Miksi kyselet henkilökohtaisia asioita työkaverilta?
Niin, miksi? Minä en halua keskustella kanssasi parisuhteestani enkä siitä, olenko ylipäätään parisuhteessa. En halua puhua lapsista enkä lisääntymisestä. Genitaalieni tila ei kuulu sinulle.
Lopeta se kysely ja pälätys ja keskity työntekoon.
Kommentit (129)
Kysyn, jos ihminen itse alkaa henkilökohtaisemmista jutuista kertoa.
Jos et kerro henkilökohtaisuuksia niin mustamaalaan sua muille T: Juoruakka, jolla ei ole muuta elämää
Osasitko nyt nää samat asiat sanoo sille työkaverille, vai avauduitko vaan täällä?
No minusta on normaalia jutustella ja hieman tutustua, jos yhdessä vietetään 40 tuntia viikossa.
Onko noin yleisesti ihmisten genitaalien tila työssä käytäviä keskusteluaiheita, vai miksi tämä pitää erikseen mainita?
Vierailija kirjoitti:
No minusta on normaalia jutustella ja hieman tutustua, jos yhdessä vietetään 40 tuntia viikossa.
Miksi "Onko sulla lapsia?" on usein ensimmäisten kysymysten joukossa? MIKSI? Kun sanon, ettei ole, kysyjä on yleensä vähän hölmistyneen oloinen. Tai alkaa esittää arvailuja iästäni: "Niin, sullei oo vielä lapsia kun oot niin nuori..." Lässynlää.
Mä taas haluaisin tietää onko miespuolisella työkaverilla parisuhdetta eli uskallanko alkaa vokottelemaan ihan täysillä. Ongelmana on, etten itsekään tykkää puhua töissä henkilökohtaisia asioitani eli en ala tuomaan omaa sinkkuuttani esille.
Miksi kyselisin kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Kohteliaisuudesta on joskus pakko kahvipöydässä kuunnella toisten selostusta omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin mustakin. Tosin aloin miettiä, mitkä lasketaan henkilökohtaisiksi kysymyksiksi. Mulla on 2 ihan erityyppistä työtä, toisessa paikassa teen enemmän töitä työkavereiden kanssa. Siellä mulla on uusi työkaveri, joka on paljon nuorempi. Olen kysynyt esim. mistä hän on kotoisin, asuuko keskustassa vai syrjäkylällä, millaisissa paikoissa teki harjoittelut jne. Voihan jonkun mielestä nuokin olla liian henkilökohtaisia juttuja.
Nro 2
Mun töissä ei olla kyselty perhekuvioita.
Kaikki ovat sanoneet ne kysymättä.
Ehkä sun työkaveri on kiinnostunut susta siinä mielessä. Jos et itse ole kiinnostunut työkaverista kannattaa kertoa se suoraan hänelle.
Niinpä. Tuskin kukaan haluaisi ainakaan ilkeän hlön kanssa jakaa asioita, joka voi käyttää tietoja väärin myöhemmin. Eri asia jos olisi kiva ihminen, joka on luotettava, jolloin parisuhteen tila ei olisi kovin suuri asia.
Perheestä kyselijöille vastaan lyhyesti, etten pidä lapsista.
Yleensä nuo utelijat kertovat kaikki omat asiansa heti, ja mikä pahinta, myös lastensa henkilökohtaiset asiat: "Meidän tytöllä on ihan hirveesti finnejä" tai "Meidän pojalla oli oppimisvaikeuksia". Itse siinä kuuntelen vähän vaivautuneena ja toivon, että höpötys loppuisi jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, taas näitä sosiaalisesti rajoittuneita mielensäpahoittajia jotka loukkaantuvat jos toinen katsoo päin tai jos ei katso. Mene hoitoon.
Mainitsepa sellainen paikka, jossa tämäntyyppistä juttua hoidetaan!
Minä en koskaan kysy toiselta mitään tarkkaa perheestä tai muusta. Ikinä ei voi tietää, onko joku asia arka. Yleensä kysyn tyyliin, onko sinulle suunnitelmia jouluksi/kesälomaksi. Siinä ihminen sitten itse valitsee, minkä verran haluaa kertoa. Joku kertoo kovinkin tarkkaan ja joku sanoo, ettei ole suurempia suunnitelmia ja se siitä keskustelusta. Yritän osoittaa kiinnostusta kysymällä, mutta mitään kovin henkilökohtaista en halua udella.
Minulta kyseltiin jatkuvasti lapsista ja perheestä. Väistelin kysymystä jonkin aikaa, kunnes kerroin totuudenmukaisesti saaneeni kolme keskenmenoa vuoden aikana.
Vastassa oli vaivaantunut hiljaisuus, ja sen jälkeen kysyjä vältteli seuraani.
Samaa mieltä!