Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevään kukkasipulit itävät jo - miten viivyttää kukintaa?

Vierailija
16.12.2022 |

Hoi multapeukalot, neuvojanne kaivataan! Meillä on kevään kukkasipuli-istutus (ruukullinen tulppaaneja ja helmihyasintteja) talvehtimassa kellarissa, ja vaikka kellari on viileä, osa sipuleista on alkanut itää jo. Mitä käytännössä meidän pitäisi tehdä nyt, jos haluamme vielä että sipuleiden kukka-aiheet muodostuu ja kukat tulisi kevätpuolella?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Olen kade jos ite en saa taaskaan tulppiksia joille pitää nyt multaa mennä etsimään

Vierailija
2/5 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullassako talvehtimassa? Itse ainakin pidän talvisäilössä verkkopussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ymmärtänyt käyttöohjeet väärin. Ne kylvetään syksyllä ulkomultaan, ei minnekkään sisälle.

Vierailija
4/5 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olisi joku kylmempi paikka, niin silloin se kasvu viivästyisi. Siis onko ne tarkoitettu niissä asitoissa kasvamaan, vain vain säilössä?

En minä kyllä maasta edes nosta sipuleita ylös, siellä ne talvehtii,  ja nousevat sitten kasvamaan, kun aika on. Jos ovat noustakseen.

Vierailija
5/5 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo olisi joku kylmempi paikka, niin silloin se kasvu viivästyisi. Siis onko ne tarkoitettu niissä asitoissa kasvamaan, vain vain säilössä?

En minä kyllä maasta edes nosta sipuleita ylös, siellä ne talvehtii,  ja nousevat sitten kasvamaan, kun aika on. Jos ovat noustakseen.

Tulppaani kukkii varmemmin jos kaivaa pois kesäksi.