Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(

Vierailija
22.12.2022 |

En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(

Jatkaisitko tapailua?

Kommentit (389)

Vierailija
121/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?

Jos ja jos. Kun en joudu.

Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.

Mulle on tulossa avannepussi. Kyllähän ajatukseen totuttelu on vienyt aikaa ja tuonut monet kyyneleet silmiin mutta vaihtoehtoja ei ole. Pari vuotta mennyt crohnin taudin kanssa erittäin huonosti ja kroppa aivan finaalissa raudanpuutteesta, jatkuvista tulehdustiloista, vastikkeettomasta lääkityksestä. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, milloin vaan. Eikä sairauksilta lopulta välty kukaan. Ilahduin miten hienosti valtaosa teistä kirjoittajista on suhtautuu asiaan.

Hoitajan työssä pusseja näkee ja vaihtaakin pohjalevyineen päivineen, joten itse pidän niitä ihan normaaliasiana. Jollekin nuorelle se voi olla ensialkuun järkys ja katastrofi, mutta ei huolta, elämänlaatu paranee. Omituisesti suhtautuvat ihmiset ovat tietämättömiä, ei tietämättömien mielipiteistä kannata edes välittää.

Vierailija
122/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa piiloilkeä ja pahansuopa ketju.

Kaverillani on poistettu vakavan sairauden takia suolta ja se avannepussi oli sille tosi kova paikka. Me kaverit  (ja meitä on paljon) kyllä tehtiin selväksi, että se on sama hyvä tyyppi ja ajan myötä tuntui että asia alkoi helpottamaan häntä itseäänkin. 

Voin vaan kuvitella, kuinka tällainen aloitus saattaa osua rajusti sille, jolle vastaava asia on tuore ja sen hyväksyminen vasta kesken.

Samoin minun mielettömän kaunis naistuttava. Hänen koko maailma kaatui tähän .Jostakin syystä alkoi vihaamaan minua .Kai syystä että olin lähellä häntä ja hänen lapsiaan kun tämä ikävä tapahtui! Hoidin lapsia ja tämän jälkeen emme ole enään parhaita kavereita. Jos minulle sattuisi voisinkohan ollenkaan hyväksyä tuota. En tiedä. On se kova pala. Se mikä häntä häiritsee on että se kuuluu ! En noteerannut asiaa ennekuin hän sanoi että ei uskalla vaihtaa asentoa koska kuuluu ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä yllättää välillä ikävästikin. Itse elin terveellistä elämää, liikuin paljon ja kaiken piti olla kunnossa. Sitten tuosta noin vain jouduin pyörätuoliin muutamassa kuukaudessa. Olin silloin 40 vuotias. Sairastuin harvinaiseen sairauteen johon ei ole toistaiseksi parantavaa hoitoa. Siihen loppui pyörälenkit ja kaikki mukava mitä olin tottunut perheeni kanssa tekemään. Me ihmiset olemme loppujen lopuksi hyvin hauraita. Elämässä voi tapahtua ihan mitä vain. Huominen voi olla viimeinen päivä kun käyt kävelyllä.

Vierailija
124/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ap ajatteli kertoa ihastukselleen, että trollaa vauvalla ja suhtautuu ihmisiin pinnallisesti?

125/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä oikein osaa ajatella esim. makkarihommia avannepotilaan kanssa. Kiva siinä ratsastaa, yrittää saada orgasmia ja terävä pussin reuna raapii reittä ja rapisee..

Seksin ajaksi voi laittaa pienen pyöreän teipin siihen päälle eli ei näy eikä tunnu.

Vierailija
126/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä tosi hämmentävä juttu, enkä oikein ymmärrä miksei voinut aiemmin kertoa. Harmittaa kun olen ehtinyt ihastua ihan korviani myöten. En ole ikinä ennen tavannut ketään jolla tuollainen vaiva on ja TV-dokumenteista jäänyt käsitys että on tosi kiusallinen ja arkea rajaava tekijä. En tiedä mitä tehdä :(

Ap

Jos kerran olet ihastunut, etkö voi katsoa, sujuuko tuo juttu, vai alkaako avannepussi häiritä?

No tätä tässä nyt punnitsenkin että onko minusta lähtijäksi tällaiseen. Asia on vaan minulle vasta eilen tietoon saatettu ja pään sisällä luonnollisesti myrskyää. Tuntuu että tarvitsen vähintään muutaman päivän mietintäaikaa. On jotenkin huijattu olo kun on ladannut niin paljon aikaa, vaivaa, tunteita ja odotuksia tähän. Mies on hirmu komea, kohtelias, lempeä ja haluttava, mutta tämä pussijuttu vaan pelottaa ja etoo. En sitä toki hänelle ole näyttänyt.

Vierailija
127/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on miehiä pullollaan. Ei kannata tyytyä vialliseen.

Vierailija
128/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?

Ohis, mutta on eri asia jos puolisolle sattuu jotain, tai että hän jättää jo alussa kertomatta jotain.

Itse muuten olen hoitanut tärisevää miestä, syöttänyt ja juottanut, ajatellen että hänellä ehkä uhkaa joku parkinson tms.

Ja että ehkä on pyörätuolissa myöhemmin, kun on osteoporoosi.

No minä pyysin miestä tekemään jotain, kun olin erityisen kipeä (olen selkävaivainen) ja mies rupesi huutamaan ettei hän miksikään omaishoitajaksi ala... no sillä lailla tuli selväksi ettei tämä suhde kestä.

Ei mitään tietoa kumpi meistä aiemmin on hoidettava, mutta on hyvä tietää ettei hänkään hoitaisi minua, joten en tunne tuskia siitä että jää oman onnensa nojaan.

Lisättäköön että exän kohdalla ajattelin typerästi, että kun oli minua vanhempi, niin kyllä hoitaisin, sattui mitä tahansa.

No, minä sairastuin psyykkisesti ja hän jätti sen vuoksi. Enää en mene siihen lankaan, teen alusta asti selväksi etten ole mikään loppuiän kodinhoitaja enkä ole terve. Jos on yhtään mutinoita ja jumppaohjeita, niin olkoon.

999/1000 miehestä jättää vaimonsa kun tämä sairastuu kroonisesti tai vakavasti. 999/1000 naisista hoitaa samassa tilanteessa miehensä useimmiten hautaan asti.

Helppo uskoa. Arvaa olinko tyytyväinen jossain vaiheessa että kävi juuri näin päin.

Jos olisikin päinvastoin, olisin hukannut ison osan elämästäni ihmisen vuoksi, joka ei olisi tehnyt samaa minulle, mutten olisi edes tiennyt...

Vierailija
129/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä tosi hämmentävä juttu, enkä oikein ymmärrä miksei voinut aiemmin kertoa. Harmittaa kun olen ehtinyt ihastua ihan korviani myöten. En ole ikinä ennen tavannut ketään jolla tuollainen vaiva on ja TV-dokumenteista jäänyt käsitys että on tosi kiusallinen ja arkea rajaava tekijä. En tiedä mitä tehdä :(

Ap

Jos kerran olet ihastunut, etkö voi katsoa, sujuuko tuo juttu, vai alkaako avannepussi häiritä?

No tätä tässä nyt punnitsenkin että onko minusta lähtijäksi tällaiseen. Asia on vaan minulle vasta eilen tietoon saatettu ja pään sisällä luonnollisesti myrskyää. Tuntuu että tarvitsen vähintään muutaman päivän mietintäaikaa. On jotenkin huijattu olo kun on ladannut niin paljon aikaa, vaivaa, tunteita ja odotuksia tähän. Mies on hirmu komea, kohtelias, lempeä ja haluttava, mutta tämä pussijuttu vaan pelottaa ja etoo. En sitä toki hänelle ole näyttänyt.

Jätä hänet. Hän ansaitsee parempaa.

Vierailija
130/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ilkeä on ap. Ethän vaan yritä koskaan muita lavastaa yhtä ilkeäksi kuin itse olet?

Tasoistaan jokainen hakee, että voihan se olla loukkaus jos lähestyy kertomatta. 

Jos oma mieli on paskapussin tasolla, niin varmasti näin.

Luultavasti tämä on olettanut olevansa sen verran parempi että se kompensoi avanteen kun kerta jättänyt kertomatta, mutta koska oli kuitenkin pettymys aapeelle, niin johtuuko mistä, siitä ettei ap tiedä omaa tasoaan vai että toinen oikeasti ollut röyhkeä.  

131/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja jos. Kun en joudu.

Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.

Mulle on tulossa avannepussi. Kyllähän ajatukseen totuttelu on vienyt aikaa ja tuonut monet kyyneleet silmiin mutta vaihtoehtoja ei ole. Pari vuotta mennyt crohnin taudin kanssa erittäin huonosti ja kroppa aivan finaalissa raudanpuutteesta, jatkuvista tulehdustiloista, vastikkeettomasta lääkityksestä. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, milloin vaan. Eikä sairauksilta lopulta välty kukaan. Ilahduin miten hienosti valtaosa teistä kirjoittajista on suhtautuu asiaan.

Hoitajan työssä pusseja näkee ja vaihtaakin pohjalevyineen päivineen, joten itse pidän niitä ihan normaaliasiana. Jollekin nuorelle se voi olla ensialkuun järkys ja katastrofi, mutta ei huolta, elämänlaatu paranee. Omituisesti suhtautuvat ihmiset ovat tietämättömiä, ei tietämättömien mielipiteistä kannata edes välittää.

Aivan. Elämänlaatu paranee ja näin neljän vuoden päästä en edes palaisi entiseen. Hyvin näppärää eikä haittaa yhtään elämää.

Vierailija
132/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olikin muuten hyvä kysymys että miten ilmavaivat käyttäytyvät avannepotilaalla? Normi-ihmisellä kun on sulkijalihas niin pystyy pidättämään ja estämään äänet, avanteessa se taas ei ole mahdollista.

Kiva olla jossain hiljaisessa tapahtumassa (taidenäyttely, balettiesitys, ravintolailta tms.) ja yhtäkkiä alkaa ilmaa rupluttamaan sinne pussiin. Heti pystyn kuvittelemaan sellaisen märän rätkättävän äänen. Ei kiva D:

Vierailija
133/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän, että pään sisällä myrskyää. Mutta yritä ottaa rauhassa ja tutustua aiheeseen hieman. Juttele ihastuksesi kanssa. Ehkä voisit pyytää näyttämään avannetta myös? Tee päätös sitten, kun tiedät enemmän. Turha hätiköidä. Ilmeisesti tässä ihmisessä on kuitenkin hyviäkin puolia. Kirjoitat, ettet tiedä, "onko sinusta lähtijäksi tällaiseen". Ota ensin selvää, mihin edes olisit lähdössä!

Vielä sanon, että oletko ihan oikeasti "ihastunut korviasi myöten"? Mihin oikein olet ihastunut hänessä? Minusta ei vaikuta kovin syviltä tunteilta, jos ne keikkuvat näin pienistä asioista...

Vierailija
134/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut miehen kanssa, joka seurustelumme aikana sai pitkäaikaisen sairauden vuoksi pysyvän avanteen. Mies oli avanteen saadessaan keskimäärin hyvin nuori ja aluksi asia olikin hänelle itselleen hankalampi, kuin minulle. Avanne kuitenkin paransi valtavasti hänen elämänlaatuaan joten se oli ehdottomasti ainoa oikea vaihtoehto. Avanne ei muuttanut mitenkään suhtautumistani häneen ja paransi merkittävästi myös yhteistä arkeamme.

Vierailija
135/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus.

Jos maailma kaatuu yhteen avannepussiin, niin ei kannata edes haaveilla lasten tekemisestä ja kaikesta mitä siihen liittyy. Ja elämään ylipäätään.

Ap taitaa olla aika pumpulissa kasvanut.

Vierailija
136/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa itte.

Vierailija
137/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täälläkö oikeasti naiset olisivat valmiita intiimiin kanssakäymiseen jätkän kanssa, jolta vaatteita riisuessa paljastuisi iso sontapussi puseron alta? Googlatkaapa! Se on semmoinen kuminen lätkä, joka peittää puolet vatsasta, mitä tahansa sisällä onkin niin läpi näkyy.

M47

Vierailija
138/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olikin muuten hyvä kysymys että miten ilmavaivat käyttäytyvät avannepotilaalla? Normi-ihmisellä kun on sulkijalihas niin pystyy pidättämään ja estämään äänet, avanteessa se taas ei ole mahdollista.

Kiva olla jossain hiljaisessa tapahtumassa (taidenäyttely, balettiesitys, ravintolailta tms.) ja yhtäkkiä alkaa ilmaa rupluttamaan sinne pussiin. Heti pystyn kuvittelemaan sellaisen märän rätkättävän äänen. Ei kiva D:

Se, että sinulla on märkä ja rätkättävä peräaukko, ei tarkoita, että avannepussi olisi sellainen.

139/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut putsaamaan pussin ja kakkaa valuu. Oma asiasi, itse en jaksaisi.

Itse se avannepussi putsaillaan ja vaihdetaan.

Ja jos on joku vaikea tulehduksellinen suolistosairaus,

kuten vaikka Chorin tauti,

haavainen paksunsuolen paha tulehdus, tuo voidaan joutua laittamaan, kenelle tahansa heistä.

Sairastuneesta suolesta leikataan osa pois.

Tällöin ruokajäte ei enää pysty kulkemaan peräsuoleen, vaan suoleen tehdään avanne, aukko, johon se ruokajäte eli uloste menee.

Näin toisinaan suolistosyöpää sairastavillekin pitää tehdä.

Ei kait se pussi nyt jatkuvasti, joka hetki sitä ulostetta sisällä.

Montako kertaa terve suolistoinen ulostaa päivässä?

Kerran, korkeintaan.

Eihän teidänkään peräsuoli ole jatkuvasti ulostetta täynnä.

Sama se on ulostuspussissakin

Ja jos saat peräsuolisyövän, et voi tuolta pussilta välttyä, koko peräsuolesi leikataan pois.

Mihin pierut menee?

Tulevat tällaisen aukon kautta. Tutkailen avannettani. Hajua ei tule. Eikä muuten uloste tule isona klönttinä niinkuin peräsuolen kautta vaan ns tahnana pikkuhiljaa joten vaihto helppoa kun rupee täyttymään n kerran vuorokaudessa. Hyvin kätevää. Kuin laastarin vaihto.

Vierailija
140/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se avanne aplla ole, miten se häneen muka vaikuttaa?

Ihme vinkumista.

Jos ihminen on mukava ja miellyttävä (+omat tarkoitusperät VILPITTÖMÄT), ei minkään mitättömän rajoitteen pitäisi olla kynnyskysymys suhteen jatkamiselle.

Tämä kertoo tosi paljon apsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi