Nuoret työkaverit joka kk kipeänä.
Miten on mahdollista. Onko muiden työpaikoilla näin?
Alle kolmekymppiset joka kk saikulla, milloin nuhaa, kuumetta, yskää.
Ihan jatkuvasti!
Vanhemmat aina töissä , nuoret sairastaa.
En voi olla ajattelematta että joku syy tuohon on pakko olla.
Yksi ihmetteli että koronarokotteiden jälkeen sairastanut jatkuvasti. , ihmettelee siis itsekin miksi on ihan jatkuvasti sairaana.
Kommentit (31)
Jaa, meidän työpaikalla ne on kyllä nimenomaan ne 40-50v, jotka on jatkuvasti saikulla. Ja vaikka olisivatkin töissä niin eivät voi tehdä sitä eivätkä tätä, koska selkää kolottaa aijaijai.
Nuoret sitten hoitavat heidänkin työnsä, vaikka nää keski-ikäiset saa parempaa palkkaa. Heidän työsopimuksensa kun ovat niiltä ajoilta, kun palkkoja vielä maksettiin.
Aloittaja varmasti hakee juurikin lintsaamis-vastauksia. Se tarkoitusperä kertoo jo miksi on paljon poissaoloja. Ihminen stressaantuu työpaikassa, jossa ei koe kuuluvansa joukkoon ja on ns kuppikuntia, selän takana juoruamista sekä arvostelua. Jatkuva stressi sitten taas aiheuttaa vastustuskyvyn alentumista, kun elimistö valmiustilassa ns. pakene tai taistele. Näin poissaolojen jatkuva kierre on taattu, eikä sitä kyllä paranna aloittajan lintsaus epäilyt ja juorut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lasten päiväkodissa nuorempi henkilökunta mystisesti sairastunut aina kun kaupungissa on festarit, jopa siihen pisteeseen asti, että vanhempia pyydetään mahdollisuuksien salliessa pitämään lapset kotona tai pistämään vaikka isovanhemmille äkillisen henkilökuntapulan vuoksi. True story.
Minkäs sille voi, jos ei sijaisia ole eikä lomaa saa - edes sitä palkatonta. Sitten pitää turvautua kepulikonsteihin. Elämä on myös elämistä varten. Ja olen ihan vanhempi henkilö ja tätä mieltä, melkoinen menijä itsekin.
Olen huomannut saman kui ap. Ja niillä minun työkavereilla ei edes ole omia lapsia, että lapsen sairaus ei ole poissaolon syy.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmin usein pieniä lapsia, joten tarhasta kertyy kaikki mahdolliset. Toisaalta, jos työpaikan linja sallii parin päivän saikun ilman lääkärintodistusta, niin miksei tuota saikkuetua käyttäisi joku väärinkin.
Saman olen huomannut. Jos on pieniä, tarhaikäisiä lapsia, kertyy poissaoloja paljon. Joko täytyy jäädä hoitamaaan kipeää lasta, tai on itse sairaana. Ongelma helpottuu, kun lapset kasvavat kouluikään. Mutta kieltämättä hieman ärsyttää tuurata henkilöä, joka on lähes joka viikko sairaana. Mutta minkäpä sille voi.
Näillä aloittajan työkavereilla ei ole lapsia kellään! Ja päiväkodissa ollaan töissä eli samat taudit luulisi tulevan kaikille.
Meilläkin tiimin nuorin (noin 30v) on eniten poissa, kuukausittain jotain tautia. Ei ole lapsia.
Itsekin nuorehko 34v mutta en ole päivääkään ollut saikulla, kesätöissä vuodesta 2006 ja täyspäiväisesti vuodesta 2013. Mistähän jotkut jatkuvasti sairastuu?
Itsellä se kokemus, että osa vanhemmasta väestä natkuttaa milloin mistäkin. Haukkuvat selän takana ja korostavat omaa mahtavuuttaan näkemättä sitä vastuutehtävien taakkaa mitä nuoret hoitavat hiljaa kuunnellen natkutusta. Aika monesti tunnistaa kyseenalaiset tekijät ja ne kierrän kaukaa työajan ulkopuolella. Se jo kertoo jotakin, jos ihminen ei ole työajan ulkopuolella tekemisissä työpaikan ilmapiiristä ja kuppikunnista paljon.
Hei! Rauhaisaa ja sopuisaa joulua meille kaikille!🎅🏻🎄
Voisiko ero johtua siitä, että vanhempi sukupolvi sinnittelee töissä sairaana ja sairaslomalle jäädään vasta kun on aivan pakko? Nuoremmat huolehtivat terveydestään ja siihen kuuluu myös sairaslomat tarvittaessa.
Höpöhöpö. Itsekin sairastin eniten noin kolmekymppisenä, kuten pienten lasten vanhemmat yleensä .
Immuunipuolustus myös kehittyy sitä mukaa, kun uusia tauteja tulee vastaan.
En ole enää liki 20 vuoteen sairastanut muuta, kuin kerran koronan !
N58