Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastus pudotti pommin: hänellä on avannepussi paidan alla :(

Vierailija
22.12.2022 |

En tiedä mitä tehdä. Ollaan kirjoiteltu WhatsAppissa kesäkuusta asti, käyty neljä kertaa treffeillä ja eilen ekaa kertaa mun luona. Siinä sitten sohvalla istuessaan paljasti, että on jonkin leikkauksen takia avannepussin käyttäjä koko loppuelämänsä. Ja minä kun olin jo kovastikin ehtinyt ihastua :(

Jatkaisitko tapailua?

Kommentit (389)

Vierailija
101/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ilkeä on ap. Ethän vaan yritä koskaan muita lavastaa yhtä ilkeäksi kuin itse olet?

Vierailija
102/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun se pussi yhtäkkiä pamahtaakin täyteen? Esim. täydessä elokuvateatterissa, keskellä ensi-iltaa? Sieltä sitten "anteeksi anteeksi anteeksi" hokien pungetaan ihmisten välistä iso kakkapussi paidan alla pullottaen? En oikein tajua miten ei ole vielä tieteen vuonna 2022 keksitty keinosuolta, niin ettei tarvitse navan kautta mihinkään biopussiin lasettaa...

No, useimmat ihmiset tuntevat suolistonsa liikkeet.

Minä voisin ihan hyvin lähteä elokuvista noin, sillä erotuksella, että paska olisi peräsuolessani, ei pussissa.

Ihan jokainen meistä ulostaa. Toivon kaikille teille ahdasmielisille äkäistä ripulia ja v!ttumaisia ihmisiä ympärille nauramaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?

Jos ja jos. Kun en joudu.

Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.

Mulle on tulossa avannepussi. Kyllähän ajatukseen totuttelu on vienyt aikaa ja tuonut monet kyyneleet silmiin mutta vaihtoehtoja ei ole. Pari vuotta mennyt crohnin taudin kanssa erittäin huonosti ja kroppa aivan finaalissa raudanpuutteesta, jatkuvista tulehdustiloista, vastikkeettomasta lääkityksestä. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, milloin vaan. Eikä sairauksilta lopulta välty kukaan. Ilahduin miten hienosti valtaosa teistä kirjoittajista on suhtautuu asiaan.

Tsemppiä sinulle, tulet varmasti pärjäämään tulevaisuudessa avanteen kanssa hienosti.

t. avanteitakin hoitava kotihoidon lh

Vierailija
104/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä jolla on avannepussi ja luet näitä kommentteja; oot hyvä sellaisena kuin olet. Jos joku ei sinua hyväksy avannepussin takia johon et ole voinut itse edes vaikuttaa, niin se on sen henkilön oma häpeä.

Tämän ketjun kommentit saa mut pettymään ihmisiin entistä enemmän.

Tämä kommentti palautti uskoni ihmisiin. :)

Vierailija
105/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettaa, että ap joutuisi avanteen hoitamaan? 

Näin siinä itse asiassa useimmiten käy, varsinkin jos naimisiin menevät. Avannepotilaalla on jo valmiiksi vaikea sairaus, joka pahenee takuulla kun alkaa ikääntyä. Puuttuva suoli voi aiheuttaa sisäelinten uudelleenasettumista vatsaontelossa, jolloin voi alkaa tulla esim. voimakkaita vatsakipuja, kouristuksia, pyörtymisiä, oksennuksia, housuun pissaamista.

Tiedän kun omasta iäkkäästä äidistäni tuli isäpuoleni omaishoitaja suolisyövän takia - ensin poistettiin suoli ja laitettiin avanne, sisäelinkollapsin myötä tuli pyörätuoli ja kovat kipulääkkeet, nosturi ja sairaalasänky kotiin, lopulta äidistä tuli kotihoitaja miehelleen.

No nyt on kyse noin 30-vuotiaasta eikä monisairaasta vanhuksesta. Olen töissä terveyskeskuksen vuodeosastolla ja 98% vanhemmistakin ihmisistä oppii hoitamaan itse avanteensa, koska ei kukaan halua olla täysin toisen avun varassa jos oma toimintakyky riittää.

IBD voi sairastuttaa niin että tarvitsee avanteen, ei se ihmistä toimintakyvyttömäksi tee.

Vierailija
106/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajatteleppa näinpäin, että mitä hän mahtaa ajatella sinusta, jos joutuisit vaikka pyörätuoliin? Toivoisitko, että hän jatkaisi sinun tapaamista?

Jos ja jos. Kun en joudu.

Esim. Yksi liukastuminen, liikenne-onnettomuus, kaatuminen tai isku päähän ja kaikki elämässäsi voikin ykskaks olla aivan toisin kuin suunnittelit.

Mulle on tulossa avannepussi. Kyllähän ajatukseen totuttelu on vienyt aikaa ja tuonut monet kyyneleet silmiin mutta vaihtoehtoja ei ole. Pari vuotta mennyt crohnin taudin kanssa erittäin huonosti ja kroppa aivan finaalissa raudanpuutteesta, jatkuvista tulehdustiloista, vastikkeettomasta lääkityksestä. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, milloin vaan. Eikä sairauksilta lopulta välty kukaan. Ilahduin miten hienosti valtaosa teistä kirjoittajista on suhtautuu asiaan.

Hei. Mulla meni hyväksyntään pari vuotta per diagnoosi, niitä on siis useampia ja niin vain täällä sätkitään menemään (jopa työelämässä, siitä ei niin väliksi ole). Toivon sulle uskoa parempaan, se voi olla se ratkaisu joka tuo elämänlaadun takaisin. Mulla ei ole avannetta (vielä), mutta ne itkut itkin aikanaan nuorena naisena sytostaattien kanssa, kun tukka lähti. Nyt paljon myöhemmin tuntuu siltä, että se oli varmaan se käännekohta, mikä vei lopullisesti erilleen terveiden maailmasta. Elämänlaadun mittarit ovat sittemmin olleet pysyvästi toiset, eikä edes harmita. Rauhallista loppuvuotta. -se toinen crohnikko

Vierailija
107/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä tosi hämmentävä juttu, enkä oikein ymmärrä miksei voinut aiemmin kertoa. Harmittaa kun olen ehtinyt ihastua ihan korviani myöten. En ole ikinä ennen tavannut ketään jolla tuollainen vaiva on ja TV-dokumenteista jäänyt käsitys että on tosi kiusallinen ja arkea rajaava tekijä. En tiedä mitä tehdä :(

Ap

Jos kerran olet ihastunut, etkö voi katsoa, sujuuko tuo juttu, vai alkaako avannepussi häiritä?

Vierailija
108/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ilkeä on ap. Ethän vaan yritä koskaan muita lavastaa yhtä ilkeäksi kuin itse olet?

Tasoistaan jokainen hakee, että voihan se olla loukkaus jos lähestyy kertomatta. 

Vierailija
109/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, karma iskee kas kun et vielä suoraan kateutesi kohteen nimissä kirjoittanut.

Olet alle 35 vuotias

En ymmärrä mitä tuolla karmajutullasi tarkoitit, en itse usko sellaisiin. Tokikaan en kirjoita kenenkään nimellä tunnistettavasti, ihan jo siksi että se olisi laitonta, ja myös siksi että kunnioitan toisen yksityisyyttä. Ja kyllä, olen alle 35, tarkalleen ottaen 33v. Ap

Sen lisäksi olen koprofiili ja trollaan ja runkkaan samaan aikaan. Unohtui lisätä.

Ap

Tämä jälkimmäinen en ole minä. Surullista että av:lla pitää aina tulla pilaamaan toisten keskusteluja ja huutelemaan trolliksi kun ei aihe miellytä. Jos ei nappaa niin mene pois. t. Oikea ap

Vierailija
110/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei haittaisi. Ihmiseen kai siinä ihastutaan ja rakastutaan, tuo on vain yksi pieni asia siinä ihmisessä. Ei siis edes iso asia. Eikä sellainen, mistä pitäisi ekoilla treffeillä mainita. Kokoluokassaan ei juuri isompi kuin esim. atooppinen iho, allerginen hevosille tai puuttuva pikkuvarvas. Jos ihmisestä tykkää, tuo ominaisuus ei esim haittaa seksiä. Pinnallista ajattelua, että puolison pitäisi olla joka neliösenttimetriltä unelmien adonis. Harva on.

Vierailija
111/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta on eri asia jos puolisolle sattuu jotain, tai että hän jättää jo alussa kertomatta jotain.

Itse muuten olen hoitanut tärisevää miestä, syöttänyt ja juottanut, ajatellen että hänellä ehkä uhkaa joku parkinson tms.

Ja että ehkä on pyörätuolissa myöhemmin, kun on osteoporoosi.

No minä pyysin miestä tekemään jotain, kun olin erityisen kipeä (olen selkävaivainen) ja mies rupesi huutamaan ettei hän miksikään omaishoitajaksi ala... no sillä lailla tuli selväksi ettei tämä suhde kestä.

Ei mitään tietoa kumpi meistä aiemmin on hoidettava, mutta on hyvä tietää ettei hänkään hoitaisi minua, joten en tunne tuskia siitä että jää oman onnensa nojaan.

Lisättäköön että exän kohdalla ajattelin typerästi, että kun oli minua vanhempi, niin kyllä hoitaisin, sattui mitä tahansa.

No, minä sairastuin psyykkisesti ja hän jätti sen vuoksi. Enää en mene siihen lankaan, teen alusta asti selväksi etten ole mikään loppuiän kodinhoitaja enkä ole terve. Jos on yhtään mutinoita ja jumppaohjeita, niin olkoon.

Vierailija
112/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvänäkijä tässä kirjoitti:

Ap on keksinyt trollausaiheen halutessaan VALHEIN rikkoa ihmissuhteita, olet säälittävä nainen Helsingistä.

Tämä.

Vierailija
113/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettaa, että ap joutuisi avanteen hoitamaan? 

Näin siinä itse asiassa useimmiten käy, varsinkin jos naimisiin menevät. Avannepotilaalla on jo valmiiksi vaikea sairaus, joka pahenee takuulla kun alkaa ikääntyä. Puuttuva suoli voi aiheuttaa sisäelinten uudelleenasettumista vatsaontelossa, jolloin voi alkaa tulla esim. voimakkaita vatsakipuja, kouristuksia, pyörtymisiä, oksennuksia, housuun pissaamista.

Tiedän kun omasta iäkkäästä äidistäni tuli isäpuoleni omaishoitaja suolisyövän takia - ensin poistettiin suoli ja laitettiin avanne, sisäelinkollapsin myötä tuli pyörätuoli ja kovat kipulääkkeet, nosturi ja sairaalasänky kotiin, lopulta äidistä tuli kotihoitaja miehelleen.

En tiedä tilastoja, mutta isoäitini sai avanteen ja ihan itse huolsi kaiken siististi. Muistisairaanakin osasi hoitaa pussin ajallaan. Toinen iäkäs lähisukulaiseni sai myös avanteen ja on pärjännyt omin avuin, vaikka puolisokin hänellä on. Pari kertaa hän on joutunut muuttamaan suunnitelmiaan kipeän vatsan vuoksi, mikä on mielestäni vähän useamman vuoden ajalta.

Vierailija
114/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta on eri asia jos puolisolle sattuu jotain, tai että hän jättää jo alussa kertomatta jotain.

Itse muuten olen hoitanut tärisevää miestä, syöttänyt ja juottanut, ajatellen että hänellä ehkä uhkaa joku parkinson tms.

Ja että ehkä on pyörätuolissa myöhemmin, kun on osteoporoosi.

No minä pyysin miestä tekemään jotain, kun olin erityisen kipeä (olen selkävaivainen) ja mies rupesi huutamaan ettei hän miksikään omaishoitajaksi ala... no sillä lailla tuli selväksi ettei tämä suhde kestä.

Ei mitään tietoa kumpi meistä aiemmin on hoidettava, mutta on hyvä tietää ettei hänkään hoitaisi minua, joten en tunne tuskia siitä että jää oman onnensa nojaan.

Lisättäköön että exän kohdalla ajattelin typerästi, että kun oli minua vanhempi, niin kyllä hoitaisin, sattui mitä tahansa.

No, minä sairastuin psyykkisesti ja hän jätti sen vuoksi. Enää en mene siihen lankaan, teen alusta asti selväksi etten ole mikään loppuiän kodinhoitaja enkä ole terve. Jos on yhtään mutinoita ja jumppaohjeita, niin olkoon.

999/1000 miehestä jättää vaimonsa kun tämä sairastuu kroonisesti tai vakavasti. 999/1000 naisista hoitaa samassa tilanteessa miehensä useimmiten hautaan asti.

Vierailija
115/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
116/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuo ei olisi ratkaiseva este.

Vain, jos on periytyvää joku ongelma, niin miettisin asiaa.

Vierailija
117/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut putsaamaan pussin ja kakkaa valuu. Oma asiasi, itse en jaksaisi.

Itse se avannepussi putsaillaan ja vaihdetaan.

Ja jos on joku vaikea tulehduksellinen suolistosairaus,

kuten vaikka Chorin tauti,

haavainen paksunsuolen paha tulehdus, tuo voidaan joutua laittamaan, kenelle tahansa heistä.

Sairastuneesta suolesta leikataan osa pois.

Tällöin ruokajäte ei enää pysty kulkemaan peräsuoleen, vaan suoleen tehdään avanne, aukko, johon se ruokajäte eli uloste menee.

Näin toisinaan suolistosyöpää sairastavillekin pitää tehdä.

Ei kait se pussi nyt jatkuvasti, joka hetki sitä ulostetta sisällä.

Montako kertaa terve suolistoinen ulostaa päivässä?

Kerran, korkeintaan.

Eihän teidänkään peräsuoli ole jatkuvasti ulostetta täynnä.

Sama se on ulostuspussissakin

Ja jos saat peräsuolisyövän, et voi tuolta pussilta välttyä, koko peräsuolesi leikataan pois.

Mihin pierut menee?

Vierailija
118/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoistaan jokainen hakee, että voihan se olla loukkaus jos lähestyy kertomatta. 

Tasoistaaan? Oot naurettava. Sairaus pienentää tasoa? Sulla ap on sairautena pahuus, pahin mielensairaus!

Vierailija
119/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo ap:lle naiselta, jonka miehellä on avanne.

- tapaa mies uudestaan ja kerro, että olet hänestä kiinnostunut mutta että avanne mietityttää sinua

- kysy mieheltä, miten avanne vaikuttaa hänen elämäänsä

- kysy mieheltä, miten hän itse suhtautuu asiaan

- kysymieheltä, miten avanne vaikuttaa seksielämään (huom. Meillä ei mitenkään)

Ja tee päätöksiä vasta tämän keskutelun jälkeen.

Muista. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Avanne on ihmisen mahdollisista vioista hyvin pienestä päästä.

Vierailija
120/389 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oma mieli on paskapussin tasolla, niin varmasti näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi