Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
221/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttajalla ei ole kuin hävittävää. Joko saa itse turpiin/puukosta tai sitten löytää itsensä käräjiltä ja maksumiehenä. Kamppailutaidoistani huolimatta en itse usko pystyväni taltuttamaan ketään ilman merkittävää voimankäyttöä, ja siinäkin saattaa jäädä kokenutta väkivallan käyttäjää vastaan kakkoseksi.

Voi v*ttu. Minä olen lyhyt ja hentoinen nainen, eikä se ole ikinä ollut auttamisen esteenä. Auttamisesta tulee todella hyvä olo molemmille osapuolille. Jos tuossakin tilanteessa KAIKKI 15 ihmistä olisivat auttaneet, mitäpä ukko olisi mahtanut? Miksi on niin vaikeaa tuomita uhkaava käytös yhteisesti?

Katsokaa samurai-leffoja, jos ette ymmärrä, mitä on joukkovoima. Kaikki me voitais ihan hyvin auttaa toisiamme sukupuolesta riippumatta.

Joo joo. Täällä on jostain syystä aina kaikki auttamassa ja auttanutkin monta kertaa, mutta tuolla reaalimaailmassa niitä auttajia ei koskaan ilmaannu paikalle.

Vierailija
222/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässäkin tapauksessa uhriutuu sivullinen mies, ei itse kaltoinkohdeltu nainen.🥱

Nämä feminismistå huumaantuneet valkoritarit ovat niitä pahimman luokan itkupillejä, puuttuvat asioihin jotka nainen pystyy hoitamaan mainiosti aivan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene näihin väliin kun voi saada vaikka puukosta takas. Niin se vaan on nykypäivänä.

Vierailija
224/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!

Suurin osa "helsinkiläisistä" on tänne stadiin änkeneitä ITÄ-SUOMALAISIA. Venäläisiä pokkuroivia nössöjä.

Stadilaiset osaa pitää puolensa jos tarve, ja muidenkin puolia.

Vierailija
225/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa edes mitään tapahtunut, jos jotan suunsoittoa ja tönimistä. 

Ai tämäkö on normaalia työmatkalla.

Vierailija
226/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, naiset pyytävät usein apua, varsinkin autojen kanssa. Vastapalveluksena ei saa kuitenkaan pyytää esim siivousta.

Kerro tarkemmin. Onko vieras nainen pyytänyt apua auton kanssa? Minkälaista apua? Ai siitä hyvästä pyydät siivoamaan kotisi?

Tässä näkyy hyvin lumihiutaleen asenne, miehen pitäisi ilmaiseksi auttaa auton kanssa, mutta naisen ei vastabuoroisesti siivouksen kanssa?

-Tiesitkö, että autokorjaamo laskuttaa 100 euroa tunti ja siivous maksaa 25 euroa tunti?

Toisin sanoen jo mies korjaa autoasi 8 tuntia, olet hänelle 32 tuntia velkaa siivousta.

Ai vieras nainen pyysi korjaamaan auton. Mä veisin auton korjaamolle.

Varmaan onnistuu puhelu stevareille tai häkeen jos sinua ahdistellaan junassa. Ei siihen miehiä tarvita.

Ne stevarit ja poliisitkin on pääosin miehiä, eli miestähän tässäkin huudat apuun.

En huuda, vaan soitan ammattilaiselle joka palkkaa vasten hoitaa asian.

Jos sinua nyt harmittaa tuo "ei siihen miehiä tarvita" niin okei, "ei siihen sivullisia miehiä tarvita"

Vierailija
227/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pisti silmään tuo, että oli lähtenyt ohittamaan väkisin portaissa, vaikka ovet aukesivat vasta tovin kuluttua. Onkohan mennyt vielä tuhahdellen ja mies siitä ärsyyntynyt. Ei silti miehenkään toiminnassa järkeä.

Vierailija
228/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttajalla ei ole kuin hävittävää. Joko saa itse turpiin/puukosta tai sitten löytää itsensä käräjiltä ja maksumiehenä. Kamppailutaidoistani huolimatta en itse usko pystyväni taltuttamaan ketään ilman merkittävää voimankäyttöä, ja siinäkin saattaa jäädä kokenutta väkivallan käyttäjää vastaan kakkoseksi.

Voi v*ttu. Minä olen lyhyt ja hentoinen nainen, eikä se ole ikinä ollut auttamisen esteenä. Auttamisesta tulee todella hyvä olo molemmille osapuolille. Jos tuossakin tilanteessa KAIKKI 15 ihmistä olisivat auttaneet, mitäpä ukko olisi mahtanut? Miksi on niin vaikeaa tuomita uhkaava käytös yhteisesti?

Katsokaa samurai-leffoja, jos ette ymmärrä, mitä on joukkovoima. Kaikki me voitais ihan hyvin auttaa toisiamme sukupuolesta riippumatta.

Naisia suojelee se, että edes osalla jopa pahimmista väkivaltahampuuseista on "naisia ei lyödä"-periaate. Mies voi apuun mennessä olla täysin varma, ettei öykkärillä ole moisia estoja. Ja joo, jos KAIKKI 15 menisivätkin apuun, mutta kun eivät mene ja sitten oletkin yksin tilanteessa. Lehtiartikkelinkaan tapauksessa ei mennyt kukaan.

Vierailija
229/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas kerran hyvin rakentava ja älykäs kommentti.

Ota kommentti kommenttina, äläkä arvostele muiden sanomisia tai sanavalintoja. Pidä huoli, että omat kommenttisi ovat asiallisia. Tuon kommentoijan mielipide oli hänen omansa, ei sinun.

Vierailija
230/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmiston naiset eivät ole auttamista ansainnut. Sitä niittää mitä kylvää

Mistä tiedät ketä joku on äänestänyt?

Vierailija
231/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein paras on, kun kukaan ei lähde leikkimään sankaria, ellei ole siihen rohkeutta ja ennen kaikkea rahkeita. Tuossakin tilanteessa olisi pitänyt soittaa vartija/poliisi paikalle ja KÄSITELLÄ ASIA PAIKANPÄÄLLÄ. Turha näitä on jäkeenpäin lehdissä kenenkään porata.

Vierailija
232/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt voi typeriltä helsinkiläisiltä odottaa! Ajoin lumi penkkaan viikko sit Lohjalla ja heti tuli 3 miestä auttaan.Helsingissä ex ukko ajoi noin 10v sitten, niin tultiin vittuilee. Kukaan ei auttanut. Huutonaurua jos putte räjäyttäs koko kaupungin

Jos sun ukkos ajais penkkaan lohjalla niin sille tultais vittuilee... 

just saying

Joutui kerran paljon kiusallisempaan tilanteeseen ja jeesattiin. Miehet muuten. Homocity suomen Mielenterveys city. Ei puututa koska rasismi t vihreät ja aina pahansuopainen turpa auki heseläiset. Paras elämän päätös oli muuttaa tuolta

Vierailija
233/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin pisti silmään tuo, että oli lähtenyt ohittamaan väkisin portaissa, vaikka ovet aukesivat vasta tovin kuluttua. Onkohan mennyt vielä tuhahdellen ja mies siitä ärsyyntynyt. Ei silti miehenkään toiminnassa järkeä.

Niinpä, ja eteinen oli kuvauksen mukaan jo täynnä. Eli oli yrittänyt jostain syystä rynniä sinne keulille eikä malttanut odottaa ulospääsyä. Toki haistattelut saati tönimiset ovat silti täysin tuomittavia, mutta jää pieni epäilys siitä, että kuka sen tönimisen aloitti.

Vierailija
234/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt voi typeriltä helsinkiläisiltä odottaa! Ajoin lumi penkkaan viikko sit Lohjalla ja heti tuli 3 miestä auttaan.Helsingissä ex ukko ajoi noin 10v sitten, niin tultiin vittuilee. Kukaan ei auttanut. Huutonaurua jos putte räjäyttäs koko kaupungin

Jos sun ukkos ajais penkkaan lohjalla niin sille tultais vittuilee... 

just saying

Joutui kerran paljon kiusallisempaan tilanteeseen ja jeesattiin. Miehet muuten. Homocity suomen Mielenterveys city. Ei puututa koska rasismi t vihreät ja aina pahansuopainen turpa auki heseläiset. Paras elämän päätös oli muuttaa tuolta

Olemme yhtä mieltä siitä, että poismuuttosi oli pelkästään hyvä asia.

Vierailija
235/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa edes mitään tapahtunut, jos jotan suunsoittoa ja tönimistä. 

Ai tämäkö on normaalia työmatkalla.

R- junassa /HKLllä olen viimeksi matkustanut 90- luvulla, mutta kyllä silloinkin monenlaista tönijää, huutelijaa ja tossun kuluttajaa julkisissa kulkuvälineissä näki. Varsinkin aamu -ja iltaruuhkassa kun junat/bussit on täynnä.

Vierailija
236/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tahtoisi mennä väliin?

Tilanne saattaa eskaloitua ja pahimmassa tapauksessa ahdistelijalla saattaa olla terävä esine jolla hän suhaisee sinua.

Tuosta saisit olemattomat korvaukset ja elinikäiset traumat päälle. Pahimmassa tilanteessa et eloon edes jäisi.

Vierailija
237/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies on ollut taas asialla haukkumassa naista.

Vierailija
238/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa "helsinkiläisistä" on tänne stadiin änkeneitä ITÄ-SUOMALAISIA. Venäläisiä pokkuroivia nössöjä.

Stadilaiset osaa pitää puolensa jos tarve, ja muidenkin puolia.

Edellisen kerran kun olen sattunut samaan junaan häiriötä aiheuttavan öykkäröivän ja väkivaltaisen narkin kanssa, mainosti tämä suureen ääneen olevansa "aito stadilainen eikä mikään junan tuoma".

Vierailija
239/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on pakko arvioida ensin oma turvallisuus. Puutun tämän kaltaisiin asioihin vain jos koen, että minua ei satuteta tilanteessa.

Jos olisi joku itselle läheinen niin tietysti puuttuisin asiaan, mutta tuntemattomien kohdalla enää ei pysty. 

Vierailija
240/1304 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmiston naiset eivät ole auttamista ansainnut. Sitä niittää mitä kylvää

Mistä tiedät ketä joku on äänestänyt?

Suomessa naiset äänestää naisten puolueita (viher-vas.) ja miehet miesten puolueita. Jos joku nainen joutuu hyökkäyksen kohteeksi eikä ole näitä tuhopuolieita äänestänyt niin on kuitenkin kollektiivisessa vastuussa muiden naisten teoista. Lisätietoja tästä periaatteesta saa feministeiltä ja wokettajilta.

Miehet ovat myös vastuussa miesten tekemistä asioista?

Eli miksi annat miesten r*skata ja ahdistella lapsia? Oletkosairas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi