Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhe sanoi suoraan, ettei minua haluta heidän kanssaan joulunviettoon

Vierailija
23.12.2022 |

Äiti, isä ja siskon perhe lähtivät tänään Helsinkiin viettämään aatonaattoa, yön ovat hotellissa ja huomenna lähtevät Tukholmaan, eli pari yötä laivalla ja joulupäivä Tukholmassa. Lähtivät siis jouluksi matkoille. Minulle ilmoitettiin, että nyt on tällainen joulu ja minä en ole tervetullut mukaan. Olen jo täysi-ikäinen ja asun alivuokralaisena nyt toisella paikkakunnalla. Saan kuulemma viettää ja järjestää oman jouluni. Olen ollut se vahinkolapsi ja on se tehty ennenkin selväksi

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]On muitakin kiusattuja ja syrjittyjä kuin nuoret. Suurin yksittäinen syrjitty kansanosa on suomalaiset keski-ikäiset miehet. Miksi rajaat avun nuoriin joita on vähiten suomen kansasta.[/quote]

Älä laita sanoja suuhuni ja ota vastuu elämästäsi, vietä joulua muiden miesten kesken. Kasvava ihminen on täysin eri asia kuin aikuinen mies. Sympatiani on lasten ja nuorten puolella. Olisin lapsena tehnyt mitä tahansa, jotta olisin ollut rakastettu. Mikään ei ole tuhoavampaa kuin kasvaa epäterveessä perheessä.

Vierailija
62/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisi tosiaan jäädä ap:lta jotain keskeistä kertomatta perheen kuvioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kulki isoimpien kaupunkien väliä jo joulupäivän iltana  80-luvulla. Tiedän tämän satavarmasti. Mikä ihmeen vimma sulla on ignoroida toisten kertomuksia elämästään?

Vierailija
64/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureton musta lammas kirjoitti:

On muitakin kiusattuja ja syrjittyjä kuin nuoret. Suurin yksittäinen syrjitty kansanosa on suomalaiset keski-ikäiset miehet. Miksi rajaat avun nuoriin joita on vähiten suomen kansasta.

Älä laita sanoja suuhuni ja ota vastuu elämästäsi, vietä joulua muiden miesten kesken. Kasvava ihminen on täysin eri asia kuin aikuinen mies. Sympatiani on lasten ja nuorten puolella. Olisin lapsena tehnyt mitä tahansa, jotta olisin ollut rakastettu. Mikään ei ole tuhoavampaa kuin kasvaa epäterveessä perheessä.Kyllä aikuinenkin kaipaa rakkautta ja asiallista kohtelua. Myös mies.

Vierailija
65/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Mä olin myös vahinkolapsi ja äiti aina sanoi,ettei lapsuudenkotiin saa tulla. Kerran menin jouluksi lahjojen kanssa ja äiti heti passitti seuraavana päivänä linja-autolla takaisin. Oli 90-luku, kaupat kiinni eikä mulla ollut kotona kuin jotain kaurahiutaleita ja flora margariinirasia. Onneksi äitini on nyt kuollut.

Olen siis äitisi syrjähypyn tuote tai isäsi vastaava.

Sinua siis pidettiin lapsuudenkodissasi, kun ei oikein muutakaan voitu, mutta nyt ongelma halutaan unohtaa. On idyllisempää, kun ei tarvi muistella pettämisen tulosta.

Siis noinko?

Ei vaan minä olin köyhän perheen vahinkolapsi ja kolmas tyttö. Äiti oli ainoa joka ei halunnut aborttia,koska kuvitteli,että Jumala antaa pojan. Oli kauhea pettymys kun olin tyttö.

Just, omaa sukupuoltaan halveksiva mielipuoli. Et menetä mitään, kun et ole tuollaisessa seurassa.

Vierailija
66/83 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Mä olin myös vahinkolapsi ja äiti aina sanoi,ettei lapsuudenkotiin saa tulla. Kerran menin jouluksi lahjojen kanssa ja äiti heti passitti seuraavana päivänä linja-autolla takaisin. Oli 90-luku, kaupat kiinni eikä mulla ollut kotona kuin jotain kaurahiutaleita ja flora margariinirasia. Onneksi äitini on nyt kuollut.

Jännästi pääsit linja-autoon vaikkei ne kulje heti aatosta seuraavana päivänä. Ei nykyisin eikä silloin 90- luvulla, eikä 80- luvulla eivätkä vieläkään vuonna 2022. Jos taas väität että olet mennyt joulupäivänä niin et ole päässyt silloinkaan

Paikkakunta- ja linjakohtaista. Joulupäivänä aletaan jo palata normaaliin.

Vierailija
67/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä läksin Teneriffalle yksin 20.12. kahdeksi viikoksi. Monta joulua olen katsellut juoppoa miestä, jolle putki iskee aina jouluksi ja myös muiksi joulupyhiksi. Monta vuotta olen uhkaillut, että seuraavaa joulua en hänen kanssaan enää vietä, aina kuitenkin peruin uhkaukseni. Viime vuonna ilmoitin, että se oli sitten viimeinen joulu kännisen äijän kanssa. Ei uskonut ja tytär viestitteli juuri äsken, että isänsä hädissään soittelee joka paikkaan ja kyselee minua. Minä en vastaa hänen puheluihin. Jätin kirjeen kotiin ja soitin vielä varmuuden vuoksi lentokentältä. Ei sitä enää muista kun oli jo silloin kännissä.

Parasta on kun tytär kertoi, isänsä ihmettelee, että mikä sille oikein tuli, kun koskaan ei ole mitään ollut eikä edes etukäteen kertonut, että lähtee jouluksi ulkomaille.

Vierailija
68/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet rahaton ja se joka yleensä pyytää jotain koko ajan vedoten raha pulaan,aikuinen kun kerta jo olet niin vanhemmat eivät jaksa enää maksaa sinun matkoja sun muuta,jos sulla ois ollut maksaa oma matka niin uskon että olisit ollut tervetullut mukaan..vanhin poikana on elämän tapa työtön ja viinaan menevä ,joten ymmärrän vanhempiasi..

Vierailija
69/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetko joulut olet pilannut äksyilylläsi?

Vierailija
70/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois ap , olet paremmassa seurassa itsesi kanssa kuin tuollaisten. Samaa kokenut ja välit katkaissut. Suosittelen sinullekin , saat hyvän elämän takaisin. Toivotan sinulle Hyvää Joulua ! Et ole yksin.

Vierailija
71/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se toinen puoli tässä asiassa? Se jota ei tässä kerrota?

Kaikilla asioilla kun on ainakin kaksi puolta, kaikissa ihmissuhteissa ainakin kaksi osapuolta. Ja näin ollen ainakin kaksi näkemystä ja kokemusta.

En koskaan tuomitse ketään enkä mitään tuntematta näitä muitakin puolia.

Jep. Kuulostaa siltä, että halusivat ottaa ap:sta tauon joulun ajaksi. Ovatko koko vuoden tukeneet, olleet apuna ja auttaneet? Ja nyt lähtivät lomalla tukeakseen omaa jaksamistaan? Kun taas ap olisi odottanut 24/7-palvelun jatkuvan myös jouluna?

Vierailija
72/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt? Vaikea uskoa, että kivaa perheenjäsentä noin kohdeltaisiin.

Juu nykytyylillä on ns parempia ihmisiä kuten sinä muka kiva. Minusta et ole kovinkaan kiva.

Vierailija
73/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pilaa tunnelmaa jos kaikki ovat menestyneitä akateemisia ja sitten alkoholiongelmainen amk-koulutettu mustalammas alkaa öyhöttää tjms

Vierailija
74/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla tuollaisen perheen kanssa enää missään tekemisissä.

Vierailija
75/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on narstin juhla. Pääsee opettamaan vastaansanojille. Jo8ulua viettäänarsisti tarkkaa valitun hovin kanssa. Sinne ei kaikkia huolita.

No meitä on kaksi "vanhapiikaa" siskosta. Yksi äitiin välit katkaissut veli ja yksi esikoinen tähtitytär menestyneine aviomiehineen ja lapsineen.

Meidät "vanhapiikatytöt" halutaan aina jouluksi tekosyynä äidin kotiin. Jotta tämån ei tarttisi lähteä vaan mihinkään kenenkään nurkkiin (koska ei ylipäätään tule kenenkään kanssa toimeen)

Ja koska meillä vanhoillapiioilla ei ole muutakaan paikkaa mennä. Sitten koko joulun saamme kuulla, että 'eihän meillä muutakaan ois ollu" ja loputonta "menestyneen" siskonperheen kehua.

Mutta tånä jouluna tämä "vanhapiika" viettääkin joulun uuden miesystävånsä luona

Vierailija
76/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset vain ovat tuolla lailla sairaita että kiusaavat yhtä perheenjäsentä. Meillä se olen minä. Vanhempani ja sisarukseni lapsineen ovat tiivis porukka, lähtivät mm. isänpäiväksi matkoille ja sitten äiti lähetteli viestejä miten ihana isänpäivä on heillä matkoilla. Minua ei pyydetty mukaan. Myös sisaruksen lapsen synttärikuvia lähetellään minulle ja kehutaan miten kivat synttärit oli, ja tämä silloin kun olen ihmetellyt vanhemmilleni että milloinhan pirroliinan synttärit pidetään.  Että nepäs pidettiin jo, ja sinua ei kutsuttu!

No onkos tässä ongelmaa. Ehkä se on tuo sisaruksesi, joka haluaa lähteä ja touhuta vanhempiensa kanssa ilman sinua, ja on ollut järjestämässä näitä tapaamisia.

Järkkää sinä itse omia kokoontumisia vanhempiesi kanssa! Älä aikuista sisarusta yritä määrätä siitä kenen kanssa hänen pitää aikaansa viettää.

Minulla on erittäin raskas perheetön veli. Aina viikonloppuisin menee vanhemmilleni. Ei juo, mutta on jotenkin tosi joustamaton ja sosiaalisesti heikkolahjainen. Esim. riitelee usein lasteni kanssa, lapset siis alle 10v. Jsksan häntä toisinaan, yleensä en pidempiä aikoja. Järjestän matkoja yms. vanhempieni kanssa, veljeä en sinne kaipaa. Matkustelkoot porukoiden kanssa keskenään.

Vierailija
77/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja ongelmia päihteiden

kanssa? Muuten ei käy järkeen tuo

hylkääminen. Tietenkin voi olla

persoonallisuushäiriöisiä vanhempia,

jotka eivät rakasta lapsiaan.

Vierailija
78/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna hakkasita  pössyssä äitisi sairaalaan

Vierailija
79/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, no nyt sinä järjestät itsellesi juuri oman näköisesi joulun ja nautit! Jos haluat seuraa, niin ilmoittaudut vaikka vapaaehtoiseksi jonnekin köyhien ruokailutapahtumaan tai menet joulumuoriksi.

Mistä tiedät, että ap on nainen?

Vierailija
80/83 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tehnyt aloituksen jota ei viitsi edes kysyttäessä täsmentää,ei kovin uskottaavaa.