Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisia lapsettomia ei tueta taaskaan yhtään

Vierailija
16.12.2022 |

Rikkaat ja jo muutenkin hyväosaiset ja lapsiperheet saavat taas eniten.
Sähkökatto ei auta pienituloista köyhää, joka jo muutenkin kuluttaa sähköä vähän kerrostalossa mutta jolle ruoan hintojen nousu on tuonut lisää vaikeuksia. Kuten jos vaikka on esim. keliakia, niin kaikkien niiden tuotteiden hinnat on lähes kaksinkertaistuneet.

Kommentit (712)

Vierailija
701/712 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. En usko että olet edes äiti.

Tuo on aina hyvä argumentti, kun tajuaa itse miten surkea vanhempana on, ei saa edes rahojaan riittämään eikä tajua miten normaalia on liikkua omalla lihasvoimalla *hirnuu* OIkeasti jos tämän ketjun äidit ovat kuva tästä kansakunnasta, niin jumaliste kaikille pakollinen sterilointi heti.

Oikeasti, hae hoitoon 😳

hoitoa tarvitsee se taho, joka vääristelee tahallisesti toisen viestiä

sivusta

Vierailija
702/712 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimpien vuosin tulotasolaskelmissa pk-yrittäjillä alhaisimmat tulot, sen jälkeen eläkeläisillä. Sitten lapsiperheillä. Pk-yrittäjillä tulojakaumat ovat todella isoin eroin, silti keskijakauma on saatu pienituloisimmaksi. Eläkeläisryhmissä samaa, eli siellä on todella kovatuloiset (pääomatulot +eläke) ja ääriryhmässä erittäin köyhät. Lapsiperheissä tulot jakautunevat töissä olleisiin ja työttömiin (hyvät tuet) vanhempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/712 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. En usko että olet edes äiti.

Tuo on aina hyvä argumentti, kun tajuaa itse miten surkea vanhempana on, ei saa edes rahojaan riittämään eikä tajua miten normaalia on liikkua omalla lihasvoimalla *hirnuu* OIkeasti jos tämän ketjun äidit ovat kuva tästä kansakunnasta, niin jumaliste kaikille pakollinen sterilointi heti.

Oikeasti, hae hoitoon 😳

hoitoa tarvitsee se taho, joka vääristelee tahallisesti toisen viestiä

sivusta

Todella mautonta, kaikinpuolin yleensäkin hoitoon toivottelijat ja siitä jankkaavat. Kertoo lähinnä siitä, että tuilla halutaan elää, mutta minkäänlaisesta sivistystasosta ei ole mitään kiinnontusta. Lakatkaa jo tuo hoitopuoli, ettehän edes tunne toisianne. Noloa, ei vakuuttavaa tekstiä.

Vierailija
704/712 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapsilisää ja asumistukea ei voi verrata keskenään.

Lapsilisän saamiselle ei ole mitään ehtoja tai tulorajoja ja se tulee joka kuukausi sen suuruisena kuin on kulloinkin määritelty.

Sitä ei tarvitse anoa tai tarkistaa säänmöllisisti sen saadakseen. Riittää, että taloudessa on yksi tai useampi lapsilisään oikeutettu lapsi.

Lapsilisä on melko helppoa lisää.

Asumistukeen tarvitaan oikeus tukeen, eli on olemassa tietyt tulorajat ja kriteerit. Puhutaan nyt eläkkeensaaja asumistuesta. Se anotaan ja vaatii tulo- ja menotiedot. Tuloina käytetään eläkkeen bruttotuloja. Kaikki mahdolliset muut tulot ja tuet katsotaan tuloiksi.

Kun se on myönnetty se tarkistetaan kahden vuoden välein. Vaikka olosuhteissa ei olisi tapahtunut mitään muutoksia niin kaavake täytyy täyttää ja tilitiedot tarkistetaan.

Myös itse täytyy ilmoittaa jos asumistukeen vaikuttavia muutoksia on tuon kahden vuoden aikana tullut. Jos käy ilmi, että on maksettu liikaa niin se peritään takaisin. Myös asumistukea pienenhetään tai se lopetetaan jos tulot nousevat ettei siihen ole enää oikeutta.

Eläkkeensaahjan asumistuki ei ole niin helppo tuki kuin lapsilisä.

Tietenkin ihminen saa myös sen eläkkeen, muutenhan ei olisi mitään tuloja.

Mutta eläkkeen tulee olla melko alhainen, että oikeus asumistukeen täyttyy.

Vierailija
705/712 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapsilisää ja asumistukea ei voi verrata keskenään.

Lapsilisän saamiselle ei ole mitään ehtoja tai tulorajoja ja se tulee joka kuukausi sen suuruisena kuin on kulloinkin määritelty.

Sitä ei tarvitse anoa tai tarkistaa säänmöllisisti sen saadakseen. Riittää, että taloudessa on yksi tai useampi lapsilisään oikeutettu lapsi.

Lapsilisä on melko helppoa lisää.

Asumistukeen tarvitaan oikeus tukeen, eli on olemassa tietyt tulorajat ja kriteerit. Puhutaan nyt eläkkeensaaja asumistuesta. Se anotaan ja vaatii tulo- ja menotiedot. Tuloina käytetään eläkkeen bruttotuloja. Kaikki mahdolliset muut tulot ja tuet katsotaan tuloiksi.

Kun se on myönnetty se tarkistetaan kahden vuoden välein. Vaikka olosuhteissa ei olisi tapahtunut mitään muutoksia niin kaavake täytyy täyttää ja tilitiedot tarkistetaan.

Myös itse täytyy ilmoittaa jos asumistukeen vaikuttavia muutoksia on tuon kahden vuoden aikana tullut. Jos käy ilmi, että on maksettu liikaa niin se peritään takaisin. Myös asumistukea pienenhetään tai se lopetetaan jos tulot nousevat ettei siihen ole enää oikeutta.

Eläkkeensaahjan asumistuki ei ole niin helppo tuki kuin lapsilisä.

Tietenkin ihminen saa myös sen eläkkeen, muutenhan ei olisi mitään tuloja.

Mutta eläkkeen tulee olla melko alhainen, että oikeus asumistukeen täyttyy.

Tilitiedot tarkistetaan? Mitä ihmettä? Että eläkeläisten tilitiedot tarkistetaan? En ole törmännyt vastaavaan. Tililläni on aikas paljon, mutta ne on nuoruudesta asti tarkkaan säästettyjä rahoja, perintöjä pääosin, säästetty, kuiva elämä. En ole tiennyt, että saldo tulevaisuudessa syynnättäisiin.

Vierailija
706/712 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kouluttautunut hyvin, mutta miehen työn takia muutoissa joutunut joustamaan työurani kustannuksella ja siihen väliin syntyi vielä lapset. Olen terve ja työkykyinen, mutta en pääse töihin kun kukaan ei palkkaa vanhempaa ihmistä.

Kun lapset tulee täysi-ikäiseksi ei ole montaa vuotta eläkeikääni ja eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni. Olen jo varautunut siihen, että lähden silloin oman käden kautta, en jää tänne kärsimään. Täytyy vaan valita tapa, jolla lähtö on varma.

Vierailija
707/712 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kouluttautunut hyvin, mutta miehen työn takia muutoissa joutunut joustamaan työurani kustannuksella ja siihen väliin syntyi vielä lapset. Olen terve ja työkykyinen, mutta en pääse töihin kun kukaan ei palkkaa vanhempaa ihmistä.

Kun lapset tulee täysi-ikäiseksi ei ole montaa vuotta eläkeikääni ja eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni. Olen jo varautunut siihen, että lähden silloin oman käden kautta, en jää tänne kärsimään. Täytyy vaan valita tapa, jolla lähtö on varma.

Sanot suoraan sen, mitä moni nainen ajattelee nykyään. Tässä maassa ei jätetä ketään kituuttamaan. Ja samaan aikaan hoksasin, että onhan jo jätetty mm. yksineläviä vanhuksia kodeissaan. Jos ei muuta henkistä tukea tule, niin ainakin täältä palstalta saa ajoittain isotkin lähimmäisen tuet. Kun vaan avautuu, ei tarvitse yksin olla.

Vierailija
708/712 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pienipalkkaiset yksinasujat ollaan aina kaikkien tukien ulkopuolella, niin väärin.

Vierailija
709/712 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittavan ryhmä on siellä kerrostaloyksiössä yksin asuva sinkku. Sähkölasku noussut pari euroa ja itketään samoin ruokakustannukset nousseet ehkä kymmenen euroa kuukaudessa. Ei voi kuin nauraa näiden valituksille. 

Vierailija
710/712 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittavan ryhmä on siellä kerrostaloyksiössä yksin asuva sinkku. Sähkölasku noussut pari euroa ja itketään samoin ruokakustannukset nousseet ehkä kymmenen euroa kuukaudessa. Ei voi kuin nauraa näiden valituksille. 

Sähkön ja ruuan hinta ovat nousseet kaikille. Paritaloudessa voi vähän puljailla, sinkkutaloudessa ei voi.

Vierailija
711/712 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60m2 rivitaloasunto, sähkölämmitys.

Kyllä tässä on yksin kiitettävästi maksamista.

Vierailija
712/712 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että sinkkurahaa pitäisi maksaa? Sä ostat edelleen sitä kallistunutta ruokaa vain itsellesi, perheelliset useammalle. Mieti nyt vähän.

Perheelliset säästää kun on kaksi tulonsaajaa. Yksinasuvalla vain yksi.

Kaksi tulonsaajaa, 6 suuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän