Minkälaisia joululahjoja olette vuosien varrella saaneet työnantajalta?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d519bd6-b073-48cf-a4b7-e5416a168395
Mitä tuumaisit jos tänä vuonna yrityksesi muistaisi sinua toimarin nimikirjoituksella varustamalla valokuvalla?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Yksi työnantaja antoi esineitä esim Pentikin poro, mariskooli, ym.
Yksi antoi aina kirjekuoressa 200€.
Yhdellä oli lista missä useampia vaihtoehtoja joista sai itse tilata mieleisensä, tai laittaa hyväntekeväisyyteen. Hyvä systeemi.
Toivottavasti työnantaja muisti ilmoittaa tulorekisteriin kirjekuoressa olleesta rahasta.
Meillä työnantaja halusi ilahduttaa lataamalla extraa ruoka ja virikekortille. Joulun välipäivillä taas HR ilmoitti että ainiin... firma vaihtaa palveluntarjoajaa ja ettei nyt korteilla olevat varat siirry siihen uuteen vaan mitätöityy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on tullut jotain pientä herkkukoria, jotka -vaikka ajatus onkin kai ollut kaunis - on menneet edelleen jakoon jos on sisältänyt gluteenia (monisssa suklaissa) tai minua vahvasti allergisoivaa kanelia (onko edes olemassa kanelitonta glögiä). Vähän turhauttaa kun vuodesta toiseen aina sama juttu. Kelpaisihan ne herkut jos voisi niitä napostella ilman allergeenia / yliherkkyyttä.
Mulla sama "ongelma". Onneksi nuo saa kiertoon aika helpolla, mutta kieltämättä tule mieleen että jos ja kun allergioista kuitenkin kysytään erityyppisten tapahtumien ja ruokailujenkin yhteydessä niin eikö sitä infoa käytetä järkevästi myös vaikka just tälläisiä kausilahjoja valikoidessa.
Riippuu varmasti firman koosta ja siitä, kuka on päättämässä lahjoista. Jos yrityksellä on tuhansia työntekijöitä, vaatisi aika paljon työtä että löytää jokaiselle sopivat lahjat. Ei ole aikaa eikä halua sellaiseen.
Ensimmäisessä vakituisessa työpaikassa saatiin 50 € lahjakortti tiettyyn kauppaan, josta sai ostaa joulukinkkua, juustoja, lihaa ja kalaa miten halusi. Seuraavassa maksettu joululounas ravintolassa sekä suklaata.
Firman logolla oleva kullan värinen rannekello, joka pysähtyi aina välillä ja kultamaali hilseili pois. Myöhemmin työnantaja kyllä myönsi, että firman logo oli maksanut paljon enemmän kuin itse kello.
150 euron lahjakortti lähellä olevaan tavarataloon.
Ihan paras lahja, jokainen voi ostaa juuri itselleen sopivan lahjan.
Minä sain parina alkuvuonna kahvipaketin ja toisena sisätossut jumalattoman isolla maskotin päällä. Sen jälkeen firmassa ei ole jaettu lahjoja kenellekään eikä muistettu jouluna mitenkään. Työsuhde-etujakaan meillä ei ole.
Pikku firma, jonka joululahjat oli kaikille vähän eri. Itse sain avatun hajuvesipullon- ei ollut kuulemma kelvannut vaimolle, joten ajatteli että pistää kiertoon. Mielummin olisin ottanut sen rommipullon mikä oli aika monella muulla.
Olen ollut saman työantajan palveluksessa kohta 25 vuotta ja viimeisinä kymmenenä vuotena joululahjoja ei ole enää annettu. Aikanaan saatiin esimerkiksi Marimekon pyyhkeitä sekä Iittalan laseja, mutta ne muuttuivat sitten jossain vaiheessa noiksi yrityksen logotuotteiksi (lähinnä mukeja, pikeepaitoja sekä huppareita, joista noita vaatteita pidin lähinnä mökillä). Nykyään tarjotaan jouluateria ja parempi niin.
Eräässä yityksessä panostettin pikkujoululahjoissa taiteeseen- sellaiseen, jota omistajan muija&mukulat oli kai töherrelleet jossain työväenopistonkursseilla.- Ei jatkoon.
Olen absolutisti (ollut aina)-joten jokavuotinen joululahjapullo ei jaksa enää oikein huvittaa tai yllättää.
Kuusenkoristeen (1kpl) firman logolla. Pitäskö hankkia kuusi johon sen laittais?
ketjussa on ollut puhetta erilaisista allergioista. olemassa voi olla suklaita joita voivat syötä erilaisen elämänkatsomuksen omaavat. tuollaisia varmaan voi syötä useimmat kun kiellettyjen aineiden määrä on tiputettu minimiin. tosin kilohinta voi olla korkeampi.
lahjakortti, jouluherkkukori, suklaarasia, joulukala tulleet vuosien varrella, yleisemmin tosin ei mitään
Pullo tuhtia punaviiniä. Aika turhake kun en ole koskaan oppinut punaista juomaan ilman että ne tanniinit potkii jo ensimmäisen lasin kohdalla jäätävän migreenin päälle.
Auton jääskraba. Mikä sen osuvampi lahja tyypeille, joilla ei edes ole autoa.
Ollaan saatu yhtenä firman juhlavuotena Finlaysonin pussilakanasetit kahdelle, oli firmaan valittu erikoisväri, ei onneksi firman logolla. Käytössä edelleen. Yksi vuosi oli juuri hehkutettu kotimaisuutta ja lähituotantoa, saatiin kahvia ja ruotsalaiset torkkupeitot. Onhan Ruotsi tietysti lähellä. Tavaralahjat on ihan ok, mutta mieluummin ottaisin sen rahana. Mieheni saa joka vuosi ruokalahjan, laatikkoon on kerätty n. 50 € arvosta säilyviä leikkeleitä, makkaroita, juustoa, keksejä, sinappia, kahvia, suklaata ja jouluun sopivia hillokkeita. On ollut mieluinen.
Leffaliput, ilahdutti koska tykkään käydä leffassa.