Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Oli pakko mennä itsekin lukemaan alkuperäinen facebook-päivitys. Enemmän se mies kuulutti sitä että välitetään toisista kuin sitä itse tilannetta.
Ah miten huvittavaa että minulla sen alla näkyy toinen päivitys jossa pyydetään julkissa matkustavia olemaan kohteliaita ja huomiomaan toisia ja tämän päivityksen tekijä sai osakseen lähinnä vain vittuilua koska pääpointti oli että eläimen kanssa matkustavat voisivat kysyä voiko sen eläimen kanssa istua viereen.
Halutaanko nyt toisia huomioivan vai ei?
En tiedä joten jatkossakin itse kuljen matkani vastamelukuulokkeideni kanssa ja annan muiden tapella jos se niistä on kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Näin heikot miehet puolustelevat pelkuruuttaan.
Aah, mitä ne naiset tekee, muuta kuin v * ttu i l e e asiaan osattomille miehille? En auta kun tää on tätä.
Sivusta katsoen ei tiedä onko kyseessä ahdistelua vai afrikkalainen poikaystävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilanteessa YKSIKÄÄN nainen ei tehnyt MITÄÄN auttaakseen. Miksi tässä silti syyllistetään passiivisuudesta miehiä? Selittäkää!
Mitä nainen voi tehdä jos se mies käy käsiksi?
Käsiähän tässä ei käytetty vaan todetaan että mies töni selällään. Eikö muita ole koskaan tönitty kun ollaan ahtaasti liikkuvassa kulkuneuvossa.
Tekikö se nainen itse tilaa miehelle että se rappusilta pääsee ylös vai jäikö siihen eteen? Silloin mies väkisinkin tönii tätä selällään. Ehkä ei kannata alkaa vaatia muita tekemään tilaa jos sitä tilaa ei ole.
Onko kukaan kysynyt tältä portailla istuskelleelta mihin sukupuoliin kuuluvaksi hän itsensä mieltää? Ei pidä olettaa jos ei ole varmistanut!
Suomalaiset ei auta ikinä ketään tuijotetaan ja möllötetään suu auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilanteessa YKSIKÄÄN nainen ei tehnyt MITÄÄN auttaakseen. Miksi tässä silti syyllistetään passiivisuudesta miehiä? Selittäkää!
Mitä nainen voi tehdä jos se mies käy käsiksi?
Tässä ei käyty käsiksi. Ymmärrätkö että samalla argumentilla kukaan ei auta koskaan ketään, ellei taskussa ole joku konetuliase. Sellaiseksi tämä maailma on menossa, aivan kuten Ruotsissa. Ymmärrätkö että mulla ei peniksen vuoksi tippaakaan enempää velvollisuutta auttaa? Mulla on peniksen vuoksi velvollisuus puolustaa tätä maata, eikö mikään riitä kun aina ollaan vaatimassa muilta, sen sijaan että tekisi jotain itse?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ei auta ikinä ketään tuijotetaan ja möllötetään suu auki.
Puusta pudonneita taidetaan olla. Ei minkäänlaisia käytöstapoja. Ei ihme jos Suomi on pudonnut muiden länsimaiden kelkasta.
Raivostuttaa aina näissä ketjuissa vätysten kootut selittelyt, joutuu muka itse kohteeksi, saa puukosta ja mitä vielä. Se mitä te fantasioitte päänne sisällä tekosyyksi ei ole mikään syy olla auttamatta kanssaihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Tässähän se tuli sanottua. Olisi myös äärimmäisen nöyryyttävää joutua maksamaan sille häirikölle "korvauksia".
Satoja kommentteja FB-fiidissä? Miituu Finland vai toinen kierros jo menossa (2.0)? Ihme laumakäytöstä. Pitääkö jonkun aina avata ensin sanainen arkkunsa ja sitten pato murtuu ja passka tulvii valtoimenaan? Olette säälitttäviä, naiset.
2 asiaa tuli mieleen:
-Meniköhän se tarina ihan noin että se nainen ei tehny mitään väärää? Ei kukaan suutu turhasta. Jos se nainen on vaikka potkassu/sotkenu likasella jalalla sen miehen selkää eikä pyytäny ees anteeks. Ja miten tönitään ees selällä?
-Monesti naiset valittaa miten miehet on ihan tyhmiä ja sovinisteja ja patriarkaatti pitää murskata, mut sit ku joku sekopää vähä härnää niitä niin jonku random miehen pitäs tulla pelastamaan se
Vierailija kirjoitti:
Demokraattinen lakimies kirjoitti:
Pitää muistaa, että kenenkään ihmisen fyysiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua. Se täyttää helposti pahoinpitelyn määritelmät. Muistakaa, että Suomi ei ole mikään Teksas missä omankädenoikeudella kuritetaan sivullisia. Täällä siitä joutuu syytteeseen, ja saa rangaistuksen.
Onko tämä muistutuksesi siis suunnattu tekijälle, uhrille vai sivullisille, jotka eivät auttaneet uhria?
Häirikkö on yleensä syytön tässä maassa.
Miehiä ei tarvita mihinkään, mutta kun jotain sattuu, kysellään miehiltä ensimmäisenä apua, ihme ajatusmaailma..
Nainen on nainen jos hän ei osaa puolustaa itseään miestä vastaan tai ei voi mennä väliin.
Mies on mies jos hän osaa olla uhkaava ja väkivaltainen.
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa aina näissä ketjuissa vätysten kootut selittelyt, joutuu muka itse kohteeksi, saa puukosta ja mitä vielä. Se mitä te fantasioitte päänne sisällä tekosyyksi ei ole mikään syy olla auttamatta kanssaihmistä.
Tarkoitatko myös naisia, vai onko nyt kaksoistandardit käytössä? Näillä viesteilläsi tilanne ei varsinaisesti parane.
Vierailija kirjoitti:
"vätysten"
"fantasioitte"
-Haukut miehiä ja kuvittelet ansaitsevasi heidän suojeluksen?
Juuri tällaiset kommentit syy, miksi en auta enää.
-Ajattele, jos auttaisi ja sitten paljastuisi, että eutettu on yllä olevan tekstin kirjoittaja, tai joku tulijoiden puolustaja, trXansujen ylistäjä.
Kaikki asioita, joita en kannata enkä edistä.
Saat vielä itse turpaan ja hyvässä lykyssä syytteen mikäli menet väliin joten en puutu tilanteeseen vaan katselen muualle. Ei ole asiani puuttua tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei tarvita mihinkään, mutta kun jotain sattuu, kysellään miehiltä ensimmäisenä apua, ihme ajatusmaailma..
Ei toteudu tasa-arvo ei. Miehenä pitäisi olla nyrkit pystyssä riehumassa jos naiselle tulee paha mieli.
Ihan vaan kaikille neuvoksi jotka joutuu häirinnän tai vaikkapa stalkkaamisen kohteeksi: vaihtakaa vaunua. Jopa metrossa terve ihminen ehtii yhdellä pysäkillä vaihtaa viereiseen vaunuun ulkokautta. Vaivihkaa, provosoimatta vaan vaihdetaan vaunua. Häirikön kanssa ei auta jäädä kinaamaan kun voivat olla arvaamattomia.