Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Puuttumattomuus on seurausta siitä, ettei kukaan luota muiden eikä varsinkaan yhteiskunnan olevan hänen puolellaan jos jääkin itse alakynteen tms. Yhteiskunnan signaali on, että häiriköivien öykkäreiden koskemattomuus, turvallisuus ja vapaus tehdä rikoksiaan on prioriteetti. Jos lainsäätäjän ja oikeuslaitoksen suhtautuminen erityisesti väkivaltarikollisiin olisi merkittävästi tiukempi, loisi se yleistä asennetta sille, ettei häiriköintiä sallita ja madaltaisi myös puuttumisen kynnystä.
Ihme nynnyjä. Olen 160 cm nainen ja näin kerran kadulla kun RUSKEA mies kähmi sammumispisteessä ollutta naista baarien sulkemisen jälkeen ja menin vain seisomaan viereen ja sanoin että kädet irti ja lähde eri suuntaan. Hän vänkäsi siinä hetken kanssani ja lähti menemään. Olisin kuollut tietysti siihen paikkaan jos hänellä olisi ollut halua painia tai puukottaa minua. Siinä on aina pieni riski että tulee tapetuksi mutta niin, valintoja.
Minusta nuo Keravan suunnan junat ovat kuin toisesta maailmasta. Jouduin joskus kulkemaan niillä muutaman kuukauden väliä Pasila-Koivukylä. Arkisin, ruuhka-aikaan luulisi liikkeellä olevan työmatkalaisia, mutta sekaan mahtui aina todella epäilyttävää porukkaa. Ne junat ovat vielä sellaisia vanhanmallisia ja usein oli vaikeaa päästä siististi edes sieltä vaunuosastosta eteiseen. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa, kun joku otti kiinni minusta tai seisoi oven edessä tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.
Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?
No eihän tuossa edes mitään tapahtunut, jos jotan suunsoittoa ja tönimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei tarvita mihinkään, mutta kun jotain sattuu, kysellään miehiltä ensimmäisenä apua, ihme ajatusmaailma..
Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.
Miksei saa? Itsellä kyllä on uudehkoissa autoissa aina huoltosoppari merkkiliikkeessä ollut etten ole keltään kaverilta auton suhteen apua tarvinnut mutta voisin hyvin kuvitella siivoavani/ leipovani/ laittavani ruokaa vastapalveluna saamastani avusta meikälu niin sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen miesten vika kun kukaan ei auttanut. :D asenteissa taitaa olla vähän korjaamista.
Aivan. Tuskin oli kaikki muut kanssamatkustajat miehiä. Ihan yhtä hyvin olisi voinut mennä ne naiset auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lain pitäisi olla sellainen, että jos on todistaja tai useampi niin rikollisen voi huoletta vääntää vaikka millaiselle solmulle ilman pelkoa seuraamuksista. Ei siinä tilanteessa nyt kukaan ala vertailemaan voimankäyttöjä joten helpompi vain olla sekaantumatta.
Samoin pitäisi saada kusta tekijän päälle, sen jälkeen kun hän on maassa. En ymmärrä minkä ihmeen takia ei saa muka kusta päälle? Mikä siinä muka on niin kauheaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?
Tässä näkyy hyvin lumihiutaleen asenne, miehen pitäisi ilmaiseksi auttaa auton kanssa, mutta naisen ei vastabuoroisesti siivouksen kanssa?
-Tiesitkö, että autokorjaamo laskuttaa 100 euroa tunti ja siivous maksaa 25 euroa tunti?
Toisin sanoen jo mies korjaa autoasi 8 tuntia, olet hänelle 32 tuntia velkaa siivousta.
Vierailija kirjoitti:
y-hyy, naiselle tehty pahaa, y-hyy.
Voimaantuneet naiset, miksi nyt huudatte miehiä apuun?
-Tehän itse sanoitte, että ette tarvitse suomalaismiehiä mihinkään, mikä on nyt yhtäkkiä muuttunut?
No näinpä.
Ja tässäkin tapauksessa uhriutuu sivullinen mies, ei itse kaltoinkohdeltu nainen.🥱
Mitä nyt voi typeriltä helsinkiläisiltä odottaa! Ajoin lumi penkkaan viikko sit Lohjalla ja heti tuli 3 miestä auttaan.Helsingissä ex ukko ajoi noin 10v sitten, niin tultiin vittuilee. Kukaan ei auttanut. Huutonaurua jos putte räjäyttäs koko kaupungin
Vierailija kirjoitti:
Ihme nynnyjä. Olen 160 cm nainen ja näin kerran kadulla kun RUSKEA mies kähmi sammumispisteessä ollutta naista baarien sulkemisen jälkeen ja menin vain seisomaan viereen ja sanoin että kädet irti ja lähde eri suuntaan. Hän vänkäsi siinä hetken kanssani ja lähti menemään. Olisin kuollut tietysti siihen paikkaan jos hänellä olisi ollut halua painia tai puukottaa minua. Siinä on aina pieni riski että tulee tapetuksi mutta niin, valintoja.
Sähän tiedät että se halu painia löytyy helpommin aina jos siihen menee mies väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me naiset välillä puututaan. Miehistä en tiedä. Muistan esimerkiksi yhden kerran, kun kaverini kanssa heitettiin ulos bussista yksi uhkaavasti käyttäytynyt mies. Juuri kun ovet oli sulkeutumassa, tönäistiin se pihalle ja sinne jäi. 😄 Toki näistä voi tulla seuraamuksia, mutta ei taida olla kovin yleistä.
Mies tönäisee toisen pihalle:
1. dösä ei lähdekään vaan avaa ovet uudelleen. Tönäisty nousee takaisin dösään ja hakkaa tönäisijän hengiltä.
2. tönäisty horjahtaa ja kaatuu maahan, huonosti, naamalleen. Ei nouse. Ensiapu ja poliisi saapuu paikalle. Dösän matkustajat osoittavat miehen joka tarpeettomasti käytti väkivaltaa tönäistessään toisen ulos. Ei ollut sen homma leikkiä sankaria. Tuomio: 12 vuotta.
Eipä siinä mitään, jos naamalleen kaatuu. Toki jos hampaat menee paskaksi, niin sitten hankalampi homma. Mutta sitten on sekin mahdollisuus, että kaatuu takaraivo edellä, varsinkin jos portaita pitkin tönäistään alas. Siinä puhutaan jo esimerkiksi mahdollisesta kallonmurtumasta. Ei mikään leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt voi typeriltä helsinkiläisiltä odottaa! Ajoin lumi penkkaan viikko sit Lohjalla ja heti tuli 3 miestä auttaan.Helsingissä ex ukko ajoi noin 10v sitten, niin tultiin vittuilee. Kukaan ei auttanut. Huutonaurua jos putte räjäyttäs koko kaupungin
Jos sun ukkos ajais penkkaan lohjalla niin sille tultais vittuilee...
just saying
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilanteessa YKSIKÄÄN nainen ei tehnyt MITÄÄN auttaakseen. Miksi tässä silti syyllistetään passiivisuudesta miehiä? Selittäkää!
Mitä nainen voi tehdä jos se mies käy käsiksi?
Tässä ei käyty käsiksi. Ymmärrätkö että samalla argumentilla kukaan ei auta koskaan ketään, ellei taskussa ole joku konetuliase. Sellaiseksi tämä maailma on menossa, aivan kuten Ruotsissa. Ymmärrätkö että mulla ei peniksen vuoksi tippaakaan enempää velvollisuutta auttaa? Mulla on peniksen vuoksi velvollisuus puolustaa tätä maata, eikö mikään riitä kun aina ollaan vaatimassa muilta, sen sijaan että tekisi jotain itse?
Ei kun jos joku nainen olisi mennyt auttamaan sitä naista. Auttamaan naista joka halusi poistua junasta. Ymmärrätkö nyt?
Naiset on ainakin hyviä räksyttämään, mutta räksyttävät väärissä tilanteissa, esim nyt osattomille miehille. Kerrotko vielä mitä se mies teki johon nainen ei kykene?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokaisella sivusta seuraavalla miehellä ole ensimmäisenä mielikuva oikeussalista missä istuu syytetyn penkillä, haukkuiaa tätä meidän oikeusjärjestelmää jos jotain pakko.
Siis että sanoisi esim. Lopeta, veisi oikeussaliin? Ei kaikki miehet kuule ole noin tyhmiä.
On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa voi selvitä ehjin nahoin itse vain käyttämällä ahdistelijaa kohtaa kohtuutonta väkivaltaa. Sitten onkin syytettynä pahoinpitelystä.
Juuri näin. Kun raivohullu öykkäri hyökkää päälle, siinä on sekunnin murto-osa aikaa reagoida. Oma reagointini on lyödä kovaa, nopeasti ja niin monta kertaa, että hyökkääjä on tajuton. Se taas on hyvin riskaabelia niin oman kuin hyökkääjänkin turvallisuuden kannalta, eikä siinä välttämättä pienin vammoin selviä. Pahimmassa tapauksessa lähtee henki. Siispä pyrin välttämään tuollaisiin tilanteisiin joutumista viimeiseen asti, joka tarkoittaa esimerkiksi sitä, etten mene fyysisesti väkivaltatilanteisiin apuun.
Mies tönäisee toisen pihalle:
1. dösä ei lähdekään vaan avaa ovet uudelleen. Tönäisty nousee takaisin dösään ja hakkaa tönäisijän hengiltä.
2. tönäisty horjahtaa ja kaatuu maahan, huonosti, naamalleen. Ei nouse. Ensiapu ja poliisi saapuu paikalle. Dösän matkustajat osoittavat miehen joka tarpeettomasti käytti väkivaltaa tönäistessään toisen ulos. Ei ollut sen homma leikkiä sankaria. Tuomio: 12 vuotta.