Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas meni kaikki rahat sisarusten lasten joululahjoihin

Vierailija
22.12.2022 |

8 pakettia kolmelle eri perheelle, 2 lähetystä kauemmas toiselle puolelle Suomea ja postimaksukin aivan hirveä.

Olen itse sinkku ja pienituloinen. Ennen joulua tuli jo sisarusten lapsilta viestejä, että haluan tuollaisen tai tuollaisen lahjan.

Nyt sitten lasken euroja loppukuun, että voisiko itsellekin ostaa jotain.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kerran vuodessa muutamalle ihmiselle jotka ostavat yleensä myös minulle. Joku jouluksi tai synttäreille. Kaksi kertaa on jo liikaa.

Vierailija
42/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ostat noita lahjoja? Ja vielä postitat ja maksat kalliit postimaksut, vaikkette ilmeisesti edes tapaa?

Uskomatonta. No, omapa ovat rahasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse olisi saanut katkaistua ap:n kuvaamaa kierrettä jo muutama vuosi sitten, olisin tänä jouluna ilmoittanut että lahjarahat menee Ukrainaan. Enää en edes selittele. Mutta tilanne oli vaikea, I feel U ap.

Vierailija
44/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kälyltä tuli ensimmäisen kerran tällainen lahjatoiveviesti, ilmoitin ystävällisesti, että ostan lahjat vain omille lapsilleni ja kummilapsilleni. Asia oli sillä selvä.

Siis oikeasti joku lähettää jotain lahjatoiveita PYYTÄMÄTTÄ? En onneksi ole koskaan törmännyt moiseen. Itse olen kyllä kysellyt lahjatoiveita ja niitä olen saanut. Minultakin on kyselty ja niitä olen antanut.

Vierailija
45/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kälyltä tuli ensimmäisen kerran tällainen lahjatoiveviesti, ilmoitin ystävällisesti, että ostan lahjat vain omille lapsilleni ja kummilapsilleni. Asia oli sillä selvä.

Siis oikeasti joku lähettää jotain lahjatoiveita PYYTÄMÄTTÄ? En onneksi ole koskaan törmännyt moiseen. Itse olen kyllä kysellyt lahjatoiveita ja niitä olen saanut. Minultakin on kyselty ja niitä olen antanut.

Sekopäävanhempia on paljon.

Vierailija
46/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä ostat sisarusten lapsille lahjoja, niin sehän olisi reilua että sisarukset vastavuoroisesti ostavat sinulle ja muistavat. Aika törkeää tuo jos sinua ei muisteta mitenkään.

Moni lapseton täti tai kummitäti onkin lopettanut lahjonnan, kun ei mitään huomiota tule. Ei kiitetä, ei edes viestillä jouluna vaikka nenä kiinni kännykässä. Puhumattakaan että edes muodollinen luokkakuva/pikku kynttilä tms tulisi.

Näitä tarinoita on niin paljon tässäkin palstassa..

Nettolahjoja-sanaa joku käyttikin. Kuvaava.

Vierailija
47/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmästä ap:sta kärsii koko mamma

Vierailija
48/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sisaruksille perheineen vain 4 lahjaa. Rahaa niihin kyllä meni. No saan ainakin sisaruksilta pienet paketit. Lapsia meillä ei ole. Tämmöstä tää on. :)

Vierailija
49/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Olen aina ihmetellyt, miksi joku haalii itselleen esim. 5 kummilasta.

Minusta on fiksumpaa olla kummi vain määrälle joka pysyy "hallinnassa".

Ja ei, en tarkoita nyt sitä että pystyy ostamaan kalliita lahjoja (-en todellakaan!) vaan ihan ajallisesti.

Jos on 1-2 kummilasta, pystyy heille olemaan enemmän läsnä. Ihan perusjuttuja, että ottaa vaikka pari kertaa/vuosi yökylään tai käy jossain (esim. leffassa, tai vaikka luistelemassa jne.)

Jos kummilapsia on 5, siinä saa melkein "joka viikko" olla jonkun kanssa tekemisissä.

Ajatellaan vaikka että vuosittain käy jokaisen synttäreillä, ja 2 kertaa yökylä, ja 2 kertaa näkee päiväseltään jossain.

--> Tuo tekee keskimäärin 5päivää/vuosi/per lapsi, mikä X 5 lasta =25päivää. Suunnilleen siis joka toinen viikko olisi tapaamisia jonkun kummilapsen kanssa.

Tuo on aika paljon, jos on muutakk elämää (työt ja muut menot) ja ehkä omakin perhe jne.

Vierailija
50/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuta auki vain ja sanot suoraan niin kuin asia on. Mikään ei muutu jos kukaan ei suutu. Eli nyt sinä suutut ja jos toiset eivät ymmärrä, se on heidän ongelmansa. Minäkin olen kuuden lapsen kummi + omat. Alkuun tein sen virheen että lahjoin jokaisen kaksi kertaa vuodessa. Lopulta jätin joulun välistä (koska muu suku lahjoi heitä) ja lahjoin vain syntymäpäivinä jotka jakautui tasaisesti vuoden ajan. Kaikki lahjominen loppui 12 v ikään, sen jälkeen vain rippi ja yo- lahjarahaa. Nyt kaikki aikuisia ja mitään lahjoja ei enää edes omille.

Vierailija
51/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän kerrassaan jättänyt lahjalistalta pois ne sukulaiset, joiden kanssa ei vuosiin ole oltu yhteydessä, ei edes sen lahjasta kiittämisen vertaa.

Nyt jäljellä olevat lahjottavat saavat sitten vähän parempia lahjoja, yleensä annan rahaa tai  lahjakortin, koska en todellakaan tiedä, mitä he tarvitsevat. Voivat sitten itse osata mieluistaan. Tai opiskelijoilla voi olla tarvetta ihan laskujen maksuun.

Vierailija
52/52 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan kahdelle kummilapselle lahjat synttäreinä ja jouluna, muille neljälle vain jouluna sekä kaikille kuudelle rippi-/yo-/valmistujaislahjat joita ei em. kuusikon ikähaarukalla osu edes vuosittain.