Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret työkaverit joka kk kipeänä.

Vierailija
22.12.2022 |

Miten on mahdollista. Onko muiden työpaikoilla näin?
Alle kolmekymppiset joka kk saikulla, milloin nuhaa, kuumetta, yskää.
Ihan jatkuvasti!
Vanhemmat aina töissä , nuoret sairastaa.
En voi olla ajattelematta että joku syy tuohon on pakko olla.
Yksi ihmetteli että koronarokotteiden jälkeen sairastanut jatkuvasti. , ihmettelee siis itsekin miksi on ihan jatkuvasti sairaana.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä rokote, v*ttu!

Vierailija
2/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ilmapiirin tarkistus olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmin usein pieniä lapsia, joten tarhasta kertyy kaikki mahdolliset. Toisaalta, jos työpaikan linja sallii parin päivän saikun ilman lääkärintodistusta, niin miksei tuota saikkuetua käyttäisi joku väärinkin.

Vierailija
4/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetrolli Igorin työpäivä alkoi vaata nyt.

Vierailija
5/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kurtut on jo sairastaneet kiertävät flunssat nuoruudessaan 50 vuotta sitten.

Nuorien immuunijärjestelmälle joku virus voi olla vielä uusi tuttavuus.

Vierailija
6/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ns. "lintsaa" niin kuin linstattiin koulustakin

Vierailija
7/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät baarissa ja tarvitsevat lomaa sen jälkeen. Kannattaa ottaa näitä saikuttelija nuoria vaan töihin.

Nainen50

Vierailija
8/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kurtut on jo sairastaneet kiertävät flunssat nuoruudessaan 50 vuotta sitten.

Nuorien immuunijärjestelmälle joku virus voi olla vielä uusi tuttavuus.

en minä ainakaan ole joka vuosi kipeä vaikka nuori olenkin? 

Vierailija
9/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmikymppiset käy yleensä aika ahkerasti yöelämässä ja on laajat sosiaaliset piirit muutenkin. Itse ainakin olen usein sairaana (nuhassa siis, kohmelo ei ole sairaus :D) baariviikonlopun jälkeen.

Vierailija
10/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olin nuorena useammin kipeä usein angiinakin, nyt ei enää tartu mitkään flunssat.

Vierailija
11/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on meillä, poissaolot keskittyvät nuoriin naisiin. Jatkuvaa flunssaa ja koronaa ollut koko syksy.

Vierailija
12/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetrolli Igorin työpäivä alkoi vaata nyt.

Onko mukavaa olla Igor-hullu?

Vierailija
13/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Ihmiskunta heikkenee sukupolvesta toiseen.

Vierailija
14/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ikää on tullut, niin sitä vähemmän on ollut joka vuosi flunssia itsellä ainakin. Nuorempana tuntui niitä tulevan tiuhemmin, vähintään neljä kertaa vuodessa. Ei tästä kannata alkaa mitään iänikuista rokotekysymystä tehdä, se juna meni jo ja kertoo vain länkyttäjänsä mielenterveydestä. Itse olen ottanut kaikki kolme luvattua piikkiä ja vain yhden flunssan olen sairastanut koko korona-aikana, eikä itse koronaa ollenkaan ainakaan vielä (jos en sitten tietämättäni).

Vierailija
15/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ollaan "sairaita", kun systeemi on mikä on. Kaikilla pitäisi olla vuodessa sama määrä palkallisia sairaslomapäiviä ja jos päivät tulee täyteen, voi sairastaa omakustannaisesti.

Vierailija
16/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ei ole siis meidän työpaikka ainoa laatuaan.

Näillä saikuttelijoilla ei kellään ole lapsia.

En tiedä sitten vaikka olisi jotain yhteistä tekijää....

Vaikka long covid ehkä?

Viimeisen vuoden ihan jatkuvasti sairaana olleet!

Vierailija
17/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa huono se on toisinpäinkin, meillä on nyt 4 työntekijää sairaana influenssassa ja joulut suunnitelmat meni minulla ainakin täysin uusiksi, kun eräs vanhempi nainen on jatkuvasti sairaana töissä. Tartutti nyt joulun alla ainakin 4 työkaveriaan. Itse tietenkin jo mukavasti parantunut ja lähdössä joulun viettoon. Mutta ei muilla väliä kunhan minä minä minä ja katsokaa, olen niin ahkera, että tulen sairaanakin töihin! :)

Vierailija
18/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten päiväkodissa nuorempi henkilökunta mystisesti sairastunut aina kun kaupungissa on festarit, jopa siihen pisteeseen asti, että vanhempia pyydetään mahdollisuuksien salliessa pitämään lapset kotona tai pistämään vaikka isovanhemmille äkillisen henkilökuntapulan vuoksi. True story.

Vierailija
19/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin 1-2 kertaa vuodessa kipeänä. Joinakin vuosina en kertaakaan.

Nykyään minulla on 1,5 v lapsi, joka imuroi päiväkodista pöpöt. Juuri katsoin järjestelmästä, että olen ollut tämä syksynä 7 kertaa poissa, joko itse kipeänä tai sairasta lasta hoitamassa. Kyllä hävettää!

Mutta ei voi mitään...

Vierailija
20/31 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuossa on ainakin selittävänä tekijänä pienet lapset, ei se ikä itsessään. Jos tarkastellaan lapsettomien ja lapsellisten välillä eroa, niin silloin löytyy yhteys. Jos tarkastellaan lapsettomia, niin ikäluokkien välillä ei ole meillä ainakaan tilastollisesti merkittävää eroa.

Eli tarhasta tai alakoululaisilta ne taudit leviää perheissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi