Lähtisitkö kimppaan miehen kanssa, joka tapaa ex-vaimoaan säännöllisesti?
Eli ovat eronneet, mutta exällä avaimet miehen kotiin ja käy siellä paljon, esim. hakemassa lasten tavaroita, hoitamassa lapsia miehen viikolla, jos miehellä on menoa.
Soittelevat joka päivä eikä vain lasten asioista, vaan muutakin juttelevat, ovat siis ystäviä.
Auttavat toisiaan esim. renkaiden vaihdossa, käyvät kaupassa. Käyvät myös "perheenä", eli yhdessä lasten kanssa esim. leffassa, ravintolassa, metsäretkillä, uimassa.
Onko tässä miehen puolelta tilaa uudelle kumppanille, eli kestäisittekö itse tällaista tilannetta uudessa suhteessa? Olemme tapailleet miehen kanssa useamman kuukauden, ja aluksi ajattelin, että on ihana vastuuntuntoinen isä ja on lasten parasta, mutta nyt olen alkanut miettiä, haluanko itse tällaista suhdetta kuitenkaan.
Minullakin on lapsi vuoroviikoin, vaihdetaan yleensä tekstarilla lapsen kuulumiset ja ihan joskus soitetaan, kun on jotain akuuttia. Ei tulisi kuuloonkaan, että soittelisin exälleni vain rupatellakseni tai kertoakseni omia kuulumisiani.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ex.n kanssa asiat toimi hyvin.
Hän mm on myynti-ihminen ja usein toi minulle mm hyonekaluja, jotka asiakkaat jättivät muuttaessa.Hänellä oli avain ja paku.
Ex nro 2 , hänen työmatka meni kodin ohi. Avain oli tietyssä paikassa ja usein tämä uusi vaimo haki mm lasten vaatteita.
Jätin ne usein eteiseen, mutta pari krt vuodessa tuli sisälle ja keitin teetä. Juteltiin.
Kun he menivät naimisiin, oli paikkakunnalla hotellit täynnä. Vaimon vanhemmat nukkuivat meillä.
En itse ex.ää nähnyt usein, mutta etenkin ero nro 2 jälkeen vietettiin joulut meillä, ex.n vanhassa kodissa.
Vuosia, kun ex appivanhemmat olivat paikkakunnalla, jos lapset oliat kotona, he tulivat kylään, lapsia katsomaan.
En muista milloin olisin jutellut ex.n kanssa.
Aiomme lähteä ensi kesänä Japania kiertämään. Minä, ex ja neidän lapset. Esikoinen on muuttanut jo pois kotoa ja kummallakin on uusi asuinkumppani.
Tämä päätettiin ennen koronaa. Kaikki on varattu
Tämä on ilmeisesti sellaisten ihmisten elämästä, joille kaikki parisuhde- ja rakkauselämä on toissijaista ja muut asiat kiinnostavat enemmän ja/tai ovat tärkeämpiä.
Täällä on sellaisia joille rakkauselämä on toissijaista. Tai siis heillä ei sitä edes ole. Ja ne ei ole nuo exän kaverit. Vaan nämä jotka ovat yhdessä ihmisen kanssa joka on sama asia kuin kaveri. Jotenkin tosi surullista että ihmiset on sellaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ex.n kanssa asiat toimi hyvin.
Hän mm on myynti-ihminen ja usein toi minulle mm hyonekaluja, jotka asiakkaat jättivät muuttaessa.Hänellä oli avain ja paku.
Ex nro 2 , hänen työmatka meni kodin ohi. Avain oli tietyssä paikassa ja usein tämä uusi vaimo haki mm lasten vaatteita.
Jätin ne usein eteiseen, mutta pari krt vuodessa tuli sisälle ja keitin teetä. Juteltiin.
Kun he menivät naimisiin, oli paikkakunnalla hotellit täynnä. Vaimon vanhemmat nukkuivat meillä.
En itse ex.ää nähnyt usein, mutta etenkin ero nro 2 jälkeen vietettiin joulut meillä, ex.n vanhassa kodissa.
Vuosia, kun ex appivanhemmat olivat paikkakunnalla, jos lapset oliat kotona, he tulivat kylään, lapsia katsomaan.
En muista milloin olisin jutellut ex.n kanssa.
Aiomme lähteä ensi kesänä Japania kiertämään. Minä, ex ja neidän lapset. Esikoinen on muuttanut jo pois kotoa ja kummallakin on uusi asuinkumppani.
Tämä päätettiin ennen koronaa. Kaikki on varattu
Tämä on ilmeisesti sellaisten ihmisten elämästä, joille kaikki parisuhde- ja rakkauselämä on toissijaista ja muut asiat kiinnostavat enemmän ja/tai ovat tärkeämpiä.
Täällä on sellaisia joille rakkauselämä on toissijaista. Tai siis heillä ei sitä edes ole. Ja ne ei ole nuo exän kaverit. Vaan nämä jotka ovat yhdessä ihmisen kanssa joka on sama asia kuin kaveri. Jotenkin tosi surullista että ihmiset on sellaisissa.
Sain paljon kritiikkiä, kun ex meni uudestaan naimisiin.
Vaimo nro 2 sanoi hän ei tiedä minne änkee omat vanhemmat. Olivat jo antaneet oman hotellihuoneen toiselle, aikoivat yöpyä kotona, jotta sukulainen pääsee häihin.
Heti kerroin meille mahtuu. Nukun jomman kumman lapsen kanssa ja he voivat nukkua parisängyssäni.
Vanhemmat saivat avaimen, puhelinnroni. Lapset viettivät päivän häissä ja olin ottamassa taksia vastaan, kun lapset tulivat häistä.
Seuraavan päivän lapset lähtivät, olisko ollut isovanhempien kanssa ja minäkin lähdin jonnekin. Morsiamen vanhemmat asuivat meillä muutaman päivän.
Japanin matka on kaikkien pitkäaikainen haave. Minun ja ex.n puolisot tekevät sellaista työtä, etenkin ex.n naisystävä, ei voi pitää kk vapaata.
Vuokrasin entistä kotia airbnb.nä ja jätin eurot nostamatta.
Ex reissaa koko ajan ja Finnair plussat uhkaa vanhentua. Asuu nyt kaukana kentältä. Ei kiinnosta ylimääräinen reissaaminen.
Ex maksoi lennot pisteillä, minä 12 yöpymistä airbnb.ssä. Öitä on myös ex.n hotellipisteillä.
En todellakaan lähtisi. Naurettava ajatuskin. Jos en ole parisuhteessa prioriteeteissa ensimmäinen siihen on turha lähteä eli ei lapsellisille miehille entisine akkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eksä hoitaa lapsia miehen viikoilla, jos miehellä on menoa - mitä sitten pitäisi tehdä? Palkata joku ulkopuolinen hoitaja, vai? Kai lapset mieluummin oman vanhemman kanssa ovat kuin ulkopuolisen lapsenhoitajan. Ja eikö ole hyvä, että miehen menot mahdollistetaan vaikka lapset olisivat hänelle? Tällöinhän voi vaikka treffitkin onnistua noilla viikoilla.
Lasten kanssa käydään siis eksän kanssa yhdessä metsäretkillä, leffassa, uimassa... miten tämä on pois nykyiseltä kumppanilta? Oletettavasti nykyinen kumppani ei näihin tulisi kuitenkaan mukaan, mutta mies olisi silti metsäretkellä tai katsomassa Risto Räppääjä-leffaa. Miten nämä harrastukset ovat enemmän pois kumppanilta, jos läsnä on myös lasten toinen vanhempi, kuin jos mies olisi niissä yksin?
Se, että eksä on mukana jossain lasten jutuissa, ei ole nyksältä pois. Itselleni tulee mieleen lukuisia asioita, joita voi nykyisen kumppanin kanssa tehdä, ja ainakin itse mieluummin tekisinkin kumppanin kanssa vähän aikuisempia juttuja kuin katsoisin Risto Räppääjää.
Hassu tapa nykyään vedota, että ei se ole nyxältä pois.
On se sinun seura nyxältä pois, jos annat aikaasi exälle.
Ja on se nyxältä pois, jos touhuat lasten ja exän kanssa keskenään, vaikka voisitte tehdä retkiä, käydä leffassa jne lasten ja nyxän kanssa.Mutta se nyksä on lasten elämässä täysin ylimääräinen ihminen. Eivät välttämättä edes pidä toisistaan. Saatika että se nyksä voisi ikinä kokea äidin/isänrakkautta niitä lapsia kohtaan. Näissä pitäisi AINA mennä lasten etu edellä. Ei minkään perkeleen nyksän mielihalujen!! Lapsille se äidin ja isän kanssa vietetty aika on valtavan arvokasta. Siinä ei paljon nyksät ja nyksän pahat mielet paina.
Ai äidin uusi kumppani on ylimääräinen??
No tuolla asenteella ei kyllä edes kannata uutta parisuhdetta rakentaa.
Ei ihme, jos uusia kumppaneita ahdistaa, kun ollaan pelkkiä "ylimääräisiä" perhekuvioissa.
Ne ei ne oo mitään ylimääräisiä :D :D Tuo exä vain haluaa ajatella niin katkeruuksissaan miehensä elämänkumppanista.
En todellakaan lähtisi tuollaiseen mukaan.
Tuntisin itseni ihan epäkelvoksi.
Ymmärrän, että eronneille on "lapset ensin" , mutta heti seuraavana pitäisi olla nykyinen kumppani.
Ex ei kuulu enää joukkoon paitsi silloin kun on yhteisten lasten asioista kyse.
Mies ei selvästi ole hahmottanut ihmissuhteiden tärkeysjärjestystä.
Pakostakin ajatus, että ei ole hirmuisen rakastunut nykyiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eksä hoitaa lapsia miehen viikoilla, jos miehellä on menoa - mitä sitten pitäisi tehdä? Palkata joku ulkopuolinen hoitaja, vai? Kai lapset mieluummin oman vanhemman kanssa ovat kuin ulkopuolisen lapsenhoitajan. Ja eikö ole hyvä, että miehen menot mahdollistetaan vaikka lapset olisivat hänelle? Tällöinhän voi vaikka treffitkin onnistua noilla viikoilla.
Lasten kanssa käydään siis eksän kanssa yhdessä metsäretkillä, leffassa, uimassa... miten tämä on pois nykyiseltä kumppanilta? Oletettavasti nykyinen kumppani ei näihin tulisi kuitenkaan mukaan, mutta mies olisi silti metsäretkellä tai katsomassa Risto Räppääjä-leffaa. Miten nämä harrastukset ovat enemmän pois kumppanilta, jos läsnä on myös lasten toinen vanhempi, kuin jos mies olisi niissä yksin?
Se, että eksä on mukana jossain lasten jutuissa, ei ole nyksältä pois. Itselleni tulee mieleen lukuisia asioita, joita voi nykyisen kumppanin kanssa tehdä, ja ainakin itse mieluummin tekisinkin kumppanin kanssa vähän aikuisempia juttuja kuin katsoisin Risto Räppääjää.
Hassu tapa nykyään vedota, että ei se ole nyxältä pois.
On se sinun seura nyxältä pois, jos annat aikaasi exälle.
Ja on se nyxältä pois, jos touhuat lasten ja exän kanssa keskenään, vaikka voisitte tehdä retkiä, käydä leffassa jne lasten ja nyxän kanssa.Mutta se nyksä on lasten elämässä täysin ylimääräinen ihminen. Eivät välttämättä edes pidä toisistaan. Saatika että se nyksä voisi ikinä kokea äidin/isänrakkautta niitä lapsia kohtaan. Näissä pitäisi AINA mennä lasten etu edellä. Ei minkään perkeleen nyksän mielihalujen!! Lapsille se äidin ja isän kanssa vietetty aika on valtavan arvokasta. Siinä ei paljon nyksät ja nyksän pahat mielet paina.
Ai äidin uusi kumppani on ylimääräinen??
No tuolla asenteella ei kyllä edes kannata uutta parisuhdetta rakentaa.
Ei ihme, jos uusia kumppaneita ahdistaa, kun ollaan pelkkiä "ylimääräisiä" perhekuvioissa.En ole tuo, jolle vastasit, mutta onhan hän lasten näkökulmasta ylimääräinen. Vaikka lasten äiti/isä kuinka kokisi, että uusi kumppani on täysivaltainen perheenjäsen, voi lapsilla olla täysin eri kokemus.
Ei ole vaan ex-naisen mielestä ylimääräinen kun hän on kateellinen siitä että hylkäämänsä mies pitää perhettä nyt jonkun toisen naisne kanssa onnellisena.
Tunnen naisen, joka vaikuttaa keräilevän exiä, niitä on joka lähtöön. En pidä ihan normaalina olla kaikkien exien kanssa tekemisissä. Tyyliin jos se nyksä ei pääse johonkin viettämään aikaa niin sitten mennäänkin exän kaa leffaan. Kaverina tietenkin vaan.
Joku voi olla ihana ihminen, upea vanhempi - mutta ei hyvä puoliso. Surullista, että jokaisen elämässä saisi olla vain yksi ihminen.