Sähkön hinnan takia tupakointia vähennettevä
Mulla menee normaalisti kuukaudessa 4 kartonkia tupakkaa kuukaudessa. Yksi maksaa 95 euroa. Sähkönkulutus on 200 kWh/kk. Jos vähennän tupakointia yhden kartongin verran, voin käyttää 95 euroa kuukaudessa sähköön enemmän eli 47,5 snt/kWh lisää. Jonkin aikaa on vielä on 5,20 snt/kWh. Kun tämä päättyy, saisi sähkö maksaa korkeintaan 52,7 snt/kWh. Tupakoida voisin enää yhden askin päivässä. Määräaikaisia tarjotaan tällä hetkellä vuodeksi ja kahdeksi selvästi halvemmalla, joten tupakointia ei tarvitsisi noinkaan paljon vähentää. Mikäs teidän tilanne on?
Kommentit (5)
Siis mitä? Onko tupakanpoltto tosiaan noin tärkeää?
Armiro kirjoitti:
Kytkin OFF asentoon ja jatkan tupruttelua.
Aina kun sytyttää savukkeen pääkytkin off asentoon. Kun on tumpannut, niin takaisin on asentoon.😃
Kannattaa lopettaa tupakan poltto. Siihen lopettamiseen on monta muutakin hyvää syytä kuin vain se raha. Tupakan polton lopettaminen on yksi elämän viisaimmista teoista. Jokainen pystyy siihen kun se tahtotila on tarpeeksi iso. Itse olen jo lopettanut.
Me on onnistuttu helposti säästämään tupakkaankin menevä raha. Sähkössä säästää kun vähän laskee lämpöä ja järkevä takan käyttö. Töissä itsetehdyt ruuat einesten sijaan. Töihin kimppakytdillä ja kesällä tarvittaessa pyörällä. Kaikki pienet asiat kahvila kahvit pois .
Kytkin OFF asentoon ja jatkan tupruttelua.