Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjosiko mies viimeksi kun kävit ravintolassa treffeillä?

Vierailija
16.12.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (39)

21/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Meillä mies maksaa aina kahviloissa ja ravintoloissa, minä bensapumpulla.

Toisaalta, jos on kyse sinun omasta autosta, niin miksi miehen pitäisi omilla rahoillaan tankata sitä, jos hän ei käytä autoa omiin ajoihin? Sitten toki, jos yhdessä matkustetaan jonnekin kauemmas, voidaan laittaa bensakulut puoliksi.

Vierailija
22/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa aina kaiken. Siis "maksaa". Meillä kaikki maksut menee yhteisestä tilistä ja minä tienaan meistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Dunga kirjoitti:

Meillä mies maksaa aina kahviloissa ja ravintoloissa, minä bensapumpulla.

Toisaalta, jos on kyse sinun omasta autosta, niin miksi miehen pitäisi omilla rahoillaan tankata sitä, jos hän ei käytä autoa omiin ajoihin? Sitten toki, jos yhdessä matkustetaan jonnekin kauemmas, voidaan laittaa bensakulut puoliksi.

Ihme oletus. Missä sanottiin että kyse naisen omasta autosta. 🤦🏼

24/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosiko nainen kun viimeksi kävit treffeillä?

Vierailija
25/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan seurusteluajasta niin ei tarjonnut silloin. Nyt ollaan saman miehen kanssa vanha pari jolla yhteiset rahat.

Vierailija
26/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tarjosi, hän on aviomieheni. Ja tarjoilijalle jätti 50€ tippiä.

Vierailija
27/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei maksa treffeillä, uusia treffejä ei enää tule.

Vierailija
28/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuossa pari vuotta etsin uutta kumppania avioliittoni jälkeen, niin jokaisen ensitreffin järjestin kävelytreffeiksi ja otin yhteiset eväät mukaan. Jos oli kivaa voitiin seuraavat treffit sopia vaikka kahvilaan ja kyllä miehet aina halusivat tarjota ihan itsestäänselvästi ja jopa hieman loukkaantuivat kun tarjouduin maksamaan omani. Jos tuli useampi treffi niin sain tarjottua takaisin.

Nykyinen (ja loppuelämäni kumppani), jonka kanssa olen kohta ollut kolme vuotta ja asuttu yhdessä vuoden, tarjoaa aina ja hyvin mielellään. Itse ehdottaa menemisiä ja kahviloita ja ravintoloita. Hän myös tietää taloudellisen tilanteeni ja on minua moninkertaisesti varakkaampi, että hänen mielestään minun tarjoamiseni olisivat hänen puoleltaan taloudellista hyväksikäyttöä. Ei suostu sellaiseen missään tapauksessa.

N48

Vierailija
29/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tarjosi, mutta en ole varma. Nykyisen puolisoni kanssa ensitapaaminen oli yhteisen ystävän talkoissa, minkä jälkeen lähdimme kävelylle ja sitten minun luokseni teelle. Sitä edeltävistä treffeistä on sen verran paljon aikaa, etten muista kummat ne olivat: nettideitit, joilla käveltiin miehen kanssa Töölönlahden ympäri ja sen jälkeen hän esitti, että mennään vielä kahville ja halusi tarjota sen kahvin (en ottanut muuta kuin mustan tavallisen kahvin). Hän myös halusi heittää minut autollaan kotiin ja perillä ilmaisi, ettei ole kiinnostunut jatkamaan tutustumista. Vai oliko kyseessä kaverin kautta sovitut treffit; hän esitteli minulle baarissa tuntemansa miehen ja seuraavalla viikolla ilmoitti, että kyseinen mies olisi kiinnostunut minusta. Jonnekin me sovimme treffit, varmaan menimme kaljalle, mutta ei mitään muistikuvaa maksamisesta. Siitä on reilut kymmenen vuotta.

Vierailija
30/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni tarjosi, mutta en ole varma. Nykyisen puolisoni kanssa ensitapaaminen oli yhteisen ystävän talkoissa, minkä jälkeen lähdimme kävelylle ja sitten minun luokseni teelle. Sitä edeltävistä treffeistä on sen verran paljon aikaa, etten muista kummat ne olivat: nettideitit, joilla käveltiin miehen kanssa Töölönlahden ympäri ja sen jälkeen hän esitti, että mennään vielä kahville ja halusi tarjota sen kahvin (en ottanut muuta kuin mustan tavallisen kahvin). Hän myös halusi heittää minut autollaan kotiin ja perillä ilmaisi, ettei ole kiinnostunut jatkamaan tutustumista. Vai oliko kyseessä kaverin kautta sovitut treffit; hän esitteli minulle baarissa tuntemansa miehen ja seuraavalla viikolla ilmoitti, että kyseinen mies olisi kiinnostunut minusta. Jonnekin me sovimme treffit, varmaan menimme kaljalle, mutta ei mitään muistikuvaa maksamisesta. Siitä on reilut kymmenen vuotta.

Niin ja puolisolleni tarjosin itse viimeksi eilen elokuvakäynnin.

Vierailija
31/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme kahvilassa. Tarjosi kahvin.

Vierailija
32/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut varsinaisesti treffit vaan tuttu mies satuttiin samaan aikaan kahvilan jonoon tuo idiootti sanoi maksavana meidän molempien valinnat kun myyjä katsahti häneen; tai siis oman kahvinsa ja mun juomani ja syömiseni. Siis ei kysellyt mitään vaan kertoi vain maksavansa siis kassalle ei mulle. Mitä  vi-tua se kuvitteli? 

Ajatteli ystävällisesti tarjota sulle syömisesi ja juomisesi?

On kohteliasta kysyä saako tarjota. eri

Vierailija
33/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosi lasin viiniä.

kebabkiskalla maksoin sitte omat ruokani ite.

N54

Vierailija
34/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan miehelleni joskus matkoja ja konsertteja, hän tarjoaa ravintolassa.

Vierailija
35/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjosi lasin viiniä.

kebabkiskalla maksoin sitte omat ruokani ite.

N54

Paniko mes pahakseen?

Vierailija
36/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin nainen maksaa. Siitä ei tarvitse edes keskustella.

37/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei maksa treffeillä, uusia treffejä ei enää tule.

Miksi ei tule?

Vierailija
38/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin. Mies maksaa vuokran ja auton kulut, minä muut jutut.

39/39 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuossa pari vuotta etsin uutta kumppania avioliittoni jälkeen, niin jokaisen ensitreffin järjestin kävelytreffeiksi ja otin yhteiset eväät mukaan.

...

Nykyinen (ja loppuelämäni kumppani), jonka kanssa olen kohta ollut kolme vuotta ja asuttu yhdessä vuoden, tarjoaa aina ja hyvin mielellään. Itse ehdottaa menemisiä ja kahviloita ja ravintoloita. Hän myös tietää taloudellisen tilanteeni ja on minua moninkertaisesti varakkaampi, että hänen mielestään minun tarjoamiseni olisivat hänen puoleltaan taloudellista hyväksikäyttöä.

No sille, joka on kumppaniaan monin kerroin varakkaampi, ei tunnu varmaan juuri missään tarjota ravintolassa /kahvilass. Kyllä minäkin mielelläni tarjoaisin treffikumppanilleni aina, jos minulla olisi vaikka >4000€ kuukausitulot ja jos treffikumppanillani puolet pienemmät tulot.

Oliko muuten kiva käydä Kävelytreffeillä talvella kovilla pakkasilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi