Taas meni kaikki rahat sisarusten lasten joululahjoihin
8 pakettia kolmelle eri perheelle, 2 lähetystä kauemmas toiselle puolelle Suomea ja postimaksukin aivan hirveä.
Olen itse sinkku ja pienituloinen. Ennen joulua tuli jo sisarusten lapsilta viestejä, että haluan tuollaisen tai tuollaisen lahjan.
Nyt sitten lasken euroja loppukuun, että voisiko itsellekin ostaa jotain.
Kommentit (52)
Pyytää hän aina saa. Et taida olla kovinkaan järkevä rahan käytön suhteen.
Ostin itselleni 2 000€ lahjoja jo yli kuukausi sitten suoraan Kiinasta. Tuli halvemmaksi kun jättää turhat välikädet ja "aidot" merkit pois.
Sait hyvän mielen lahjaksi. Voihan se mennä överiksikin tuo lahjoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Sait hyvän mielen lahjaksi. Voihan se mennä överiksikin tuo lahjoittaminen.
Tuskin sitä Niko-Sailaa kiinnostaa 12 paketin joukosta se joku parinkympin Lego tädiltä / sedältä kun päälahjana on vaikka 90€:n Playstation-peli. Se on vaan kiva nakittaa muut ostamaan ne muut lahjat meidän pienelle paskakoneelle.
Olin itse taannoin nuorena opiskelijana yhtä tyhmä. Nyt kun minulla on omia lapsia, eivät sisarukset lapsineen muista heitä jouluna mitenkään.
Laita heille ensi vuonna joulukortit.
Huokaus. Minulla on 5 sisarusta ja heillä on yhteensä 11 lasta. Osalla on myös jo omia lapsia, yhteensä 4 ja viidettä odotetaan syntyväksi toukokuussa. Jos ostan lahjan myös vielä syntymättömälle, pitää tehä 16 pakettia! Ja olen pienituloinen eläkeläinen, KÄÄK! Täti pulassa ja vararikossa.
Valintasi oli sinun.Turha valitaa asiasta tällä.Opetele puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä sisarussarjassasi oleville ja sanomaan suoraan:Sinulla ei joululahja rahoja tipu taivaasta tai ei kasva rahapuuta kotona.Ei puolisoa tuomaan talouten rahaa.Ole suora taloudellisesta asemastasi,äläkä esitä muuta heille.Koskaan ihmiset joilla puoliso tai avo-puolisot,eivät ymmärrä kun on 1 rahat.Maksaa kaikesta yksin ja on eri asia,kuin 2 vaikka olisivat penituloisia: Jakavat menot.
Älä osta. Itse ostin vielä tänä vuonna mutta ensi vuonna en enää osta. Olen lopen kyllästynyt nettolahjojan rooliin. Itselläni ei ole lapsia, mutta olen viiden lapsen kummi ja ostan joulu- ja synttärilahjat kahdeksalle lapselle. Eli 16 lahjaa per vuosi.
Kivaahan se on lahjalla ilahduttaa, mutta nyt lahjottavia on yksinkertaisesti liikaa. Pakko laittaa luukku kiinni.
Miksi ostit jos ette ilmeisesti edes näe jouluna? Ihme kitinää ihan turhasta hyveellisen esittämisestä.
Minä tein tätä samaa rallia 15 vuotta kunnes sanoin viime vuonna, että en osta enää joululahjoja kenellekään vaan muistan pelkästään rippi- tai yo-lahjojen muodossa.
Joka vuosi piti keksiä uusia lahjoja 7 eri lapselle ja aina piti miettiä, että onkohan tämä mennyt jo viime vuonna tuonne.
Veljen vaimo suuttui verisesti kun sanoin, että eipä ole koskaan muuten tullut edes korttia lapsilta tännepäin.
olisit vastannut kirjoita joulupukille
Nyt oli viimeinen kerta kun ostat. Tee nyt asiat selväksi että on liian kallista
.Ap Ilmoita nyt näillle mankujille että et ensi jouluna osta lahjoja.
Kohtuuton sisarilla/veljillä on antaa lasten oppia että lahjat tulee pyynnöstä sinulta.
Minä löisin topin moiseen, enkä enää ostaisi mitään synntäriksikään, et ole velvollinen
tuhlaamaan rahojasi, no jos olet kummina, voit pienen lahjan ostaa, ei muuta.
Hyvää joulua, ja parempaa ensi joulua!!
Miten niin taas, ap? Etkö viime vuodesta oppinut?
Minkä ikäiset lapset on kyseessä, kun laittavat itse viestiä, siitä mitä haluavat?
En ikinä antaisi omien lasten laittaa tädeille, enoille tai sedille moista viestiä.
Pienempien toivelahjat tuo "joulupukki" ja isompien me vanhemmat, kaikki muu muistaminen on vapaaehtoista ekstraa.
Yritän omalle äidillenikin sanoa (jolla lapsenlapsia riittää), että hän ei ole velvollinen lahjomaan yltäkylläisesti lapsenlapsia.
Se on ihan sun omalla vastuulla sanoa, että sulla ei oo varaa ostaa joululahjoja sisarustesi lapsille. Kukaan ei puhu sun puolesta, ellet tee sitä itse.