Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisia lapsettomia ei tueta taaskaan yhtään

Vierailija
16.12.2022 |

Rikkaat ja jo muutenkin hyväosaiset ja lapsiperheet saavat taas eniten.
Sähkökatto ei auta pienituloista köyhää, joka jo muutenkin kuluttaa sähköä vähän kerrostalossa mutta jolle ruoan hintojen nousu on tuonut lisää vaikeuksia. Kuten jos vaikka on esim. keliakia, niin kaikkien niiden tuotteiden hinnat on lähes kaksinkertaistuneet.

Kommentit (712)

Vierailija
101/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole. Yleensä toki on. Tässä kyse siitä että se LAPSI on se saaja näissä kun tuetaan lapsellisia perheitä.

Kukas muuten kasvattaa tulevat yhteiskunnan rakentajat, maan puolustajat, veronmaksajat. Lista on todella pitkä. Me lasten äidit ja isät teemme helkkarin ison panostuksen tälle maalle kasvattamalla, hoivaamalla, ruokkimalla jne lapsemme. Te ette sitä 24/7/365 x loppu elämä tee! Te ette osallistu tähän millään tavalla.

Kyllä se on aina oma valinta. Jos tulee vahinko niin voi tehdä abortin.

T. Äiti

Eli ei tarvitse kantaa mitään vastuuta, asia hoituu murhaamalla?

Abortti on murha, sillä elämä alkaa hedelmöityksestä.

Ei ole. Abortti on vaihtoehto jos ei halua lasta.

Vierailija
102/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta ettei Suomessa enää välitetä yhtään köyhistä, ei opiskelijoista, vanhuksista, lapsettomat kaikki unohdettu. Viime aikoina näkynyt kun tietyn tyyppiset äidit kantaa tupla lapsilisät kahviloihin, piti olla tarkoitettu lapsille. Toivon että ostavat edes jotain lapsilleen. Me muut joudumme maksamaan kaiken itse: ruuan, laskut, usein asumisen. Kela hylkää todella helposti köyhiltä kaikki laskut ja täytyy itse maksaa. Itse suunnittelen paikkakunnan vaihtoa jälleen yksi syy on tämä ettei jää yhtään asumiseen ja elämiseen rahaa ja ajatus ahdistaa, kela ei myönnä edes muuttoavustusta pienituloisille hain ja syytä ei kerrottu hylkäämiselle. Kaikki tulisi itse maksaa: asuminen, muutto, ruuat, laskut, joulu. Millä niitä maksaa jos ei ole mistä maksaa. No joulua tuskin vietän tänä vuonna, parempi laittaa kaikki asumiseen ja laskuihin, ei voi luottaa että saisi mitään. Sosiaalitoimisto olisi tarjonnut jonkun ruokakupongin, joka ei kylläkään auta maksamaan asumista ja laskuja se kuponki, sieltäkään ei ollut paljoa tukea tarjolla. Köyhä ei saa edes osamaksun muodossa kelasta tai sos.toimistosta mitään, tälläistäkin harkitsisin jos olisi vaihtoehtona. Ja vuokrat sen kun nousevat.

Wtf 😂! Oikeasti, luuletko että pienituloista lapsiperhettä autetaan sen enempää. Ehei, kun olin hetken työttömänä ja tuloni olivat vajaa 700€ niin mitään tukia ei kuule tippunut vaan oletettiin että pienituloinen mies elättäisi koko perheen. Mitään asiaa ei olisi ollut mihinkään sosiaalitoimistoon. Siis oikeasti, luuleeko lapsettomat että lapsiperhe saa jotenkin helpommin yhtään mitään tukia paitsi lapsilisän joka ei alkuunkaan kata lapsesta koituvia kuluja? Itse maksettiin kaikki laskut, asuminen ja ruuat sekä lääkkeet kuten ennenkin.

No tottakai perheen vanhemman kuuluu elättää perhe! Eikai se oikeasti tule sinulle yllätyksenä?

Eikai yhteiskunnan tarvitsekaan maksaa sinun lastesi elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti sinäkin olit osannut yläpeukuttaa omaa kommenttiasi, hyvä hyvä.

Tuo jolle vastasit niin mä peukutin sitä. Että elä kuvittele asioita.

Vierailija
104/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon se sinun mielestäsi vaihtoehto, se ei poista sitä tosiasiaa että abortti on murha!

En ole ainoa joka on tuota mieltä.

Vierailija
105/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen ettei tämä energiakriisi kosketa sinua! Ei mekään saada sähkötukea koska sattuu olemaan halpa soppari vielä voimassa mutta en minä ole pätkääkään kateellinen niille jotka sitä saa. Meidän tukemme lapsiperheen tulee olemaan ylimääräinem lapsilisä joulukuussa (arvo 95€). Eipä tuo liippaa lähellekään lapsesta koituvia kuluja jos miettii. Tarvitaan jo alkuunsa isompi asunto. Toinen lapsi on jo 17v eikä hänestä saa edes sitä lapsilisää.

Olet itse valinnut tehdä lapsia.

Huono asia et saadaan uusi veronmaksajia? Just luin jonkun tutkimuksen, et tällä menolla Suomessa ei enää 40-luvulla ole valkoihoisia lapsia juurikaan. Minua ei haittaa,  sekaväriset ihmiset on kauniita ja tekee geeniperimälle hyvää <3  Mutta silti vähän hassua, et suomalaisilla ei ole varaa/halua omiin lapsiin.

Vierailija
106/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat eivät saa mitään etuja muuta kuin ovat maksajina. 

Voisitko nyt ihan luetella nämä kaikki edut mitä lapsiperheet saavat vs. lapsettomat. Ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla selkeästi. Me kun saamme vain lapsilisän yhdestä lapsesta, toinen on 18v. Mitään muita etuja en ole havainnut niin ihan vain sen vuoksi tässä kyselen...

Maksat omasta pussistasi lastesi päivähoidot, koulutukset, sairaanhoitokulut, kouluruokailut ym ihan täysimääräisesti vai tulisikohan tukea kuitenkin 10000-20000€ vuosi per kakara aina tuonne 18 ikävuoteen asti. Sun ja mahdollisen puolisosi maksamat verotulot ei riitä likimainkaan kattamaan niitä yhteiskunnan kustantamia etuja mitä sinä ja kakarasi nautitte, tarvitaan aika monta sinkkua ja lapsetonta niitä kuluja kustantamaan. Ja kaiken huipuksi et edes tiedosta noista runsaista tulonsiirroista nauttivasi. Mikä röyhkeys!

Älä nyt oikeesti jaksa. Olet itse saanut ihan samat edut. Olet käynyt koulua ja syönyt siellä. Sinäkin voit vaikka joutua sairaalaan tai sairastut vaikka syöpään. Itsekö sen maksat? Onneksi ei ole ollut sairaanhoitokuluja kummallakaan lapsella ja lähentelevät jo täysi-ikäisyyttä. Tosiaan, jätetään kaikki lisääntymättä niin siten yhteiskunta säästää nyt ja tulevaisuudessa 😆.

Vierailija
107/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoon se sinun mielestäsi vaihtoehto, se ei poista sitä tosiasiaa että abortti on murha!

En ole ainoa joka on tuota mieltä.

Ei varmaankaan. Sehän on yleinen mielipide ateisteilla.

Vierailija
108/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta ettei Suomessa enää välitetä yhtään köyhistä, ei opiskelijoista, vanhuksista, lapsettomat kaikki unohdettu. Viime aikoina näkynyt kun tietyn tyyppiset äidit kantaa tupla lapsilisät kahviloihin, piti olla tarkoitettu lapsille. Toivon että ostavat edes jotain lapsilleen. Me muut joudumme maksamaan kaiken itse: ruuan, laskut, usein asumisen. Kela hylkää todella helposti köyhiltä kaikki laskut ja täytyy itse maksaa. Itse suunnittelen paikkakunnan vaihtoa jälleen yksi syy on tämä ettei jää yhtään asumiseen ja elämiseen rahaa ja ajatus ahdistaa, kela ei myönnä edes muuttoavustusta pienituloisille hain ja syytä ei kerrottu hylkäämiselle. Kaikki tulisi itse maksaa: asuminen, muutto, ruuat, laskut, joulu. Millä niitä maksaa jos ei ole mistä maksaa. No joulua tuskin vietän tänä vuonna, parempi laittaa kaikki asumiseen ja laskuihin, ei voi luottaa että saisi mitään. Sosiaalitoimisto olisi tarjonnut jonkun ruokakupongin, joka ei kylläkään auta maksamaan asumista ja laskuja se kuponki, sieltäkään ei ollut paljoa tukea tarjolla. Köyhä ei saa edes osamaksun muodossa kelasta tai sos.toimistosta mitään, tälläistäkin harkitsisin jos olisi vaihtoehtona. Ja vuokrat sen kun nousevat.

Wtf 😂! Oikeasti, luuletko että pienituloista lapsiperhettä autetaan sen enempää. Ehei, kun olin hetken työttömänä ja tuloni olivat vajaa 700€ niin mitään tukia ei kuule tippunut vaan oletettiin että pienituloinen mies elättäisi koko perheen. Mitään asiaa ei olisi ollut mihinkään sosiaalitoimistoon. Siis oikeasti, luuleeko lapsettomat että lapsiperhe saa jotenkin helpommin yhtään mitään tukia paitsi lapsilisän joka ei alkuunkaan kata lapsesta koituvia kuluja? Itse maksettiin kaikki laskut, asuminen ja ruuat sekä lääkkeet kuten ennenkin.

No tottakai perheen vanhemman kuuluu elättää perhe! Eikai se oikeasti tule sinulle yllätyksenä?

Eikai yhteiskunnan tarvitsekaan maksaa sinun lastesi elämää?

Ei, eikä yhteiskunnan tarvitsisi maksaa kenenkään muunkaan elämää. Yksineläjänkään.

Vierailija
109/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko nyt ihan luetella nämä kaikki edut mitä lapsiperheet saavat vs. lapsettomat. Ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla selkeästi. Me kun saamme vain lapsilisän yhdestä lapsesta, toinen on 18v. Mitään muita etuja en ole havainnut niin ihan vain sen vuoksi tässä kyselen...

Maksat omasta pussistasi lastesi päivähoidot, koulutukset, sairaanhoitokulut, kouluruokailut ym ihan täysimääräisesti vai tulisikohan tukea kuitenkin 10000-20000€ vuosi per kakara aina tuonne 18 ikävuoteen asti. Sun ja mahdollisen puolisosi maksamat verotulot ei riitä likimainkaan kattamaan niitä yhteiskunnan kustantamia etuja mitä sinä ja kakarasi nautitte, tarvitaan aika monta sinkkua ja lapsetonta niitä kuluja kustantamaan. Ja kaiken huipuksi et edes tiedosta noista runsaista tulonsiirroista nauttivasi. Mikä röyhkeys!

Älä nyt oikeesti jaksa. Olet itse saanut ihan samat edut. Olet käynyt koulua ja syönyt siellä. Sinäkin voit vaikka joutua sairaalaan tai sairastut vaikka syöpään. Itsekö sen maksat? Onneksi ei ole ollut sairaanhoitokuluja kummallakaan lapsella ja lähentelevät jo täysi-ikäisyyttä. Tosiaan, jätetään kaikki lisääntymättä niin siten yhteiskunta säästää nyt ja tulevaisuudessa 😆.

"Olet itse saanut ihan samat edut."

Kuten sinäkin.

Ja onhan niitä tulijoita tänne.

Ohis

Vierailija
110/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites me kahden hengen taloudet, joista toinen on 17 tai yli, mutta ei saa lapsilisää enää. Opintotukea saa muutaman kympin, mutta se rahahan menee nuorelle. Lapsilisä tuli minulle.

Ja kulut on pikkaisen isommat kuin jostain pennusta. Opintotuki ei riitä esim lukion kirjoihin. Ja se ruokamäärä minkä kannan kaupasta. Näillä hinnoilla vähän enemmän kuin se yksi euron maksava Piltti purkki.

Missäs meidän tuet on?

Vierailija
111/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet itse saanut ihan samat edut."

Kuten sinäkin.

Ja onhan niitä tulijoita tänne.

Ohis

On. Minä haluan paljon tulijoita tänne 😊. On niin paljon turvallisempi olo kun heitä on täällä runsain määrin.

Vierailija
112/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltaja äideiltä ei varmaan hirveesti myötätuntoa heru nyt teille sinkuille jotka olette vastuussa vain siitä omasta navastanne.

Lasten hankinta on valinta.

Vierailija
113/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään yhden ihmisen tuloilla, koska itse hoidan pikkuvauvaa kotona. On se vähän eri asia ostaa ruokaa viidelle niillä yksillä tuloilla kuin yhdelle. Vesimaksu menee 5, sähköä kuluu enemmän, vakuutusmaksut 5, vaatetteita ja kenkiä pitää uusia jatkuvasti, kun lapset kasvavat niin nopeasti. Ja lasten kengät ovat ihan yhtä kalliita kuin aikuistenkin. Turvaistuimet pitää olla autossa, suksia ja luistimia pitää uusia. Kevääksi tarvitaan taas uusi polkupyörä. Alakoululaisella on jo harrastusmaksuja ja puhelin, jonka liittymästä tulee siitäkin lasku joka kuukausi.

Tätä kituuttamista se on pienten lasten kanssa, ennen kuin taas pääsee töihin.

Vierailija
114/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen ettei tämä energiakriisi kosketa sinua! Ei mekään saada sähkötukea koska sattuu olemaan halpa soppari vielä voimassa mutta en minä ole pätkääkään kateellinen niille jotka sitä saa. Meidän tukemme lapsiperheen tulee olemaan ylimääräinem lapsilisä joulukuussa (arvo 95€). Eipä tuo liippaa lähellekään lapsesta koituvia kuluja jos miettii. Tarvitaan jo alkuunsa isompi asunto. Toinen lapsi on jo 17v eikä hänestä saa edes sitä lapsilisää.

Olet itse valinnut tehdä lapsia.

Huono asia et saadaan uusi veronmaksajia? Just luin jonkun tutkimuksen, et tällä menolla Suomessa ei enää 40-luvulla ole valkoihoisia lapsia juurikaan. Minua ei haittaa,  sekaväriset ihmiset on kauniita ja tekee geeniperimälle hyvää <3  Mutta silti vähän hassua, et suomalaisilla ei ole varaa/halua omiin lapsiin.

Ajatella, mennään ohi Ruotsin. Jotenkin vaan tää maa oli liian kova liian monelle. Osa 70 luvulla syntyneistä liian älykkäitä haluakseen lapsia. Lottovoitto oli syntyä tänne ja turvallista ja täydellistä oli kansankoti kopiossamme kasvaa. Niin vaan jokin sisäinen ääni sanoi jo varhain että jos et pysty lapsellesi näin hienoa elämää tarjoamaan, saa hän jäädä syntymättä.

Vierailija
115/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolottaako ettet edes tajunnut paljonko sinua tuetaan 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Vierailija
116/712 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti sinäkin olit osannut yläpeukuttaa omaa kommenttiasi, hyvä hyvä.

Tuo jolle vastasit niin mä peukutin sitä. Että elä kuvittele asioita.

Jepjep :D

Vierailija
117/712 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vastakkainasettelu ei ole järkevää. Lapsiperheet tarvitsevat tukensa.

MUTTA. Kyllähän yksin eläjät ovat eräänlainen tabu poliitikoille.

Politiikan tulisi luoda hyvinvointia kaikille elämäntapaan katsomatta.

Vierailija
118/712 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävillä voi myös olla lapsia. Lapset ovat ehkä jo aikuisia tai asuvat toisen vanhempansa ylsinhuollossa.

Vierailija
119/712 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elän kulissiavioliitossa miehen kanssa. Joskus laskettiin miten paljon enemmän rahaa tulee avioliitossa, joten päätimme sitte mennä naimisiin. Molemmilla omat elämät eikä ole tilivelvollsia toisillemme ja meillä on seksitön liitto: molemmilla omat salakumppanit sitten, joiden kanssa "petämme" toinen toisiamme. Mitäpä se viranomaisille kuuluu... kun yhteiskunta on epätasa-arvoinen ja antaa etuja avioliitossa oleville, niin mennään sillä sitten. On kyllä tosi helpppo avioliitto meillä, ei yhtään riitaakaan vielä.

Miten tulee enemmän rahaa avioliitossa? Koen sen aivan päinvstaiseksi. Olen kuullut kulissi- eroista, rahan takia.

Jäähän siitä tietenkin molemmille enemmän rahaa käteen, kun suurin osa tuloista puolittuu. Ihan loogista.

Eri

Niin, sinä puhut nyt pariskunnasta etkä lapsiperheestä. Pariskunnalla voikin kulut pienentyä kun jakavat kulut. Ap on kuitenkin kateellinen nimenomaan lapsiperheille. Lapsiperheellä ne kulut on niin isot että se pariskunnan lisätuloetuus vesittyy lähes saman tien.

Sinä itse vastasit alunperin viestiin, jossa verrattiin avo-/avioliittoa sinkkuna elämiseen! Opettele lukemaan, mitä kommentoit.

Sitä paisti, jos on kaksi tulonsaajaa perheessä, niin mm asumiskustannukset ovat usein pienemmät kuin sinkulla, vaikka lapsikin olisi.

Jos sinkku asuu yksiössä kuten hänen kuuluu tehdä niin ei todellakaan hänellä ole isommat asumiskustannukset kuin kahden tulonsaajan lapsiperheessä. Kaverini asuu yksiössä Kalliossa ja vuokra on 690€. Me ei asuta edes Helsingissä ja asuttiin vuokralla vuosi ja vuokra oli 1460€ (mukana vesimaksut neljälle henkilölle). Neliöitä meillä oli 86. Sinkulla neliöitä 32. Joskus voi asumiskustannukset olla pienemmät, yleensä eivät. Toki kumpikin voi asua ylikalliissa, liian isossa asunnossa (sinkku esim kaksiossa) jolloin on ihan itse tilanteeseensa syyllinen.

Vierailija
120/712 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on silti varmasti hyvin paljon pienemmät kulut kuukaudessa. Olet sinäkin oikeutettu toimeentulotukeen tarvittaessa.

En ole oikeutettu toimeentulotukeen koska olen työssäkäyvä. Kuitenkin palkkani on niin pieni ettei meinaa riittää.