Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitteko valmiita tekemään ison kalliin leikkauksen koiranpennulle?

Vierailija
18.12.2022 |

Käytännössä siis etujalat katkaistaan ja liitetään uudelleen kohdilleen, paha kasvuhäiriö. Pentu 6kk vanha. Hirvittää pitkä toipuminen ja kivut. Mitä tässä tilanteessa tekisitte?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhempi tyttökoira sai kohtutulehduksen ja tehohoidolle ja leikkaukselle (viikonloppu yö) hintaa tuli hieman yli 3000 euroa. Emme katuneet hetkeäkään päätöstä tehohoidosta ja leikkauksesta.

Toinen koiramme oli polvivaivainen ja hänet molemmat polvet leikattiin.. yhden polven leikkaus maksoi jälkitarkastuksineen 2500 euroa. Emme katuneet hetkeäkään päätöstä leikkauksista.

Vakuutus ei korvannut mitään.

Itsellä myös kokemusta molemmista ja noista toipuminen nopeaa ja varmaa. Tämä on nyt vähän vakavempi ja vaikeampi juttu. :/ ap

Vierailija
22/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus vaikuttaa rääkkäykseltä pentua kohtaan. En miettisi rahaa, vaan eläinparkaa.

Rahasta ei ole kiinni. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lopettaa eläimen kärsimys vaikka kurjalta tuntuukin. 100-200€ aika maksimi mitä voin eläinlääkärikäynnistä maksaa noin yleensäkin.

Vierailija
24/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo tänne, teetän leikkauksen. Ihan OIKEASTI.

Onko sulla s-postia?

Vierailija
25/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus kuulostaa ikävältä. Onko takuita, että sen jälkeen pystyy elämään mukavaa, kivutonta koirenelämää ilman lääkkeitä?

Vierailija
26/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasta tulee hyvä ja sosiaalinen yksilö kun sen kuntouttaa, oikeesti haluan tän pennun tänne.

Tässä maassa ratkaistaan kaikki eläinten kohtalot armomurhalla. Vaikka voisi elää hyvän elämän.

Vierailija
27/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yhdelle ison rodun pennulle tehtiin toiseen kyynärään PAUL-leikkaus, kun oli paha kasvuhäiriö. Kaksi vuotta kuntoutettiin, silti ontui, olisi vaatinut 2 vuotiaana jatkuvan kipulääkkeen. Tämän lisäksi leikattiin molemmat polvetkin ristisiteiden takia, niistä toipui paremmin.

Kasvoi kipujen keskellä ja lopulta tuli aggressiiviseksi. Sosiaalistaminen oli jäänyt pois, koska nuoruus meni toipilaana. Ulkona riehaantui muista koirista ja saattoi käydä minun päälle jos estelin hyppimästä. Kerran kun tulimme fysioterapiasta ja olin auttamassa koiraa autoon, se puri minua käteen. Auto oli sille ahdistava paikka, koska autoon meneminen/pois tuleminen tuotti kipua. Silloin päätin, että tämä oli tässä, ei ole enää mitään järkeä. Vietimme muutaman viikon eläen täyttä elämää koiran kunnon mukaan, ja sitten päästin sen pois.

Niin tapauskohtaista,  lähteekö kasvuhäiriöiden leikkaukseen. Itse en varmaan enää lähtisi.

Vierailija
28/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaus kuulostaa ikävältä. Onko takuita, että sen jälkeen pystyy elämään mukavaa, kivutonta koirenelämää ilman lääkkeitä?

Tätä selvittelen ensi viikolla kun ortopedi palaa töihin. ap

Vierailija
29/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee-se-itse-mies kirjoitti:

Tein itse ja säästin. 

Oletko se sama, joka täällä välillä myös tekee itselleen tatuointeja ja abortteja?

Monipuolisuus on hyve.

Vierailija
30/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirasta tulee hyvä ja sosiaalinen yksilö kun sen kuntouttaa, oikeesti haluan tän pennun tänne.

Tässä maassa ratkaistaan kaikki eläinten kohtalot armomurhalla. Vaikka voisi elää hyvän elämän.

Ei tässä lopetusta pidetä ainoana vaihtoehtona, juurikin punnitaan sitä että onko leikkaus eettinen koiraa ajatellen. Rahasta tässä ei myöskään ole kiinni. Koiran parasta tässä mietitään. ap

Vierailija
31/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päätä eläimen kohtaloa sitä t*ppamalla. Hän voi oikeasti elää hyvän elämän jonkun muun kanssa, jos sulla ei ole varaa. Olen lopettanut eläimiä armosta ja se on ollut äärimmäinen teko.

Vierailija
32/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisena paino on yli 30 kg tai on muuten raskasrakenteinen (staffi tms) niin onko nivelrikko loppuiän riesa? Mitä mieltä kasvattaja on?

Jonkun pitäisi olla koiran kanssa 24/7 leikkauksen jälkeen, miten se pystyy liikkumaan tai nukkumaan jalat kipsattuina?

Vaikea päätös

Vierailija
33/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, eikä kyse ole rahasta. Leikkaus on iso ja siitä toipuminen pitkä ja kivulias prosessi. Koira ei ymmärrä, että nyt kun kärsii, myöhemmin on sitten mukavaa. Olen sitä mieltä, että eläimellä kärsimys myöhemmän hyödyn vuoksi on perusteltua vain, jos kärsimys on kohtuullista ja hyvin lyhytaikaista. Tuossa vaivassa näin ei ole. Eläinlääketiede on ottanut aivan väärän suunnan, ei eläinten syöpiä, vaikeita rakenteellisia häiriöitä yms pidä hoitaa, vaan eläin lopettaa. Ihmisen itsekkyys mahdollistaa tämä kummallisen suuntauksen. Eläimelle mieluummin lyhyt hyvä elämä. Se (ja nimenomaan SE, EI hän!) ei ymmärrä elämänsä pituutta tai sure etukäteen sovittua lopetuspiikkiä.

Vierailija
34/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä päätä eläimen kohtaloa sitä t*ppamalla. Hän voi oikeasti elää hyvän elämän jonkun muun kanssa, jos sulla ei ole varaa. Olen lopettanut eläimiä armosta ja se on ollut äärimmäinen teko.

Olen jo useaan kertaan sanonut että rahasta tässä ei ole kiinni vaan mietitään koiran parasta ajatellen. ap

Vierailija
35/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee-se-itse-mies kirjoitti:

Tein itse ja säästin. 

Oletko se sama, joka täällä välillä myös tekee itselleen tatuointeja ja abortteja?

Monipuolisuus on hyve.

Muotopuolisuus on pahe :D

Vierailija
36/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa tilanteessa 2015. Päätin puhelimessa toisella työpaikkakunnalla, että laitetaan piikki. Pentu maksoi 1200 euroa ja kyllä otti pattiin mutta en lähettänyt leikkaukseen, jolloin olisi mennyt saavi kaupalla lisää rahaa eikä mitään takuuta lopputuloksesta.

Vierailija
37/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella rankalta toimenpiteeltä. Mikä ylipäätään on sen todennäköisyys onnistua, ja onko varmaa ettei kasvuhäiriö ilmene muilla tavoin?

Arvostan että lemmikit pyritään hoitamaan kuntoon silloin kun se on mahdollista ja järkevää, mutta pitää miettiä tapauskohtaisesti, mitkä ovat kunkin yksilön realistiset mahdollisuudet elää hyvää ja suurimmaksi osaksi kivutonta elämää.

Vierailija
38/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin eläinlääkärin mielipidettä. Minulla ei ole riittävästi eläinlääketieteellistä tietoa sen arvioimiseen, millaisia kipuja koira kokee ja mikä olisi sen elämänlaatu leikkauksen jälkeen.

Niinpä. Riippuu ihan täysin siitä mikä on ennuste. Jos on epävarmaa tuleeko pentu toipumaan täysin tai toipuminen olisi pitkä ja vaikea, en teettäisi. Jos taas on todennäköistä että leikkauksen jälkeen koira toipuu ja voi elää normaalia koiranelämää ilman kipuja, teettäisin.

Vierailija
39/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo useaan kertaan sanonut että rahasta tässä ei ole kiinni vaan mietitään koiran parasta ajatellen. ap

OK ymmärrän, en halunnut loukata raha-asioissa.

Sitä vaan että tiedän että jos joku elukka selviytyy niin se on koira. Mulle on tullut lonkkaan ammuttuja, auton alle jääneitä, korkealta pudonneita... Niillä on halu selvitä sekä nukutuksesta että kauan kestävästä toipilasajasta.

Jos rahaa on niin saat selviytyjäkoiran.

Vierailija
40/85 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yhdelle ison rodun pennulle tehtiin toiseen kyynärään PAUL-leikkaus, kun oli paha kasvuhäiriö. Kaksi vuotta kuntoutettiin, silti ontui, olisi vaatinut 2 vuotiaana jatkuvan kipulääkkeen. Tämän lisäksi leikattiin molemmat polvetkin ristisiteiden takia, niistä toipui paremmin.

Kasvoi kipujen keskellä ja lopulta tuli aggressiiviseksi. Sosiaalistaminen oli jäänyt pois, koska nuoruus meni toipilaana. Ulkona riehaantui muista koirista ja saattoi käydä minun päälle jos estelin hyppimästä. Kerran kun tulimme fysioterapiasta ja olin auttamassa koiraa autoon, se puri minua käteen. Auto oli sille ahdistava paikka, koska autoon meneminen/pois tuleminen tuotti kipua. Silloin päätin, että tämä oli tässä, ei ole enää mitään järkeä. Vietimme muutaman viikon eläen täyttä elämää koiran kunnon mukaan, ja sitten päästin sen pois.

Niin tapauskohtaista,  lähteekö kasvuhäiriöiden leikkaukseen. Itse en varmaan enää lähtisi.

Hyvä kommentti. Tämäkin puoli pitää tiedostaa. Meillä leikattiin 6v. koiralta välilevytyrä ja kuntouttamiseen meni puoli vuotta. 7 viikkoon ei kävellyt ja sen jälkeen käveli avustettuna ja sitten lopulta itse ja koko prosessiin meni se 6kk. Olisikohan pentu kestänyt tuollaista? Menee kehitykselle tärkeää aikaa hukkaan. Aikuisella koiralla on eri asia.