Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ottanut viime keväänä ja alkukesästä määräaikaista sähkösopimusta alle 12c/kwh? Ahneuden takiako?

Vierailija
16.12.2022 |

Päätit että et niin paljon maksa ja siitä ajauduit pörssisähkön käyttäjäksi.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyhmä ja kuvittelin OL3:n käynnistyvän ilmoitetussa aikataulussa.

Vierailija
2/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö kuuluu vuokraan joten en voi vaikuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Valitettavasti kyseinen yhtiö meni konkurssiin tässä välissä. Nyt maksetaan 30 snt/kwh.

Vierailija
4/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tämmöisiä. En kuitenkaan ole heitä neuvomassa ja osoittamassa heidän tekemiä virheitä. Varmaan tietävät itse typerän päätöksensä paremmin ja kärsivät seurauksista.

Vierailija
5/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoksen joka on jo vuosia myöhässä aikataulustaan. Jep oma mokasi. Uskot varmaan myös hammaskeijuun, ehkä se tuo rahat sähkölaskuihin.

Vierailija
6/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan siksi en ottanut kun oli jo ottanut viime talvena 7c/kwh sopparin kahdeksi vuodeksi niin olisi ollut hölmöä ja mahdotontakin vaihtaa kesällä.

Vierailija
7/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska soppari jatkuu vielä huhtikuulle 2023 hinnalla 0,4snt/kwh. Keväällä sitten kahtellaan miten maailma makaa. 

Vierailija
8/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole enempää tyhmä. Ei tuo OL3 juuri vaikuta sähkön hintaan.

Vierailija
9/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin alkukesästä juuri tällaisen määräaikaisen sopimuksen pienempään asuntooni Hesassa. Sen sijaan omakotitalon määräaikainen sopimus kauempanaon enää vajaa 5 kk voimassa. Nyt 5cnt/kWh. Toivottavasti Olkiluoto3 saadaan ajoissa toimimaan.

Vierailija
10/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska soppari jatkuu vielä huhtikuulle 2023 hinnalla 0,4snt/kwh. Keväällä sitten kahtellaan miten maailma makaa. 

Halpaa on. Reilusti alle tuotantokustannusten. Melkein voisi sanoa että sähköyhtiö maksaa sulle sähkönkäytöstä;)

Vierailija
11/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä 3,95c 7 kWh. Ensiviikolla 30 c.

Vierailija
12/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska toistaiseksi voimassa oleva kiinteähintainen sopimus tulee halvemmaksi.

Vierailija
13/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut alkukesästä vaan loppukesästä ja alle 12snt/kwh ja yhtiöstä, joka tuottaa itse oman sähkönsä.

Silti on leikattu kulutusta, marraskuussa sähköä käytettiin n. puolet edellisvuodesta ja joulukuussa näyttäisi menevän n.kolmasosa viime vuodesta.

Vierailija
14/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hahmottaa minkälaista persaukisten elämä on. Jotain sähkön hintoja pitää kytätä.

Vierailija
15/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että tällainen valtava nouse sähkön hintaan on tulossa.

Vierailija
16/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskin, että kuinka paljon minulla on varaa maksaa sähköstä ja tuo raja oli 15 c/kwh ja siitä päätin ottaa kesäkuussa vajaa 12c/kwh hintaisen 2-vuotisen sopimuksen.

Päätöstäni vauhditti juuri keskustelun alla olevat Venäjän kaasutoimitukset Saksaa. Laskin yhteen 1+1 ja tein kiireesti tuon oman sähkösopimukseni.

Vierailija
17/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea hahmottaa minkälaista persaukisten elämä on. Jotain sähkön hintoja pitää kytätä.

Ihmettelen samaa ja jos tilanne on tuo niin miten voi olla aikaa notkua täällä palstoilla? Luulisi, että olisi kiire tehdä jotain asian korjaamiseksi eikä olisi aikaa tällaiseen turhuuteen.

Vierailija
18/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti.

Vierailija
19/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että tällainen valtava nouse sähkön hintaan on tulossa.

Etkö ymmörtänyt siinäkään vaiheessa kun Venäjän kaasutoimitukset Saksaan meni nihkeiksi:(

Se oli niitä viimeisiä hetkiä tehdä siedettävä sähkön toimitussopimus.

Vierailija
20/49 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laskin, että kuinka paljon minulla on varaa maksaa sähköstä ja tuo raja oli 15 c/kwh ja siitä päätin ottaa kesäkuussa vajaa 12c/kwh hintaisen 2-vuotisen sopimuksen.

Päätöstäni vauhditti juuri keskustelun alla olevat Venäjän kaasutoimitukset Saksaa. Laskin yhteen 1+1 ja tein kiireesti tuon oman sähkösopimukseni.

Hyvin päätelty. Itse en tajunnut, olisi pitänyt, mutta ei tuo toistaiseksi voimassa oleva 18 c/kWh mielestäni mitenkään paha ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän