Ärsyttää jouluna aikuisten lautapelit
Ärsyttää jo valmiiksi, kun joulupäivänä on taas perinteeksi muodostunut aikuisten lautapeli-ilta. Kyseessä siis miehen sisarusten järkkäämä juttu. En voi sietää lautapelejä (joku Alias tai Trivial Pursuit voi mennä joskus harvoin). Nämä pelit on sellaisia, että porukka istuu vaan hiljaa jopa tuntikausia. Vaivaannuttavaa. Olen ehdottanut miehelle, että jäisin kotiin tai tekisin jotain muuta, kun ei vaan kiinnosta, mutta mies loukkaantuu... Eli menen sinne taas istuskelemaan ja hörppimään glögiä ja katsomaan telkkua, kun en halua pelata. Pääasia kuulemma, että olen läsnä.
Kommentit (288)
Mitä ne pelaa, jos eivät edes puhu mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pelaa, jos eivät edes puhu mitään?
En edes tiedä. Kyllä ne välillä jotain puhuu, mutta pääasiassa vaan hiljaa pohdiskelua. Ja lopussa ovat niin kännissä, ettei kukaan tunnu ymmärtävän enää mitään... Ap
Ärsyttää aina lautapelit. Kun ei itse ole peli-ihminen ollenkaan, on todella pitkästyttävää seurata sitä tuntikausien kököttämistä. Aina jossain illanistujaisissa joku saa sen idean että hei nyt pelataan, ja siitä alkaa mun piina, kun ei kehtaa siitä paikasta kotiinkaan lähteä.
Haloo nyt, anna miehen loukkaantua jos loukkaantuu, ei sinun tarvitse mennä!
Vierailija kirjoitti:
Jää kotio mököttämään
Kyllä mieluusti jäisinkin katsomaan leffoja ym. Mutta siellä on ensiksi jouluruoka (jonks tekoon mekin osallistumme) ja sauna, joka on ihan jees ja sitten alkaa se pelailu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää aina lautapelit. Kun ei itse ole peli-ihminen ollenkaan, on todella pitkästyttävää seurata sitä tuntikausien kököttämistä. Aina jossain illanistujaisissa joku saa sen idean että hei nyt pelataan, ja siitä alkaa mun piina, kun ei kehtaa siitä paikasta kotiinkaan lähteä.
Tätä juuri. Joskus voin ihan kohteliaisuudesta innostua johonkin Aliakseen, mutta en jaksa tuollaisia kökötyspelejä yhtään. Ap
No jos sinussa ei sen vertaa puhtia ole, että päätät itse mitä teet ja missä olet, niin sitten on kai vaan alistuttava miehen tahtoon ja kärsittävä.
Ehdottaisin kyllä, että sanot napakasti jääväsi mieluummin kotiin, etkä anna miehen lapsekkaan tekoloukkaantumisen horjuttaa päätöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää kotio mököttämään
Kyllä mieluusti jäisinkin katsomaan leffoja ym. Mutta siellä on ensiksi jouluruoka (jonks tekoon mekin osallistumme) ja sauna, joka on ihan jees ja sitten alkaa se pelailu. Ap
Etkö itse osaa kotiisi mennä pelin alkaessa?
Vierailija kirjoitti:
No jos sinussa ei sen vertaa puhtia ole, että päätät itse mitä teet ja missä olet, niin sitten on kai vaan alistuttava miehen tahtoon ja kärsittävä.
Ehdottaisin kyllä, että sanot napakasti jääväsi mieluummin kotiin, etkä anna miehen lapsekkaan tekoloukkaantumisen horjuttaa päätöstäsi.
Niin. Taidan yrittää sellaista, että menen sinne syömään ja saunomaan ja lähden sitten kotiin. Mies saa jäädä sinne yöksi ja haen sitten seuraavana aamuna. Matkaa n. 50 km per suunta, mutta ei paha. Tiedän kyllä, että mies suuttuu. Ap
Yksi tuttuni kertoi minulle, että pelaavat sisarusten ja heidän miesten kanssa pelejä jouluaattona useita tunteja. Minusta pelit kuuluvat jouluun ja on ihanaa ottaa lasten kanssa pelihetki aina silloin tällöin. Mutta se, että pelkästään aikuisten kesken useita tunteja kestävä peli kuulostaa ahdistavalta. Alkuun varmasti ihan mukavaa, mutta jo kahden tunnin kohdalla minulla iskisi tyhjyyden ja ahdistuksen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää kotio mököttämään
Etkö itse osaa kotiisi mennä pelin alkaessa?
Ajattelin yrittää sitä nyt tänä vuonna. 50 km matka per suunta kyllä, mutta tunti sinne tai tänne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin kyllä, että sanot napakasti jääväsi mieluummin kotiin, etkä anna miehen lapsekkaan tekoloukkaantumisen horjuttaa päätöstäsi.Niin. Taidan yrittää sellaista, että menen sinne syömään ja saunomaan ja lähden sitten kotiin. Mies saa jäädä sinne yöksi ja haen sitten seuraavana aamuna. Matkaa n. 50 km per suunta, mutta ei paha. Tiedän kyllä, että mies suuttuu. Ap
Ana suuttua vaan. Saahan hänkin valita, jääkö mieluummin sinne vai tuleeko kanssasi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttuni kertoi minulle, että pelaavat sisarusten ja heidän miesten kanssa pelejä jouluaattona useita tunteja. Minusta pelit kuuluvat jouluun ja on ihanaa ottaa lasten kanssa pelihetki aina silloin tällöin. Mutta se, että pelkästään aikuisten kesken useita tunteja kestävä peli kuulostaa ahdistavalta. Alkuun varmasti ihan mukavaa, mutta jo kahden tunnin kohdalla minulla iskisi tyhjyyden ja ahdistuksen tunne.
Juu, ei ole lasten pelejä. Lapset lähtevät mummun kanssa mummulaan yökylään ruuan ja saunan jälkeen ja alkaa aikuisten pelit. Ap
Minusta kuulostaa kivalta. Olisi kiva uppoutua peleihin. Nykyään kun kukaan ei tunnu pystyvän keskittymään mihinkään varttia pidemmäksi ajaksi, kun älypuhelimet keskeyttää aina.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa kivalta. Olisi kiva uppoutua peleihin. Nykyään kun kukaan ei tunnu pystyvän keskittymään mihinkään varttia pidemmäksi ajaksi, kun älypuhelimet keskeyttää aina.
Jotkut tykkää ja jotkut ei. Itse lukeudun niihin, jotka ei voi sietää. Joku Muuttuva labyrintti lasten kanssa on vielä ok, mutta ei muut.
Oletko edes kokeillut pelata avoimin mielin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes kokeillut pelata avoimin mielin?
Kyllä joskus enkä tykkää ollenkaan. Ei mitään mielenkiintoa moisiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Mekin pelataan aikuisten lasten kanssa jouluna, mutta pidän sellaisista suhteellisen nopeatempoisista ja ehkä hieman yksinkertaisista, joissa ei tarvitse vähän väliä lukea 10-sivuista sääntövihkoa. Eli tyyliin Afrikan tähti tai Uno.
Vuosi sitten poikamme oli ostanut jonkun uuden pelin, joka olisi ehkä ihan mielenkiintoinen, mutta todella hidastempoinen ja sääntökohtia on hirveästi. En jaksaisi millään tuijottaa sitä pelilautaa kahta tuntia, etenkin kun jo alussa näkee, miten tulee käymään. Siinähän se aika sitten viiniä hörppiessä menee.
Jää kotio mököttämään