Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajilta tuli viesti ettei verkkareissa juhlaan

Vierailija
18.12.2022 |

Vaan juhlavaatteet. Aikooko ne maksaa vähävaraisten vaatteet? Vai jättääkö joku juhlan väliin kun ei ole hienoja vaatteita.

Kommentit (461)

Vierailija
441/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuuntelen iäkästä äitiäni. Hän tähdentää, että juhliin on laitettava siistit ja puhtaan vaatteet. Sellaiset oli kotonaankin vaikka lapsia oli liki 20. Joko niitä lainattiin tai mikä lie oli konstit mutta köyhällekin oli kunnia-asia pukeutua siististi ja puhtaasti jos johonkin pääsi. Kai siinä pidettiini kiinni sentään jostain ig´hmisarvosta. Nykyään on laiskuus hyvä verhota köyhyyteen. 

Ai ihmisarvo on kiinni siitä, ettei käytä verkkareita?

Ei vaan että kunnoitetaan juhlaa juhlavalla asulla. Verkkarit eivät ole juhla-asu vaikka olisivat kalliit.

Miten määritellään juhla-asu? Joku sanoo, että farkut käy, toisen mielestä ei.

Usein kutsussa tulee pukukoodi mainittua. Kyseisen joulujuhlan pukukoodi on "ei verkkareita".

Koulu ei kuitenkaan voi vaatia saapumaan pakolliseen tapahtumaan muissa kuin verkkareissa. Case closed.

Millainen ihminen menee juhliin mieluummin verkkareissa kuin juhlavaatteissa??!!

Ei voi eikä pidäkään voida käsittää.

Ei voi käsittää, jos ei edes yritä käsittää. Sun kommentista käy kyllä selväksi, että sun mielestä sellainen ihminen on arvotonta roskaa. Yhden ihmisen tunnen, joka menee tai menisi mieluummin juhliinkin vanhoissa verkkareissa, mutta ei varmaan ole relevanttia kuvailla häntä tässä sen tarkemmin kuin että tuntemisen arvoinen tyyppi.

Miksi? Miksi mennä toisen juhliin verkkareissa? Kertomaan, että en arvosta sinua juhla-asuun pukeutumisen vertaakaan? Vai kertomaan, että minä olen niin ylivoimainen, että minun ei tarvitse välittää maan matosista?

Jep, tyypillistä minä-minä kulttuuria. Koska MINUN mielestäni nämä juhlat eivät ole juhlavat, niin MINÄ en AINAKAAN pukeudu hienosti koska MINÄ en halua!

Sinähän se haluat, että muiden pitää pukeutua kuten sinä haluat.

Vierailija
442/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä verkkareja ei kiellä, niin ehkä useampi lapsi pukeutuisi siististi myös siksi että ei tarvitse kapinoida sääntöjä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000009250061.html

Ja näin saa mennä linnanjuhliin

Vierailija
444/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009250061.html

Ja näin saa mennä linnanjuhliin

Kyllä sinne toki saa mennä monenkinlaisissa rytkyissä, ei siellä portsarit varmaan kovin helposti heitä pihalle. Ihan eri asia on, että onnistuiko hän antamaan hyvän kuvan itsestään Suomen kansalle. Hän on toki taiteilija ja pukusuunnittelija ja taiteilijoille on maailmanhistoriassa annettu tilaa olla eksentrikkoja, mutta ainakin minun silmääni tuo oli epäonnistunut yritys rikkoa rajoja. 

Vierailija
445/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teillä oikein vietetään syntymä päivät pääsiäiset koulun päättärit verkkareissa. Hautajaiset häät ja muut verkkareissa.Syötte tietysti sormin ilman lautasia.Lapset pitää vaippoja 5-10 vuotiaaksi.Kampaatte tuskin hiuksiakaan koskaan.Tarviiko kenelläkään kampaa ollakaan.Hammasharjasta ei puhuta.Tietysti jos haluaa samalla loukata toisia verkkareilla.Ilkeys on myös ihan tauti kuten myös kateus.Henkka Maukka kaupassa on farkkuja suoria housuja lapsille ja nuorille 5-20€.

Vierailija
446/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että olleiden juhliin tulee sitten kaikki verkkareissa ja shortseissa bikinit päällä kun hänen perheessä on juhlat no ei tietysti näillä ole.

Vierailija
447/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä farkut ja kauluspaita riittää. Ei tarvitse olla kalliita pukuja.

Vierailija
448/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu meni ilman pukuja, vanhojentanssit frakki, ylppärit puku ja valmistuminen Hgin yliopiston juhlasali, puku.

Vierailija
449/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kuuntelen iäkästä äitiäni. Hän tähdentää, että juhliin on laitettava siistit ja puhtaan vaatteet. Sellaiset oli kotonaankin vaikka lapsia oli liki 20. Joko niitä lainattiin tai mikä lie oli konstit mutta köyhällekin oli kunnia-asia pukeutua siististi ja puhtaasti jos johonkin pääsi. Kai siinä pidettiini kiinni sentään jostain ig´hmisarvosta. Nykyään on laiskuus hyvä verhota köyhyyteen. 

Ei vaan että kunnoitetaan juhlaa juhlavalla asulla. Verkkarit eivät ole juhla-asu vaikka olisivat kalliit.

Usein kutsussa tulee pukukoodi mainittua. Kyseisen joulujuhlan pukukoodi on "ei verkkareita".

Koulu ei kuitenkaan voi vaatia saapumaan pakolliseen tapahtumaan muissa kuin verkkareissa. Case closed.

Millainen ihminen menee juhliin mieluummin verkkareissa kuin juhlavaatteissa??!!

Minä menisin mieluummin verkkareissa kuin juhlavaatteissa, mutta pistäisin silmään. Oikeastaan mieluummin jään kotiin kuin laitan juhlavaatteita päälle, mutta joulujuhla on koulupäivä eikä lapsilla ole samanlaista valinnanvapautta.

ohis

Jos se on koulupäivä, silloin koulu on velvollinen järjestämään vaaditut varusteet.

Vierailija
450/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mieluummin verkkareissa kuin juhlavaatteissa, mutta pistäisin silmään. Oikeastaan mieluummin jään kotiin kuin laitan juhlavaatteita päälle, mutta joulujuhla on koulupäivä eikä lapsilla ole samanlaista valinnanvapautta.

ohis

Jos se on koulupäivä, silloin koulu on velvollinen järjestämään vaaditut varusteet.

*

Hommaako koulu teidän lapsille muutkin vaatteet vai juoksevatko se munasilteen ympäri käytäviä. Kysyn ihan aidosti, kun en normielämässä tunne ihmisiä, jotka ovat ulkoistaneet kaiken vastuun itsestään ja lapsistaan muille. 

Vierailija
451/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Mistä lähtien? Ei koulu osta liikkatunnillekaan vaatteita. Toki jos elää pelkissä verkkareissa niin on ne jumppavaatteetkin valmiina päällä, mutta mistä tämä ajatus kumpuaa, että koulun tulee maksaa koska vaatii? Pitääkö koulun ostaa talvivaatteetkin jos vaativat oppilaiden pukeutuvan lämpimästi kun menevät ulos välitunnille?

Vierailija
452/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista meininkiä ap:n perheessä, jos verkkarit ovat ainoat vaatteet. Teillä ei varmaan mihinkään juhliin pueta muuta kuin verkkarit. Jos sellainen vahinko sattuu käymään - mitä toki vahvasti epäilen - että jälkeläiset pääsevät ylioppilaiksi, ap:n lapset juhlivat verkkareissa, koska kukaan ei vaatteita kustanna.

Meillä erityislapsella on vain verkkareita. Saumat ei saa hiertää. väljät, löysät housut pitää olla. Aistiherkkyyksien vuoksi. Totaalisen meltdownin vetää jos vaatteet puristaa tai tuntuu. 

Minun ei tullut mieleenkään aloituksesta, että sorsitaan vähävaraisia, vaan (omassa kuplassani) ajattelin että voi ei mikä vaatimus erityislapsiperheille. 

(Jotkin valmistajat kyllä tekee vähän siistimpiäkin housuja, näyttää edes farkuilta mutta on collegekangasta.) 

Tämä on kuitenkin mielestäni ihan eri asia! Teidän lapsella on selkeä syy käyttää verkkareita, eikä tulisi mieleenkään kritisoida asiaa! Ongelmaksi tämä mielestäni muuttuu niiden vanhempien kohdalla, jotka eivät suostu lapsilleen ostamaan/lainaamaan/pyytämään muita vaatteita, koska kokeen joulujuhlan tai muun juhlallisen tilaisuuden turhaksi. Kritiikki osuu eniten niihin vanhempiin, jotka omasta periaatteesta ei suostu opettamaan lapselle käytöstapoja.

Ensin 20 sivua on kauhisteltu, että joku vanhempi antaa lapsen mennä verkkareissa ja oletettu vaikka mitä päihdeongelmia sellaisille vanhemmille. Nyt se sitten onkin ihan eri asia. Minä en ainakaan ole täällä missään sanonut, ettei lapsille saisi opettaa juhlapukeutumista mutta olen puolustanut niidenkin ihmisarvoa ja oikeutta olla ilman kenenkään haukkumisia, jotka syystä tai toisesta antavat lapsensa mennä verkkareissa joulujuhlaan. Luulo ei ole tiedon väärti. En ole kertonut, millaisissa vaatteissa lapseni menevät juhliin tai onko minulla edes lapsia.

Vierailija
453/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut ja paita kirjoitti:

Ai teillä oikein vietetään syntymä päivät pääsiäiset koulun päättärit verkkareissa. Hautajaiset häät ja muut verkkareissa.Syötte tietysti sormin ilman lautasia.Lapset pitää vaippoja 5-10 vuotiaaksi.Kampaatte tuskin hiuksiakaan koskaan.Tarviiko kenelläkään kampaa ollakaan.Hammasharjasta ei puhuta.Tietysti jos haluaa samalla loukata toisia verkkareilla.Ilkeys on myös ihan tauti kuten myös kateus.Henkka Maukka kaupassa on farkkuja suoria housuja lapsille ja nuorille 5-20€.

Mieti vähän, kuka tässä loukkaa ketä ja kuka on ilkeä.

Vierailija
454/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tais 9-luokan kevätjuhlassa olla vaa mustat farkut ja punaruutupaita. Sekä läskipohjakengät, olin vähän kapinallinen :D

Joulujuhlista en edes muista kun taisin esittää joka kerta "kipeää" ettei tarvinnut kirkkoon mennä.

Vierailija
455/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tuli joulujuhla ihan yllätyksenä. Mistä se muuten kertoo, että nykyaikana ihmisiä pitää muistuttaa, että juhliin pukeudutaan siististi?

Juu, silloinkin kun Suomessa oli oikeasti köyhiä niin pyhävaatteet löytyi kyllä, ja niihin pukeuduttiin. Mikä siinä on ettei nykyään enää, vaikka vaatteet ei edes maksa enää juuri mitään ja käytettynäkin on tarjolla yllin kyllin.

Vierailija
456/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista meininkiä ap:n perheessä, jos verkkarit ovat ainoat vaatteet. Teillä ei varmaan mihinkään juhliin pueta muuta kuin verkkarit. Jos sellainen vahinko sattuu käymään - mitä toki vahvasti epäilen - että jälkeläiset pääsevät ylioppilaiksi, ap:n lapset juhlivat verkkareissa, koska kukaan ei vaatteita kustanna.

Meillä erityislapsella on vain verkkareita. Saumat ei saa hiertää. väljät, löysät housut pitää olla. Aistiherkkyyksien vuoksi. Totaalisen meltdownin vetää jos vaatteet puristaa tai tuntuu. 

Minun ei tullut mieleenkään aloituksesta, että sorsitaan vähävaraisia, vaan (omassa kuplassani) ajattelin että voi ei mikä vaatimus erityislapsiperheille. 

(Jotkin valmistajat kyllä tekee vähän siistimpiäkin housuja, näyttää edes farkuilta mutta on collegekangasta.) 

Tämä on kuitenkin mielestäni ihan eri asia! Teidän lapsella on selkeä syy käyttää verkkareita, eikä tulisi mieleenkään kritisoida asiaa! Ongelmaksi tämä mielestäni muuttuu niiden vanhempien kohdalla, jotka eivät suostu lapsilleen ostamaan/lainaamaan/pyytämään muita vaatteita, koska kokeen joulujuhlan tai muun juhlallisen tilaisuuden turhaksi. Kritiikki osuu eniten niihin vanhempiin, jotka omasta periaatteesta ei suostu opettamaan lapselle käytöstapoja.

Ensin 20 sivua on kauhisteltu, että joku vanhempi antaa lapsen mennä verkkareissa ja oletettu vaikka mitä päihdeongelmia sellaisille vanhemmille. Nyt se sitten onkin ihan eri asia. Minä en ainakaan ole täällä missään sanonut, ettei lapsille saisi opettaa juhlapukeutumista mutta olen puolustanut niidenkin ihmisarvoa ja oikeutta olla ilman kenenkään haukkumisia, jotka syystä tai toisesta antavat lapsensa mennä verkkareissa joulujuhlaan. Luulo ei ole tiedon väärti. En ole kertonut, millaisissa vaatteissa lapseni menevät juhliin tai onko minulla edes lapsia.

Niitä verkkareitakin on niin erilaisia. Tämmöinen erityislapsiperhe voi etsiä lapselleen mahdollisimman siistit hillityt collegehousut ja siistin paidan, niitä kyllä on olemassa. Ei mitään adidaksen kolmiraitoja saati polvipussillisia ja nyppyisiä kirjavia lökäpöksyjä.

Vierailija
457/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä verkkareitakin on niin erilaisia. Tämmöinen erityislapsiperhe voi etsiä lapselleen mahdollisimman siistit hillityt collegehousut ja siistin paidan, niitä kyllä on olemassa. Ei mitään adidaksen kolmiraitoja saati polvipussillisia ja nyppyisiä kirjavia lökäpöksyjä.

Jep. Kyllä nykyään saa ihan suht siistejä monista materiaaleista, jos jostain syystä vaikka chinot eivät toimi. 

Vierailija
458/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa edes siisteihin housuihin ja paitaan, niin lapsia ei kannata hankkia. Tuskin on silloin varaa mihinkään muuhun lapsen tarpeeseen.

Vierailija
459/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffilta voi saada käytettynä paidan 1e, housut 1e. Yhteensä 2e! Nopeasti saa tuon rahan kasaan, jos jättää turhat mässyt ostamatta.

Vierailija
460/461 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni rippijuhliin tuli yksikin sukulaisnainen risaisissa sandaaleissa, joista pilkottivat likaiset varpaankynnet. Lapsellaan oli kulahtaneet housut ja rapaiset turvakengän näköiset. Ja tiedän, että heillä olisi ollut varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme