Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas Amstaffi tappoi toisen koiran

Vierailija
20.12.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009256183.html?share=7a2af30c4dac8706…

Joku menetti jälleen rakkaan, vanha perheenjäsenen toisen munanjatkeen takia. Itselläni oli dobermanneja 23 vuoden ajan, eivät olleet niitä jatkeita, eivätkä hyökkineet kenenkään kimppuun. Olen harkinnut pikkukoiran hankkimista nyt vanhemmilla päivilläni, mutta en tiedä uskallanko, koska meno on tällaista nykyään.

Eikä tähän ole tulossa parannusta, ikävä kyllä.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa amstaffeja tai muita, mutta ei tämä nykymeno oikein toimi, koska omistajat eivät hallitse näitä ollenkaan. Sitten muut kärsivät. Aikamoista terroria, sanoisin.

Vierailija
2/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui marraskuussa, joten onko siis "taas"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä sekopää rotuja ei kielletä Suomessa?

Vierailija
4/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa kyseinen rotu on kielletty ja ihan syystäkin. Wee tee porukka noita koiria hankkii ja muut sitten maksaa koiran aiheuttamat tuhot.

Vierailija
5/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voisi myös herättää keskustelua pikkukoirien omistajien vastuusta. Amstaffistina minua ärsyttää suunnattomasti, että pikkukoiria ulkoilutetaan ikään kuin syötteinä hankaluuksille. Ja sitten tietysti syytetään meitä, kun ensin on ärsytetty amstaffi kimppuun.

Ihmisten pitäisi ymmärtää, että siinä ei ole varsinkaan naisihmisellä mitään mahdollisuuksia pitää koiria aloillaan, kun ne oikein innostuvat ja vetävät.

Kantakaa siis vastuu pikkukoirienne turvallisuudesta.

Vierailija
6/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui marraskuussa, joten onko siis "taas"?

Niin tarkoitin siis sitä, että tämän uutisen tapahtuma ei ole aivan tuore. Ajatteliko ap, että sitten marraskuun jälkeen on toinen tapaus? Kamala juttu joka tapauksessa tietysti. 

Vierailija
7/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jolta sujuu kirjoittaminen hyvin ja sanakin on hallussa voisi laatia kansalaisaloitteen eduskuntaan näiden "tappajarotujen" kieltämiseksi.

Vierailija
8/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi tuollaisen koiran. Jonkunlainen psykopaatti pitää omistajansakin olla

Vierailija
9/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän voisi myös herättää keskustelua pikkukoirien omistajien vastuusta. Amstaffistina minua ärsyttää suunnattomasti, että pikkukoiria ulkoilutetaan ikään kuin syötteinä hankaluuksille. Ja sitten tietysti syytetään meitä, kun ensin on ärsytetty amstaffi kimppuun.

Ihmisten pitäisi ymmärtää, että siinä ei ole varsinkaan naisihmisellä mitään mahdollisuuksia pitää koiria aloillaan, kun ne oikein innostuvat ja vetävät.

Siinä tapauksessa naisihminen ei varmaankaan ota koiraa jos ei hallitse sitä.

Omistajalla vastuu koirasta. Aina!

Vierailija
10/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että pikkukoirien pitäisi kusta ja paskoa sisälle, kun "tappajakoirilla" on oikeus tapaa kaikki itseään pienemmät eläimet?

Vierailija
11/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vastaa omistaan ja isompi koira on isompi vastuu. Pikkukoirat saa räksyttää ihan miten vain, sinun on omasi hallittava. Jos ei pysty niin ei pidä ulkoiluttaa sellaisia koiria.

Vierailija
12/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukee rotu?

Vierailija
13/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistajalla vastuu koirasta. Aina!

Juuri ja täsmälleen näin. Koiran omistaja vastaa kaikista vahingoista, mitä rakkinsa aiheuttaa. Mutta tässäkin näkee sen älykkyystason, jota nämä "vaikeasti hallittavien" taistelukoirien omistajat edustavat. Ei ole kaksinen.

Vierailija
14/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä samaa että eri mieltä. 

Minulla ei ole amstaffia, mutta isohko, reaktiivinen "ongelmakoira". Koiran on aikoinaan ottanut eläinsuojelu huostaan väkivaltaisesta päihdekodista ja koiran kuntoutus on vielä pahasti kesken. Välillä on todella kuumottavia tilanteita, kun vapaana pidetty pikkukoira juoksee hyökkimään koirani jalkoihin ja saa oikeasti pelätä, että sille käy pian hullusti.

Silti, jokaisen omistajan tulee hallita koiransa. Se, että naisihmisen voimat eivät riitä pitelemään koiraa/koiria tarkoittaa sitä, että silloin tämä henkilö ei voi kulkea koiransa kanssa muiden joukossa. Koira pitää kouluttaa niin, että sen hallinta ei ole voimasta kiinni. 

Itse olen pitkään kuntouttanut näitä haastavia eläinsuojelutapauksia ja kyllä kaikki lähtee siitä, että minä väistän koirani kanssa ja väistänkin helkkarin pitkälle kaikki riskit minimoidakseni. Kuljen myös sellaisiin aikoihin, että muita ulkoilijoita on mahdollisimman vähän ja siten pystyn siedättämään koiraani ärsykkeille helpommin, pieninä annoksina. Minä olen valinnut koirani ja kannan siitä vastuuni, vaikka se tarkoittaisi sitä, että myös vapaapäivinä herään aamulenkille 03:30.

Vierailija
15/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kerta tässä syksyllä vähän säikähdin, kun kävelen valaisematonta hiekkatietä. Kuuluu että koira haukkuu jossain siellä edempänä. Jatkan kävelyä ja tää koira onkin irtonainen ilmeisesti juurikin amstaff (ei ihan aikuinen kuitenkaan) joka haukkuu mulle ja juoksee päin. Pysähdyn, koirakin pysähtyy ja etäämpää kävelee kaks henkilöä jotka vähän huutelee sitä koiraa. Hauva jatkaa räksyttämistä, menen kyykkyyn ja tää käy haistaan mun naamaa ja rauhoittuu. Sittenpä ne kaks ehkä parikymppistä pojankloppia oli kerenny kävellä siihen ja toinen ottaa koiran syliin. Vähän jäi kyllä semmonen olo ettei siinä ainakaan auktoriteettinä oltu sille koiralle ja oliskohan muutenkaan ollu paljoa aiempaa kokemusta tai yleensäkään ymmärrystä koirista.

Vierailija
16/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon vajakinpiti taluttaa kolmea isoa rakkia yhtä aikaa? Kysynpähän vain. Ei muuta kuin pulttipyssystä kalloon tuollaisille elukoille.

Vierailija
17/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet noista "tappajakoirista" on tosi hyväluonteisia ja monet lisäksi erinomaisesti kasvatettuja.

Niiden puruvoima ja kyky taistella on vaan toiselta planeetalta. Siksi ne ovat niin vaarallisia. Siksi minusta olisi hyvä liittyä niihin sivistysmaihin jotka ovat jo kieltäneet amstaffit sun muut taistelukoirat.

Muistanko oikein että joku grönlannin? koira jo kiellettiin kun se puri lapsen kuoliaaksi? Kymmeniä vuosia sitten tapahtui.

Vierailija
18/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla parodia tai trollaus, ei näin tyhmiä ja vastuuttomia ihmisiä voi olla olemassa.

Vierailija
19/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sä paska, v***n idiootti. Älä hommaa koiraa jota et osaa pitää hallinnassa. Sulta itseasiassa pitäisi kieltää koirat. 

Vierailija
20/132 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAKTA: tietyt rodut on jalostettu koiratappeluihin ja vaikka niitä ei enää pääasiassa käytetä koiratappeluissa niin aggressiivisuus muita koiria kohtaan on niille rotutyypillistä.

On todella huolestuttavaa, että omistajat ja kasvattajat tulevat kommentteihin hokemaan mantraansa siitä, että hyvin koulutettuina nämä koirat ovat ihan luttanoita ja että ainakaan heidän koiransa eivät ikinä tappaisi muita ja sitäpaitsi kyllähän kultaisetnoutajat ja puudelitkin...

Miksi ei voi myöntää sitä tosiasiaa, että jotkut koirat on jalostettu aggressiivisemmaksi kuin toiset ja niiden puruvoima on täysin eri luokkaa verrattuna johonkin villakoiraan? Joka ikisessä keskustelussa muistetaan mainita "ärsyttävät fifit", koska ilmeisesti heidän mielestään räksyttävä chihuahua on jotenkin isompi haitta ja uhka kuin heidän amstaffinsa. Jos on todellakin näin tietämätön valitsemansa koirarodun riskeistä niin silloin ei todellakaan pitäisi omistaa mitään tuon tyyppistä koiraa.

Lisäksi en ole ikinä saanut perusteltua vastausta siihen, että miksi pitää saada nimenomaan sellaisen rodun edustaja, joka on jalostettu raatelemaan ja tappelemaan? Siis oikeasti. Koirarotuja on satoja ja sun on pakko saada joku bullterrieri, miksi?