Olisitteko valmiita tekemään ison kalliin leikkauksen koiranpennulle?
Käytännössä siis etujalat katkaistaan ja liitetään uudelleen kohdilleen, paha kasvuhäiriö. Pentu 6kk vanha. Hirvittää pitkä toipuminen ja kivut. Mitä tässä tilanteessa tekisitte?
Kommentit (85)
Sitten itkemään kuinka rahat ei riitä mihinkään.
Yhyy.
30€ Koiraverokin olisi liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne on toisen valmiita pistämään kärsimään. Itse en pystyisi edes olemaan tuollaista tekevän ihmisen ystävä.
Pahinta on sun kaltaiset eläintentappajat. Syyllistät vielä. Et ole eläinlääkäri. Itse kokenut saman syyllistämisen. Otin eläinlääkäriin yhteyttä ja hän vastauksellaan tukki sanojan turvan.
Kannattaa muistaa, että eläinlääkäri tekee bisnestä...
Kysykää kunnaneläinlääkärin mielipidettä. Ne on yleensä realisteja.
Ei eläimiä luonnossakaan kukaan hyysää, vialliset kuolee pois populaatiota heikentämästä.
No ei siitä mitenkään populaatio heikkene, kunhan ei päästetä "viallisia" lisääntymään. Mutta joo, joskus kunnaneläinlääkäreillä on hyviä neuvoja. Mun koiralle oli ehdotettu yliopistollisesta eläinsairaalasta polvivammaan todella kallista ja monimutkaisen kuuloista leikkausta. Kunnanlääkäri totesi, että ihan turha leikkauksiin ryhtyä, suurella todennäköisyydellä paranee ihan hyväksi levolla ja polvituella. Että ei siitä mitään agilitykoiraa tule, mutta normaalia koiranelämää voi viettää ilman kipuja ja lenkkeillä normaalisti. Näin kävi, konservatiivisella hoidolla parani 3-4 kuukaudessa eikä asia ole vaivannut koskaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on ap myyty epäkuranttia tavaraa, joten sinun pitäisi saada kasvattajalta alennusta.
Jos vanhemmilla on kaikki rodulta vaaditut terveystarkastustulokset kunnossa, niin ei kasvuhäiriöiden perusteella mitään alennuksia saa.
Kyseessä lyhyt raajainen rotu ja rodulla esiintyy kasvuhäiriötä paljon mutta osa vain oireilee. Jos en väärin muista, kaikki kyseisen rodun yksilöt ovat kasvuhäiriöisiä mutta osa vain oireilee. Kasvattaja ei kuulemma hyvitä mitään. ap
Pentu on leikattu ja surullistahan tuo on katsoa kun puoli vuotias pentu joutuu olemaan häkissä. Tätä nyt seuraavat 3-4 viikkoa.
Koira ei myöskään pysty murehtimaan, että kauanko tätä kipua ja rajoituksia vielä jatkuu, onkohan kaikki nyt ok, jääkö minulle pysyviä haittoja. Se kestää vain yhden hetken kivun kerrallaan, vailla huolta huomisesta tai menneisyyden muistelua. Eläintenhoitajana ja myös useamman lemmikin omistajana olen aina päinvastoin lainatun kirjoittajan käsitystä ihmetellyt, miten stoalaisen tyynesti eläimet ottaa sairaudet ja hoidot.