Uusi viikko(46)-KULTAISET 60-LUKULAISET !
Kommentit (73)
Kampaajalla käyty ja nyt on blondista tullut kaksvärinen, tummaa alla ja punertavaa päällä...ja leikattu ihan lyhyeks ja koko lysti vaan 60 ekee...
Kyllä muakin nauratti tuo Senniinan Norjan puhuminen..minäkin kun sitä kokeeks harjoittelin tässä taannoin siinä tm-raskaudessa.. vielä perjantai-iltana työauton vieressä niin että puol kylää takuulla näki ja luuli että kaupungin työntekijät aloittavat kielikurssit perjantai-illasta..
Nyt on ruokakaupassa käyty viikonloppua varten ja odottelen että ne vieraat kotiutuvat takaisin tänne meille päin...
Mies tekee perinneruokaa ( makaroonilaatikkoa ) ja mä notkun koneella kun en parempaakaan just nyt keksi tai siis en jaksa..
Jään tänne odottelemaan tätejä ( ihan muksujen omaa) sekä sitä puna-nuttuista jos sen vaikka nyt kelpais tulla kun on sarven ympäryskin kunnossa...
Mukavaa viikonloppua teille rakkaat, olette ihania !!
Isotikru
Ihania keskusteluja täällä ollut!
Tervetuloa vain uusille ja pikaisesti viikonlopun toivotuksia kaikille!
On ollut tässä kiireitä, mutta omaan napaan ei mitään uutta. Mulla on vasta norjan alkeet meneillään, en ole puhumaan vielä edelleenkään joutunut ;)
Paremmalla ajalla taas... nyt viikonlopun viettoon!
Kiitokset lämpimistä ajatuksista!
Ne taisivat auttaa, kun ajattelin, että muutkin käy tätä läpi ja ovat selvinneet. Pelkäsin punktiota eniten koko tässä IVF-prosessissa, mutta se olikin ihan ok. Kestin kuin nainen!!! Mies olikin sitten oven takana - isot miehet kaatuu sen verran korkealta ;)
Lääkitys oli kohdallaan ja operaatio nopea. Munarakkuloita ei ollut kuin 4 isoa, joista nyt sitten löytyi vain 2 munasolua :( Meneeköhän jännityksen piikkiin?? No, huomenna (la) selviää, onko siirrettävää. Voi olla, että heti huomenna myös siirretään. Jälkikipuja vähän, mutta ah niin ihanat päiväunet! 1+2 pv sairaslomaa.
Anteeksi, että kerron vain omiani, mutta lähetän terveiset punktiota jännittävälle.
Meitä taitaa olla niin monessa tilanteessa olevia, että pitää lueskella tarkkaan, missä tilanteessa kukin on. Huomaa, että osa teistä on jo pitempään kirjaillut toisilleen ja " tunnette" toisenne.
Onneksi on huomenna heti pikkujoulut, jotta on muuta ajateltavaa.
Mukavaa marraskuun hämyisää viikonloppua! Yksi tuttu sanoi hyvin marraskuusta, että on ihana kun saa olla rauhassa, joulukin on vielä kaukana. Juuri kun olin alkanut miettimään joululahjoja, mutta lopetin sen ajatuksen heti ja otan rennosti!
Tapaillaan taas!
Arka: tervetuloa joukkoon :) Myös minulla on 12- tyttö, + tyttö synt. 03/05 (eli ns. iltatähti,vaikkakin tahaton..).. nyt vielä sitä kuutamolasta kuumeilen ;)
Maiti: ihana lukea, että olet hyvällä mielellä punktion jälkeen :) Toivottavasti tärppää heti *peukuttaa*
Kyllä mulla on ollut naurussa pitelemistä, kun olen sieluni silmillä yrittänyt kuvitella Isotikrun uuden luukin: kaunis kampaus kehystämässä metriheikkiä otsalla ;) Mies varmaan ajattelee, että mitä toi nainen virnuilee kulkiessaan ympäri huushollia.
Kauppareissultakin tarttui tänään mukaan enemmän kuin laki sallii... mm. raskaustesti :) Mun EI pitänyt piinailla, mutta niin se vaan hyppäsi mukaan. En kyllä ajatellut testata vielä viikonloppuna... aina on käynyt niin, että kun negatestin olen tehnyt niin heti seuraavalla vessareissulla täti jo vilkuttelee että " täältä ollaan tulossa" !!! Yritän malttaa mieleni maanantaille/tiistaille.
Heissulivei kaikille ja mukavaa viikonloppua!!
ANI
-ja muut ' uudet' siis tervetuloa joukkoon kirjavaan!
Ma oon itse ' 69, ja mun vanhin on ' jo' 14v! Joskus oikein silta kysyn, etta eiko tosissaan hairitse jos me viela ' se yksi' tehtais, kun halle kerkiaa ikaakin tulemaan ne kaivatut 15 ennen uuden ajatustakaan...
Ei kuulemma haittoo; ja km:sta oli surullinen meidan aikuisten kera! Toisesta km:sta en kertonu kellekaan, joten saastin heitin tunteita siinakin,, kun ensimmaisesta ehdittiin siis jo krtomaan ennen tapahtunutta! Nyt pidan linjaa etten ennen rv 12 kerro kellekaan miehen lisaks, jos sita vaikka viela kolmen epaonnen jalkeen taa riivaaja pysyy perassa?!
Mutta kovin hiljaiseksi kaikki palstat ovat menneet... taa talla viikolla on pitany pintaansa, mutta monet muut ennen niin vilkaat ovat tippumaisillaan!? Syysmasennusta?
Joka tapauksessa kaikille mukavaa viikonloppua!
Mun on pakko vastata; kyllä mulla ainakin on niin kamalaa syysmasennusta, että ihan pelottaa miten kestän tuon tulevan joulun enkeleineen ja surullisine lauluineen.
Munhan pitikin pitää palstataukoa, koska en vielä " oieesti" edes voi kuumeilla, mutta mä olen ollut niin maassa, etten ole jaksanutkaan tänne kirjoitella.
Nyt vasta alkaa tämän viimeisimmän km:n suru tulla ulos. Olen vaan esittänyt koko ajan olevani niin h...etin reipas!! Pakko myöntää, että mua sattuu niin vietävästi.
Hyvää viikonloppua kaikille!! Ja uusille minunkin puolestani tervetuloa. Ihan varmasti palaan kuumeilemaan, kunhan tuo henkinen puoli tästä toipuu. Ja kun saan reilun viikon kuluttua tiedon onko hcg-arvo laskenut jne... Mä luulen, että toipumiseen auttaa sekin, että mulla on lupa haaveilla. (mies " antoi luvan" ...)
esittelyä; ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.
Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi. Lääkäri ei suositellut jatkamaan hoitoja näiden hiipuvien munasarjojen kanssa :(
Kaiken maailman hikoilut ja hiustenlähdötkin ovat olleet jo kuvioissa pidempään ja kierto oli tuossa keväällä ja kesällä pitkä 42-49, viimeisin nyt oli taas kyllä 28. Mutta täällä sitä kuumeillaan vaan joka hetki vaikka aika epätodennäköistä rupeaa jo olemaan pikkukakkosen saaminen. Nyt on kp 9 joten kaikki on taas mahdollista :)
Taustaillut olen jo pari vuotta, välillä johonkin kirjoitellutkin. Tekin tunnutte jo siis valmiiksi " tutulta porukalta" ja oli pakko tulla esiin, kun muitakin ilmaantui.
Tervetuloa mörri joukkoomme :) Tänne mahtuu mukaan. Kiva tutustua :)
vm: sinun ei todellakaan tarvitse olla (ainakaan meidän seurassamme) reipas!! Itke virtuaalikyyneleitä niin paljon kuin haluat. Luulen että jokainen meistä on tässä vauva-asiassa kyyneleitä vuodattanut, enemmän tai vähemmän.
" Jok' ikinen on valmis murheeseen,
vain voimakkaat ovat valmiita onneen."
Tämä foorumi on varmasti monen järjen säilyttäjä. Ulospäin näitä vauvahaaveita, keskenmenoja, hedelmöityshoitoja ym. moni suodattaa suurimmaksi osaksi ja esittää reipasta. Täällä voidaan kertoa ilot ja nimenomaan ne surut.. ymmärtäjiä löytyy aina!
Voimia meille kaikille :)
ANI
Tänään on itketty ihan oikeesti ja jatkan sitä nyt näin virtuaalisesti... Mies osti pari viinipulloa ja kun kaksi ekaa lasia sain niitattua, tuli ne kaikki patoutuneet tunteet esiin. Musta tää elämä vaan on niin pirun epäoikeudenmukaista!!!
Nyt on tosi turtunut olo, hieman olen humaltunutkin ja siksi ehkä tunteetkin vapautui. Vaikka kuinka uhosin, että en koskaan enää palaa kuumeilemaan, niin ihan varmasti palaan. Mä en voi vielä antaa periksi. On ne kaksi sanontaa: " Kolmas kerta toden sanoo" ja " Ei kahta ilman kolmatta." Toivottavasti meillä pätee se ensimmäinen.
Taas oli uusi taustailija ilmoittautunut... Mörri... muistinko oikein? Tervetuloa. Minustakin saatte taas aktiivisempaa juttuseuraa, kunhan selviää ensin, että fyysisesti kaikki on kunnossa.
Illan jatkoja kaikille!!!
ainakin Arka ja Mörri oli nimimerkeissä, anteeksi, nyt en muita muista :(
Vm; toivon, että se " 3. kerta... " on teidän sanontanne!
Kyllähän nämä palstat ovat sellaisia henkireikiä, että.... Olen muuten taustalla nauranut norjaanne ja metriheikkiä yksisarvisen otsalla :) En vain saa aikaiseksi kirjoitettua, kun raskaudessa ei ole mitään, mistä kirjoittaa.... Ja tavallaan, lapsettomuustausta sekä Lapsettomuus-sivustojen enenmmän-ja-vähemmän sanaton kielto kirjoittaa raskaudesta niille (ymmärrettävä) vaikuttaa siihen, ettei kuume-palstalla osaa kovasti hehkua.
Tällä kaikki on hyvin. Tai oikeastaan raskauden ensi ongelmat ovat nostaneet päätään. Suonikohjut. Aivan kamalat. Soitan neuvolaan ja kysyn, pääsenkö lääkärin kautta, että saisi kunnolliset tukisukat - vai joudunkohan tyytymään liukuhihnasukkiin...... Neljättä kuukautta siis vasta mennään, joten pakko tehdä jotain, ettei raskaus aiheuta peruuttamattomia ongelmia jalkaosastolle. Tietääkö teistä muuten kukaan, mitä jalkavoiteita saa tai voi käyttää raskaana ja mistä niistä olisi hyötyä? (selviäähän se neuvolasoitolla varmasti, mutta omakohtaiset kokemukset aina tukevat...)
Tervetuloa joukkoon mukaan mörri ja arka. Mukavaa että meitä " kuuskymppisiä" kuumeilijoita riittää. Meitä tosiaan on täällä joukko kirjava,osa kuumeilee esikoista,osa joukon iltatähteä ja osa siitä väliltä. Ja sitten on ihana odottajien joukko, jonka viestejä ainakin minä tykkään lukea. Ne antavat uskoa ja toivoa ainakin meille jotka olemme kokeneet suuren menetyksen jotkut jopa useita. Joten pinkerton hehkuta ihan vapaasti odotuksen tunnetta, olet sen ansainnut. Ja minusta ainakin on ihanaa lukea noita viestejä.
Ja vm, täällä saa myös purkaa sitä surun tuottamaa pahaaoloa silloin kun siltä tuntuu. Minulle tämä palsta ainakin on ollut sellainen henkireikä silloin kun itku ja suru ovat pakahduttaneet keuhkot ihan tyhjiksi. Kyllä välillä vieläkin tulee pala kurkkuun kun ajattelee jos kaikki olisikin mennyt hyvin, mitä meillä silloin olisi. Mutta kotona sitä pahaaoloa ei voi näyttää, jo lasten takia ja sitten tuo mieskin on sellainen luonteeltaan jos sille näyttää miltä km:t todella tuntui niin on vain sellainen tunne että yrittäminen saattaisi olla jo taakse jäänyttä elämää. Miehet(ainakin jotkut) käsittelevät näitä asioita eri tasolla ja tavalla kuin naiset. Eikä se minua haittakaan, rikkautta kun ollaan erilaisia.
Jaahas meinaa sunnuntain kunniaksi tulla romaani ja synkkä sellainen. No sääkin on aika kurja, täällä sataa vettä ihan norona ja pari astetta lämmintä. Tytöt ovat tuossa pihalla ihan innoissaan kun lumilinnan teko onnistuu tällä säällä hyvin. Muistaisivat että se yhtä helposti myös hajoaa tällä kelillä.
Mitä kuuluu trattikselle,marikolle ja muille piinailijoille? Olikos joku ihan piinapäivillä? Ai niin anillahan on ihanat päivät edessä eikö vain? Minun muistii palaa pätkittäin... Toivotaan että saat plussan,peukutukset!
Oma napa on tässä kierrossa ollut ilman ovisjomotuksia joten se masentaa. Minusta se on ollut merkki ettei ovulointia tapahdu. Lisäksi torstai-iltana sain ovisplussan ja silloin jäi pöllyytykset tekemättä. Perjantaina helpotti pääjomotus mutta poskia juili vielä tuhottomasti mutta ei auttanut muuta kuin yrittää. Jotenkin tuntui että jos olisikin ovis ollut niin yritys jäi liian myöhäiseksi. Kaikkea sitä joutuu miettimäänkin, osuuko " lapsenteko -päivä" oikelle päivälle. Jotenkin sitä ei aina lasten ja jaksamisen takia tule oltua joka toinen päivä menetelmällä. Sitä näin jälkeenpäin miettii miten ihmeessä nuo kaksi on alkunsa saanut kun kierrotkin oli ihan mitä sattuu, eikä silloin ovistikkuja ollut. Kai niitä kertoja oli silloin useampia...
No joka tapauksessa nyt siis kp 18/29-30. Nyt laittamaan välipalaa ja vanhempi tyttö valmiiksi kaverisynttäreille. Palaillaan...
-pietu-
Pinkerton: Kyllä täällä voi oloaan hehkuttaa... Just niinkuin Pietukin sanoi, se tuo vaan uskoa siihen, että itsekin voisi vielä onnistua. Ja kun oma olo on apea, niin ihan piristävää, että joku kirjoittaa jotain positiivista, vaikka sun suonikohjut ei nyt niin iloinen juttu olekaan...:))
Pietu: Sama juttu, mies olisi paras lohduttaja tossa ihan lähellä joka päivä, mutta sille kun alan itkemään, taatusti lopettaa mun haaveilutkin. Hän kun pelkää, että näiden keskenmenojen vuoksi mun pää ei kestä. Niin jos joka ilta itkisin ikävääni hänelle, saattaisi panna siemenhanansa lopullisesti " tukkoon" , siis sulkisi kumieristeillä..
Eilen " harjoiteltiin" niiden eristeiden kanssa ekan kerran moneen viikkoon. Raskauden aikana oli aika hiljaista, koska pelotti, että seksi aiheuttaa km ja sit km:n jälkeen oli sitä vuotoa jne... No, olipa hyvä huomata, että tauon jälkeen se tuntui entistäkin ihanammalta. (vaikken erityisemmin kumeista välitäkään)
Nyt kahvituttaa, täytyy kai mennä laittamaan.
onnea vaan tilauksellenne!Itse laitoin tilauksen haikaralle!Mutta ilmeisesti hakemuksesni hylätty .Johtuneeko siitä ,kun olemme siirtyneet netti aikaan!Toivottvasti nyt tärppää!Ai muuten muistanut kertoa ,että mulla on jo 12-vuotias tytär !Että eikös olisikin jo ilta tähden aika!