Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!
Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html
Kommentit (1304)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ollut paikalla, niin olisin toiminut, kuten olen aina toiminut; en tee mitään puolustaakseni naista.
En riko lakia.
Miksi ottaisin turpaan naisen vuoksi? Koska olen mies? HAH! Sitä päivää ei tule, kun hylkäisin veljeni naisten vuoksi.
Veljesi? Siis se ahdistelijako? Meni nyt vähän ohi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/tasa-arvon-tila/vakivalta-j…
Tietoa väkivaltarikoksista saadaan myös esimerkiksi Tilastokeskuksen rikos- ja pakkokeinotilastosta. Vuonna 2021 pahoinpitelyrikoksista yli puolet kohdistui miehiin. Poliisin tietoon tullut väkivalta on pääasiassa miesten tekemää. Vuonna 2019 selvitetyissä rikoksissa:
pahoinpitelyrikoksiin syyllisiksi epäillyistä tekijöistä miehiä oli 81 %
seksuaalirikoksiin syyllisiksi epäillyistä tekijöistä miehiä oli 96 %.
Laita prosentit kuinka paljon naiset tappaa vauvojaan verrattuna miehiin.
Laita prosentit kuinka paljon miehet viettävät aikaa vauvojen kanssa ja hoitavat niitä verrattuna naisiin.
Moniko teistä naisista on mennyt väliin kun olette nähneet nakkikioskin jonossa pahoinpideltävän tuntematonta miestä. Mies om Suomessa useimmiten pahoinpitelijä, mutta väkivalta kohdistuu myös useimmiten miehiin. Fakta, josta ei puhuta lainkaan.
Oliko se ainut ovi, josta pääsi ulos? Käsittääkseni lähijunissa on useampi vaunu, ja siten myös useampi uloskäynti. Voi olla, että en nyt ymmärrä kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et puuttumalla joudu itse silmittömän väkivallan uhriksi niin sitten poliisi pyytää kuultavakdi hätävarjelun liioittelusta. Kannattaa nyt oikeasti hyväksyä, että tämän maan rikoslait on laadittu rikollisten eduksi.
Joo, ja pieksen kyllä koko korvauksen edestä vaikka kahteen kertaan jos minun seurassa olevaa naista ahdisteltaisiin. Myötätunto: nolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on menty
Hyi helvetti. Kyllä jotkut kehtaavat! Täytyy olla täysin moraaliton niljake.
Tuo Myyrmäen asema on täysi nistimesta. Tai varmaan nykyään riittää myös road maneja, en enää asu lähimaillakaan niin ei ole tuoreita havaintoja.
Kuulosti tyypilliseltä kirppari käyttäytymiseltä tuo uutinen. Kirppareilla kun aika useasti monet tuuppii minua kärryillä tai kävelee suoraan päin, kun selaan lattiatasossa olevia tuotteita.
Molemmat osapuolet käyttäytyivät asiattomasti.
Stnan lampaat! Jopa kaltaiseni gentlemanni olisi tyrmänny kyseisen öykkäröijän.
Vierailija kirjoitti:
uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!
Helsinkiläiset? Missä sanottiin, että kyseessä helsinkiläiset? Keravalainen on tuo jutun mies, jota harmitti, ettei puuttunut tilanteeseen, helsinkiläisiä ei mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti tyypilliseltä kirppari käyttäytymiseltä tuo uutinen. Kirppareilla kun aika useasti monet tuuppii minua kärryillä tai kävelee suoraan päin, kun selaan lattiatasossa olevia tuotteita.
Itse olen jo niin kyllästynyt joka paikassa tuuppimiseen että koen ettei siinä tilanteessa tuuppittavalla tarvitse olla mitään käytöstapoja takaisin päin. Niin se metsä vastaa kuin huudetaan.
No jos kaikki sivulliset ois menny auttamaan niin nekö yhdessä ei olis pärjänny tolle häirikölle?
Tässä nähdään mikä meininki on Helsingin seuduilla. Ei kannata lähteä sinne. Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
No jos kaikki sivulliset ois menny auttamaan niin nekö yhdessä ei olis pärjänny tolle häirikölle?
Eiköhän 15 ihmistä yhden naisen saisi hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on monta kertaa Helsingin rautatieasemalta lähtevänsä junassa käynyt että sama tummaihoinen mies tulee ahdistelemaan mua ja kukaan kanssa matkustaja ei puutu... Olen istunut ikkunan vieressä ja hän on tullut viereen istumaan ja yrittänyt halata ja pussata niin että olen jäänyt seinän väliin jumiin. Ja yrittänyt sanoa että hän haluaa että tulen hänen kotiinsa. Olen aina onnistunut livahtamaan tilanteesta, mutta se on ollut tosi ahdistavaa silti. Ja olen aina yrittänyt väistellä hänen pusujaan ja kiemurdella halista pois, niin luulisi että kanssa matkustajat olisivat tajunneet että hän ahdistelee minua. Mutta kukaan ei ole koskaan puuttunut asiaan, ovat vaan katsoneet. Ja on pelottanut mennä sillä junalla että taasko se sama tyyppi tulee jostain.
älä mene ikkunan viereen istumaan vaan valitse paikka mahdollisimman kiukkuisen näköisen keski-ikäisen naisen vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.
Mene itse synnyttämään. Katsellaan sitten sitä, että viitsinkö antaa sulle ensiapua, kun saat puukosta.
synnyttäminen on vapaaehtoista, niin kuin armeijakin naisille. miehille armeija on pakollista
Kyllä sulla on sen verran päässä vikaa, että saat Een paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, menkää sinne armaijaan ja osoittakaa että tämä on tasa-arvoinen maa, katsellaan sitten sitä jos joskus viitsisin auttaa.
Mene itse synnyttämään. Katsellaan sitten sitä, että viitsinkö antaa sulle ensiapua, kun saat puukosta.
synnyttäminen on vapaaehtoista, niin kuin armeijakin naisille. miehille armeija on pakollista
Armeijan käyminen: Koko maan keskiarvo on 73,5 prosenttia.
Kaakkois-Suomesta palvelukseen astuu kymmenestä miehestä kahdeksan Pirkanmaalla, Pohjois-Savossa ja Lapissa kymmenestä miehestä seitsemän.
Nykyisissä varusmiesikäluokissa joka kolmas mies jättää armeijan käymättä kokonaan.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_737,h_1200,ar_0.61386138200759…
66%:lla 15-86-vuotiaista naisista on lapsia.
Yhdellä äidillä on keskimäärin 2,25 lasta.
https://www.stat.fi/tup/poimintoja-tilastovuodesta/aidit-tilastoissa.ht…
-Yhä useammat naiset käyvät armeijan.
-Yhä useampi mies jättää armeijan käymättä.
-Miehistön tehtäviin koulutettavilla palvelusaika on 165 päivää ja miehistön erityistaitoa vaativiin tehtäviin koulutettavilla sekä aseetonta palvelusta suorittavilla 255 päivää. Upseereiksi, aliupseereiksi ja miehistön vaativimpiin erityistehtäviin koulutettavat palvelevat 347 päivää.
-Raskaus kestää keskimäärin 270 vrk. Lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi kestää 18 vuotta.
-Armeijan voi (ja on ihan suotavaakin) käydä ilman kumppania.
-Lapsen tekoon tarvitaan yleensä kumppani.
-Fyysiset rajoitteet voivat estää sekä armeijan käymisen että raskaaksi tulemisen - tai haitata niitä molempia merkittävästi.
(Liittyikö tämä jotenkin tähän aiheeseen, vai taasko täällä vain lietsotaan sukupuolivihaa?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.
Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen
Milloin tämä mies ja naiskysymykseksi muuttui. Jos vaikka 5 henkilöä olisi puuttunut yhteistuumin asiaan, niin tilanne olisi todennäköisesti päättynyt.
Tilanne päättyi 2,5 minuutin kuluttua kun juna tuli asemalle ja nainen poistui junasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo niin kyllästynyt joka paikassa tuuppimiseen että koen ettei siinä tilanteessa tuuppittavalla tarvitse olla mitään käytöstapoja takaisin päin. Niin se metsä vastaa kuin huudetaan.
Mä voisin älähtää, mutta fyysinen kontakti on jo liikaa. Yleensä mä vaan mulkkaan, kun mua tönitään niissä kirppareissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi riskeerata oma henkeni jonkun tuntemattoman ämmän takia jos sillä toisella äijällä on puukko taskussa tai joutuisin käsirysyyn niin olen pian käräjillä pahoinpitelystä ja joku sivullinen kuvaa tapahtuman ja oma naama on sitten keskustelupalstoilla ja youtubessa ja maine mennyttä. Kuka myös korvaa mahdolliset vahingot kuten rikkoontuneet vaatteet, puhelimet ja lääkärikäynnit? Ämmät ei paljoa ajattele näitä asioita loppuun asti, tärkeintä että pääsevät öyhöttämään ja uhriutumaan kaikesta.
Kuule, ihan rauhassa nyt. Ei sun hei tartte, oikeesti. Jos tuolta tuntuu ja kaikki tuollainen pelottaa, niin ihan voit istua paikallasi ja olla kuin et huomaisi mitään. Selailet vaikka kännykkää. Ei kukaan sua pakota ketään puolustamaan tai pelastamaan.
(Tämä tyyppi syyttää ämmiä uhriutumisesta, eikä ilmeiseti edes ollut sarkasmia? Huhhuh.)
Hyi helvetti. Kyllä jotkut kehtaavat! Täytyy olla täysin moraaliton niljake.