Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:

Vierailija
22.12.2022 |

Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)

Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)

Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.

Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?

Kommentit (1037)

Vierailija
41/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?

MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?

Tuskin ne on sinulle tarkoitettukaan, joten miksi klikkaat kuvan auki? Pahansuopaisuuttasi haluat vain käydä kiusaamassa.

Vierailija
42/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan esitellä keikistellen kroppaani kaikelle kansalle mutta katsojien pitäisi ymmärtää että haluan siitä vain tietynlaisia kommentteja, tietyiltä ihmisiltä!"

Saran sometili: tykkäys sydän tykkäys sydän tykkäys sydän

Sama henkilö aihe vapaa: Sara on tyrkky suttura

Tämähän se. Tuossakin joku valitti kun somessa näkee jonkun "tutun" peppuvideoita. Itse hän niitä katsoo ja seuraa ja sitten haukkuu. Minä en sellaisia näe, en sellaisia seuraa somessa.

Itse siis olette ne jotka sen huomion antaa ja sitten itketään kun joku on huomannut miten teiltä huomiota saa.

Se että joku kerjää huomiota ei oikeuta häntä kohtelemaan huonosti tai kommentoimaan ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille, ja varsinkin varttuneemmalle väelle, normien rikkominen on suuri ongelma.

Uusi laki ymmärtääkseni tähtää moninormisuuden hyväksyntään. Eli että tyttö ja nainen saa halutessaan keikistellä, käyttää huulipunaa, ym. Ilman että yksinormisuuden kannattaja hyökkää sanallisesti hänen kimppuunsa.

Tätä moninormisuutta on teoretisoitu postmodernismissa jo pitkään, mutta ns. tavallinen kansa ei ehkä ole asiasta niin perillä.

Vierailija
44/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Vierailija
45/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkykommentit ovat aktiivista toimintaa eikä niitä voi puolustella paljaalla pinnalla, etenkin kun kommentoija on itse yleensä niitä kuvia hakeutunut katsomaan.

Turha epätoivoisesti etsiä oikeutusta toisten kehorauhan loukkaamiselle.

LOPETA KOMMENTOINTI KOKONAAN, ONGELMA KATOAA SILLÄ!

Vierailija
46/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Niin, eihän kaiken ihmistoiminnan tarvitse vastata kysymykseen MIKSI. Silloin ihminen olisi looginen olento.

Vierailija
47/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikulin kuvien lähettely julistetiin laittomiksi, joten eiköhän jossain vaiheessa julistetä myös laittomiksi kehokuvia arvostelevat kommentit. Sekään ei oikeastaan haittaisi juuri ketään koska jos joku ei niistä tykkää, niin ei ne ihmiset niitä kuvia katselekkaan saati kommentoi. Ainoastaan ilkeämieliset trollit saisi näpeilleen.

Vierailija
48/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä someen postattavaa sisältöä myös kommentoidaan. Miksi perseen kohdalla pitäisi tehdä poikkeus, jos sen esittelykin kerran on aivan OK?

Voit kirjoittaa kiva kuva tai video kommentiksi, mikään ei pakota sinua törkykommentin antamiseen.

Jos on liian vaikeaa kirjoittaa asiallinen kommentti, älä katso kuvia ja videoita äläkä missään nimessä kommentoi.

Vierailija
49/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä someen postattavaa sisältöä myös kommentoidaan. Miksi perseen kohdalla pitäisi tehdä poikkeus, jos sen esittelykin kerran on aivan OK?

Yhä olemme vailla vastausta MIKSI jotkut kokee tarvetta kommentoida perseitä?

Vierailija
50/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan esitellä keikistellen kroppaani kaikelle kansalle mutta katsojien pitäisi ymmärtää että haluan siitä vain tietynlaisia kommentteja, tietyiltä ihmisiltä!"

Mitä kohtaa tuossa et ymmärrä. En minäkään halua profiilissani julkaisemiini kuviin mitään arvostelukommentteja. Miksi haluaisiin?

Et tietenkään halua eikä sellaisten laitto ole ok.

Se nyt vaan taitaa olla niin, että ääliöitä tulee aina olemaan ja tiedät altistavasi itsesi niille, erityisesti jos postaat "rohkeampia" kuvia.

Vierailija
51/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne on sinulle tarkoitettukaan, joten miksi klikkaat kuvan auki? Pahansuopaisuuttasi haluat vain käydä kiusaamassa.

Ei niitä tarvitse auki klikata. Näkyvät ihan ilman klikkaamista.

Itse olen alkanut piilottamaan joidenkin kavereiden sometilejä. Ei sekään kivaa ole. Se on ensimmäinen askel ghostaamiseen. Kun ei kehtaa sanoa ettei halua nähdä niitä kuvia.

-ohis

Vierailija
52/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä naisten vallankäyttöä mitä kaikki muukin katsoa saa muttei koskea tekopyhä sanktiointi, vaikka hyvin tiedetään että mies provosoituu naisen alastomuudesta ja naisella puolestaan lupa uhriutua siitä että on objekti. 

MIKSI miehellä on tarve olla aktiivinen toimija ja kirjoittaa kommentti?

Vierailija
53/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikulin kuvien lähettely julistetiin laittomiksi, joten eiköhän jossain vaiheessa julistetä myös laittomiksi kehokuvia arvostelevat kommentit. Sekään ei oikeastaan haittaisi juuri ketään koska jos joku ei niistä tykkää, niin ei ne ihmiset niitä kuvia katselekkaan saati kommentoi. Ainoastaan ilkeämieliset trollit saisi näpeilleen.

Vuoden alussa esim. ohikulkijan kehon kommentointi ääneen muuttuu laittomaksi. Jo nykyään monet törkyviestit ovat laittomia.

Muille pitää antaa kehorauha yksiselitteisesti.

Vierailija
54/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole pahansuopa, en kiusaa ketään enkä seuraa kenenkään persetissivoimaantumista.

Vaan voitko vastata KENELLE ne kuvat on tarkoitettu? Mitä ne merkitsevät sille postaajalle? Narsismia?

Sellaisille jotka haluaa niitä nähdä ja pitävät hyvän näköisenä.

Vierailija
55/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kohtaa tuossa et ymmärrä. En minäkään halua profiilissani julkaisemiini kuviin mitään arvostelukommentteja. Miksi haluaisiin?

Se nyt vaan taitaa olla niin, että ääliöitä tulee aina olemaan ja tiedät altistavasi itsesi niille, erityisesti jos postaat "rohkeampia" kuvia.

Ääliön kirjoittaessa kommentin hän altistaa persoonansa arvotelulle sen kommentin pohjalta. Ja mahdollisesti rikosilmoitukselle. Hän itse aktiivisesti päätti kommentin kirjoittaa.

Vierailija
56/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikella toiminnalle pitäisi olla syy, silloin ihminen eläisi syyseurausketjun maailmassa, ennalta määrätysti junassa kiskoilla.

Todellisuudessa näin ei ole. Ihmisen kokemus elämästä on loogisesti ottaen sumea ja siis löyhästi sanoen kvanttinen. Ihminen voi esimerkiksi yhtä aikaa olla ja olla olematta jotakin asiaa, mikä on klassisessa logiikassa sula mahdottomuus.

Tämä niille, jotka peräävät syytä sometoiminnalle.

Vierailija
57/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alusta sitten nämä "ikuiset ääliöt" pääsevät poliisin pakeille kommentoinnistaan.

Suuri osa heistä sitten varmasti oppii kantapään kautta toisten kehorauhan kunnioittamisen, meille muille seon itsestään selvää.

Vierailija
58/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseen esittelyllä kerjätään huomiota ja kun sitä saa, se pitää kestää.

Oikea kysymys on; MIKSI sitä persettä pitää esitellä?

Huomiota on erilaista. Ja yhä on kysymys MIKSI joilla on tarve se huomio antaa?

Vierailija
59/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ihmisille, ja varsinkin varttuneemmalle väelle, normien rikkominen on suuri ongelma.

Uusi laki ymmärtääkseni tähtää moninormisuuden hyväksyntään. Eli että tyttö ja nainen saa halutessaan keikistellä, käyttää huulipunaa, ym. Ilman että yksinormisuuden kannattaja hyökkää sanallisesti hänen kimppuunsa.

Tätä moninormisuutta on teoretisoitu postmodernismissa jo pitkään, mutta ns. tavallinen kansa ei ehkä ole asiasta niin perillä.

Ai stana teidän kanssanne kun luulette keksineenne pyörän uudelleen! Voi lukisit sinäkin historiaa.

Vierailija
60/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme häly yhteiskunnassa. Mistä tahansa mistä lähtee vähänkin ääntä tai saa jonkun reaktion, se valtaa hetkeksi lehdet ja otsikot.

Varmaan osittain johtuu siitä, että ihmisillä ei aikaa eikö tottumusta lukea pidempiä ja pohdiskelevampia vaikka artikkeleita. Plus cancel kulttuuri tehnyt sen, ettei niitä oikein pysty edes julkaisemaan. Edes vauva.fi ssä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän