Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tehdä itse ruokaa ?

Vierailija
18.12.2022 |

Pärjäsin valmis eineksillä hyvin viikonlopun yli. Miksi tuhlata aikaa ruuan tekoon ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä olet tehnyt oikeasti itse - niin joku voi sitten sanoa onko se turhaa vai ei.

Vierailija
2/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat kalliita ja annoskooltaan pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko elämässä ei ole luin kuolla ja senkin tarvitsee tehdä vain kerran elämässä.

Kuka mitenkin. Mä tykkään ruuanlaitosta ja tässä sähkötalkoissa olen opetellut tekemään melkein kaiken leivinuunissa. Äsken sieltä tuli ulos lihasoppa. Herkkua. Edellisellä lämmityskerralla tuli lohkoperunat, paahtokasviksia ja uunilohi.

Vierailija
4/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksissä on useimmiten kaikenlaisia lisäaineita. Moniin ruokiin menee ehkä se 30 minuuttia alusta loppuun, joissain hieman pitempään kypsennyksen/haudutuksen takia, jonka aikana ruokaa harvemmin tarvitsee "vahtia", eli voit tehdä muuta... Eipä se kovin suurta panostusta vaadi ja voi syödä juuri sitä mitä haluaa.

..Toki se on vaikeaa jos on putkiaivo ja ei kykene tekemään kuin yhtä asiaa kerralla.

Vierailija
5/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maun vuoksi?

Vierailija
6/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% syön valmisateriota.Ostan niitä kalimpia eines ateriota kokkien valmistamia.Ne pitää nälän.En suinkaan ole rikas. Mutta selviän omilla tuloilla.Ylätin yksin asuvan itseni, tein ison kattilallisen siskonmakkara sopaa.Syön sitä viikon ja tulee varmaan korvista ulos taas?

Vierailija
7/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) rakastamme ruuanlaittoa

2) rakastamme hyvää ruokaa

3) hinnan takia

Tuossa ne tärkeimmät. Tänään mies teki ihanaa todella mausteista kanakeittoa. Molemmilla koronan rippeet joten tuo keitto olisi herättänyt kuolleetkin! Ja jäi vielä huomisellekin.

Jälkkäriksi eilen tehtyä appelsiini-suklaakakkua ja espressoa. Jos ei näillä tokene nin ei millään😁

Vierailija
8/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt muutaman kuukauden tosi paljon eineksiä remontin takia. Ne tulevat kalliiksi ja alkavat maistua tosi pahalta ennen pitkää. Niistä myös saa helposti aika paljon suolaa/sokeria.

Vierailija
9/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sait aikaan siksi, että elit epäterveellisillä eineksillä?

Vierailija
10/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri sanoi, että eineksiä ei pitäis syödä kuin korkeintaan kerran viikkoon, jos on korkea kolesteroli

Vierailija
11/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä. Kuinka kauan ajattelit tuhlata aikaa, jos teet itse?

Nyt meillä on ollu toista tuntia pieni kinkku leivinuunissa. Toki sitä uuniakin on lämmitetty eka, mut kyl on vaivan arvoista. Maha tässä jo kurnii.

Vierailija
12/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi :D kovat rasvat, piilosokeri, suola ja hötöksi ylikäsitelty epäruoka! Ei todellakaan hiton kiitos.

Tein eilen ison wokin tuoreista kasviksista (sokeriherne, vihreä papu, paprika, kesäkurpitsa) ja lisäsi maun mukaan kana tai tofu. Mausteeksi soijakastike, pippuri, seesamiöljy ja sitruuna. Ripottele päälle haluamiasi siemeniä. Hyvää, ravitsevaa ja terveellistä. Nam!

Vierailija
13/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoarvo ja maku. Siinä kaksi tärkwintä syytä.

Vierailija
14/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus einekset ovat ihan hyviä ja nopeita syödä, mutta itse tehty ruoka on aina parempaa. Olen aika hyvä tekemään ruokaa ja kun perheessä on meidän vanhempien lisäksi kolme 16-21 vuotiasta nuorta, niin ruokaa menee paljon.

Meillä menee jo nyt noin 1200 e kuukaudessa ruokaan, mutta jos alkaisimme syömään vain eineksiä, niin ruokalasku nousisi aika paljon.

Vierailija
15/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta syystä. Allergioiden takia: on vain muutamia valmisruokia, joita minä voin syödä. Maun takia: osaan tehdä erittäin hyvänmakuista ruokaa, joka hakkaa monet einekset mennen tullen (tämä lasten kommenttina, ostanko valmista vai teenkö itse). Hinnan takia: monesti saan kuusihenkiselle perheelle koko ruuan siihen hintaan, mitä yksi mikroeinesateria maksaisi.

Ja nyt tänä talvena lämmityksen ja energiansäästön takia: teen kaikki ruuat puuhellalla ja leivinuunissa, juuri paistoin siellä täytekakkupohjan. Talo pysyi mukavan lämpöisenä, ja onhan sillä merkittävä vaikutus sähkölaskuun, kun en käytä sähkäuunia enkä sähköä lämmitykseen. Tein myös täytekakun päälle kinuskin siinä puuhellalla, samalla kun keitin itselleni aamuteen. Kaupan kinuskikaan ei kuulemma ole yhtä hyvää kuin minun tekemäni ;-)

Joulukinkunkin paistan leivinuunissa, olen niin tehnyt jo 30 vuotta. Sitä parempaa kinkkua en ole missään maistanut - ja nyt jo herahtaa vesi kielelle, kun mietin sitä läpikuultavan hyytelömäistä suolaista ihraa, jossa on jo rapeaa paistokuorta päällä...  Tuollaista ei pääse koskaan kokemaan, jos ei tee itse.

Ihan joka päivä en välttämättä varsinaisesti nauti ruuanlaitosta, mutta koska haluan syödä kunnon ruokaa, niin minulla ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
16/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies essu päällä keittiössä hääräämässä saa naiset kuumaksi.

mies54v

Vierailija
17/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveätä paskaa suurin osa eineksistä.

Vierailija
18/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoarvo ja maku. Siinä kaksi tärkwintä syytä.

Hinta voisi olla kolmas. Itse tehtynä saa parempaa, maistuvampaa ja terveellisempää.

Vierailija
19/19 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä