aina sydäntäsärkevää huomata olevansa ei-toivottu.
Minun vanhemmat jätti minut 5 vuotiaan lastenkodin portille ja sen jälkeen en ole vanhempieni luona käynyt jouluna tai muutenkaan. Yksin menee tämäkin joulu koska naiset ei huoli kunnollista miestä
Joulu on narstin juhla. Pääsee opettamaan vastaansanojille. Joulua viettäänarsisti tarkkaa valitun hovin kanssa. Sinne ei kaikkia huolita.
Siis onko porukka oikeasti nyt sitä mieltä, että ainoa syy on tässä ap:n huono käytös? Vähänpä tiedätte sairaista perhekuvioista, mutta kyllä niitä on olemassa ja paljon. Täälläkin on ollut keskustelua siitä, että ilman mitään näkyvää tai vanhempien kertomaa syytä monessa perheessä on kultalapsi ja syntipukki. Kultalapsi saa kaiken, syntipukki ei mitään, eikä mitään väärinkäytöstä ikinä myönnetä. Kultalapsikin elää siinä uskossa, että näin tämän kuuluukin mennä.
Ap:n asemassa lopettaisin tyynesti kaiken yhteydenpidon tähän. Miksi tuhlata aikaa sellaisiin ihmisiin, jotka eivät sinusta pidä?
Joulun tarkoitus taitaa olla kiusata läheisiään. Tähän johtopäätökseen olen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko porukka oikeasti nyt sitä mieltä, että ainoa syy on tässä ap:n huono käytös? Vähänpä tiedätte sairaista perhekuvioista, mutta kyllä niitä on olemassa ja paljon. Täälläkin on ollut keskustelua siitä, että ilman mitään näkyvää tai vanhempien kertomaa syytä monessa perheessä on kultalapsi ja syntipukki. Kultalapsi saa kaiken, syntipukki ei mitään, eikä mitään väärinkäytöstä ikinä myönnetä. Kultalapsikin elää siinä uskossa, että näin tämän kuuluukin mennä.
Ap:n asemassa lopettaisin tyynesti kaiken yhteydenpidon tähän. Miksi tuhlata aikaa sellaisiin ihmisiin, jotka eivät sinusta pidä?
Tottakai on olemassa sairaita perheitä mutta kuka edes haluaisi viettää heidän kanssa jouluna aikaa ellei itselläkin ole ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Joulun tarkoitus taitaa olla kiusata läheisiään. Tähän johtopäätökseen olen tullut.
Kuinka kiusata tai olla edes läheinen jos ei haluta olla edes tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Mä olin myös vahinkolapsi ja äiti aina sanoi,ettei lapsuudenkotiin saa tulla. Kerran menin jouluksi lahjojen kanssa ja äiti heti passitti seuraavana päivänä linja-autolla takaisin. Oli 90-luku, kaupat kiinni eikä mulla ollut kotona kuin jotain kaurahiutaleita ja flora margariinirasia. Onneksi äitini on nyt kuollut.
Törkeä äiti. En voi käsittää miten joku voi olla noin ilkeä omalle lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs se toinen puoli tässä asiassa? Se jota ei tässä kerrota?
Kaikilla asioilla kun on ainakin kaksi puolta, kaikissa ihmissuhteissa ainakin kaksi osapuolta. Ja näin ollen ainakin kaksi näkemystä ja kokemusta.
En koskaan tuomitse ketään enkä mitään tuntematta näitä muitakin puolia.
Voi olla että aloittaja on itsekin vaikuttanut noiden väleihin omilla toimillaan.
Minua ei ole huolittu mukaan menestyneen siskon ja luonnehäiriöisten vanhempien jouluun 10 vuoteen.
Juon glögiä pienemmällä porukalla omassa kodissani, en ole häiriköimässä edes hautajaisissa.
Saavat viettää keskenään...
Isäni uusi vaimo pelasi minut ulos perheestä useita vuosia sitten. Viimeisenä yhteisenä jouluna heitti minut ja pienet lapset pihalle, olimme matkustaneet isäni luo useita satoja kilometrejä.
Narsistin hovi tosiaan.
Tsemppiä ap!
Vastaisiko ap, että onko hän jollakin tavalla hankala muun perheen mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis äitisi syrjähypyn tuote tai isäsi vastaava.
Sinua siis pidettiin lapsuudenkodissasi, kun ei oikein muutakaan voitu, mutta nyt ongelma halutaan unohtaa. On idyllisempää, kun ei tarvi muistella pettämisen tulosta.
Siis noinko?
Ei vaan minä olin köyhän perheen vahinkolapsi ja kolmas tyttö. Äiti oli ainoa joka ei halunnut aborttia,koska kuvitteli,että Jumala antaa pojan. Oli kauhea pettymys kun olin tyttö.
Jos tilanne on toi, niin tuskin sulla kiva joulu heidän kanssaan tulisikaan. Nyt voit hyvällä omatunnolla alkaa luoda omia jouluperinteitä ja omannäköistä joulua puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisiko ap, että onko hän jollakin tavalla hankala muun perheen mielestä?
Kyllä se käy aloituksesta aika hyvin selväksi. En minäkään haluaisi matkaseuraksi marisijaa.
Minustakin on ihanaa, että aikuisena saa jo valita seuransa eikä tarvitse olla missään tekemisissä veljeni kanssa.#narsisti