Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää jouluna aikuisten lautapelit

Vierailija
17.12.2022 |

Ärsyttää jo valmiiksi, kun joulupäivänä on taas perinteeksi muodostunut aikuisten lautapeli-ilta. Kyseessä siis miehen sisarusten järkkäämä juttu. En voi sietää lautapelejä (joku Alias tai Trivial Pursuit voi mennä joskus harvoin). Nämä pelit on sellaisia, että porukka istuu vaan hiljaa jopa tuntikausia. Vaivaannuttavaa. Olen ehdottanut miehelle, että jäisin kotiin tai tekisin jotain muuta, kun ei vaan kiinnosta, mutta mies loukkaantuu... Eli menen sinne taas istuskelemaan ja hörppimään glögiä ja katsomaan telkkua, kun en halua pelata. Pääasia kuulemma, että olen läsnä.

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vaihtoehtoa - lähdet kotiin kun pelit alkaa kuten suunnittelit, tai otat mukaan omaa ajanvietettä. Ruokailu ja sauna kuulostaa kuitenkin mukavalta, ja jos ei tarvitse ajaa niin voi itsekin ottaa pari lasia viiniä rauhassa.

Mitä tekisit yksin kotona tuona iltana? Voiko sitä tehdä kyläpaikassa? Oma läppäri mukaan ja katsot joululeffan? Tai tee jotain, mitä ei yleensä ehdi, järjestä vaikka vuoden aikana otetut kuvat koneella ja tee niistä kirja. Samalla naposteltavaa ja omiin kuulokkeisiin musiikkia.

Aikuisten lautapelit on kyllä kamalia.

Kyllä olen katsonut jouluelokuvia, napostellut herkkuja, juonut glögiä/viiniä, löhönnyt tuon ajan, kun muut pelaavat, mutta jotenkin se tuntuu epämukavalta, kun on porukkaa ympärillä, mutta kuitenkin viettää aikaa käytännössä yksin. Kotona tekisin varmasti saman eikä olisi niin epämukavaa. Ap

En kyllä ymmärrä, miksi et voi toimia kerran vuodessa noin. Varsinkin jos se matka on 50 km. Pääset kuitenkin sitten miehesi viereen pötkölleen. Jos painostavat pelaamaan, sitten ymmärrän. Voithan palstailla 23 asti. Sitähän tekisit kuitenkin yksin kotona. Sitten vetäydyt nukkumaan. Peliä voi myös seurata vierestä eli pelaisit yhdessä miehesi kanssa. Kompromissit kuuluu suhteeseen. Nimimerkki 40 vuotta yhdessä pelanneet

Periaatteessa voinkin toimia näin vuodesta toiseen, mutta se ei vaan tunnu mukavalta. Enkä seuraa vierestä, kun ei ole mitään mielenkiintoa ko. peleihin. Mieluummin katson jotain joululeffaa. Ap

Vierailija
82/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyse mistä tahansa, pelaamisesta, golfista tai vaikka auton virittelystä, niin minusta on epäkohteliasta tehdä porukalla sellaista, jota yksi ei yhtään osaa tai josta ei yksi yhtään tykkää. Etenkin jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hyvä kompromissi kaikille olisi ottaa ensin yksi nopea peli siihen alkuun, vaikka skip-bo tms. Sitten halukkaat voivat jatkaa niiden strategiapelien pariin.

Minun suvussani lautapelit kuuluvat jouluun mutta kaikilla on vähän eri mieltymyksiä mitkä pelit ovat kivoja. Veljeni pitää nopeista bilepeleistä, itse strategiapeleistä ja siskolle käy kaikki, kunhan ei tarvitse tuijottaa sääntövihkoa. Vaari taas pelaa korttipelejä. Mieheni pelaa mielellään mutta haluaa tehdä myös muutakin. Niinpä sitten pelataan niin, että kaikille löytyy kiva peli ja jokaisen ei tarvitse osallistua jokaiseen peliin. Välillä joku vetäytyy sohvalle pötköttelemään tai seuraa sivusta. Kunhan ei jätä peliä kesken, niin kaikki käy.

Eikö miehen sisaruksilla ole puolisoita vai oletko ainoa joka ei ole kiinnostunut pelaamisesta? Minusta olisi harmi, jos vieras lähtisi pois yhteisestä illanvietosta, koska silloin en olisi osannut ottaa häntä huomioon. Aika tylyä, jos muut eivät pyri ottamaan sinua mukaan.

Minä olen ainoa, joka ei tykkää. Kaikki muut tykkäävät. Miehen veli, miehen toinen veli ja tämän vaimo, miehen sisko ja tämän mies ja sitten mieheni. Ja ei heille vaan sovi helpot ja nopeat pelit, kun nimenomaan jokainen sormet syyhyten ovat odottaneet tiettyjä haastavia strategiapelejä jo viikkoja ennen joulua. Ovat siis WA-ryhmässä päättäneet mitä pelejä tänä vuonna. Sellaisia ns. lautapelinörttejä ovat. Ap

Ymmärrän. Teitä on kyllä jo aika paljon, että eipä kaikkiin peleihin edes mahdu enempää pelaajia. Miten miehesi reagoi, jos ehdotat, että pelaisitte jonkin pikapelin ensin yhdessä, että sinäkin pääsisit mukaan?

No, enpä ehdota, kun asenne on nimenomaan se, ettei todellakaan pelata nyt mitään Aliasta. Ja se heille suotakoon. Ap

Vierailija
84/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyse mistä tahansa, pelaamisesta, golfista tai vaikka auton virittelystä, niin minusta on epäkohteliasta tehdä porukalla sellaista, jota yksi ei yhtään osaa tai josta ei yksi yhtään tykkää. Etenkin jouluna.

Niin. Se on heidän juttunsa. Ehkä ovat tähän asti ajatelleet, että se on minulle ihan fine, kun olen suostunut sinne sohvalle viinilasi kädessä seuraamaan jouluhömppää telkkarista. Ja kyllä se onkin ollut ihan fine, mutta ehkä mieluummin tekisin sitä yksin kotona. Ja en halua, että lopettaisivat minun takiani tuon perinteensä ja saavat kyllä nauttia peleistään. Ap

Vierailija
85/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se on heidän juttunsa. Ehkä ovat tähän asti ajatelleet, että se on minulle ihan fine, kun olen suostunut sinne sohvalle viinilasi kädessä seuraamaan jouluhömppää telkkarista. Ja kyllä se onkin ollut ihan fine, mutta ehkä mieluummin tekisin sitä yksin kotona. Ja en halua, että lopettaisivat minun takiani tuon perinteensä ja saavat kyllä nauttia peleistään. Ap

Miksi et jää kotiin? Tarkoitan ihan hyvällä siis. Saisit nauttia omassa rauhassa omasta kivasta tekemisestä.

Vierailija
86/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeä kyllä näistä aikuisista jotka ei jotain parin tunnin strategiapeliä jaksa pelata kun pitää mieluummin selata instaa kuin viettää aikaa läheisten kanssa...

Luulisi todellisen strategiapelaajan keskittyvän vain hiljaa niihin omiin nappuloihinsa ja siirtoihinsa eikä suinkaan henkilöihin, joita ei moinen voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
87/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jää kotiin? Tarkoitan ihan hyvällä siis. Saisit nauttia omassa rauhassa omasta kivasta tekemisestä.

Mies haluaa, että tulen. Se on hänelle tärkeää. Nyt ajattelinkin tehdä niin, että syön ja saunon ja lähden kotiin, kun pelit alkaa. Mies voi tästäkin kyllä harmistua, mutta ei sille sitten mitään mahda. Ap

Vierailija
88/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa, että tulen. Se on hänelle tärkeää. Nyt ajattelinkin tehdä niin, että syön ja saunon ja lähden kotiin, kun pelit alkaa. Mies voi tästäkin kyllä harmistua, mutta ei sille sitten mitään mahda. Ap

Höh. Miehen täytyy nyt kyllä opetella empatiaa ja muiden näkökulman ottamista. Anteeksi että sanon, mutta hän on aika itsekäs kun vaatii sinua tulemaan mukaan vaikka tietää, että siellä muut vain tekee asioita, joista sinä et tykkää.

Vierailija
89/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus jouluperinne: vedä prosenttirikasta glögiä (vaikka hehkuviini) koko toisten pelaamisen ajan ja sitten loppuillasta saadaan treenata eukonkantoa .    

Vierailija
90/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä tai jäädä, mutta miettisin sitä, että johtaako se hiljalleen siihen, että alatte aina tehdä asioita erikseen. Miehesi ei lähde ensi kerralla sinun vanhemmillesi, juhannus vietetään kavereiden kanssa jne. Kohta ei olekaan yhteistä, vaan ero edessä. Jos muille on ok, ettet osallistu, miksi se vaivaa sinua?

Vierailija
91/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies, pedofiilisiä taipumuksia kun leikkii lasten asioilla. Jätä se sika!

Vierailija
92/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Miehen täytyy nyt kyllä opetella empatiaa ja muiden näkökulman ottamista. Anteeksi että sanon, mutta hän on aika itsekäs kun vaatii sinua tulemaan mukaan vaikka tietää, että siellä muut vain tekee asioita, joista sinä et tykkää.

ap väitti kyllä pitävänsä saunomisesta ja ruokailusta. Sinänsä väite itsekkyydestä on miesvihaa joka perustuu omiin ennakkoluuloihisi.

Vierailija
93/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko mennä tai jäädä, mutta miettisin sitä, että johtaako se hiljalleen siihen, että alatte aina tehdä asioita erikseen. Miehesi ei lähde ensi kerralla sinun vanhemmillesi, juhannus vietetään kavereiden kanssa jne. Kohta ei olekaan yhteistä, vaan ero edessä. Jos muille on ok, ettet osallistu, miksi se vaivaa sinua?

Se vaivaa minua siksi, koska se vaan tuntuu hölmöltä olla siellä sohvalla yksin, kun muut pelaavat tunteja. Olisihan se mukavampaa istua kaikki siellä sohvalla jutellen ja viiniä juoden, mutta minä en voi päättää mitä muut tekevät, voin vaan päättää siitä mitä minä teen. Ja juu, kerran vuodessa tämän kai kestää, mutta silti se ärsyttää ja tuntuu epämukavalta. Ap

Vierailija
94/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lautapelit on ainoa asia, josta en tykkää. Ruokailu, seurustelu ja saunominen on oikein mukavaa. Sitten se mukavuus loppuu, kun kaivetaan pelit pöytään. Ap

Vierailija
95/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivoo myös, että illanistujaisissa pelattaisiin jotain kun joutuu kuuntelemaan emännän spotify-listaa johon ei saa vaikuttaa (koska itsellä on poikkeava musiikkimaku eikä ketään kiinnosta kuunnella uusia biisejä joita ei soiteta radiossa) ja puheenaiheet naisilla varsinkin menee välillä itselle tylsään sukulais- tai kaveripiirijuoruiluun - pelatessa voi tehdä sitä samaa, mutta pelistä saa nekin irti jotain joita puheenaihe tai soitettu musiikki sillä hetkellä ei kiinnosta.

Mutta ymmärrettävää jos on perinne ja se tuntuu pakkopullalta, että sen haluaa skipata - sama voi olla jos jotkut haluaa avantouimaan aina tai purjehtimaan tai vaeltamaan tms. mikä ei itseä kiinnostaisi niin jotenkin pitäisi voida ohittaa nämä aktiviteetit ja perinteet ilman draamaa.

Vierailija
96/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaivaa minua siksi, koska se vaan tuntuu hölmöltä olla siellä sohvalla yksin, kun muut pelaavat tunteja. Olisihan se mukavampaa istua kaikki siellä sohvalla jutellen ja viiniä juoden, mutta minä en voi päättää mitä muut tekevät, voin vaan päättää siitä mitä minä teen. Ja juu, kerran vuodessa tämän kai kestää, mutta silti se ärsyttää ja tuntuu epämukavalta. Ap

Meilläkin on perheessä tuota, että aina kaivetaan se vanha ja sama lautapeli jostain. Tykkään kyllä pelata, mutta se on toivottoman hidasta 10 ihmisen kesken. Eli ymmärrän tylsistymisesi.

Vierailija
97/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet siitä, että miehesi alkaa varmaan myös skipata juttuja? Tai että sinua ei enää jatkossa pyydettäisi ollenkaan mukaan?

Vierailija
98/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet siitä, että miehesi alkaa varmaan myös skipata juttuja? Tai että sinua ei enää jatkossa pyydettäisi ollenkaan mukaan?

Miksi kukaan haluaisi kutsua mukaan jonku joka vain mököttää syrjässä ja pilaa toisten ilon?

Vierailija
99/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vanha, mutta sama ärsyttää. Kun lapset oli pieniä, enkä ollut hankkinut pleikkoja, pelattiin lasten lautapelejä, joita oli kiva pelata.

Nyt ne on aikuisia ja hyvin vaikeasti pelaavat kierrokset Trivialia mun kanssa, jos yleensä pelaavat.

Ärsyttää se, että jouluna lautapelien pelaaminen on joku kruunu joulunvietossa. Hakkaa töllönkatselun, jota kaikki yleensä tekee. Tää yksi joulu sitten pistää tai lähinnä pakottaa perheen lautapelien pelaamiseen ja se todistaa, että joulu vietettiin oikein ja oli kunnollinen perhejoulu.

Vierailija
100/288 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan alkaisi pelata mitään lautapelejä, en voi sietää sellaista. Onneksi mulla ei ole vaikeutta sanoa suoraan, että en kestä pelaamista yhtään. Lähtisin pois silloin tai jättäisin menemättä kokonaan.