Miten pyykinpesukone voi hajota? Kertokaa omat kokemukset?
Kiinnostaa tietää miten se kone voi hajota. Jos esim rumpu hajoaa, nii miten se hajoo? Sylkeekö ulos osia oven läpi vai mitä tapahtuu? Oon vaa vähä vainoharhainen oman koneeni kans nii haluan tietää mitä kaikkee voi olla odotettavissa.
Kommentit (39)
Meillä alkoi haista palaneelle ja koneesta tuli savua. Housujen lahkeen mutkassa koneeseen oli päätynyt pikkukivi ja se jumitti jotain. Seuraavasta koneesta meni rikki ohjauskytkin, ohjelmia ei saanut päälle.
Mulla on semmone ongelma oman koneen kans että se hyppii ja seilaa pitkin vessaa jos on vähänki painavempaa pyykkiä, esim joku painava huppari, sit pyyhkeitä, tai pussilakana . Ne kun menee myttyyn palloksi siellä koneessa, alkaa järkyttävä pomppiminen. Joudun mennä pitelee konetta sillo. Pelkään että rumpu hajoaa ja sylkee osia mun päälle. Voiko se luukku aueta jos esim rumpu lähtee sijoiltaan? En halua jalkaan sitä ainakaa sillo ku oon siinä likellä :D koneen jalat joudun joka kerta ruuvata ja tasapainottaa sen hyppelemihtisen jälkeen, koska ne löystyy. Kone on pieni ja heppoinen 4kg.. vessan lattia vielä kalteva nii lähtee helposti seilaa paikoltaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmone ongelma oman koneen kans että se hyppii ja seilaa pitkin vessaa jos on vähänki painavempaa pyykkiä, esim joku painava huppari, sit pyyhkeitä, tai pussilakana . Ne kun menee myttyyn palloksi siellä koneessa, alkaa järkyttävä pomppiminen. Joudun mennä pitelee konetta sillo. Pelkään että rumpu hajoaa ja sylkee osia mun päälle. Voiko se luukku aueta jos esim rumpu lähtee sijoiltaan? En halua jalkaan sitä ainakaa sillo ku oon siinä likellä :D koneen jalat joudun joka kerta ruuvata ja tasapainottaa sen hyppelemihtisen jälkeen, koska ne löystyy. Kone on pieni ja heppoinen 4kg.. vessan lattia vielä kalteva nii lähtee helposti seilaa paikoltaan.
Ap
No tuskin sentään. Kumimatto alla vois auttaa.
Minulla särkyi myös kannen turvakytkin. Ohitin sen väliaikaisesti, kunnes saatiin uusi sulake siihen.
Yhdestä koneesta hajosi vesiputki ja se rupesi ruiskuttamaan vettä. En enää uskaltanut käyttää sitä sähköiskunvaaran vuoksi.
Minulla pesukone jätti vedet sisään ja kuulin miten pumppu surisi epätoivon vimmalla vaikka mitään ei tullut poistoputkesta.
Tällä kertaa nukkasihdistä ei löytynytkään kahta paria perheen teinityttöjen stringejä jotka ovat pari kertaa livahtaneet edestätäytettävän tiivisteen ja luukun välistä vesitilaan vaan selvisi että poistoletku oli seitsemän vuoden aikana yksinkertaisesti täysin tukossa mustaa pesuaineista jäävää mömmöä.
Poistopumppu oli pyörinyt tuntikausia turhaan yrittäessään poistaa vettä tukossa olevaan letkuun ja lopulta muovinen siipipyörä oli irronnut metalliakselista joten moottori pyöri tyhjää.
Onneksi löytyi suomalainen verkossa toimiva varaosaliike (jossain 1000 asukkaan taajamassa jonka nimeä en muista) jolla oli vastaava pumppu suoraan hyllyssä ja koko remontti maksoi 70€. Tuolla hinnalla ei pk-seudun pesukonehuolto vastaa edes "haloota" puhelimeen.
Poistoletkussa ei ollut mitään vikaa ja riitti kun sidoin sen U:n muotoiseksi lenkiksi niin että molemmat päät olivat vierekkäin metrin korkeudella ja uitin sisään puoli pulloa kodin putkimiestä. Seuraavana aamuna huutelin vesiletkulla ja sieltä tunki ulos mustaa paksua jöötiä kuin kultaisen noutajan peräpäästä.
Huuhtelun jälkeen vedenpoisto toimi jälleen moitteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Paremmat koneet ei pompi. Ne pyöräyttelevät edestakaisin rumpua, kunnes pyykki asettuu tasapainoon ja jollei se onnistu eivät aloita linkoamista ollenkaan.
Ap
Meidän pyykkikoneesta irtosi koko etuseinä kokonaan.
Tvättmaskinen går sönder på det viset att den inte fungerar längre.
Viime kesänä kai poistopumppu Miele-pyykkärissä teki lakon. Otin nukkasihtiluukun kautta vedet pois ja kippasin lavuaariin. Olis kai voinu käyttää poistorajoitteisena, m utt ostettiin uusi kone. Miele on ainoa, missä voi harkita korjausta, sanoi kodinkoneliikkeen jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei pitäisi kaltevuuksilla olla mitään merkitystä jos kone on säädetty vaateriin ja kuljetustuet poistettu takaa. Itsellä 5 kilon kone eikä pompi mihinkään vaikka mitä lakanoita pyykkää, joten jotain käyttövikaa täytyy olla.
Laakeri meni, kauhea ääni varsinkin lingotessa. Vaihdoin itse, päivä meni. Nyt jää tyhjennyspumppu jurraamaan silloin tällöin. Se on helpompi remontti.
Koneissa on punainen valo ja kun se alkaa palaamaan niin kone on huollon tarpeessa. Huolto vaan maksaa usein 150 euroa ainakin joten ei kannata viedä huoltoon vaan ostaa uusi kone. Minun koneessa alkoi palaa vaan punainen valo, yritin käynnistää sen mutta ei voinut pestä enää pyykkiä. Totesin että ei huoltoon kannata viedä ja ostin suoraan uuden koneen. Se kone kesti 6 vuotta. Nyt mun uusi kone ollut käytössä 2 vuotta.
Kaksi kertaa on ohjausyksikkö syttynyt palamaan. Eipä oo näiden jälkeen tullut mielenkään oestä oyykkiä yöllä halvan sähkön aikaan. Eikä myöskään enää ostaa Electroluxin pesukonetta.
Kuului kesken linkouksen kunnon jymähdys. Jousi oli katkennut. Ei sen pahempaa vahinkoa tullut siihen.
Ikivanha 70-luvun Upo Pesukarhu rikkoutui niin, ettei pyörittänyt rumpua. Otti kyllä vettä ja oli pesevinään, mutta pyykit olivat rummun sisällä kuivina. Tuttu sähköasentaja vaihtoi koneeseen jonkin kondensaattorin (oli sellainen iso, suunnilleen juomatölkin näköinen mötikkä) ja taas toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tvättmaskinen går sönder på det viset att den inte fungerar längre.
Kanske vore det klokare att inte delta i diskussioner på ett finskt forum om du inte förstår frågorna skrivna på finska.
Kone meni päälle ja otti vettä mutta rumpu ei lähtenyt pyörimään.
Meillä hajosi niin, ettei käynnistysnappia painaessa inahtanutkaan.
Vika oli kannen turvalukossa. Johtimet olivat vähän hapettuneet. Rapsuttelin itse mähnån pois ja simsalabim, toiminu moitteetta jo vuoden taas.
Uusi turvalukko varaosana olisi ollut n 60e, asennettuna lähemmäs 200e.
Nainen 47v