Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä kävisi jos perheenäiti ei tekisikään tästä päivästä eteenpäin mitään joulun eteen?

Vierailija
17.12.2022 |

Millainen joulu teillä olisi?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen. Ehkä vähän vähemmän koristeita ja leivonnaisia eikä ihan yhtä tarkasti siivottu. Piparit, maustekakut ja kaneliässät on jo leivottu ja joulukortit lähetetty ja lahjat hankittu. Perheenisä hoitaa jouluruoat ja kuusen. Lapset hoitavat koristelun. Joululiina ja-verhot jäisi vaihtamatta ja joulutortut leipomatta. 

Vierailija
22/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ihan samanlainen kuin aikaisemminkin? Meillä on kaksi täyspäistä aikuista talossa, jotka tekee yhdessä joulun lapsille ja itselleen. Jos nyt jostain syystä toinen ei pystyisi osallistumaan niin ei sitä hommaa niin paljon ole etteikö siitä selviäisi yksinkin. Meillä jouluun ei kuulu mitään älytöntä puunausta ja ylenpalttista leipomisrumbaa muutenkaan.

Ainoa juttu mikä menisi eri tavalla on lahjojen paketointi. Lahjat on ostettu jo aikoja sitten mutta niitä ei ole vielä paketoitu. Paketointi ei ole puolisoni vahvuus, mutta lapset nyt eivät varmaan muutenkaan kiinnitä huomiota siihen tuleeko lahja lahjakassissa vai paketoituna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa muutenkin meillä joulusiivouksen saunaa myöten ja pääosan ruuasta, niin eipä suurta vaikutusta. Hänellä pidempi loma joulun aikaan, niin mennyt aina noin. Itse olen töissä aattoon saakka. Lapset jo nuoria aikuisia, tyttäret haluavat hoitaa leipomiset joka tapauksessa kun tulevat jo aiemmin kotiin jouluksi. Opiskelija-asunnoissa vähän rajalliset tilat siihen puuhaan. Lahjojen paketointi ehkä ainoa mikä jäisi mieheltä tekemättä, lahjat olisi ehkä lahjakasseissa. Eli meillä ei kyllä näkyisi oikein mitenkään.

Vierailija
24/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisimme ravintolaan syömään. Tai aikuisen oikeasti menemme joka tapauksessa ...

Vierailija
25/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme todella helpottuneita lasten kanssa. Stressi poistuisi saman tien. Kaiken voi ostaa valmiina pöytään ja kodin ei tarvitse olla tip top puunattu.

Vierailija
26/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottiin tänään, joten se homma on jo tehty. Mies kyllä hoitaisi homman kotiin. Tykkää kokata ja puuhailla kotona ja tekisi meille joulun kyllä.

Vierailija
27/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos...no ei ole perheenäitiä, kun olen perheetön vela. Joulu saapuu kera hiljaisuuden ja ruokien, joista pidän. Ihan normaali päivä, johon poikkeuksellisesti kuuluu hautausmaalla käynti, television katsominen ja saatanpa nukkuakin hieman pidempään aamulla.

Vierailija
28/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies1975 kirjoitti:

Älä sitten tee. Parempi sekin kuin oman äitini uhoaminen tyyliin "sitten kun t a pan itseni niin loppuu teidän passaaminen!" Ilmeni aina juuri joulun aikaan jotta lapsilla olisi mahdollisimman paha mieli. Toki muutenkin. Onneksi koki tosi paskamaisen lopun vuonna 2010 eikä ollut i tsari.

Puhut niin rumasti äidistäsi, että epäilen hänen tosiaankin olleen uhri.

Ällö äitimyytti

Vierailija
29/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisimme todella helpottuneita lasten kanssa. Stressi poistuisi saman tien. Kaiken voi ostaa valmiina pöytään ja kodin ei tarvitse olla tip top puunattu.

Äiti kulta ei oikein meillä tahdo ymmärtää, että meille muille riittäisi vähempikin hössötys vaikka siitä on monasti sanottu. Taitaisi suuttua, jos lähettäisiin se esim kylpylään?🤣

Vierailija
30/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tässä hetkessä lopettaisin jouluvalmistelut, niin tulisi ihan tavallinen joulu. Laatikot on valmiina pakkasessa, meillä pitää koirien takia imuroida joka tapauksessa usein ja sen osaa muutkin kuin minä, lapset leipoo huomenna piparit, mies hoitaa kinkun ja kuusen joka joulu. Jouluvalmistelut muuttuu sitä mukaa helpommaksi kun lapset kasvavat, tosin kun oman perheen kanssa joulua vietetään niin aika leppoisasti on aina menty.

Vierailija
31/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies1975 kirjoitti:

Älä sitten tee. Parempi sekin kuin oman äitini uhoaminen tyyliin "sitten kun t a pan itseni niin loppuu teidän passaaminen!" Ilmeni aina juuri joulun aikaan jotta lapsilla olisi mahdollisimman paha mieli. Toki muutenkin. Onneksi koki tosi paskamaisen lopun vuonna 2010 eikä ollut i tsari.

Puhut niin rumasti äidistäsi, että epäilen hänen tosiaankin olleen uhri.

On kyllä sen verran oudosti kirjoitettu, että tuli itsellekin mieleen, että ansaitseeko se äiti sentään p-maisesta lopustaan iloitsemista.

Joidenkin äitien kuolemasta voi iloita, kaikki äidit eivät ole hyviä ja rakastavia. Paskoista äideistä ei pääse eroon ennenkuin kuolema korjaa. Jää silloinkin pään sisään aiheuttamaan katkeria ajatuksia, kun ne lapsuus- nuoruus- eivätkä aina aikuisuusmuistotkaan ole niin ihania.

Vierailija
32/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu saa pelätä mistä suuttuu, ruokaa kannetaan kotiin ja loppujen lopuksi suurin osa jäteastiaan, aattona pitää olla hiljaa kun joulustressi ajaa arvon rouvan mikreenin takia sänkyyn ja muiden pitää tehdä äänettömästi kaikki. Lapset anoavat et voisitteko erota, ovat jo oppineet vihaamaan joulua.(myös muita juhlapäiviä).

Olisi ihanaa jos tuo jouluhullu olisi vaikka äitinsä luona edes yhden joulun, muuthan kaiken laittaa hänen ehdoillaan valmiiksi ja sitten valittaa kun oli hirveästi työtä ja kukaan ei auttanut.

Vierailija
33/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muuttuisi.

Nainen tulee minua ennen töistä kotiin. Hän ei ole ikinä laittanut ruokaa. Minä teen kaikki jouluruuat ja koristelut.

Vierailija
34/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi Jouluraivoa.

Vierailija
35/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat jaettaisiin ilman kääreitä ja ruoaksi olisi joko pihviä tai pizzaa.

Mielelläni taiteilen paketit näteiksi ja teen joulupöytään eri lisukkeita.

Vierailija
36/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Jos äiti jättäisi tekemättä, niin me pidettäisiin huoli että on ihana joulu, josta äiti voi nauttia tekemättäkään mitään. Joskin äidin suullisia neuvoja tarvitsisin varmaan, että tietäisin miten hän saa laatikoista niin maistuvia! Jos äiti ei kertoisi niin pitäisi kotivideolta yrittää hänen niksejään bongailla.

Osallistumme koko perheenä, isä hoitaa usein lihat, minun mieheni kalat, pikkusiskon kanssa leivotaan, mutta äiti saa parhaat laatikot aikaiseksi! <3 

Äitikin saa tulla joskus valmiille, mutta meidän äiti haluaa ehdottomasti osallistua.<3

ps. Jos äiti jättäisi koko joulun välistä, niin joulua ei tulisi ilman häntä, hän on meidän perheen enkeli.<3

- Kiitollinen tytär -

Vierailija
37/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukukka jäisi kauppaan, kuusi olisi vähän sinne päin koristeltu. Muuten ihan normaali joulu. Suurin osa valmisteluista on tehty ja tytär hoitaisi loput isänsä kanssa. Meillä ei ole muutenkaan joulustressiä tai - raivoa, jouluun voi valmistautua pikkuhiljaa ajoissa.

Vierailija
38/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ostaa ruoat ja muut. Ei olisi luultavasti koristeita pahemmin. Minua varten kävisi hakemassa kuusen, jonka koristelisi. Nyt on asiat vain niin, että minä teen, koska tykkään tehdä ja touhuta. Yhdessä mietimme mitä syödään ja sen mukaan käydään kaupassa. Mutta ei tuo mies kädettömäksi jäisi. Hän ostaa jouluruoat silloin kun mä en jaksa alkaa tekemään ja oikein ihania jouluja nekin on. Itse panostan sen, minkä töiltä saan aikaiseksi.

Onhan tuo mies ihan löytö ja joka päivä jaksan tyytyväisenä olla kun joka päivä hän päättää olla kanssani.

Vierailija
39/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtuisi mitään. Järjestän miehenä kaiken.

Vierailija
40/120 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen kuin viime joulukin oli, miksi se olisi erilainen? Oletko sitä mieltä että vain nainen osaa tehdä jouluvalmistelut? Minä esimerkiksi valmistan kaikki meidän arkiruokammekin, niin miksi joulu muuttaisi jotain. Oletko ikinä kuullut tasa-arvosta?

Kyllä meilläkin suht normaali joulu tulisi. Puoliso vain jäisi ilman lahjoja eikä koululaiselle olisi minulta lahjoja, koska vasta eilen esitti toivelistansa. Tykkään myös leipoa jotain "uutta" jouluksi. Sellaiset jäisi varmaan pois.