Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
201/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.

Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?

Tässä näkyy hyvin lumihiutaleen asenne, miehen pitäisi ilmaiseksi auttaa auton kanssa, mutta naisen ei vastabuoroisesti siivouksen kanssa?

-Tiesitkö, että autokorjaamo laskuttaa 100 euroa tunti ja siivous maksaa 25 euroa tunti?

Toisin sanoen jo mies korjaa autoasi 8 tuntia, olet hänelle 32 tuntia velkaa siivousta.

Ai vieras nainen pyysi korjaamaan auton. Mä veisin auton korjaamolle.

Vierailija
202/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ilmapiiri on mikä on ja voimaantuminen tarkoittaa miehille räksyttämistä, niin en minäkään enää auta. Alkaa ihan tosissaan kyllästyttää tämä naisten vaatiminen ja itkeminen. Vaaditaan niin kovin tasa-arvoa, mutta sitten jokaisessa käänteessä räävitään päätä. Sitä tosiaan saa mitä tilaa.

Joo ja puutut tilanteeseen väärin niin saat sapiskaa joko naiselta siitä, että olit sovinisti ja epäilit hänen kykyään selviytyä tilanteesta tai sitten mitoitit voimankäytön väärin eli tilanne olisi pitänyt laukaista puhumalla. Puuttukoot ne, joilla ymmärrys taipuu paremmin.

Kyllä, ehdottoman tärkeää, että noin ymmärtämätön ihminen ei pyri puuttumaan mihinkään, missä on joku tai jokin toinenkin elollinen olento mukana. Hyvä, että itsekin tunnistat ja tunnustat rajoitteesi ja toimit niiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo mies soitti suutaan ja *uoritteli kun nainen pyysi päästä edellä ulos junasta sitten kun tämä tulee asemalle. Olisiko ulkopuolisten pitänyt osallistua sanasotaan? Naisethan ovat verbaalisti miehiä pätevämpi, olisi vaan antanut tulla suun täydeltä.

Tilanne on muutenkin epäselvä. Ruuhkajunassa välikkö on täynnä ihmisiä joista on mahdoton tietää kuka on jäämässä seuraavalla asemalla pois ja kuka ei. Minä ainakin yleensä katson miksi tilanne kehittyy ja luikahdan tilaisuuden tullen jostain välistä ulos enkä kysele muita väistämään (kun en tosiaan tiedä vaikka tämä olisi myös jäämässä pois). Koskaan ei ole vielä käynyt niin että en olisi päässyt ulos vaikka monesti on ollut hyvinkin täyttä.

Eihän ollu epäselvä tilanne! olihan se häirikkö myös töninut ja tuuppinut sitä naista selästä.

Vierailija
204/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokaisella sivusta seuraavalla miehellä ole ensimmäisenä mielikuva oikeussalista missä istuu syytetyn penkillä, haukkuiaa tätä meidän oikeusjärjestelmää jos jotain pakko.

Siis että sanoisi esim. Lopeta, veisi oikeussaliin? Ei kaikki miehet kuule ole noin tyhmiä.

Kun sanoo raivoavalle narkille "lopeta", on melkoinen todennäköisyys, että se tulee sen jälkeen päälle. Puukko kädessä tai ilman.

Vierailija
205/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskaltanut puuttua koska rassismi. Olisi tullut syyte kiihottamisesta. T. Vihreät

Vierailija
206/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 asiaa tuli mieleen:

-Meniköhän se tarina ihan noin että se nainen ei tehny mitään väärää? Ei kukaan suutu turhasta. Jos se nainen on vaikka potkassu/sotkenu likasella jalalla sen miehen selkää eikä pyytäny ees anteeks. Ja miten tönitään ees selällä?

-Monesti naiset valittaa miten miehet on ihan tyhmiä ja sovinisteja ja patriarkaatti pitää murskata, mut sit ku joku sekopää vähä härnää niitä niin jonku random miehen pitäs tulla pelastamaan se

Ensimmäiseen kohtaan itse tartun. Patrick luvailee rappusia sellaisiksi kun astutaan junaan. Eli juuri ne rappuset, minkä jo joku sanoi, millä ei seistä odottamassa ovien avaamista. Nainen siis päätti jo monta minuuttia ennen pysähtymistä aloittaa tämän shown ilman syytä. Miehellä ei ollut tarvetta siirtyä siitä vielä, vasta kun juna pysähtyy.

Yhtään sympatiaa ei nyt heru "uhrille" joka alkaa provosoimaan toisia junassa. Se nainen halusi haastaa riitaa.

Eikös nykyisinkin junan vaunuissa ole ovet ulos kummassakin päässä vaunua? Miksi piti päästä juuri näihin tiettyihin rappuihin, joilla joku istui? Varsinkaan kun juna ei ollut vielä pysähtynyt asemalle. Sille seuraavan vaunun ovelle ei ole montaa metriä matkaa.

Vierailija
207/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää punavihreitä ja saakaa punavihreä yhteiskunta.

Ei se sen kummempaa ole, nauttikaa nyt työnne tuloksista.

Vierailija
208/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrick tekee vaikka ittelleen Kick-Ass leffasta tutut trikoot ja lähtee whiteknighttaamaan Hesan kaduille niin saa tyydyytystä fantasioilleen.

Vierailija
209/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se minustaki vähän outoa, että ensin haukutaan sianpaskaksi vähintään mutta sitten pitäis haukkujaa auttaa oman terveytensä/henkensä uhallakin. 

Missä luki, että nainen oli haukkunut vaunun matkustajia sianpaskaksi ennen kuin joutui häiritsijän uhriksi? Minä en kyllä sellaista kohtaa löytänyt tuosta uutisesta.

Vierailija
210/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeeta kai nykyään auttaa kun saa itse heti syytteen

Vierailija
211/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Auttaisitko lasta? Entä vanhusta? Vammaista? Missä menee rajasi? Itse pyrkisin kyllä auttamaan jokaista minua heikommassa asemassa olevaa. Toki miestäkin niin, että soittaisin poliisin tms.

Vierailija
212/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikaaoksen aikaan käytin junaa pari päivää. En enää käytä. Kaikkina päivinä junassa oli tuollaista räyhähenkeä, varsinkin iltapäivällä, kun tulin täistä pois. Jotkut känniset/ narkit olivat ihan hyväntuulisia, ja vain kysyivät koko ajan mikä asema mikä asema, kun taas jotkut olivat aggressiivisen oloisia, huusivat jne. Joku taas muuten mielenterveysongelmainen (puhui saatanansa kanssa yksinään koko matkan). On meno valitettavasti muuttunut tosi paljon, kun viimeksi olen käyttänyt 10-15 vuotta aiemmin. Tervetuloa vaan puuttumaan kaiken maailman häiriköintiin, en todellakaan käytä junaa enää ikinä, vaan vaihdan työpaikkaa lähemmäs kotia. Kaikki nuo häiriöt Kerava- Hki välillä.

Vierailija
213/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttajalla ei ole kuin hävittävää. Joko saa itse turpiin/puukosta tai sitten löytää itsensä käräjiltä ja maksumiehenä. Kamppailutaidoistani huolimatta en itse usko pystyväni taltuttamaan ketään ilman merkittävää voimankäyttöä, ja siinäkin saattaa jäädä kokenutta väkivallan käyttäjää vastaan kakkoseksi.

Voi v*ttu. Minä olen lyhyt ja hentoinen nainen, eikä se ole ikinä ollut auttamisen esteenä. Auttamisesta tulee todella hyvä olo molemmille osapuolille. Jos tuossakin tilanteessa KAIKKI 15 ihmistä olisivat auttaneet, mitäpä ukko olisi mahtanut? Miksi on niin vaikeaa tuomita uhkaava käytös yhteisesti?

Katsokaa samurai-leffoja, jos ette ymmärrä, mitä on joukkovoima. Kaikki me voitais ihan hyvin auttaa toisiamme sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
214/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo mies soitti suutaan ja *uoritteli kun nainen pyysi päästä edellä ulos junasta sitten kun tämä tulee asemalle. Olisiko ulkopuolisten pitänyt osallistua sanasotaan? Naisethan ovat verbaalisti miehiä pätevämpi, olisi vaan antanut tulla suun täydeltä.

Tilanne on muutenkin epäselvä. Ruuhkajunassa välikkö on täynnä ihmisiä joista on mahdoton tietää kuka on jäämässä seuraavalla asemalla pois ja kuka ei. Minä ainakin yleensä katson miksi tilanne kehittyy ja luikahdan tilaisuuden tullen jostain välistä ulos enkä kysele muita väistämään (kun en tosiaan tiedä vaikka tämä olisi myös jäämässä pois). Koskaan ei ole vielä käynyt niin että en olisi päässyt ulos vaikka monesti on ollut hyvinkin täyttä.

Eihän ollu epäselvä tilanne! olihan se häirikkö myös töninut ja tuuppinut sitä naista selästä.

Ei siinä niin sanottu. Todettiin ,että mies töni naista selällään. Paha sanoa johtuiko töniminen junan liikkeestä vai oliko tahallista. Omituinen tapaus kaikin puolin.

Vierailija
215/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä vihamieliset sikaniskajuntit siis punavihreitä? Enpä olisi uskonut. Olin luullut että niissä on ennemminkin niitä soijalattepoikia.

Vierailija
216/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan äänestänyt, enkä äänestä.

Vierailija
217/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.

Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?

Tässä näkyy hyvin lumihiutaleen asenne, miehen pitäisi ilmaiseksi auttaa auton kanssa, mutta naisen ei vastabuoroisesti siivouksen kanssa?

-Tiesitkö, että autokorjaamo laskuttaa 100 euroa tunti ja siivous maksaa 25 euroa tunti?

Toisin sanoen jo mies korjaa autoasi 8 tuntia, olet hänelle 32 tuntia velkaa siivousta.

Varmaan onnistuu puhelu stevareille tai häkeen jos sinua ahdistellaan junassa. Ei siihen miehiä tarvita.

Vierailija
218/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuun tulija on aina mies, vaikka se olisi poliisikin.

-Se yks naispoliisihan ilmeisesti rikastettiin vokissa muutama vuosi sitten.

Oli tv kasvo, lopetti poliisissa, en laita nimeä.

Vierailija
219/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Audimies kirjoitti:

Naiset ovat tehneet kaikkensa teidän puolestanne, jotta voitte paskoa koko yhteiskunnan olemalla väkivaltaisia vittupäitä naisia kohtaan. En auta teitä enää millään tavalla.

Tiekkös että just viikonloppuna näin jonkun autoineen lumeen jääneen naisihmisen joka pälyili ajokkinsa vieressä. Ohi porhaltaessani tyyttäsin pari kertaa ja tein pi*lunnuolentaeleitä.

Persu. Näitä vähäjärkisiä riittää.

Eikö olisi ollut traumaattista naiselle jos perrrsu olisi pysähtynyt?

Niin. Eihän siitä mitään hyötyä olisi ollut. Olisi vielä ryövännyt autonkin.

Vierailija
220/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan onnistuu puhelu stevareille tai häkeen jos sinua ahdistellaan junassa. Ei siihen miehiä tarvita.

Ne stevarit ja poliisitkin on pääosin miehiä, eli miestähän tässäkin huudat apuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan