Sähkötuki:Omavastuu 100e/kk. Sen yli menevästä korvattaisiin 80-60%
Vaikuttaa hyvältä ja kohtuulliselta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9d97a848-7786-480a-ba6e-c8498a7a3…
Kommentit (774)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on kohtuutonta, että tavalliselta duunarilta kuluu sähkölaskuun kohtuuttomasti rahaa. Sähkö on tiettyyn pisteeseen asti perushyödyke näin talvisin kylmässä ja pimeässä maassa kuin Suomi.
Tukeen tulee tod.näk. jokin yläraja, lehtien mukaan tavanomaisen omakotitalon sähkökulutuksen verran. Eli tuki ei koske 800 neliön kartanon koko sähkönkulutusta.
Mutta 400 neliön torpan korvaa 100e ylittävän 60-80% alella vaikka olisi sen 4snt/kWh
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ripuli taudissa työkokeilussa, koska kulukorvausta ei saanut, kun sairastui ja lapsilta perittiin hoitomaksut. Muutama vakituinen sairastui ja heille työnantaja maksoi sairaslomat.
Sairaalan osastolla tuo on kurjaa, kun siellä voi olla vaikka syöpäsairaita, mutta minkäs teet.
Ei vaan siihen tulee myös katto!!!! Ja väliltä maksetaan joku prosentti esim. 80%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ripuli taudissa työkokeilussa, koska kulukorvausta ei saanut, kun sairastui ja lapsilta perittiin hoitomaksut. Muutama vakituinen sairastui ja heille työnantaja maksoi sairaslomat.
Sairaalan osastolla tuo on kurjaa, kun siellä voi olla vaikka syöpäsairaita, mutta minkäs teet.
Työtön ei saa influenssarokotustakaan ja koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu niin osastolla on pyörittävä.
Yrtinkasvattajana kannatan sataprosenttisesti. :)))))))))))
Minun vanhempien köyhä talous ainakin hyötyy tästä koska on todella suuret sähkölaskut sähkönsäästöstä huolimatta ja ei tosiaankaa ole mitään hyvätuloisia hienossa lukaalissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa influenssarokotustakaan ja koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu niin osastolla on pyörittävä.
Työttömät saa olla ilman rokotusta sairaalassa työkokeilussa, mutta hoitajat ei saa olla.
Miten tää siis toimii? Luin Hesarista, että valtio maksaisi tuen suoraan sähkönmyyjille. Saadaanko me siis alennusta mökin sähkölaskusta, kun pidetään siellä peruslämpöä päällä?
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempien köyhä talous ainakin hyötyy tästä koska on todella suuret sähkölaskut sähkönsäästöstä huolimatta ja ei tosiaankaa ole mitään hyvätuloisia hienossa lukaalissa
Suomessa minimieläke on 922 tammikuussa, eikä tuosta mene veroja eli vanhempasi saa vähintään 1800 netto, kun 4 hengen lapsiperhe 2500 netto ja toinen vanhemmista tekee 40 tuntia vuorotyötä kaupassa. Perhe ei saa muita tukia lisäksi ja lapsilisät on jo tuossa summassa, pitää maksaa vuokra ja auton kulut jotta sinne kauppaan pääsee töihin. Kaupat on yötä myöden auki.
Menikö kaikilta oikeesti ohi, että siihen tulee KATTO!!! Eli ei kannusteta ketään tuhlailuun. Yhtä paljon, kun esim. viime talvena et voi käyttää ja jos käytät enemmän maksat sen kaiken itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minimieläke on 922 tammikuussa, eikä tuosta mene veroja eli vanhempasi saa vähintään 1800 netto, kun 4 hengen lapsiperhe 2500 netto ja toinen vanhemmista tekee 40 tuntia vuorotyötä kaupassa. Perhe ei saa muita tukia lisäksi ja lapsilisät on jo tuossa summassa, pitää maksaa vuokra ja auton kulut jotta sinne kauppaan pääsee töihin. Kaupat on yötä myöden auki.
Kannattaa hakea masennusdiagnoosi ja lakata maksamasta eläkeläisten kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vuokrakolmiossa saa sähköön mitään, vaikka on 4 hengen pyykit ja ruoan laittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Itseaiheutettu sähkö-ongelma. Saisimme edullisesti sähköä rajan takaa, mutta kun sitä ei näköjään suostuta ostamaan. Kärvistellään ja maksetaan sitten järkyttävät sähkölaskut. Seuraavaksi loppuu ruoka, koska alkutuottajien ei enää kannata ruokaa tuottaa. Sitten vasta ollaankin ihmeissämme, kun leipä maksaa 50 euroa.
Halpa sähkö on sulle tärkeämpää, kun vaikka itsenäisyys?
Meillä tuttava perheellä oli rahaa vain yhteen autoon joten perheen isä pakkasi lapset autoon ja lähti hakemaan äitiä töistä, kauppa meni kiinni klo 23.00 ja sen jälkeen piti laskea kassa. Ei kulje linja-autoja enää tuohon aikaan. Ja isän työ 8-16.00 niin äiti ei voinut mennä autolla töihin.
Mutta maksetaan eläkeläisten sähkölämmitystä niin taaperot on mukana autoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuttava perheellä oli rahaa vain yhteen autoon joten perheen isä pakkasi lapset autoon ja lähti hakemaan äitiä töistä, kauppa meni kiinni klo 23.00 ja sen jälkeen piti laskea kassa. Ei kulje linja-autoja enää tuohon aikaan. Ja isän työ 8-16.00 niin äiti ei voinut mennä autolla töihin.
Mutta maksetaan eläkeläisten sähkölämmitystä niin taaperot on mukana autoilemassa.
Tarhatädit ihmettelevät miksi lapset on väsyneitä ja lyö muita lapsia tarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 7 kuukautta sairaalassa työkokeilussa eikä kukaan kysynyt rokotuksista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä että joudun ilmeisesti sittenkin hankkimaan ne lähdevesipullot ja kotivarat, koska sähkökatkot lienevät taattuja. Toivottavasti hamsterit eivät osta hyllyjä tyhjiksi.
Juu, ne sähkökatkot kestävät peräti kaksi tuntia, mikä tulee olemaan valtava selviytymistaistelu meille kaikille. Nyt kaapit täyteen kuivamuonaa, että selviämme kahdesta sähköttömästä tunnista.
Niin ap,huomaa että saat korvauksen vain, jos sinulla on kuitti, jossa olet kuitti, jossa olet maksanut yli sata euroa, kuluttamastasi sähköstä.
Joko marraskuussa tai joulukussa tai molempina kuukausina.
Huomioon otetaan vain kulutettu sähkö.
Huomioon ei oteta sähkönsiirtomaksuja.
Eikä sähköveroa, eikä sähkön alv:a.
Hyvin harvalla, yksin tai kaksin asuvalla, ja joilla on kaukolämpö, on pelkkä sähkönkulutus kuulutus 100 €. !!!
Kokonaan eri asia on heillä, joilla koko asunto lämpiää sähköllä.
Ja näitäkin taloja ja asuntoja on edelleen Suomessa, jonkin verran.
Myös maalämpö järjestelmä kuluttaa sähköä, vaikka, se onkin saasteeton tapa lämmittää omakotitalot.
Maalämmön perustamis kustannukset ovat kuitenkin erittäin suuret.
Tavallisten taviksien, jotka elävät ja asuvat kaukolämmön piirissä, ei edes kantsi valittaa sähkön hinnoista.
Heillä kun ei koskaan ole kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valo messias lintilää kirjoitti:
eli siis kauko lämpö kerrostalo asukki maksaa ok talossa asuvan teuvon teslan latauksen ja tönön lämmityksen
Ei maksa.
Sulla ei ole hajuakaan hommasta.Ei mitään käsitystä, mitä lämmityssähkö on pörssisähköllä maksanut.
Ja tukihan tulee jälkikäteen, marras-joulukuulta.
Vain kahdelta kuulta.
Ensi vuoden tuki on vielä kysymysmerkki.
Mutta kun taitaa tuki tulla myös neljän sentin sopimuksilla kun vaan ylittää tuon 100e. Ei liity pörssisähköön.
Niin? Miksi halvemman sopimuksen tehneiden pitäisi maksaa enemmän kuin kallin sopimuksen tehneiden?