Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisiä vaadittava hoitamaan myös itse kuntoaan ja terveyttään

Vierailija
16.12.2022 |

Missä on ihmisten oma vastuu pitää itsensä kunnossa mahdollisimman hyvin? Eli ruokavalio kuntoon eli juurekset, hedelmät, viljatuotteet ym. mukaan kaupasta. Pois karkit, vanukkaat ja herkut. Kävelyä lisää ja kotijumppaa. Ohjelmia saa netistä ilmaiseksi.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin huolehtia kunnostani ja terveydestäni mutta valtio laittoi kuntosalit kiinni ja irtisanoin jäsenyyteni. Maksakoot nyt sitten terveydenhoitokuluissa.

Ehkäpä valtio näin menettelemällä pelasti henkesi,ettet kuollut koronaan ,kuten yli viisi miljoonaa ihmistä.Olisit kiitollinen.

Vierailija
82/89 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, tosissaanko jotain kotijumppavideoita suosittelette jollekin todella ylipainoiselle tai vakavasti masentuneelle? Oli jotenkin todella väsähtänyt ja naiivi teksti. Oliko peräti vitsiksi tarkoitettu koko aloitus? Niitähän tämä palsta on täynnä, väsyneitä, turhia, yksinkertaisia tekstejä.

Kyllä. Mitä vikaa kotijumpassa on jos tilanne on tuo? Ehkä suunnilleen parasta mistä voi aloittaa itsensä kehittämisen ja siitä sitten pikkuhiljaa isommin liikkeelle ja treenaamaan. Lähtee se masennuskin siitä korjaantumaan kun harrastaa liikuntaa riittävästi.

Juuri näin. Itse jumppaan, nostan painoja, treenaan Pilatesta ja joogaan netin ilmaisohjelmien avulla 4-5 kertaa viikossa. Lisäksi ulkoilen.Syön ruokaa liki niin paljon kuin nälkä vaatii. Ostan juureksia ja paljon. Kilohinta alle euron liki aina. Sokeria ja suolaa käytän vähän.Hedelmiä ostan, jos on tarjouksessa. Marjoja on pakastin täynnä. Olen reippaasti mummoikäinen. Painoindeksi 25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta itsensä hoitaville pitäisi antaa jotain porkkanaa, kuten esim. verovähennyksiä.

Kyllä hyvä olo ja elämänilo pitää riittää. Minulle ainakin.

Terveistä elintavoista johtuvaa hyvää oloa kyllä aliarvioidaan liian usein. Itse näin yli nelikymppisenä rakastan sitä hyvinvoivaa oloa joka on seurausta siitä että syön kevyesti mutta ravintorikkaasti, liikun paljon, nukun riittävästi, ja koitan olla stressaamatta liikaa.

Kroppa kyllä kiittää kun siitä pidetään huolta.

Tiedän että tämä ärsyttää monia, siis se että kerron terveistä elintavoistani mutta pointti on se että hyvä olo motivoi pitämään itsestään huolta.

Sinä voit sairastua syöpään tai johonkin muuhun vakavaan tautiin milloin tahansa. Tälläkin hetkellä kehossasi kulkee syöpäsoluja jotka ehkä  asettuvat rintoihin. Sitten on hyvä olo poissa. Se olisi sinulle ylimieliselle kermaprseelle ihan oikein!

Aika urpo täytyisi olla jos ei tiedostaisi että se syöpä voi iskeä vaikka kuinka terveellisiä elintapoja noudattaisi. Voinhan minä vaikka huomenna jäädä auton alle vaikka elän terveesti. Hienosti mentiin taas umpimetsään pointin ymmärtämisen kanssa.

Vierailija
84/89 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin huolehtia kunnostani ja terveydestäni mutta valtio laittoi kuntosalit kiinni ja irtisanoin jäsenyyteni. Maksakoot nyt sitten terveydenhoitokuluissa.

Ehkäpä valtio näin menettelemällä pelasti henkesi,ettet kuollut koronaan ,kuten yli viisi miljoonaa ihmistä.Olisit kiitollinen.

On se ketku, kun keskellä yötä tyhjällä kuntosalilla iskee mutta ei esim. ruuhkabussissa tai työpaikalla. Olisin mieluummin kokeillut onneani koronan kuin liikkumattomuuden kanssa.

Vierailija
85/89 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tuntuu ajattelevan, että ollakseen normaalipainoinen täytyy noudattaa jotain grammalleen laskettua ruokavaliota ja personal trainerin laatimaa ohjelmaa?

Jos ei mielessä oo joku ihan konkreettinen fitness-kilpailu, niin laihduttaminen ei oo mikään kilpailu. Se että vuodessa laihtuu vaikka 5 kiloa ei oo sinällään mikään "vaikuttava" suoritus, mutta se on paljon parempi kuin ei mitään.

Vierailija
86/89 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisille on turha sanoa yhtään mitään. Heillä on sata syytä elää kuten elävät. Parempi vaan olla hissukseen ja sanomatta mitään tai joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Lihavat ovat kuin P#tin, hyökkää itse ja uhriutui.

Vierailija
87/89 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta itsensä hoitaville pitäisi antaa jotain porkkanaa, kuten esim. verovähennyksiä.

Eihän sitä pysty todentamaan kuka hoitaa itseään, ja kenellä vaan on hyvät geenit. Varsinkin nuoremmissa ei huonot elintavat välttämättä näy vielä mitenkään.no sillätavalla tietysti voisi tukea terveitä elintapoja ja itsensä hoitamista, että terveellinen ruoka ja erilaiset liikunta harrastukset olisi huomattavasti halvempia kuin epäterveellisemmät valinnat. Jos alv poistettaisiin kokonaan terveellisistä tuotteista, ja lisättäisi se epäterveellisiin, niin eiköhän sillä olisi jo vaikutusta monien valintoihin ruokakaupassa.

Vierailija
88/89 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisille on turha sanoa yhtään mitään. Heillä on sata syytä elää kuten elävät. Parempi vaan olla hissukseen ja sanomatta mitään tai joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Lihavat ovat kuin P#tin, hyökkää itse ja uhriutui.

Ai miten me ylipainoiset eletään?

Vierailija
89/89 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman itsensä huoltaminen ja hoitaminen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin on ilman muuta perusasia ja itsestään selvyys.

Ei tarvita ihmeellisiä kalliita laitteita ja kuntosaleja, ei ihmeitä tekeviä pillereitä, ei hiki päässä pakkoliikuntaa, ei uusia trendikkäitä reseptejä joilla voit nuortua hetkessä 10 vuotta.

Itsestään välittäminen on avain asemassa. Kunnollinen terveellinen ruoka, riittävä uni, liikunta josta nauttii. Terveet ihmissuhteet, mitään laumaa ei tarvitse ympärilleen koota vaan yksikin hyvä ja luotettava ihminen riittää.

Oman kehon kuuntelu ja huolenpito. Oman jaksamisen huomioon ottaminen. Kohtuullisen stressin sietämisen harjoittelu ja avun hakeminen ajoissa kun ei jaksa. 

Katsoo mitä kehoonsa pistää; tupakka, alkoholi, muut päihteet. 

Oman elämänkatsomuksen tarkistus. Haluaako tuijottaa pelkkää pimeää ja kaivaa valittamisen ja katkeruuden ja vihan aiheita myrkyttämään mieltään vai pyrkiikö katsomaan valoon päin kaikesta huolimatta.

Kyllä ihminen on valtavan suurelta osin vastuussa terveydestään ja kunnostaan. Sairaudelle ja vammalle yms. ei voi mitään, mutta ihminen on aina muutakin kuin sairaus tai vamma. Itse olen 67-vuotias ja sairastan kroonista niveltulehdusta joka hitaasti mutta varmasti etenee nivelestä toiseen. Olen ennen pitkän matkan juoksija ja suurin suruni on ollut juoksusta luopuminen. On kipua ja hankaluutta, ihan käytännön asioissa mm. purkin kansien avaamisessa yms. Kuitenkin tunnen olevani terve, en suostu sanomaan itseäni sairaaksi. Liikun joka päivä ulkona paitsi silloin kun se on kivun takia mahdotonta.

Siirryin vuosia sitten kasvisravintoon sillä niveltulehdukseni pahenee lihansyönnistä. Pidän mieleni virkeänä lukemalla ja ristisantehtäviä tekemällä, luonnossa liikkumalla ja elämää siellä tarkkailemalla. Ystäviä tapaamalla.

Jouduin siirtymään eläkkeelle hoitotyöstä ennenaikaisesti ja se oli pari vuotta raskas asia kunnes sopeuduin siihen. Eläkkeellä olen ollut nyt pian 9 vuotta ja paljon uutta sisältöä tullut elämääni.

Nivelsairauteni rajoittaa mutta ei estä elämästä ja sitä hoidan myös aktiivisesti itse pitämällä mielen vireänä ja positiivisena sekä pitämällä huolen kropastani.

Olen nainen, asun yksin ja pärjään loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme