Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kyselet henkilökohtaisia asioita työkaverilta?

Vierailija
18.12.2022 |

Niin, miksi? Minä en halua keskustella kanssasi parisuhteestani enkä siitä, olenko ylipäätään parisuhteessa. En halua puhua lapsista enkä lisääntymisestä. Genitaalieni tila ei kuulu sinulle.

Lopeta se kysely ja pälätys ja keskity työntekoon.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on kiinnostunut sinusta ja kysyy kohteliaasti kuulumisiasi.

Uskomatonta!

Mikä ihmisiä vaivaa? Olkaa töykeitä ja ynseitä!

Vierailija
42/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta!

Ai, en tiennytkään että nykyään kuulumisia tiedustellaan kysymällä lasten lukumäärää tai parisuhdestatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta!

Ai, en tiennytkään että nykyään kuulumisia tiedustellaan kysymällä lasten lukumäärää tai parisuhdestatusta.

Multa on kysytty useammassa työpaikassa, olenko perheellinen, enkä ole kertaakaan ymmärtänyt loukkaantua. Mielestäni se on aika neutraali tieto.

Vierailija
44/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta on normaalia jutustella ja hieman tutustua, jos yhdessä vietetään 40 tuntia viikossa.

Miksi "Onko sulla lapsia?" on usein ensimmäisten kysymysten joukossa? MIKSI? Kun sanon, ettei ole, kysyjä on yleensä vähän hölmistyneen oloinen. Tai alkaa esittää arvailuja iästäni: "Niin, sullei oo vielä lapsia kun oot niin nuori..." Lässynlää.

Jep. Mäkin oon kuulemma vielä niin nuori, että ehdin kyllä lapsia tehdä.

Olen 41 🙄 Pitääkö alkaa selittää, miten mies ei haluakaan lapsia yms? 🥴

Ja kaikkein ihquinta on se, kun joku _minua nuorempi_ henkilö kyselee lapsista mairealla äänellä ja selostaa kaikkitietävänä "niin sitten kun olet vähän vanhempi ja saat itse lapsia bla bla". Se ylimielinen kaikkitietävyys on jotain niin uskomatonta.

Usein utelijat utelevat toisten yksityisasioita siksi, että pääsisivät päällepäsmäröimään muiden elämää. Toinen yleinen syy on se, että siinä saa kätevästi "skannattua", onko henkilö oikeanlainen porukkaan. Muottiin pitää sopia tai piru on irti.

Valitettavasti etenkin naisvaltaisilla aloilla on edelleen työyhteisöjä, joissa oikealla naisella kuuluu olla mies ja lapsia. Omasta perheestä pitää myös puhua avoimesti ja vastaavasti kysellä muiden perheistä. Sinkkuus, lapsettomuus ja lesbous ovat lievimmillään oudoksuntaan ja pahimmillaan kiusaamiseen "oikeuttavia" syitä. Mitään muita yksityiselämän puheenaiheita ei oteta huomioon kuin parisuhde ja lapset. Tämä on kurjaa myös perheellisille, jotka haluaisivat pitää puolisonsa ja lastensa asiat pois työpaikalta.

Vierailija
45/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaistenkin asioiden kysely ja niistä keskutelu auttaa tuntemaan paremmin, ja se on käytännössä välttämättömyys jos haluaa ystävystyä yhtään syvemmällä tasolla kuin pelkkänä työkaverina.

Vierailija
46/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetilanteesta kun ei saa kysyä työhaastattelussa, niin mielestäni ei saisi kysyä muulloinkaan työpaikalla. Kerroin pitäväni perhetiedot itselläni.

Toisekseen,

Jollekin työntekijälle ei riittänyt, että hän sai tietää, millä paikkakunnalla toinen työntekijä asuu. Hän uteli, että millä alueella. En halunnut nimetä aluetta vaan annoin ympäripyöreän vastauksen.

Hän ymmärsi sitten itse, että oli ollut utelias.

Vierailija
47/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkeen tarvitse suostua kirjoitti:

Perhetilanteesta kun ei saa kysyä työhaastattelussa, niin mielestäni ei saisi kysyä muulloinkaan työpaikalla. Kerroin pitäväni perhetiedot itselläni.

Toisekseen,

Jollekin työntekijälle ei riittänyt, että hän sai tietää, millä paikkakunnalla toinen työntekijä asuu. Hän uteli, että millä alueella. En halunnut nimetä aluetta vaan annoin ympäripyöreän vastauksen.

Mun mielestä taas olisi outoa, jos työpaikalla jaettaisiin kieltoja siitä, mitä työkaverit keskenään vaikkapa tauolla puhuvat.

Vierailija
48/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmistasi eivät kaikki tiedä.

Vierailija
49/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaistenkin asioiden kysely ja niistä keskutelu auttaa tuntemaan paremmin, ja se on käytännössä välttämättömyys jos haluaa ystävystyä yhtään syvemmällä tasolla kuin pelkkänä työkaverina.

Miksi työkavereiden kanssa pitäisi ystävystyä?

Vierailija
50/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko, että jokainen haluaa ystävystyä kaikkien työkavereidensa kanssa?

Ou nou!

Minulla on henkilökohtaiset rajat joiden sisäpuolelle en kerä tahansa päästä.

Mieluummin tunnen työkaverit ammatillisesti. Ja ihmettelen miten henkilökohtaisia lastensa asioita ihmiset kertovat työpaikalla. Jopa aikuisten lasten kavereiden hääkuvia näytetään työpaikalla omille työkavereille.

Uh!

Vierailija
51/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmistasi eivät kaikki tiedä.

Ahaa. Siis yksityisyyttään vaaliva on mielenterveysongelmainen!

Jos tuo kuvaa niiden utelijoiden ajattelutapaa laajemminkin, en todellakaan halua kertoa itsestäni mitään.

Vierailija
52/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

Oletatko, että jokainen haluaa ystävystyä kaikkien työkavereidensa kanssa?

Ou nou!

Minulla on henkilökohtaiset rajat joiden sisäpuolelle en kerä tahansa päästä.

Mieluummin tunnen työkaverit ammatillisesti. Ja ihmettelen miten henkilökohtaisia lastensa asioita ihmiset kertovat työpaikalla. Jopa aikuisten lasten kavereiden hääkuvia näytetään työpaikalla omille työkavereille.

Uh!

Kyllä mua kiinnostaa työkavereiden kuulumiset. Kuitenkin vietän heidän kanssaan aika paljon aikaa. Yleensä puhutaan melko pinnallisista asioista, mutta joskus jotain syvällisempääkin. 

Vierailija
53/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, etten halua kertoa. Silloin kun toinen on liian utelias mielestäni.

Vierailija
54/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet vaan kirkuen karkuun, pitäen kaksin käsin kiinni vaginastasi.

Siitä olen samaa mieltä, että töissä tulee keskittyä töihin, eikä ammattilaisella juuri ole henk. koht. asioista puhumiseen aikaakaan.

Vierailija
55/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä erottaa moukat ja fiksut.

Totta, olisi todella outoa, etten tietäisi pitkä aikaisista työkavereista yhtään mitään. Onneksi ei ole apn kaltaisia moukkia työkavereina.

Vierailija
56/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkeen tarvitse suostua kirjoitti:

Toisekseen,

Eihän se sinun asiasi olekaan kertoa.

Vierailija
57/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on joskus kieltänyt työasioiden puhumisen tauoilla, jotta tauko olisi aidosti taukoa työstä. Vaikea vaan oli muuna aikana päästä keskustelemaan ajankohtaisista työasioista työkavereiden kanssa niin, että asiakkaat eivät ole läsnä.

Vierailija
58/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin yleisesti ihmisten genitaalien tila työssä käytäviä keskusteluaiheita, vai miksi tämä pitää erikseen mainita?

Jos työkaveri yrittää "tutustua" minuun utelemalla, olenko puristanut jotain ulos vaginastani - kyllä, silloin hän utelee minulta genitaaleistani.

Kuinka vanha olet? = Miten kauan siitä on, kun äitisi on puristanut sinut vaginastaan? 

Missä kuussa olet syntynyt = Missä kuussa äitisi puristi sinut vaginastaan? Tai jopa: Missä kuussa vanhempasi ovat nusasseet.

Oletko kotoisin täältä? = Puristiko äitisi sinut vaginastaan jossain lähialueen sairaalassa?

Näitä vaginajuttujahan ne ihmiset haluavat vain tietää.

Mainitsin jotain vanhemmistani eräälle työkaverilleni, ja hän kysyi, ovatko vanhempani vielä työelämässä. Taisi olla vain kiero tapa udella äitini vaginan tilanteesta! Samoin nyt jälkikäteen tajusin, että viime kesänä eräs työkaveri kysyi, kävinkö helleviikonloppuna uimassa vain siksi, että hän saisi tietää minun vaginani kuulumiset (ts. oliko tuona viikonloppuna kuukautiset)..

Vierailija
59/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa ensimmäiset kysymykset minulle olivat lapsista ja miehestä/poikaystävästä.

Halusin kuolla, koska olen kohta keski-ikäinen ja olen ikisinkku. Joka päivä yksinäisyys ja lapsettomuus on mun mielessä ja työpaikassa sitten heti halusivat tietää. Tämä täti kertoo minulle ja muille henkilökohtaisia asioita, jopa omasta seksielämstä. Mutta melkein kaikki muutkin naispuoliset työntekjät tekevät näin. Miehet eivät, onneeksi. Ja koska en puhu seksistä tai rinnoista tms kahvipöydällä olen niin erilainen. En ymmärrä. Onko heidän käytös normaali?

Vierailija
60/129 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kenenkään muunkaan asia levittää minun henkilökohtaisia asioita muille työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan