Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet työvoimatoimistojen määräaikaishaastatteluista, onko ollut apua?

Vierailija
16.12.2022 |

Kerro

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin minkäänlaista apua. Tiedä sitten onko haastattelut myös omavalmentajien mielestä vain pakollista rutiinia. Työnhakusuunnitelma luetaan läpi ja jos siihen ei tule muutoksia, se tulostetaan ja allekirjoitetaan. Siinä kaikki. tämänkin voisi tehdä etänä puhelimen välityksellä, jos allekirjoituksen voisi tehdä esim. verkkopankkitunnuksilla.

Vierailija
2/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpihuutohommia. Työvoimatoimiston pitäisi oikeasti toimia rekryfirman tavoin eli koittaa etsiä työtä työttömille ja työntekijöitä tarvitseville työvoimaa. Keskittyvät nyt vääriin asioihin eli lakipykälien noudattamisen valvomiseen ja työttömien kyykyttämiseen ja kontrollointiin.

Tämä näin yleisesti, itselläni ei ole ongelmaa. Vakituinen osa-aikatyö ollut jokusen vuoden, työvoimaviranomaisen haastattelut pari kertaa vuodessa ja yhtä työpaikkaa pitää nykyään hakea neljän kuukauden aikana. Haen useampaa toki, enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja riippuen siitä, minkä verran nykyinen provisiopalkkainen myyntityö milloinkin ketuttaa, mutta olen jo vähän yli-ikäinen mihinkään, koska eläkeikä niin lähellä ja minua ei oikein oteta työnhakijana tosissaan. Olisin monessa asiassa oikeasti aika hyvä kuitenkin. Ehkä turhan vaatimaton ja pyrkyrigeeni puuttuu. Aita on helpoin ylittää siitä ihan kaikkein matalimmalta kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin minkäänlaista apua. Tiedä sitten onko haastattelut myös omavalmentajien mielestä vain pakollista rutiinia. Työnhakusuunnitelma luetaan läpi ja jos siihen ei tule muutoksia, se tulostetaan ja allekirjoitetaan. Siinä kaikki. tämänkin voisi tehdä etänä puhelimen välityksellä, jos allekirjoituksen voisi tehdä esim. verkkopankkitunnuksilla.

Minä kyllä pystyn netissä ne hyväksymään. Siellä te-keskuksen oma asioinnissa, johon pankkitunnuksilla mennään. Puhelimessa hoituu haastattelut ja sen jälkeen siis pitää se hyväksyntä käydä tekemässä.

Vastatakseni ap:n kysymykseen; ei ole ollut apua eikä haittaa. Kiusaa korkeintaan. Yritän parhaani ja tuntuu kurjalta kuulla sitä huokailua ja pöyristelyä, että "oletko ollut tosiaan jo KOLME VUOTTA työtön".

Vierailija
4/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän en ole töitä hakenut kuin edellisen aka. Sipilän hallituksen työttömien aktivoimissunnitelman aikana. Se lähinnä passivoi, ei kannattanut hakea ollenkaan. Tämä nykyinen kannustaa kyllä hakemaan, mutta vain siinä mielessä, että tukia leikataan, ei siksi, että saisi oikeasti työpaikan tai pääsisi opiskelemaan.

Iso keskisormi siinä mielessä Marinin hallitukselle, vaikkei muuta pahaa sanottavaa minulla olekaan. Järjetön aktivointimenetelmä, kuten kaikki piiskaan perustuvat.

Vierailija
5/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpihuutohommia. Työvoimatoimiston pitäisi oikeasti toimia rekryfirman tavoin eli koittaa etsiä työtä työttömille ja työntekijöitä tarvitseville työvoimaa. Keskittyvät nyt vääriin asioihin eli lakipykälien noudattamisen valvomiseen ja työttömien kyykyttämiseen ja kontrollointiin.

Tämä näin yleisesti, itselläni ei ole ongelmaa. Vakituinen osa-aikatyö ollut jokusen vuoden, työvoimaviranomaisen haastattelut pari kertaa vuodessa ja yhtä työpaikkaa pitää nykyään hakea neljän kuukauden aikana. Haen useampaa toki, enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja riippuen siitä, minkä verran nykyinen provisiopalkkainen myyntityö milloinkin ketuttaa, mutta olen jo vähän yli-ikäinen mihinkään, koska eläkeikä niin lähellä ja minua ei oikein oteta työnhakijana tosissaan. Olisin monessa asiassa oikeasti aika hyvä kuitenkin. Ehkä turhan vaatimaton ja pyrkyrigeeni puuttuu. Aita on helpoin ylittää siitä ihan kaikkein matalimmalta kohtaa.

Eli työtön istuisi kotona odottamassa, että joku hakee töihin? Itse ei tarvitse tehdä mitään.

Ei ihme, että työttömiä ei mielellään palkata, jos tarjolla on joku, joka voi osoittaa kykenevänsä itse hakemaan töitä.

Vierailija
6/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työtön istuisi kotona odottamassa, että joku hakee töihin? Itse ei tarvitse tehdä mitään.

Ei ihme, että työttömiä ei mielellään palkata, jos tarjolla on joku, joka voi osoittaa kykenevänsä itse hakemaan töitä.

En nyt sitä tarkoita, mutta oikeasti apua ei työvoimatoimistosta ole ollut nykyvuosina. Kerron tämän ihan kokemuksesta ja vertaan tilannetta 90-luvun loppupuolella tämänhetkiseen. Silloin sai valita kurssit mitä kävi ja ne kurssit olivat oikeita ja työllistäviä, ei mitään saranenconsultingin diipadaapoja, joiden pääasiallinen tarkoitus on työllistää niitä konsultteja. Nykyään ei pääse kursseille , ohjaus on jotain ihan naurettavan yksinkertaista tyyliin "näin laadit cv:n".  Ennen kaikki oli toisin. Kesät pitempiä , linnut lauloivat kirkkaammin.  Itselläni siis ei varsinaisesti ole mitään ongelmaa, osa-aikainen homma kumminkin. Haen silti vielä ajoittain lämpimikseni ihan oman alani töitä niin jonkin   verran työvoimaviranomaisten kanssa asioin. Heidän toiminnassaan ei ole valittamista, toimivat juuri niin kuin lakien säätäjät ja hyväksyjät maassamme ovat päättäneet siellä sylttytehtaalla, mistä kaikki  kapulakieli ja maalaisjärjenvastaisen vastainen toimintamalli on syntynyt. 

Vierailija
7/10 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhjän kanssa. Virkailija ei edes tuntenut, millä ehdoilla työtön voi opiskella. Päätarkoitus kysellä asioista, joiden perusteella voisi katkaista työttömyysturvan maksun.

Vierailija
8/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä tyhjän kanssa. Virkailija ei edes tuntenut, millä ehdoilla työtön voi opiskella. Päätarkoitus kysellä asioista, joiden perusteella voisi katkaista työttömyysturvan maksun.

Up

Vierailija
9/10 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että niistä olisi kenellekään hyötyä. Ei työkkärin tädillä ole mitään osaamista auttaa työllistymisen ongelmissa. Tarkemmin kyttäävät vain uuden mallin takia mutta ei sieltä mitään apua saa. Tietenki on noita ulkopuolisia valmennusfirmoja jotka tekee bisnestä työttömillä.

Vierailija
10/10 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että niistä olisi kenellekään hyötyä. Ei työkkärin tädillä ole mitään osaamista auttaa työllistymisen ongelmissa. Tarkemmin kyttäävät vain uuden mallin takia mutta ei sieltä mitään apua saa. Tietenki on noita ulkopuolisia valmennusfirmoja jotka tekee bisnestä työttömillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän