Oletko koskaan käynyt mielisairaalassa vierailemassa
Kommentit (85)
En ole. Enkä vankilassa tai vankimielisairaalassa.
Rahtihametta en ole koskaan käyttänyt.
Kannattaa harkita pariin kertaan. En ihmettele useiden mielisairaalalääkereiden itse kärsivän mielenterveysongelmista. Erään teorian mukaan mielisairaus on tarttuvaa.
Poika oli siellä tutkittavana (onko adhdtä yms) niin saatiin vierailla. Kaikki kulki hoitajan kanssa. Aikuiset siis myös mitä nähtiin.
Ja mitens se sanonta menee, "Työntekijät ja potilaat erottaa vain avaimista."
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita pariin kertaan. En ihmettele useiden mielisairaalalääkereiden itse kärsivän mielenterveysongelmista. Erään teorian mukaan mielisairaus on tarttuvaa.
Ihminen peilaa itseään toisiin. Mun treffikumpanilla oli toispuoleinen kasvohalvaus. Huomasin treffien jälkeen omankin naaman ja suupielen menneen vinoon. Asia korjautui etäisyydellä.
Olen lapsena. Sain yhdeltä mummulta villasukat ja toiselta itsepaistamansa korpun. Äiti oli töissä mielisairaalassa ja usein me siinä lähellä asuvana käytiin äidin mukana. Joskus laulettiin jotain. Tietenkään vaativien osastoille ei päästy.
Mutta sairaalan naapurissa oppi mitä on mielisairaus ja kuinka se voi ilmetä. Äiti vastasi kun ihmettelin näkemieni potilaiden mahdollisia outouksia. Ja miten päällepäin ei välttämättä näy mitään, kuten niiden mukavien mummojen sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli siellä tutkittavana (onko adhdtä yms) niin saatiin vierailla. Kaikki kulki hoitajan kanssa. Aikuiset siis myös mitä nähtiin.
Tuo koskee vain hoitajia ja vastaavaa henkilökuntaa. Lääkäriä ja potilasta ei erota toisistaan.
Olen käynyt omaisten luona.
Ylilääkittyjä potilaita.
Mielenterveyskuntoutujien hoito on pielessä. Muitakin omatoimista elämää tukevia vaihtoehtoja on.
Psyykenlääkkeet aiheuttavat ahdistusta, passivoivat, eivät estä uusilta osastojaksoilta, altistavat itsemurhalle ja lyhentävät 10-20 vuotta elinikää...
Lääkeyhtiöiden julma asiakkaista piittamaton bisnes.
Juuri siskoni alle 50-vuotiaana menettänyt. Vielä minä "murisen" näihin hoitopaikkoihin. Nyt eivät voi enää antaa vastausta siskolleni.
Vierailija kirjoitti:
Ja nimineulasta. Töissä ollessa tuntuu hyvältä, kun on vielä avaimet taskussa, siksi niitä niin mielellään kilisyttää.
En mä kyllä varsinaisessa mielisairaalassa ole käynyt. Sen sijaan olen mielisairaita sukulaisia käynyt tapaamassa Peijaksen suljetulla osastolla ja Katriinan sairaalassa.
Av palstalla