Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää jouluna aikuisten lautapelit

Vierailija
17.12.2022 |

Ärsyttää jo valmiiksi, kun joulupäivänä on taas perinteeksi muodostunut aikuisten lautapeli-ilta. Kyseessä siis miehen sisarusten järkkäämä juttu. En voi sietää lautapelejä (joku Alias tai Trivial Pursuit voi mennä joskus harvoin). Nämä pelit on sellaisia, että porukka istuu vaan hiljaa jopa tuntikausia. Vaivaannuttavaa. Olen ehdottanut miehelle, että jäisin kotiin tai tekisin jotain muuta, kun ei vaan kiinnosta, mutta mies loukkaantuu... Eli menen sinne taas istuskelemaan ja hörppimään glögiä ja katsomaan telkkua, kun en halua pelata. Pääasia kuulemma, että olen läsnä.

Kommentit (288)

Vierailija
281/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä sitä ei nykyihmistä ärsyttäisi.

Vierailija
282/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikkia pelejä. En pidä niistä. Voisin silti pelata miehen mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa pelihetkissä on pointtina juoda terästettyä glöksyä ja höhötysnauru on taattu.

Mitä sitä tiukkapiposesti pelataan jouluna, täh? Nuo pelihetket on parhaita pienessä nenässä.

Vaiii, onks teil jotenniii uskonnollinen perhe?

Vierailija
284/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pelaa shakkia ja jotkut katsoo frendien uusintoja. Itse saa päättää, mihin seuraan lähtee. Minä menisin shakkikerhoon. 

Vierailija
285/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena opitaan seurustelu ja yhdessäolotaidot. Nykyään on varmasti paljon myös ruutuperheitä, joissa ainoa oikea tapa olla, on tuijottaa jotain ruutua. 

Vierailija
286/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pelaa shakkia ja jotkut katsoo frendien uusintoja. Itse saa päättää, mihin seuraan lähtee. Minä menisin shakkikerhoon. 

Samoin. Se olisi hieno kokemus. Olen aina halunnut opetella shakin peluuta.

Opettaisipa joku minulle.

Vierailija
287/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku on jo ehdittanutkin, mutta jos puolisollesi on tärkeää että olet läsnä, etkö voi tehdä jotain muuta sillä aikaa kun muut pelaavat? Voit esim. lukea kirjaa, katsoa tv:tä, selata puhelinta, ehkä ulkoillakin jne. Tällöin sinun ei tarvitse pelata, olet kuitenkin yhä paikalla ja ei tule edestakaisin ajelua.

Ap kertoi ketjun alkupäässä useaan otteeseen toimivansa juuri noin noilla vierailukerroilla.

Vierailija
288/288 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lautapeli-illat ole sellainen

iloinen tapahtuma, jossa puhetta riittää.

Sain jotenkin sellaisen kuvan, että

aloittajan peliporukka ei ole kovin

sosiaalista porukkaa.