Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä kävisi jos perheenäiti ei tekisikään tästä päivästä eteenpäin mitään joulun eteen?

Vierailija
17.12.2022 |

Millainen joulu teillä olisi?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen varmaan muuten kuin nytkin, mutta kun mies joutuisi yksin tekemään kaiken, niin olisi varmaan stressaantuneempi. Mutta luulen, että tekisi kyllä kaiken, hän on niin jouluihminen ja haluaisi tarjota lapsille ja vanhemmilleen kunnon joulun.

Vierailija
62/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannettas lasten kanssa narsisti juoppo ämmä pihalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi lahjoja, joulukoristeita eikä ruokia, eikä siivottu mitään.

Mistä ihmeestä löydätte sellaisia miehiä, jotka tekevät kotitöitä ja jouluvalmisteluja?

Minä taas ihmettelen, miten naiset kelpuuttavat sellaisia miehiä, jotka eivät tee osuuttaan yhteisistä töistä.

Vierailija
64/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme lapsettomia ja kaikki on ostettu valmiina. Mitään stressiä ei oteta mistään. Riisi puuron vain teen itse huomenna aamulla😋

En voi tajuta kuinka joulu voi joitain stressata. Jos on paljon rasitteita niin voihan sitä valmistella pikku hiljaa paljon jo etukäteen niin ettei mitään jää viime tippaan. Ihan oma syy jos ei osaa järkeistää. 

Vierailija
65/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jo tehty, mies tekee juuri kinkkua. Siivooja kävi aamulla, lahjat olisi paketeissa vähän sinnepäin, koska minä olen meillä se taitavampi paketoija, mutta kyllä miehenkin kourat siihen pystyisi. Ihan siis olisi samanlainen kuin mun osallistumisellakin. Jos taas olisin jättänyt jo viikon kaiken tekemättä, mies ei todennäköisesti olisi imelluttänyt perunalaatikkoa, niin sit ois pöydässä vaan perunat, rosollin olisi ostanut valmiina eikä sitä kukaan söisi 😃

Vierailija
66/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

-m58-

Vierailija
67/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu tätä uhriutumista. Meillä mies paistaa kinkun, kalat on jo hankittu, meillä jäisi perunat keittämättä ja laatikot lämmittämättä tai sitten joku muu tekisi ne.

Vierailija
68/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa ja rauhallista, kiireetöntä huilailua! Todennäköisesti paras joulu ikinä .

Vierailija
69/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän vähemmän koristeita ja askeettisempi kattaus. Muuten olisi ihan samanlaista. Joulusiivous on jo tehty ja ruokiin ei emäntä ole koskenut viimeiseen 15 vuoteen ja hyvä niin, kun on aivan luokaton kokki.

Vierailija
70/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali.

Onko tämä taas joku uhriutumis-/itsensänostatus -ketju?

Tämä on juuri se ketju.

Vierailija
71/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei piittaa joulusta yhtään. Paistaa kinkun kyllä ja vähän siivoilee. Hommais lapsille ehkä väkisin yhet lahjat. Koko joulu maattais sohvalla telkkari auki. Haudalla haluaa käydä.

Vierailija
72/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi lahjoja, joulukoristeita eikä ruokia, eikä siivottu mitään.

Mistä ihmeestä löydätte sellaisia miehiä, jotka tekevät kotitöitä ja jouluvalmisteluja?

Samaa ihmettelen. Mun mies ei ole ikinä edes kuusta hommannut, eikä todellakaan leivo mitään. Kauppaan tulee mun kanssa ja jonkun huoneen saattaa imuroida.

Vierailija
73/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri menossa katsomaan, miten kävi tämän joulun. Lento laskeutui juuri, 3 vko lomaa

Vierailija
74/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tippuisi hanskat, ei syötäisiin tänään mitään, huomenna olis vain laatikoita, nakkeja ja leipää, kuusi jäisi autotalliin, ei imuroitaisi, ei pestäisi lattioita, pyykit jäisi sohville koreihin. Tuotetavarat jäis ostamatta.

Vierailija
75/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista. Mitään ei tapahtuisi jos en kertoisi mitä olisi tehtävä.

Vierailija
76/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän semmoinen unelma nyt vaan käy että voisi viettää joulun rennosti ilman hössötystä. Ja ei kukaan jaksa katsella sitä katkeraa naista kun ei taaskaan mennyt kaikki niin kuin hän halusi

Vierailija
77/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparit jäisi leipomatta, mutta muuten olisi kyllä ihan tavallinen, kiva joulu ruokineen, kuusineen ja lahjoineen.

Meillä on piparit leipomatta vaikka myös minä perheenäitinä olen valmisteluihin osallistunut mm. hankkimalla ne piparit leipomosta. Tosin on meillä ne piparit joskus perheenisäkin leiponut tosin minun valmistamasta taikinasta. Kaupastakin mies osaisi tarvittaessa piparitaikinan ostaa.

Vierailija
78/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tehnyt. Kuusen hain ja lupasin lapsen kanssa koristella, mutta siinä se. Tai no miehen kanssa yhdessä hyvissä ajoin ostettiin ja paketoitiin lahjat. Varmasti olisin osallistunut siivoamiseen ja ruoanlaittoon, mutta olen kipeänä. Mies on laittanut ja touhunnut senkin edestä. Mielestäni ei olisi tarvinnut, eli en ole painostanut.

Lapselle saa kyllä joulumielen muutenkin kuin lattioita pesemällä ja ostelemalla ruokia, joita hän tuskin edes pahemmin syö. Mutta kun puunausenergiaa tuntuu riittävän niin en vastusta.

Vierailija
79/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis varmaan joulu olisi hieman eri näköinen, jos mies tekisi sen yksin/lasten kanssa, mutta se olisi vaan erilainen, ei huono. Kyllä siivoaisi ja laittaisi ruokaa kuten nytkin, eli ruokaa saataisiin ihan asiallisen näköisessä kodissa, lapset olisi varmaan hoitaneet koristelun.

Yleensä joulun aikaan vastaan eniten lahjojen hankinnasta ja se voisi olla pieni haaste, mutta teini-ikäisille voi antaa vaikka rahaa.

Vierailija
80/120 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala puuttuis pöydästä.