Pienituloisia lapsettomia ei tueta taaskaan yhtään
Rikkaat ja jo muutenkin hyväosaiset ja lapsiperheet saavat taas eniten.
Sähkökatto ei auta pienituloista köyhää, joka jo muutenkin kuluttaa sähköä vähän kerrostalossa mutta jolle ruoan hintojen nousu on tuonut lisää vaikeuksia. Kuten jos vaikka on esim. keliakia, niin kaikkien niiden tuotteiden hinnat on lähes kaksinkertaistuneet.
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät saa mitään etuja muuta kuin ovat maksajina.
Voisitko nyt ihan luetella nämä kaikki edut mitä lapsiperheet saavat vs. lapsettomat. Ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla selkeästi. Me kun saamme vain lapsilisän yhdestä lapsesta, toinen on 18v. Mitään muita etuja en ole havainnut niin ihan vain sen vuoksi tässä kyselen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kivaa lapsi- ja perhevihaa taas. Täytyy vaan yrittää muistaa, ettei kaikki lapsettomat ole tuollaisia.
Jännä muuten, ettei täällä käy ulisemassa ja kadehtimassa sellaiset pienituloiset yksin elävät, joilta lapset jo muuttaneet omilleen. Ovathan he samassa asemassa kuin lapsettomat pienituloiset yksineläjät, mutta kun joskus on sitä perhettä tullut elätettyä, niin näkökulma vähän ymmärtäväisempi...
Ei kyse ole mistään vihasta todeta, että lasten hankinta on tietoinen valinta ja lapsiperheet eivät todellakaan ole se kärsivin ihmisjoukko Suomessa. On se kumma, että on varaa valittaa omista valinnoistaan.
Valittaa omista valinnoista? Se LAPSIko valitsi syntyä siihen perheeseen? Lapsiperheiden tukemissa on aina kyae LASTEN tukemisesta. He ovat tasan ainoa ihmisryhmä Suomessa, jotka eivät ole voineet millään lailla omilla valinnoillaan vaikuttaa tulotasoonsa.
Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun lastesi hyvinvointi ja tukeminen. Täysin yhdentekevää, ei kuulu minulle. Jos voisin päättää, poistaisin kaikki tuet lapsiperheiltä ja jokainen elättäisi omat kakaransa itse. Se olisi oikeudenmukaista.
Ei minuakaan kiinnosta, kuka sinua hoitaa ja vaippasi vaihtaa sitten, kun olet vanha. Jokainen hoitakoon itse itsensä, se on oikeudenmukaista.
Siitähän vaipan vaihdosta maksetaan palkkaa, niin ettei sitä kukaan ilmatteeksi tee. Vai vaihdatko itse palkattomasti vanhempiesi vaippoja. Hoitaako sun lapsesi itsesi. Kuka tekee lapsia itsensä hoitajaksi. Minä en ole nähnyt koskaan lasta vanhempansa hoitajana. Yleensä se aikuinen lapsi on sen vanhempansa hyväksikäyttäjä ennemmin kuin hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti sama määrä ala- tai yläpeukkuja kommenteissa näkökulmasta riippuen. :D Samat tyypit peukuttavat kaikki viestit.
Vai olisko kuitenkin eri tyypit eri mieltä, Einstein?
Totta ettei Suomessa enää välitetä yhtään köyhistä, ei opiskelijoista, vanhuksista, lapsettomat kaikki unohdettu. Viime aikoina näkynyt kun tietyn tyyppiset äidit kantaa tupla lapsilisät kahviloihin, piti olla tarkoitettu lapsille. Toivon että ostavat edes jotain lapsilleen. Me muut joudumme maksamaan kaiken itse: ruuan, laskut, usein asumisen. Kela hylkää todella helposti köyhiltä kaikki laskut ja täytyy itse maksaa. Itse suunnittelen paikkakunnan vaihtoa jälleen yksi syy on tämä ettei jää yhtään asumiseen ja elämiseen rahaa ja ajatus ahdistaa, kela ei myönnä edes muuttoavustusta pienituloisille hain ja syytä ei kerrottu hylkäämiselle. Kaikki tulisi itse maksaa: asuminen, muutto, ruuat, laskut, joulu. Millä niitä maksaa jos ei ole mistä maksaa. No joulua tuskin vietän tänä vuonna, parempi laittaa kaikki asumiseen ja laskuihin, ei voi luottaa että saisi mitään. Sosiaalitoimisto olisi tarjonnut jonkun ruokakupongin, joka ei kylläkään auta maksamaan asumista ja laskuja se kuponki, sieltäkään ei ollut paljoa tukea tarjolla. Köyhä ei saa edes osamaksun muodossa kelasta tai sos.toimistosta mitään, tälläistäkin harkitsisin jos olisi vaihtoehtona. Ja vuokrat sen kun nousevat.
Niin, ehkä sen ylimääräisen lapsilisän sijasta olis pitänyt olla vaikka joku tulojen mukaan rajattu ylimääräinen avustus tms, en tiedä, mutta jos nyt ajatellaan miksi on lapsiperheitä tuettu, niin jos pitää valita kumpi näkee mahdollisesti nälkää, lapsi vai aikuinen, niin ei se suurimmalle osalle ole mikään kovin vaikea valinta. Se on toki "ikävä sivuvaikutus", että monille se oli vain lisää rahaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kivaa lapsi- ja perhevihaa taas. Täytyy vaan yrittää muistaa, ettei kaikki lapsettomat ole tuollaisia.
Jännä muuten, ettei täällä käy ulisemassa ja kadehtimassa sellaiset pienituloiset yksin elävät, joilta lapset jo muuttaneet omilleen. Ovathan he samassa asemassa kuin lapsettomat pienituloiset yksineläjät, mutta kun joskus on sitä perhettä tullut elätettyä, niin näkökulma vähän ymmärtäväisempi...
Ei kyse ole mistään vihasta todeta, että lasten hankinta on tietoinen valinta ja lapsiperheet eivät todellakaan ole se kärsivin ihmisjoukko Suomessa. On se kumma, että on varaa valittaa omista valinnoistaan.
Valittaa omista valinnoista? Se LAPSIko valitsi syntyä siihen perheeseen? Lapsiperheiden tukemissa on aina kyae LASTEN tukemisesta. He ovat tasan ainoa ihmisryhmä Suomessa, jotka eivät ole voineet millään lailla omilla valinnoillaan vaikuttaa tulotasoonsa.
Jos kyse olisi oikeasti LASTEN tukemisesta, niin sen lapsilisän käytölle olisi asetettu rajoja ja ehtoja, että se todella myös käytettäisiin LASTEN tukemiseksi. Näinhän ei ole. Joten kyse on VANHEMPIEN tukemisesta, ei lasten. Ja vanhemmathan ovat ihan itse tehneet sen valinnan pukata lapsi maailmaan.
Älä huoli. Se raha menee lapseen ihan varmasti, sillä lapsen ruokkiminen jo maksaa yli lapsilisän.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuva voi elää pienessä ja edullisessa asunnossa. Voi muuttaa oman mielensä mukaan niin lähelle työpaikkaansa kuin haluaa, tai hyvien kulkuyhteyksien päähän, jossa ei tarvitse autoa jne.
Itselläni suurimmat kuluerät elämässäni ovat asunto, auto, lapset. En valita yhdestäkään noista, mutta yksin asuessa säästäisin noissa kaikissa.
Asuinpaikkaa ei niin vaan valita. Pitää ottaa se asunto vastaan mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta ettei Suomessa enää välitetä yhtään köyhistä, ei opiskelijoista, vanhuksista, lapsettomat kaikki unohdettu. Viime aikoina näkynyt kun tietyn tyyppiset äidit kantaa tupla lapsilisät kahviloihin, piti olla tarkoitettu lapsille. Toivon että ostavat edes jotain lapsilleen. Me muut joudumme maksamaan kaiken itse: ruuan, laskut, usein asumisen. Kela hylkää todella helposti köyhiltä kaikki laskut ja täytyy itse maksaa. Itse suunnittelen paikkakunnan vaihtoa jälleen yksi syy on tämä ettei jää yhtään asumiseen ja elämiseen rahaa ja ajatus ahdistaa, kela ei myönnä edes muuttoavustusta pienituloisille hain ja syytä ei kerrottu hylkäämiselle. Kaikki tulisi itse maksaa: asuminen, muutto, ruuat, laskut, joulu. Millä niitä maksaa jos ei ole mistä maksaa. No joulua tuskin vietän tänä vuonna, parempi laittaa kaikki asumiseen ja laskuihin, ei voi luottaa että saisi mitään. Sosiaalitoimisto olisi tarjonnut jonkun ruokakupongin, joka ei kylläkään auta maksamaan asumista ja laskuja se kuponki, sieltäkään ei ollut paljoa tukea tarjolla. Köyhä ei saa edes osamaksun muodossa kelasta tai sos.toimistosta mitään, tälläistäkin harkitsisin jos olisi vaihtoehtona. Ja vuokrat sen kun nousevat.
Hyviä pointteja alussa, mutta sitten meni typeräksi ruikuttamiseksi.
Ruokakupongilla saat ruokaa, jolloin sulla jää enemmän rahaa niihin muihin laskuihin ja asumiseen. Mutta joo, tottakai kieltäydyit niistä kupongeista kerta ne eivät mitään auta....
Ei se nyt ole oikein, millään mittarilla että joku vauras lapsiperhe saa ylimääräistä lapsilisää/ lisiä nyt Joulukuussa. Laittaa rahat esim omiin turhiin hankintoihin tai säästöön.
Samalla joku köyhä eläkeläinen esim. viettää Joulua ankeudessa, eikä ole varaa ostaa edes ruokaa.
On tämä väärin!!!💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse olisi oikeasti LASTEN tukemisesta, niin sen lapsilisän käytölle olisi asetettu rajoja ja ehtoja, että se todella myös käytettäisiin LASTEN tukemiseksi. Näinhän ei ole. Joten kyse on VANHEMPIEN tukemisesta, ei lasten. Ja vanhemmathan ovat ihan itse tehneet sen valinnan pukata lapsi maailmaan.
Älä huoli. Se raha menee lapseen ihan varmasti, sillä lapsen ruokkiminen jo maksaa yli lapsilisän.
Miten sä jaksat olla noin typerä? Ei varmasti mene ihan varmasti lapseen. Onhan sitä jo lehdissä hehkutettu, miten lapsilisät menee osakkeisiin tms. Jos sen pentu muka niin kalliiksi tulee, ettei ole varaa ruokkiakaan, niin antakoon huostaan ja hommatkoon strelisaation/kastraation. Näitä yhteiskunnan elättejä on jo ihan tarpeeksi, että ei siitä mukulastaankin vielä tarvitse sellaista tehdä.
Vain perheitä pallopäillä tuetaan mutta ei pallopäittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Wtf 😂! Oikeasti, luuletko että pienituloista lapsiperhettä autetaan sen enempää. Ehei, kun olin hetken työttömänä ja tuloni olivat vajaa 700€ niin mitään tukia ei kuule tippunut vaan oletettiin että pienituloinen mies elättäisi koko perheen. Mitään asiaa ei olisi ollut mihinkään sosiaalitoimistoon. Siis oikeasti, luuleeko lapsettomat että lapsiperhe saa jotenkin helpommin yhtään mitään tukia paitsi lapsilisän joka ei alkuunkaan kata lapsesta koituvia kuluja? Itse maksettiin kaikki laskut, asuminen ja ruuat sekä lääkkeet kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti sama määrä ala- tai yläpeukkuja kommenteissa näkökulmasta riippuen. :D Samat tyypit peukuttavat kaikki viestit.
Vai olisko kuitenkin eri tyypit eri mieltä, Einstein?
Hienosti sinäkin olit osannut yläpeukuttaa omaa kommenttiasi, hyvä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankinta on valinta.
Niin on. Mä tein vain yhden lapsen. Ei ollut varaa enempää tehdä. Myöhemmin olinkin yh. Oli yhtä helvettiä.
Miksi oli pakkomielle itsekkäistä syistä saada se yksikin kokeilemiseen jos ei ole sosiaalisia taitoja minkään parisuhteen kestämiseen.
Suurin osa vaan tekee, oli sitten varaa tai ei kunhan saa omia ainutlaatuisia geenejään jatkettua eteenpäin.
Oletpa sinä kiva. Olimme vuosia naimisissa. En voinut tietää etukäteen erosta. Jos en olisi tuolloin saanut lasta niin olisin nyt lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko nyt ihan luetella nämä kaikki edut mitä lapsiperheet saavat vs. lapsettomat. Ihan vaikka ranskalaisilla viivoilla selkeästi. Me kun saamme vain lapsilisän yhdestä lapsesta, toinen on 18v. Mitään muita etuja en ole havainnut niin ihan vain sen vuoksi tässä kyselen...
Ilmaiset bussimatkat rattailla, äitiyspakkaukset, useimilla ilmaiset lapsen päiväkoti hoidot yms. hoidot ongelma kakaroille joidenka ongelmat johtuvat vanhemmista jotka eroovat koko ajan ja sekoilevat vaihtuvissa ihmissuhteissaan kun ovat ihan hukassa itsensä kanssa eikä tiedä mitä elämältä haluaa mutta lapsia on pakko tehdä kärsimään siihen sirkukseensa ja paljon kaikkia veronmaksajien maksamia etuja ja sinä olet vaan saanut kaikki ilmaiseksi niin ettet havaitse enää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf 😂! Oikeasti, luuletko että pienituloista lapsiperhettä autetaan sen enempää. Ehei, kun olin hetken työttömänä ja tuloni olivat vajaa 700€ niin mitään tukia ei kuule tippunut vaan oletettiin että pienituloinen mies elättäisi koko perheen. Mitään asiaa ei olisi ollut mihinkään sosiaalitoimistoon. Siis oikeasti, luuleeko lapsettomat että lapsiperhe saa jotenkin helpommin yhtään mitään tukia paitsi lapsilisän joka ei alkuunkaan kata lapsesta koituvia kuluja? Itse maksettiin kaikki laskut, asuminen ja ruuat sekä lääkkeet kuten ennenkin.
Anna olla, turha näille on mitään selittää. Ovat päättäneet, että heitä sorretaan. Mistään tietämättömät reppanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee lapsen niin tervetuloa tähän yhteiskuntaan ja sinusta huolehditaan ihan eri tavalla kuin yksin jääneistä.
Yksinäisillä on monin verroin rankempaa elämä kun ei sitä arvosteta ja kaikkein kalleinta.
Yksin asuva voi elää pienessä ja edullisessa asunnossa. Voi muuttaa oman mielensä mukaan niin lähelle työpaikkaansa kuin haluaa, tai hyvien kulkuyhteyksien päähän, jossa ei tarvitse autoa jne.
Itselläni suurimmat kuluerät elämässäni ovat asunto, auto, lapset. En valita yhdestäkään noista, mutta yksin asuessa säästäisin noissa kaikissa.
Olet itse valinnut tuon kalliin elämäntyylin. Voit itsekin muuttaa mihin haluat. Pieni yksiö on suhteessa kalliimpi kuin isompi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elän kulissiavioliitossa miehen kanssa. Joskus laskettiin miten paljon enemmän rahaa tulee avioliitossa, joten päätimme sitte mennä naimisiin. Molemmilla omat elämät eikä ole tilivelvollsia toisillemme ja meillä on seksitön liitto: molemmilla omat salakumppanit sitten, joiden kanssa "petämme" toinen toisiamme. Mitäpä se viranomaisille kuuluu... kun yhteiskunta on epätasa-arvoinen ja antaa etuja avioliitossa oleville, niin mennään sillä sitten. On kyllä tosi helpppo avioliitto meillä, ei yhtään riitaakaan vielä.
Miten tulee enemmän rahaa avioliitossa? Koen sen aivan päinvstaiseksi. Olen kuullut kulissi- eroista, rahan takia.
Jäähän siitä tietenkin molemmille enemmän rahaa käteen, kun suurin osa tuloista puolittuu. Ihan loogista.
EriNiin, sinä puhut nyt pariskunnasta etkä lapsiperheestä. Pariskunnalla voikin kulut pienentyä kun jakavat kulut. Ap on kuitenkin kateellinen nimenomaan lapsiperheille. Lapsiperheellä ne kulut on niin isot että se pariskunnan lisätuloetuus vesittyy lähes saman tien.
Sinä itse vastasit alunperin viestiin, jossa verrattiin avo-/avioliittoa sinkkuna elämiseen! Opettele lukemaan, mitä kommentoit.
Sitä paisti, jos on kaksi tulonsaajaa perheessä, niin mm asumiskustannukset ovat usein pienemmät kuin sinkulla, vaikka lapsikin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat omasta pussistasi lastesi päivähoidot, koulutukset, sairaanhoitokulut, kouluruokailut ym ihan täysimääräisesti vai tulisikohan tukea kuitenkin 10000-20000€ vuosi per kakara aina tuonne 18 ikävuoteen asti. Sun ja mahdollisen puolisosi maksamat verotulot ei riitä likimainkaan kattamaan niitä yhteiskunnan kustantamia etuja mitä sinä ja kakarasi nautitte, tarvitaan aika monta sinkkua ja lapsetonta niitä kuluja kustantamaan. Ja kaiken huipuksi et edes tiedosta noista runsaista tulonsiirroista nauttivasi. Mikä röyhkeys!
Perheelliset saavat kuukausittaista lisääntymiskorvausta jokaisesta rakkauspakkauksesta - ja nyt joulukuussa tuplana. Onko se oikein?