Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muovikuusi vai aito kuusi

Vierailija
18.12.2022 |

Mikä teillä on?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen muovikuusi. Ei ikinä aitoa.

Vierailija
22/37 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikuusessa on puolensa, ja on meillä joskus sellainenkin ollut. Joulu on mulle kuitenkin tunnejuhla, joten aito vie voiton. Sinänsä mulla ei ole juuri väliä, millaisen karahkan mies ja lapset ovat kuusenhakureissultaan tuoneet. Yleensä ne ovat olleet hiukan sinne päin. Ihan hellyyttäviä. Tänä vuonna ostin ekaa kertaa kuusen torilta, ja onhan se tuuhea ja symmetrinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekuusi. Toivottavasti kestää useamman vuoden. Aito kuusi on ulkona, jossa on valot koristeena

Meillekin riittää nykyisin tämä. Aidon kuusen hankkimisessa ja hävittämisessä on liikaa vaivaa.

Vierailija
24/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikuusi, sillä saan allergisia oireita aidosta kuusesta.

Vierailija
25/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tähän vastaajaksi nuorempaa väkeä eikä näitä jotka on ostaneet muovikuusensa 80-luvulla. Niin vanhanaikaista.

Vierailija
26/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tähän vastaajaksi nuorempaa väkeä eikä näitä jotka on ostaneet muovikuusensa 80-luvulla. Niin vanhanaikaista.

Mä olin 80-luvulla vasta lapsi / teini, ja meillä on muovikuusi. Ostettiin n. 5 vuotta sitten. Oli pakko, koska aloin saada aidosta kuusesta allergiaoireita.

Vierailija
27/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin 80-luvulla vasta lapsi / teini, ja meillä on muovikuusi. Ostettiin n. 5 vuotta sitten. Oli pakko, koska aloin saada aidosta kuusesta allergiaoireita.

Oliko teillä muovikuusi kun olit lapsi?

Meillä oli, ja nykyään ei ole kuusta ollenkaan koska turhake ja vie vain tilaa.

Vierailija
28/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ehdottomasti!

En huoli mitään kiinalaista muovimyrkkyä olohuoneseeni. Ympäristörikos raahata muovikuusia toiselta puolelta maapalloa tänne.

Vierailija
29/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aika karseen näköinen joku 80-luvulla ostettu vintage muovikuusi. Hyi saasta. Mielummin olisin siinä vaiheessa kokonaan ilman kuusta.

Vierailija
30/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikuusi on ruma verrattuna ihan oikeaan joulukuuseen.

Vierailija
31/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito kuusi sekä sisällä että ulkona.

Vierailija
32/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito on aina aito. Muovinen kelpaa vain jos on joku pakottava allergia tai vastaava syy.

Vierailija
33/37 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muovikuusi, sellainen aidon näköinen. Ostin alesta kolme joulua sitten ja oli hyvä päätös, vaikka olikin vähän kallis. Tykkään laittaa kuusen jo joulukuun alussa, että saan fiilistellä ja ihastella sitä. Oikea kuusi tuskin säilyisi hyvänä kuukautta. Tästä saa nautiskella rauhassa. Vien pois vasta uudenvuoden jälkeen.

Vierailija
34/37 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikuusi on ollut jo 16 vuotta, ei toki sama kuusi koko ajan. Kun yhden joulun aivastelin kuusen vuoksi niin ostin muovikuusen. Jotkut täällä toitottaa, että mielummin sitten ilman kuusta kuin muovinen kuusi. No en jättäisi oman allergian takia kuusta pois vaan muovikuusikin luo joulun tunnelmaa koristeineen ja lapsi on onnellinen kun saa koristella kuusta. Lapsi oli 3v kun muovikuusi tuli meille. Nykyään lapsi 19v ja hänellä on omassa huoneessa pieni valkoinen kuusi jonka koristelee.

Olkkarissa meillä on musta kuusi jonka ostin viime vuonna. Mies vähän nikotteli aluksi kun kuuli kuusen värin, mutta nähtyään sen totesi, että on hieno. Ei se väri ole mitenkään synkkä ja kuusi on tuuhea toisin kuin moni muovikuusi. Näyttää oikeasti hyvältä ja ei näy runko oksien välistä.

Vierailija
35/37 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lahjoitettiin aito kuusi, mutta yleensä laitan kuusen tai katajan oksia maljakkoon ja niihin pari koristetta. 

Hiilinielun takia olisi parempi jättää aidot kuuset vaan kaatamatta.

Vierailija
36/37 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Ihan älytöntä palvoa nurkassa muovihärpäkettä ja aitokin on kauniimpi metsässä.

Ajatelkaa ilman tunnehöyryjä, joulukuusi on oikeasti älyttömyyden huipentuma joulussa.

josko lääkkeet auttaisivat?

Jos mä pistäisin nurkkaan muovisäkin, jonka koristaisin kultaisin nauhoin sekä valoin ja vertailisin sitä samoin ajattelevien ystävien kanssa, pitäisit mua hulluna ja käskisit myös ottaa lääkkeet.

Perinne jossa ei ole mitään järkeä, muuta kuin tunneihmisille tiedostamaton pakko toimia jonkun ihmeellisen perinteen mukaan, jota yläluokka on harrastanut.

Minusta tuo ideasi laittaa musta muovisäkki nurkkaan ja koristella se ei ole oikeastikaan huono idea. Vain sinä itse luot rajasi ja missä on mielestäsi järkeä. Uudet ideat syntyvät juuri tuollaisella pienellä raivolla tai tyytymättömyydellä tämän hetken vallitseviin olosuhteisiin, joten anna mennä.  MAailma ei muutu muuten. Ja jos yhtään seuraan uutisia, niin Suomihan on kohta miljardeja velkaa hiilinieluvajauksesta. Kyllä siihen oikeasti pitää jokaisen ottaa osaa ja miettimällä uusia ratkaisuja joulukoristeluun. 

Vierailija
37/37 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinen jo yli 20 vuotta. Vaihdettiin vanha vihreä valkoiseen ja tykkään siitä. Seuraavan ostan sen huurteisen. Emme tarvitse aitoja sisälle ja tekokuusesta saa nauttia koko joulukuun.

Koristelin valkoisen kuusen jo marraskuun lopulla ja tunnelmallisilla ledi valoilla mutta jätin vielä jouluisimmat koristeet laittamatta. 

Ikkunoista näkee pihan aitoja istuttamiani havukasveja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi