Miksi et ottanut viime keväänä ja alkukesästä määräaikaista sähkösopimusta alle 12c/kwh? Ahneuden takiako?
Päätit että et niin paljon maksa ja siitä ajauduit pörssisähkön käyttäjäksi.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tyhmä ja kuvittelin OL3:n käynnistyvän ilmoitetussa aikataulussa.
Laitoksen joka on jo vuosia myöhässä aikataulustaan. Jep oma mokasi. Uskot varmaan myös hammaskeijuun, ehkä se tuo rahat sähkölaskuihin.
Käännä vain veistä haavassa. Jos nyt tällä kertaa ne stnan tunarit saisivat sen toimimaan, muistan ajatelleeni.
Koska uusin sopimuksen jo vuosi sitten. Sain vieläpä 3v sopimuksen, 5,7c. Eli 2v vielä voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea hahmottaa minkälaista persaukisten elämä on. Jotain sähkön hintoja pitää kytätä.
Ei hätää kyllä se eliittikin ajetaan alas kun ehditään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoksen joka on jo vuosia myöhässä aikataulustaan. Jep oma mokasi. Uskot varmaan myös hammaskeijuun, ehkä se tuo rahat sähkölaskuihin.
Onko tämä taas yksi tarinaa lisää halvin tarjous voittaa kirjaan? Ydinvoiman pitäisi olla täysin vakiintunutta teknologiaa, joten lastentautien määrä on hämmästyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole enempää tyhmä. Ei tuo OL3 juuri vaikuta sähkön hintaan.
Se jää nähtäväksi. Tuohan se 1600 MW perustuotantoa lisää. Tosin nyt myydään kaikki ylimääräinen piuhat punaisina ulkomaille ja musta pekka jää pörssisähköasiakkaan käteen joka tapauksessa.
sopimukseni 4,75snt on vielä voimassa v23 miksi olisin vaihtanut. tampereen enerkialla ei ole kuukautiasikaan lainkaan ja lasku 4kk välein. oot melko pöljä jos 12senttiä maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea hahmottaa minkälaista persaukisten elämä on. Jotain sähkön hintoja pitää kytätä.
Siinä vaiheessa se eliitti on kaukana täältä, on katsos varaa. Sitten te pieni- ja keskituloiset saatte maksaa kaiken aivan keskenänne. Yksi tuloverojen korotus vielä niin minä lopetan työnteon. Jää nekin verorahat valtiolta saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laskin, että kuinka paljon minulla on varaa maksaa sähköstä ja tuo raja oli 15 c/kwh ja siitä päätin ottaa kesäkuussa vajaa 12c/kwh hintaisen 2-vuotisen sopimuksen.
Päätöstäni vauhditti juuri keskustelun alla olevat Venäjän kaasutoimitukset Saksaa. Laskin yhteen 1+1 ja tein kiireesti tuon oman sähkösopimukseni.
Hyvin päätelty. Itse en tajunnut, olisi pitänyt, mutta ei tuo toistaiseksi voimassa oleva 18 c/kWh mielestäni mitenkään paha ole.
En sanoisi että mitenkään hyvin päätelty, koska sähkön hinta määräytyy isoilla markkinoilla ja Saksa kuuluu sen piiriin. Jos kaasuntoimitukset uhkasi häiriintyä, niin uhka sähkön hintaan oli ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa se eliitti on kaukana täältä, on katsos varaa. Sitten te pieni- ja keskituloiset saatte maksaa kaiken aivan keskenänne. Yksi tuloverojen korotus vielä niin minä lopetan työnteon. Jää nekin verorahat valtiolta saamatta.
Olen miettinyt samaa. Yli 100 t€ tienaavat maksavat suurimman osan koko Suomen veroista. Kannattaako heitä ärsyttää ja vetää koko ajan ruuvia kireämmälle ilman, että he saavat mitään vastineeksi. Kaikki heidän lisää maksettava menee muiden tukemiseen. Vaarallista leikkiä. Hyvin tienaavilla on monella mahdollisuus päättää olla maksamatta veroja ollenkaan ja sitten vasta kusessa ollaan jos suurempi joukko hyvätuloisia näin päättää. Tuskin tulevat aivan helpolla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laskin, että kuinka paljon minulla on varaa maksaa sähköstä ja tuo raja oli 15 c/kwh ja siitä päätin ottaa kesäkuussa vajaa 12c/kwh hintaisen 2-vuotisen sopimuksen.
Päätöstäni vauhditti juuri keskustelun alla olevat Venäjän kaasutoimitukset Saksaa. Laskin yhteen 1+1 ja tein kiireesti tuon oman sähkösopimukseni.
Hyvin päätelty. Itse en tajunnut, olisi pitänyt, mutta ei tuo toistaiseksi voimassa oleva 18 c/kWh mielestäni mitenkään paha ole.
En sanoisi että mitenkään hyvin päätelty, koska sähkön hinta määräytyy isoilla markkinoilla ja Saksa kuuluu sen piiriin. Jos kaasuntoimitukset uhkasi häiriintyä, niin uhka sähkön hintaan oli ilmeinen.
Jälkikäteen tämä on helppo päätellä. Kuinka monta keskustelua esim. täältä löydät ajalta ennen kuin tämä realisoitui. Sinä varmasti tiesit, että näin käy. Paitsi jos lopetat valehtelemisen niin tosiasia on ettet tiennyt paskaakaan ja nyt kuvittelet että sinun jälkiviisastelua uskotaan.
Määräaikainen katkesi vasta lokakuussa, ei sitä voinut vaihtaa kesällä.
Ihan omaa tyhmyyttäni. Ajattelin että kesää kohti halpenee mutta hinnat raketoikin. Munasin ja siitä maksan nyt kalliisti.
Jälkiviisaus, tuo viisauden imelin laji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että tällainen valtava nouse sähkön hintaan on tulossa.
Etkö ymmörtänyt siinäkään vaiheessa kun Venäjän kaasutoimitukset Saksaan meni nihkeiksi:(
Se oli niitä viimeisiä hetkiä tehdä siedettävä sähkön toimitussopimus.
No en. Oletin että lupausten mukaan sähkö on täällä pohjolassa perustarve ja hinta kohtuullinen, kävi mitä tahansa.
Pidin hintaa törkeän kalliina. Nyt maksan entistä enemmän. Kyseessä on laillistettu ryöstö kaiken muun ohella.
Helmikuun alkuun on nykyinen sopimus vielä voimassa ja hinta 5 senttiä. Uutta sopimusta emme ole vielä tehneet mutta tarjosivat toistaiseksi voimassa olevaa 28 senttiä ja ehkä siihen sitten päädytään. Määräaikaisia ei ole hyvällä hinnalla ja pörssisähköä ei arvaa ottaa.
Uusi sopimus tarkoittaa että varaava takka tulee ahkerampaan käyttöön ja saunomista sekä suihkussa käyntejä rajoitetaan. Huoneiden lämpötilaksi riittää sillloin noin 20 astetta. Juuri nyt emme takkaa lämmitä kuin noin kerran tai kaksi viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teimme kesällä jatkosopimuksen kahdeksi vuodeksi eteenpäin, vaikka entinen on vielä voimassa. Energiapulaa ei paikata hetkessä.
Otin vuosi sitten 9,95 c kwh sopparin kolmeksi vuodeksi, ei kaduta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole enempää tyhmä. Ei tuo OL3 juuri vaikuta sähkön hintaan.
Se jää nähtäväksi. Tuohan se 1600 MW perustuotantoa lisää. Tosin nyt myydään kaikki ylimääräinen piuhat punaisina ulkomaille ja musta pekka jää pörssisähköasiakkaan käteen joka tapauksessa.
Ruotsi on onneksi jäädyttänyt luvan rakentaa uusi johto Keski-Eurooppaan.
Mitäs sinä täällä anonyymisti muita nimittelet. Mikä itse olet mielestäsi tuollaisilla käytöstavoilla?